Gypsy (1962)

Muziek / Komedie

geregisseerd door Mervyn LeRoy
met Rosalind Russell, Natalie Wood en Karl Malden

Mama Rose doet er alles aan om haar dochter June te laten optreden en slagen op Broadway. June trouwt echter en vertrekt, waarna Mama Rose haar hoop vestigt op de jongere en minder talentvolle zus van June, Louise. Louise's carriere voert haar echter langs burlesque en stripbars en dat is niet helemaal wat Mama Rose in gedachten had.

avatar van badfans69
valt tegen

avatar van movie acteurs
Niet geweldig. Soms wat saai en duurt veel te lang en wordt het taai. Voor de rest niet eens zo'n hele slechte film.
Verhaal /aankleding / muziek en natuurlijk Natalie Wood zorgen toch nog voor een 2.5

De titel suggereert dat de film gaat over de bekende burlesque-ster Gypsy Rose Lee uit de jaren 30 van de vorige eeuw. Het verhaal gaat evenwel veeleer over haar dominante moeder en pas in het laatste kwartier komt de stripteasedanseres zelf in actie. Rosalind Russell is natuurlijk een begenadigd comédienne, maar ook zij is kansloos wanneer ze moet werken met zwak materiaal.
Ik vind het een nauwelijks de middelmaat ontstijgende, veel te brave film met matig gezongen liedjes bovendien.