menu

Film / Cast en crew / Natalie Wood

zoeken in:
Net als james dean een erg ondergewaardeerd actrice. Ze had het alemaal ze kon ontzettend goed en energiek spelen en ze was ook nog eens ontzettend mooi. Ik heb van haar hellas maar drie films gezien, dit komt vooral omdat haar films in de winkels niet voor het oprapen liggen. Ook deze actrice stierf veels te vroeg op 43 jarige leeftijd maarliefst door verdrinking. Voor wie de actrice niet kent raad ik aan the mystery of natalie wood the bekijken daarin wordt haar bizarre leven in de vorm van een miniserie uitgewerkt. Meer fans??

Ik heb eigenlijk pas een film van haar gezien, Rebel without a Cause. Ik ben altijd vooral gefascineerd door het idee dat Christopher Walken een van de laatsten was die haar in leven heeft gezien. Dat er geruchten gingen dat die twee een relatie hadden en dat Natalies man Robert Wagner dat niet kon verkroppen. Ook zou Frank Sinatra een dubieuze rol hebben gespeeld in het incident. Weet iemand meer daarover?

Ze had inderdaad een fascinerend leven, ben ook altijd er benieuwt geweest wat er nou gebeurd was op de avond van haar dood. En als je een goed natalie wood film wil zien kijk dan splendor in the grass daar heeft ze de hoofdrol en speelt ze de sterren van de hemel.

veron35
Erg goede actrice. Tot nu toe nog maar 3 films met haar gezien. Alle 3 erg goed.

West side story
Rebel without a Cause
The Searchers

Ook een erg mooie actrice.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.filmreference.com/images/sjff_03_img1406.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://imgserv.ya.com/galerias2.ya.com/img/0/01ca396ca131f0c6i3.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

veron35
Ik zie dat er ook een film over haar is:

The Mystery of Natalie Wood (2004)

Die ga ik zeker kijken.

Het is geen film maar een mini serie. Heb ik gezien, is erg vermakkelijk, was een tijdje geleden op televisie, ik kan hem je zeker aanraden. Is bij de mediamarkt verkrijgbaar.

veron35
Voor 5 of 7 euro?

Dat weet ik niet meer volgens mij een tientje het was in rotterdam ga morgen naar de stad ik zal eens voor je kijken.

veron35
Ok. Alvast bedankt.

Okee veron35 ben net bij de mediamarkt in de stad geweest en daar hebben ze hem voor 10 euro. Geen dank

The Mystery of Natalie Wood is de beste biografische film die ik ken. Het beschrijft Wood's leven ronduit perfect en is daarnaast ook nog een leuke en mooie film.

Wood zelf kan ook goed acteren, maar zeker niet de mooiste actrice uit haar tijd.

Nee maar wel een van de mooiste

Ik heb pas 2 films met Natalie Wood gezien (West Side Story, nu net weer even opgezet) en Splendor in the Grass, waar ze met Warren Beatty een erg sterk koppel vormt.

West Side Story is, mede door de schitterende vertolking van Natalie's Maria een erg boeiende film. Erg sterk personage zet ze neer, en in de laatste scenes van West Side Story is ze extreem lief in haar rode jurkje, zo niet te zeggen op het toppunt van schattigheid. Ook Splendor in the Grass, waar ze ook de eindshots mocht doen, is een erg sterk einde.

Breaking News: Nieuw onderzoek dood Natalie Wood

De politie van Los Angeles heeft het onderzoek heropend naar de dood van de actrice Natalie Wood,die beroemd werd door haar rol in The West Side Story. Ze verdronk 30 jaar geleden tijdens een boottocht voor de kust van Californië.

Haar dood werd destijds afgedaan als een ongeluk,maar de kapitein van het jacht zegt nu dat ze is vermoord door haar man,acteur Robert Wagner."Ik heb een fout gemaakt door dat niet eerder eerlijk tegen de politie te zeggen",zei de kapitein op de Amerikaanse tv.

Een woordvoerder van Robert Wagner,die nu 81 is,zegt dat er nog geen politie aan de deur is geweest.

starbright boy (moderator)
Dat is nogal opmerkelijk nieuws zeg. Over veel dode beroemdheden lees je weleens complottheorieën over moord, maar van Nathalie Wood hoorde ik het nooit.

Doet me eraan denken dat ik Rebel Without A Cause nog eens moet opzetten. Met dat mooie drietal met wie het zo naar afliep. James Dean verongelukte, Sal Mineo werd vermoord en Wood nu blijkbaar misschien ook.

starbright boy schreef:
Dat is nogal opmerkelijk nieuws zeg. Over veel dode beroemdheden lees je weleens complottheorieën over moord, maar van Nathalie Wood hoorde ik het nooit.

Oh, ik dacht juist dat dit een algemeen bekende theorie was. Vroeger, als Robert Wagner op tv verscheen (bijvoorbeeld in de jaren 80 serie Hart to Hart) werd er bij ons thuis steevast bijgezegd: 'hij heeft wel zijn vrouw vermoord'. Gek dat wij dat al lang wisten, maar dat justitie in Amerika er nu pas achter komt.

A Cry in the Night (1956)

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://oi45.tinypic.com/2zf07wg.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=aT-e3abgaMk

Dick2008
Was ze nou eerder knap of ook een goede actrice. Weet ik eigenlijk niet. In Kings go forth bijvoorbeeld is ze het beide. Ze staat dan ook mijn in top 30. (Een soort van Romy Schneider-geval). Maar echte favoriete films heb ik niet.
Aantal films gezien: 12

Gast
geplaatst: vandaag om 09:03 uur

geplaatst: vandaag om 09:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.