• 15.793 nieuwsartikelen
  • 178.172 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.351 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.517 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

85. The Last Winter (2006)

101 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 170

Subgenre: 34. Weather / Elemental Horror (Voltooid: 1-18, 20 - 29, 31 - 34, 38, 40, 45-63, 65, 69, 76, 80)

Themaklassement: 56 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780/cMwbviAtg38FkAbiFdYiomJlSGy.jpg

Ik heb zeker een handvol film van Larry Fessenden gezien, maar dan wel als acteur. Ook als producent timmert hij prima aan de weg. Dit is echter de eerste film die ik van hem zie waarbij hij in de regisseursstoel zat. Mooie beelden van IJsland en Alaska, maar als film schiet het wel tekort. Ron Perlman en Connie Britton weten het net niet naar een voldoende te trekken helaas.

2,7*

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

16. Jeepers Creepers II

104 minuten

FTV 2 punten = 2 + 30 = 32 punten totaal

Subgenre: 68. Single Location / Locked in a Room Horror

(Afgevinkt: 6, 9, 10, 12, 13, 14, 31, 39, 45, 49, 54, 58, 62, 68, 71, 81)

Themaklassent: 16 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3626.300.jpg?cb=1554215787

Het eerste deel beschouw ik toch wel redelijk als jeugdsentiment, hoe vaak ik die wel niet gezien heb met mijn vrienden zeker toen die net uitkwam, is misschien wel lichtelijk ongezond. We vonden het allemaal natuurlijk ook echt wel héél eng. Dit tweede deel (en ook het derde deel) heb ik nooit gezien, geen idee waarom niet maar, het kwam niet op mijn pad terecht. Elk jaar zet ik overigens trots deze film wel in de horror challenge lijstjes maar, ik kom er maar niet aan. Ik sla hem over of ik heb er geen zin in. Nu mocht het zo zijn dat ik de film(s) er weer in heb gezet en toen ik eigenlijk een film aan het uitzoeken was kwam ik weer bij deze film terecht, en heb ik eigenlijk niet veel langer meer getwijfeld.

https://www.pluggedin.com/wp-content/uploads/2019/12/jeepers-creepers-2.jpg

De film is niet helemaal heilig, en kent een iets te lange speelduur. Daar irriteerde ik me toch wel redelijk aan, dat de film in mijn ogen toch veel te lang duurde. Dat zorgde soms voor nietszeggende dialogen en in kakkende momenten tijdens de film. Maar, ik ben wel fan, en zeker hoe de film opent was echt grandioos, prachtig gedaan, sfeervol en misschien zelfs een tikkeltje spannend. De CGI ziet er niet uit maar, dat was ook totaal geen grote verwachting van mij. Ik heb een uitstekende filmavond gehad.

https://www.syfy.com/sites/syfy/files/jeeperscreepers2_hero.jpg

Volledige mening (met spoilers).

Seam

• 991 berichten
  • 2310 stemmen

14. Sisters (Film, 1973) - MovieMeter.nl

92 minuten

FTV = 2 punten

Puntentotaal: 25

De Palma's eerste serieuze poging tot thrillers en het werkt best aardig. Ik snap niet zo heel goed waarom het een horror genoemd wordt... De film was redelijk vermakelijk, maar niet bijzonder spannend. Het gebruik van splitscreen was heel fijn om te zien en blijkbaar ook één van de eersten. Plot en sfeer zijn duidelijk geleend van Hitchcock, zoals De Palma uiteindelijk nog veel vaker zal doen en hij doet het best goed ook. Zijn films hebben vaak de spanning, maar zijn ook wat shockerender en intenser dan Hitchcock films. Uiteindelijk niet superspeciaal, maar leuk genoeg om zo even gezien te hebben.

Verhaal was goed uitgevoerd, misschien wat recht toe recht aan.

Althans, dat dacht ik... Het einde van de film is op allerlei vlakken het beste gedeelte van de film. Camerawerk is schitterend met enkele memorabele shots. Acteerwerk wordt nog een stapje beter. In plaats van flauw schelle achtergrondmuziek wordt de muziek opeens heel intens, passende bij de scenes. En het verhaal maakt een leuke ontwikkeling door met een "Giallo" achtig einde.

Heel aangename verrassing in zijn totaliteit. Krappe 4.0ster en misschien samen met Dressed to Kill mijn favoriete de Palma. PS: Ook leuk dat hij continu een fascinatie heeft voor psychiatrie en het talloze keren in zijn films weet te verwerken.

15.

The Haunted (Film, 1991) - MovieMeter.nl

100 minuten

FTV = 2 punten

Puntentotaal: 27

Een lowbudget TV horror film. De effecten zijn echt grandioos slecht, net als de belichting. De film oogt erg goedkoop. Het wordt echter gered door verrassend adequaat acteerwerk en design, zowel visueel als audio.

Ik ben oprecht verbaasd dat ik de film af wilde kijken ondanks hoe goedkoop het eruit ziet. De kwaliteit is er dus wel, maar heel indrukwekkend is het nou ook weer niet, hoewel er een aantal momenten wel gewaagd zijn. Met een beter budget had dit nog meer potentie gehad. Richting het einde verliest het wel wat kracht, hoewel de slotscene dan weer aardig was.

al met al grappig om eens een C Film te zien die niet eens bizar slecht blijkt te zijn. 2,5ster.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

John Milton schreef:

Overigens: We hebben maar liefst vijf first timers in de top tien staan! Complimenten

Als ik iets doe, probeer ik het wel goed te doen, maar de aantallen die sommigen van jullie halen zijn bijna buitenwerelds

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

86. The Twilight Zone

60 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 172

Subgenre: Geen (Voltooid: 1-18, 20 - 29, 31 - 34, 38, 40, 45-63, 65, 69, 76, 80)

Themaklassement: 56 punten

*

The Twilight Zone - The Purple Testament (T1960) - 25 minuten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzUyOWU3YzctZWNkMC00ZmNjLTg5NzMtOGM4M2E3ODc3NDI1XkEyXkFqcGdeQXVyMDgyNjA5MA@@._V1_.jpg

Op de Filippijnen in 1945 heeft legerluitenant Fitzgerald het verontrustende vermogen ontwikkeld om in de gezichten van zijn mannen te kijken en te weten wie er in de volgende slag zal sneuvelen. Hij zegt dat het is alsof er licht op hun gezichten schijnt.

Interessant gegeven, maar het wordt niet echt uitgewerkt hier. Ik bleef trouwens maar aan Capt. Ronald Speirs in Band of Brothers denken.

3,3*

+

The Twilight Zone - Elegy (1960) - IMDb - 25 minuten

https://pbs.twimg.com/media/FHP1BOUX0AYtrpA.jpg

In een uithoek van het universum landt een ruimteschip met drie astronauten op een planeet met zwaartekracht en luchtcondities die vrijwel identiek zijn aan die op aarde. Hun omgeving lijkt op die van de Aarde van 200 jaar geleden, maar de planeet heeft twee zonnen dus ze zijn er vrij zeker van dat ze niet op de een of andere manier thuis zijn beland. De mensen lijken echter bevroren in de tijd. Uiteindelijk stuiten ze op Jeremy Wickwire, de sympathieke conciërge van de locatie. Zijn uitleg over wat hij is en waar ze zijn, grenst aan het onmogelijke.

Vreemde aflevering, waarbij het mij maar moeilijk lukte niet te blijven letten op de kleine bewegingen die alle ‘in de tijd bevroren’ acteurs maken. Echt volledig stilstaan is moeilijk, zo blijkt maar weer

3,1*

+

Let Her Go (2015) - 10 minuten

https://i.ibb.co/P1Tbxz9/1.jpg

Uit jaloezie slaat David zijn jonge bruid en eist dat ze vertelt wie de man is die op hun huwelijksnacht over de telefoon belt. Hij weet niet dat zijn vrouw een geheim verbergt dat zo duister en gevaarlijk is dat als het eenmaal bekend is, niets meer hetzelfde zal zijn.

Alter short van Mexicaanse bodem. Beetje meh.

2,5*

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4891 stemmen

49. Dark Waters (1993)

94 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 112

Subgenre: 34. Weather / Elemental Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 34 + 36 + 44 + 46 + 51 + 52 + 57 + 60 + 63 + 65 + 76 + 83)

Themaklassement: 45 punten

Eigen rating: 1.5*

https://cdn.allhorror.com/uploads/2020/05/dark-waters-review-1993.jpg

Nog zo'n traag en vaag filmpje. Geen flauw idee wat het allemaal betekende. Ik vond het een heel warrig verhaal. En ook hier vond ik het horror-gedeelte maar zwakjes. Het is niet zo dat als men willekeurig surrealistische fragmenten (droom sequenties) in een film smijt met af en toe wat ranzige shit erbij, dat het ineens een denderende horror wordt.

PS. Trouwens, bedankt joolstein om mijn foutje op te merken. Niet dat dit veel uitmaakt als je kijkt naar het totaal gekeken films van de koplopers.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

31. House on Haunted Hill (Film, 1999) - MovieMeter.nl

https://i0.wp.com/universalmonstersuniverse.com/wp-content/uploads/2016/09/HOHH-cast-with-Larter.jpg?fit=1330%2C748&ssl=1

RW 1 punt

Totaal aantal punten = 61 punten

Subgenre: 45. Haunted House Horror .

Themaklassement: 26 punten

Afgevinkte thema's: 7, 8, 11, 14, 16, 18, 19, 21, 22, 28, 30, 31, 32, 37, 40, 43, 45, 49, 52, 54, 55, 62, 69, 75, 76, 82.

2.5*

Officieel een herziening, hoewel het bijna 15 (of 20) jaar geleden is dat ik deze film voor het eerst en laatst heb gezien. Vooral het gebrek aan spanning valt op, en de speelduur van 96 minuten voelt aan als 160. Daar kunnen zelfs sommige bekende acteurs (waaronder Famke Janssen) niets aan veranderen. Pluspuntje is de locatie.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

37: Haunted Mansion (Film, 2023)

Speelduur: 122 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 81

Subgenre: 39 - family & musical horror

Themaklassement: 37 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 18, 20, 23, 27, 28, 31, 36, 38, 39, 40, 43, 47, 48, 52, 56, 57, 60, 61, 63, 64, 69, 73, 75, 77, 80 en 81)

Review: Tiffany Haddish, stierlijk vervelend mens met haar "she ready?!", gelukkig bleef deze catchphrase achterwege in de film. Tsja, wat zal ik zeggen, het was een vrij lange zit. Zoals de laatste tig disney films die ik gezien heb, niet geweldig, maar zakt ook niet door de ondergrens. DeVito en Wilson paar keer om kunnen glimlachen en Rosario Dawson blijft een prachtige vrouw. Aantal effecten waren ook zeker wel leuk. Echt een gezinsfilm, die nergens echt boven gemiddeld uitkomt, terwijl het wel de potentie heeft. Wel blij dat er niet heel erg in is gezet op de "woke" cultuur...

Waardering: 2,5

https://i.postimg.cc/gcRQ2FPr/Haunted-mansion.webp

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Pfff daar zeg je me wat.

Beebie Milton wordt over een paar weken 1 jaar (mij met liefde de winst kostend vorig jaar toen hij tijdens de challenge geboren werd. Maar dat wist ik van tevoren). Maar als die straks 6 is, of 8 of 11, dan zal ik moeten bedenken of iets kan of niet. Dat lijkt me wel moeilijk als je doorgewinterde, murw gebeukte horrorfanaat bent.

Gaandeweg leren en je kind kennen, plus een beetje de kijkwijzer volgen I suppose? Tips van mensen die me voorgingen wiens kinderen al wat ouder zijn?

Alvast gefeliciteerd. Ten tweede: je leert je kind kennen, de kijkwijzer is slechts ter kennisgeving. Zelf heb ik een dramaqueen en een rationeel kind in huis. Geloof me, je weet heel snel wie waar aan toe is en wie niet.

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

24. Dawn of the Dead (1978)

Director's cut van 139 minuten

RW (1) = Puntentotaal: 41

Subgenre 6: 1970s Horror

Afgevinkt : 6-7-8-9-11-12-22-23-25-37-40-41-42-52-54-57-58-60-64-66-69-76-77-80

Subgenre punten = 24

Sterbeoordeling : 5*

https://images.saymedia-content.com/.image/ar_4:3%2Cc_fill%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_1200/MTc1MDg2NDQ1MDEzMzEzMzQ4/dawn-of-the-dead-1978-movie-review.jpg

In 1968 mag George A. Romero dan wel de zombiefilm hebben uitgevonden, 10 jaar later stond hij daar opnieuw en overtrof hij zichzelf met deze mijlpaal in de filmgeschiedenis. Dit blijft een must see voor iedere horrorfanaat, persoonlijk vind ik dit misschien wel de beste horrorfilm aller tijden.

Gans deze film wentelt zich in een broeierige atmosfeer, macabere humor en is 45 jaar na datum nog niet al te veel van zijn impact verloren.

De remake uit 2004, ook alweer bijna 20 jaar oud, is ook de moeite maar kan uiteindelijk nergens tippen aan deze klassieker.

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Pfff daar zeg je me wat.

Beebie Milton wordt over een paar weken 1 jaar (mij met liefde de winst kostend vorig jaar toen hij tijdens de challenge geboren werd. Maar dat wist ik van tevoren). Maar als die straks 6 is, of 8 of 11, dan zal ik moeten bedenken of iets kan of niet. Dat lijkt me wel moeilijk als je doorgewinterde, murw gebeukte horrorfanaat bent.

Gaandeweg leren en je kind kennen, plus een beetje de kijkwijzer volgen I suppose? Tips van mensen die me voorgingen wiens kinderen al wat ouder zijn?

Zolang de huisdieren van de buren niet spoorloos verdwijnen en er worden in de kinderkamer geen resten teruggevonden van een hond die gedeeltelijk is ontleed zou ik me niet meteen teveel zorgen maken.

Indien dat wel het geval is zit je met subgenre 37 in je huis.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

60. Willy's Wonderland (Film, 2021)

88 minuten

FTV(2punten)

Puntentotaal: 120 punten

Subgenre: 57. Occult

Themaklassement: 60 punten

Eigen score: 3.5*

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5405126fe4b0fd1f5b92d480/1621006782902-RLJ8T1VXSVP93QHCZIHW/ww+post.jpeg?format=2500w

Tja, je bent fan van de "nieuwe" Cage of niet. Met deze productie bevestigd hij wederom z'n cult status en dat zonder ook maar woord te zeggen... Verder vooral een lekker maf concept met een heerlijk droog-komisch-all-out-vermaak gehalte. Voeg daar de lekkere cheesy quote "He's not locked in here with them, they are locked in here with him" en je hebt een heerlijk avondje Cage.

61. No One Will Save You (Film, 2023)

93 minuten

FTV(2punten)

Puntentotaal: 122 punten

Subgenre: 65. Sci-fi horror

Themaklassement: 61 punten

Eigen score: 3*

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/601qqro6djZD86BBLvQ95zf3P9o=/0x0:1400x700/920x0/filters:focal(0x0:1400x700):format(webp):no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24953823/no_one_will_save_you_alien_kaitlyn_dever_1.jpg

Ik sluit me aan bij madmadder haar worden: "Aardig filmpje wel. Vond het feit dat de aliens symbool stonden voor iets groters wel tof. Begon ook wel veelbelovend, maar uiteindelijk sloeg de eentonigheid een beetje toe. Desondanks keek dit prima weg zo op de zondagochtend".

Daar kan ik dan nog aan toevoegen dat het dus ook prima weg kijkt op een woensdagochtend. Die eentonigheid die Madelon hier aanhaalt ligt misschien ook wel een beetje aan de vibe, en dan bedoel ik 1: Ze is alleen dus heul veul kan er niet mis gaan, en 2: Ze kwam wat nonchalant over zo van "he bah overkomt uitgerekend mij dit", en hoewel dat zeker zorgt voor kijkgemak zit het de spanning ook wel een beetje in de weg.

Mja laatste half uur erg goed dus dit is wel eentje die potentie heeft om wat te stijgen. Fijn om gezien te hebben in ieder geval.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Pfff daar zeg je me wat.

Op z'n 6de verjaardag Scream kijken, op z'n 8ste verjaardag The Evil Dead en dan op z'n 11de verjaardag Martyrs. Met als toetje Cannibal Holocaust. Dan moet het helemaal goed komen met de opvoeding.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

32. The Amityville Horror (Film, 2005) - MovieMeter.nl

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjE3ZjgxNGQtZDZjZC00YjQ3LWIwZWItZjZkZjI2NGRhOTVlXkEyXkFqcGdeQXVyNjQ4ODE4MzQ@._V1_.jpg

RW 1 punt

Totaal aantal punten = 62 punten

Subgenre: 9. 2000s Horror.

Themaklassement: 27 punten

Afgevinkte thema's: 7, 8, 9, 11, 14, 16, 18, 19, 21, 22, 28, 30, 31, 32, 37, 40, 43, 45, 49, 52, 54, 55, 62, 69, 75, 76, 82.

3*

Net zoals House on Haunted Hill technisch gezien een herziening. En het viel niet tegen. Ryan Reynolds doet het prima in een serieuze rol, en er hangt de gehele tijd een lekker onheilspellend sfeertje. Ik ben ook een fan van Melissa George (geef die vrouw meer, betere en grotere rollen), en ze stelt weer niet teleur.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4891 stemmen

John Milton schreef:

Pfff daar zeg je me wat.

Mijn god, is dat al een jaar

Opvoedkundig gezien denk ik wel dat je ze moet behoeden voor traumatiserende ervaringen

Klinkt heel gewichtig. En om eerlijk te zijn denk ik dat je dat wel zal aanvoelen. Mijn dochter van 14 moet ik zeker niet zo'n films voorschotelen daar dan de volgende maanden alle lichten in het huis moeten branden 's avonds omdat ze anders niet kan slapen. Mijn zoontje van 11 is andere koek. Die begeeft zich al op het horror-pad. Heeft samen met mij en een paar van zijn kameraden "A quite place" gekeken. Dat vonden ze saai. En toen hij nog eens vroeg of we samen een horror konden kijken die ik heel goed vond, hebben we "The Evil Dead" gekeken Zijn commentaar : "Seg Pa, dat is toch geen horror. Dat is bijna om te lachen". Die jongere generatie van tegenwoordig is me iets

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

25. Der Bunker (2015)

85 minuten

FTV (2) = Puntentotaal: 43

Subgenre 38: European Horror

Afgevinkt : 6-7-8-9-11-12-22-23-25-37-38-40-41-42-52-54-57-58-60-64-66-69-76-77-80

Subgenre punten = 25

Sterbeoordeling : 3*

https://image.stern.de/7177068/t/vv/v6/w1440/r0/-/7094-der-bunker-filmstill-032-jpg.jpg

Rare toestanden in een ondergesneeuwde bunker die is omgebouwd tot huis. Mama en papa nemen een student binnen die dienst moet doen als professor om zo hun zoontje van 8, of een beetje ouder, op te leiden tot president. Het lijkt er echter niet naar dat één van hen de bunker ooit nog zal verlaten.

Horror kan men dit niet echt noemen, hoewel de claustrofobische bunker en de vreemde absurditeit wel degelijk voor een beklemmende, creepy sfeer zorgen.

Beun de Haas BV

• 918 berichten
  • 519 stemmen

4. Ready or Not

95 minuten

FTV: 2

Puntentotaal: 8

Thema: Comedy / Parody Horror

Themaklassement: 4

Persoonlijke waardering: 2,0 *

https://assets3.thrillist.com/v1/image/2837216/0x0/scale;webp=auto;jpeg_quality=60.jpg

"Wie niet weg is, is gezien. Ik kom!" Ik heb me rot gezocht naar humor en spanning in Ready or Not, maar die zit behoorlijk goed verstopt. Aan hoofdrolspeelster Samara Weaving ligt het niet. Ik kijk om meerdere redenen graag naar haar, maar ze kan deze film niet redden van een verveelde zit. Ready or Not is namelijk niet grappig genoeg voor een komedie en niet spannend genoeg voor een horror. Dan wordt het al snel een ongelukkig huwelijk tussen twee genres.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

87. The Lighthouse (2019)

100 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 174

Subgenre: 19. Arthouse / Slowburn / Elevated Horror (Voltooid: 1 - 29, 31 - 34, 38, 40, 45-63, 65, 69, 76, 80)

Themaklassement: 57 punten

https://s3.amazonaws.com/static.rogerebert.com/uploads/review/primary_image/reviews/the-lighthouse-movie-review-2019/the-lighthouse-movie-review-2019.jpg

Wat een trip weer, deze Eggers. Het was de laatste van zijn filmografie die ik nog niet zag, en ik had hem speciaal bewaard voor een rustige, ongestoorde dag. Vandaag was ik vrij met Miss Milton op haar werk en de kleine naar het KDV, dus ik heb het lekker donker gemaakt en het geluid hard om me helemaal onder te dompelen in deze afdaling in de gekte.

Net als bij hun eerdere samenwerking hebben Eggers en zijn vaste DoP Jarin Blaschke de grootste zorg besteed aan de Cinematografie. Om het gevoel van beklemming te benadrukken werd van meet af aan gekozen voor contrastrijk zwart-wit, en uiteindelijk geopteerd voor de wat afwijkende aspect-ratio van 1.19:1 (dus niet 4:3 zoals hier vaak wordt genoemd), waar inspiratie M (1931) ook in gefilmd is. Hierbij is gefilmd op 35mm met speciaal aangepaste lenzen uit de jaren '30, op Kodak Double-X film, wat bijzonder ongevoelig is voor licht, waardoor de sets extreem belicht moesten worden. Dat had natuurlijk veel makkelijker gekund, maar het eindresultaat mag er wezen en Eggers is altijd bereid om moeilijk te doen om zijn visie vast te leggen zoals hij die voor ogen heeft.

https://culturalhater.com/wp-content/uploads/2019/11/The-symbolism-of-The-Lighthouse.jpg

The Lighthouse laat zich na een kijkbeurt lastig uitleggen, daar je niet goed weet wat echt is en wat niet, en Eggers' film bol staan van de symboliek. Toch hoef je volgens mij helemaal niet bekend te zijn met Griekse mythologie en zodanig kunnen herkennen dat Eggers Ephraim (Pattinson) heeft geschreven als Prometheus en Thomas (Dafoe) als Proteus. Het is leuke achtergrond informatie en aardig voor filmanalyse klasjes en discussie, maar nauwelijks essentieel voor de filmbeleving.

Dafoe en Pattinson spelen beiden een geweldige rol, en het was een audiovisueel festijn om ze door te zien draaien op deze ongure locatie. Bepaald geen film voor het grote publiek, maar ik heb er absoluut van genoten. Goede score ook weer van Mark Korven, als kers op de taart van het geweldige sound design van deze film.

Jammer dat ik deze destijds in de bios heb gemist. Als ik de kans ooit nog eens krijg over een paar jaar, dan ga ik graag alsnog.

4,3*

Beun de Haas BV

• 918 berichten
  • 519 stemmen

Ik heb echt het idee dat ik John Milton elk moment kan inhalen. Ik hoef alleen maar mijn gemiddelde naar 8 films per dag op te krikken en dan is die mierzoete overwinning binnen!

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

83. The Neon Demon (2016)

118 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 166 punten)

Eigen rating: 3*

https://image.tmdb.org/t/p/w780/9RcF25wKAEgAkUKo6j8WQjdU3aD.jpg

Jesse is een aspirerend model dat besluit te vertrekken naar Los Angeles. Daar aangekomen raakt haar jeugdigheid en levenskracht gevangen in een wereld van schoonheid en teloorgang door geobsedeerde vrouwen die er alles voor over hebben om te krijgen wat zij bezit.

Op IMDB staat bij deze film ook een 'horror' tag.

84. Compulsión (2017)

71 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 168 punten)

Eigen rating: 2,5*

https://filmchecker.files.wordpress.com/2017/10/compulsion-2017-bild-2.jpg

Een escort bezoekt een vaste klant in zijn landhuis. Het nachtelijke avontuurtje verandert echter in een nachtmerrie waardoor haar enige hoop berust op de vriendin van haar kwelgeest. Deze poogt er zelf achter te komen waar haar partner uithangt. Er zijn twee vrouwelijke slachtoffers waarvan één een psychopaat is.

85. Les Animaux Anonymes (2020)

64 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 170 punten)

Eigen rating: 2*

https://image.tmdb.org/t/p/w780/mrBjrjmULXAyaqSejbeamgr6z9h.jpg

In een afgelegen gebied zijn de rollen tussen mens en dier volledig omgedraaid. De mensen worden hier namelijk als beesten behandeld door mensachtige wezens met dierenkoppen. Maar wie of wat zijn de mensachtige wezens?

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

40. I Spit on Your Grave 3: Vengeance Is Mine (Film, 2015)

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 80

Subgenre: 62. Revenge Horror

Themaklassement: 40 punten

Afgevinkte categorieën: 1, 2, 5, 11, 12, 13, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 27, 30, 32, 33, 37, 38, 40, 41, 47, 49, 52, 53, 60, 61, 62, 65, 68, 70, 71, 72, 73, 75, 76, 78, 79, 80, 81, 82

Eigen score: 1,5*

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/204000/204165.jpg?cb=1653567887

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

41. Rubber (Film, 2010)

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 82

Subgenre: 28. Comedy/Parody Horror

Themaklassement: 41 punten

Afgevinkte categorieën: 1, 2, 5, 11, 12, 13, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 27, 28, 30, 32, 33, 37, 38, 40, 41, 47, 49, 52, 53, 60, 61, 62, 65, 68, 70, 71, 72, 73, 75, 76, 78, 79, 80, 81, 82

Eigen score: 3,0*

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/66000/66155.jpg?cb=1415101238

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Beun de Haas BV schreef:

Ik heb echt het idee dat ik John Milton elk moment kan inhalen. Ik hoef alleen maar mijn gemiddelde naar 8 films per dag op te krikken en dan is die mierzoete overwinning binnen!

John Milton in de maand oktober.

https://media.s-bol.com/mM9J3xPEKQj3/AP72qQj/550x752.jpg

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

19. Totally Killer (2023)

105 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 36

Subgenre: 28 - Comedy

Voltooid: 8, 9, 12, 22, 25, 28, 30, 31, 39, 41, 48, 52, 54, 56, 65, 68-70, 75

Themaklassement: 19 punten

Eigen score: 3*

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse4.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.kbH4xCzdijtxDEcJk14K7wHaDr%26pid%3DApi&f=1&ipt=d3e6edbd2235577a6cbbf6e0d15d9bfca7c2cb555ef30f52bcdefe32c65fba8c&ipo=images

Vermakelijke timetravel-slasher met een leuk spelende Shipka, alleen heb ik persoonlijk wat minder met gemaskerde killers. Daar komt gewoon veel frustratie bij kijken, want wie is het en waarom is ie zo sterk enzovoorts. Door de 'subtiele' hints had ik trouwens best snel door wie het was/waren.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Om Beun de Haas BV tegemoet te komen en de kans te geven in te lopen, heb ik net Noche de Fuego (2021) gekeken, die ik onmogelijk kan registreren voor de horrorchallenge, want filmhuis drama , dat nergens een horrorlabel heeft.

Hopelijk heeft Beun die 110 minuten nuttig besteed?

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik doe al 15 jaar (geen) moeite om Twilight, die met Pattinson voor alle duidelijkheid, naast me neer te leggen. Kan die onder Romance Horror gezet worden of is dat erover? Geen zin om het zelf te ontdekken en dan te moeten vaststellen dat het njet is. Dat zou pas a waste of time zijn. Wat je al niet over hebt voor een challenge. Andere tips in het genre ook welkom.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Twilight lekker overslaan. Pattinson is daarna wat mij betreft een geweldig acteur geworden. Al zie ik tot mijn schok dat je Good Time (2016) 2,5* gegeven hebt, dat vond ik een fenomenale performance.

Ik zie alleen Twilight op MM, IMDb en Letterboxd geen horror credit hebben, dus ik zou die zelf niet kiezen voor de challenge. Even los van dat er vermoedelijk films zijn die beter aansluiten bij je smaak, Fisico

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik beaam wat je zegt over Pattinson. Good time is intussen 5 jaar geleden, maar kan me er niet veel meer van herinneren. Ik hou het vervolgens bij The lighthouse als referentie.

Voorts zal ik even googlen en vanavond bekend maken wat het werd onder dit genre.

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

De Twilight-reeks is pas echt pure horror, wat een afgrijselijke films zijn dat.

De eerste valt nog mee en die zou ik zeker onder Romance Horror scharen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.