Kings Go Forth (1958)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Delmer Daves
met Frank Sinatra, Tony Curtis en Natalie Wood

Monique Blair (Wood) is erg onder de indruk van luitenant Sam Loggins (Sinatra) wanneer zij elkaar voor het eerst ontmoeten. Haar moeder waarschuwt haar om niet te beginnen met deze man, omdat zij bang is dat haar dochter wordt afgewezen vanwege haar zwarte vader...

avatar van Floris22
Fantastische film met even fantastische acteurs. Tony Curtis, Frank Sinatra en Natalie Wood maken de film een echte topper. Geen echte actie in deze film, het draait echt om het verhaald.

ze zouden een film als deze eens op de NLtv moeten uitzenden.****

wat een fantastische film
snap niet dat deze maar zo weinig stemmen heeft

waarom is deze film nie bekend?:S

Interessant en boeiend oorlogsdrama, met uitstekende hoofdrollen en een goede structuur. Jammer dat het filmisch allemaal weinig dramatisch is, waardoor er toch enige afstand blijft tussen de kijker en de personages.

Bart Simpson
nataliewoodfan schreef:
waarom is deze film nie bekend?:S

Dat weet ik niet. De film is iig heel erg mooi, met goede acteurs.
Prachtige film!

Dick2008
Jammer dat deze in zwartwit was, mooie opnamen van het landschap gaan hierdoor wel wat verloren. Mooi liefdesdrama waarbij de oorlog een bijzaak is. Wat een schoonheid is die Natalie Wood toch. Goed spel van alle drie. Het eerste kwartier is wat aan de trage kant maar daarna krijg je een prachtige boeiende film voorgeschoteld.

avatar van movie acteurs
Best een intense oorlog's film. Vooral de drie acteurs waarbij een prachtzanger Sinatra, de schone vrouw Nathalie Wood en een komische acteur Curtis die het erg goed doen. Mooie, redelijk onbekende film krijgt van mij een 4,0.

Frank Sinatra beslist in één van zijn betere prestaties op het witte doek en ook Tony Curtis is uitstekend in een op zijn lijf geschreven rol in dit romantisch drama met WO II als decor.
Het verhaal is vrij eenvoudig en geloofwaardig, goed opgebouwd met precies getimede scènes, goede dialogen, knap camerawerk, ook de oorlogscènes, ingetoomde sentimentaliteit maar best verantwoord emotioneel.
Goede film die betere score verdient.

avatar van emmes
Sterk verschoten hoe goed deze film was. En je beseft ook ineens hoe het beeld van de zwarten was in die periode. Wie zou er nu iets op tegen hebben om met Natalie Wood te trouwen ? Terwijl dat toen blijkbaar niet zo evident was... Frank Sinatra speelt volgens mij een van zijn beste rollen.

Uitstekende film waarin twee Amerikaanse soldaten verliefd worden op hetzelfde meisje. Een liefdesdrama dat zich afspeelt in het zuiden van Frankrijk ten tijde van de tweede wereldoorlog. Een goed opgebouwd en onderhoudend verhaal dat ook duidelijk een produkt van zijn tijd is en daardoor ook interessant. De personages zijn voldoende uitgediept en het acteerwerk is uitstekend.

Een melodramatische romantische oorlogssoap onder het mom dat er zaken in het leven gebeuren waar je nauwelijks sturing over hebt. Het verhaal over een driehoeksverhouding, met racisme als subplot, was helaas te voorspelbaar en miste de benodigde spanning en overtuiging. Ook de cast vond ik niet trefzeker.

avatar van missl
Mooi verhaal over 2 mensen die elkaar ontmoeten en elkaar leuk vinden, totdat het meisje een geheim heeft en ze weet niet hoe hij erop zal reageren. Een trage film maar het verhaal is goed.

avatar van Onceuponanytime
Tijdens de oorlog richten twee soldaten ( Frank Sinatra & Tony Curtis ) zich op hetzelfde meisje (Natalie Wood). Omtrent de oorlog zelf wordt er bijzonder weinig aandacht gestoken; de focus ligt in de verhouding van de drie personages en zorgt voor een geslaagd drama. Opvallend is dat elk fragment gebeurt in kraaknet leger-pak...