• 15.832 nieuwsartikelen
  • 178.412 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.581 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Expendables 2 (2012)

Actie / Avontuur | 102 minuten
3,26 2.164 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 102 minuten

Alternatieve titel: EX2

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Simon West

Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Bruce Willis

IMDb beoordeling: 6,6 (333.087)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 16 augustus 2012

Plot The Expendables 2

"Back for War."

De louche CIA agent Church (Bruce Willis) stuurt de Expendables, een groep huurlingen, opnieuw op een gevaarlijke missie. De groep moet een vermist pakketje zien terug te krijgen bij het agentschap. Het pakketje is echter in Gazak, een door oorlog verscheurd Oost-Europees land. De missie loopt in het honderd wanneer blijkt dat een andere groep huurlingen, de Sangunaires, dezelfde opdracht probeert uit te voeren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Kyokushin

Kyokushin

  • 37 berichten
  • 18 stemmen

leuke film.

ik kwam voor de aktie en dat kreeg ik. deze film kijk ik niet voor een goed verhaal of goede acteer prestaties.( dan kijk ik wel naar the shawshank redemption of zo).

nee deze film kijk ik voor de aktie,de humor en de knokpartijen, en natuurlijk voor CHUCK NORRIS & VAN DAMME & STALLONE & SCOTT ADKINS & JASON STATHAM.

ik had eerlijk gezegt wel graag iets langere knokpartijtjes tussen hun willen zien want het was allemaal wel snel voorbij en ik had echt gehoopt dat CHUCK NORRIS toch nog een roundhouse zou uitvoeren. BV als hij al die lui op een rijtje af schiet en bij de laatste zijn kogels op waren dat hij die dan een rotschop zou verkopen.

dan was dit een echte klassieker voor mij geworden, maar nu gewoon een goede aktie film.

4½ ster


avatar van madmax2011

madmax2011

  • 162 berichten
  • 188 stemmen

knokken en nog eens knokken top op na deel 3


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

Nomak schreef:

Waarom wil jij dan Dwayne Johnson in deel 3?

Zijn bijdrage aan het genre lijkt me verwaarloosbaar als je zijn films vergelijkt met die van Frank Zagarino.

Waarom? Moet ik ze opnoemen?

- The Scorpion King

- Doom

- Faster

- Welcome to the Jungle (hier neemt hij het stokje over van Arnold)

- Fast Five

- GI Joe

- Walking Tall

Nuff said lijkt me zo. Plus, heb je zijn fysiek op het moment gezien? Alleen daarom al mag hij van mij mee doen.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

paul83 schreef:

Waarom? Moet ik ze opnoemen?

- The Scorpion King

- Doom

- Faster

- Welcome to the Jungle (hier neemt hij het stokje over van Arnold)

- Fast Five

- GI Joe

- Walking Tall

Ik heb enkel GI Joe gezien


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Deel 1 is haast perfect als simpele hommage aan de jaren 80 actiefilm en diens actiehelden.

Plot 0,0, geen diepgang, foute oneliners, geen smelterig gedoe en brute bloederige actie. Alleen het plotje tussen Lacy en Christman had echt niet gehoeven. Maar dat was schijnbaar nodig voor de scène op het basketbalveld. Deel 1 is echt een prima film zoals het bedoelt is. Deel 2 was dus gewoon een kwestie van tijd.

Inmiddels draait EX2 volop in de bioscoop en toen de openingsscène voorbij was, kon het voor mij eigenlijk al niet meer stuk. Of toch wel? Het antwoord, ja toch wel. Een handicap voor deze film zijn een aantal scènes waar ik echt niets mee kan. Niet grappig, niet stoer, niet interessant, gewoon niks. 1 voorbeeldje dan. De scène wanneer Barney Maggie ontmoet. Verder trachten ze er wat diepgang aan toe te voegen. Ik ben best onder de indruk van het verhaal van Tool in deel 1 wat hij vertelt tegen Barney. In deze film vertelt Bill The Kid een emotioneel verhaal wat mij niet zoveel kan schelen. Vervolgens proberen ze er sowieso met Bill The Kid wat drama te creëren. Hier slaagt de film gewoon niet in! Nergens voor nodig! Volgende punt. In deel 1 krijgt echt iedereen zijn momentje. In deze film proberen ze dat ook, maar ook dit gaat niet helemaal lekker. Jet Li komt in het begin even aan bod, maar doet later zelfs niet eens meer mee ofzo? Randy Couture doet werkelijk voor spek en bonen mee. Nog meer dan in deel 1 zelfs. Voor Dolph Lundgren had ik ook veel meer verwacht en Terry Crews valt ook een beetje tegen. Met Schwarzenegger hadden ze ook veel meer moeten doen. Chuck Norris is daarentegen leuk! En Van Damme speelt eindelijk weer eens een fijn personage!

Ok, de actie die erin zit is indrukwekkend, maar viel soms ook wat wat tegen. Het gevecht tussen Barney en Villain had langer en beter gemoeten. Ik denk dat Stallone bang was om weer wat te breken ofzo. Voor deel 1 heeft hij zichzelf volgens mij behoorlijk afgetuigd en nam hij voor deel 2 wat minder risico. Ook de laatste actiescène viel toch wat tegen. Gewoon veel schieten met hier en daar een leuke toevoeging zoals het smart momentje. Tot slot sloeg de humor af en toe echt helemaal nergens op, maar dat had ik met deel 1 ook al. Vooral wanneer Randy Couture over zijn bloemkooloren zit te vertellen.

Leuke film, maar soms te saai! Te veel gemiste kansen en dat is echt jammer! Moet hem zeker nog eens gaan kijken, want dan begin ik er alweer met een hele andere instelling aan.

Voorlopig even 3 sterren!


avatar van blackcat13

blackcat13

  • 660 berichten
  • 136 stemmen

Dwayne The Rock Johnson lijkt mij ook top, mits ze wel een goede rol voor hem schrijven. Ik zie hem een beetje als een goedlachse vrijbuiter en uiteraard huurling die vrouwen in de bar versiert, een badboy die wel een echte held is en voor zwakkeren vecht, en uiteindelijk helpt hij The Expendables met een missie omdat hij zijn persoonlijke redenen heeft diezelfde missie goed af te ronden. Daarna blijft hij bij het team. Zo'n soort rol verdient hij wel, en hij verdient in ieder geval meer een rol dan een Terry Crews (waar ik overigens fan van ben in EX1 en EX2, dus vat dat niet verkeerd op).

Echter, de 2 die vooraan op mijn wishlist staan zijn Danny Trejo en een cameo van Clint Eastwood. Michael Jay White zou ook niet verkeerd zijn zolang hij lekker mag vechten met de vuisten (en voeten)

Overigens ben ik geen fan van het idee Jean Claude van Damme terug te laten komen als zijn tweelingbroer, laat van Damme maar lekker de ster van EX2 zijn samen met Chuck Norris, dan blijft ieder Expendables deel iets speciaals hebben.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik heb enkel GI Joe gezien

? Schaam je! En ik bedoel de nieuwe GI Joe natuurlijk. Ga dan maar gauw Faster, Welcome to the Jungle en Fast Five kijken!

Nu we het over nieuwe personages hebben. Waarom noemt eigenlijk niemand Eddie Murphy? Die gast is grappig, heeft aardig wat actiefilms gemaakt en verdient het.


avatar van Nyazzin

Nyazzin

  • 129 berichten
  • 381 stemmen

Actie, actie en nog eens actie. Ik heb me prima vermaakt!

4*


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

paul83 schreef:

(quote)

Waarom? Moet ik ze opnoemen?

- The Scorpion King

- Doom

- Faster

- Welcome to the Jungle (hier neemt hij het stokje over van Arnold)

- Fast Five

- GI Joe

- Walking Tall

Nuff said lijkt me zo. Plus, heb je zijn fysiek op het moment gezien? Alleen daarom al mag hij van mij mee doen.

Van deze reeks titels hebben alleen Doom, Jungle en Walking Tall wat met de brainless actiefilms te maken. De rest past er niet echt bij.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Van deze reeks titels hebben alleen Doom, Jungle en Walking Tall wat met de brainless actiefilms te maken. De rest past er niet echt bij.

Moet het nu ook al brainless zijn!? Wat een onzin. En die films vind ik niet brainless, maar dat geheel terzijde. Doom misschien omdat het ook zo'n opzet heeft.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

paul83 schreef:

(quote)

Moet het nu ook al brainless zijn!? Wat een onzin. En die films vind ik niet brainless, maar dat geheel terzijde.

Ik neem aan dat je snapt waar de actiefilms in de 80's en 90's voor staan. Dat zijn geen diepzinnige films.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik neem aan dat je snapt waar de actiefilms in de 80's en 90's voor staan. Dat zijn geen diepzinnige films.

Dus dat is het criterium? Snap je opmerking echt totaal niet!


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, logisch toch. Anders had je Matt Damon (Jason Bourne) ook wel bij de film kunnen halen.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, logisch toch. Anders had je Matt Damon (Jason Bourne) ook wel bij de film kunnen halen.

? Die heeft 1 actieserie achter zijn naam..... Matt Damon is geen actieheld. Dwayne Johnson is dat wel. Dus nee, helemaal niet logisch.

* overigens staat dit allemaal los van mijn avatar


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dwayne is ook de man van Tooth Fairy en The Game Plan


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dwayne is ook de man van Tooth Fairy en The Game Plan

Tja....

Schwarzenegger die van: Twins en Jingle all the way

Stallone die van: Stop or my mom will shoot en Oscar

See what i did there?


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik zie nog wel een aardig verschil tussen Dwayne en de rest. Die gozer werkte (of werkt) voor Disney, heeft flink wat van die kinderfilmpjes gemaakt. Had er nog wel een stel op kunnen noemen.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zie nog wel een aardig verschil tussen Dwayne en de rest. Die gozer werkte (of werkt) voor Disney, heeft flink wat van die kinderfilmpjes gemaakt. Had er nog wel een stel op kunnen noemen.

Ga je gang en veel succes.


avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1344 stemmen

Dwayne Johnson hoeft er voor mij persoonlijk niet in. Maar dat komt vooral omdat ik eigenlijk al zijn films slecht vind. En dan vooral Fast Five. Maar het kan zijn dat hij in Expendables beter tot zijn recht komt. En hij heeft iig wel een fysiek waar je U tegen zegt. Dus helemaal afschrijven doe ik hem zeker niet.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

Ook alweer een vergissing, je hoeft helemaal geen bodybuilder te zijn om mee te doen in de Expendables. Willis en Li zijn nou niet bepaald bodybuilder types. Dan kun je net zo goed elke bodybuilder die een beetje bekend is erin gooien, zou ook nergens op slaan. Je moet wel een bepaalde staat van dienst hebben om mee te mogen doen. En Johnson heeft die status absoluut niet. Noem 1 actiefilm van hem a la Rambo, Terminator, Die Hard, Bloodsport, Delta Force of ga zo maar door. Daarom vind ik het ook behoorlijk "droevig" dat nota bene Arnold "het stokje overdraagt", ten eerste is het niet Arnold maar Stallone die dat stokje draagt, en ten tweede zie ik echt niet in wat Johnson met dit genre te maken heeft. Arnold is voor mij verleden tijd, en onder andere dankzij Stallone pakt hij zijn filmcarriere nu weer een beetje op, anders had hij nu achter de geraniums gezeten.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

paul83 schreef:

(quote)

Ga je gang en veel succes.

Wat ben je toch snel op je pik getrapt zeg


avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

  • 2651 berichten
  • 7065 stemmen

Had Steve Austin, Crews of Couture die status wel dan?


avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

  • 2651 berichten
  • 7065 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik heb enkel GI Joe gezien

Knap dat je die al hebt gezien, aangezien er nog niet op is gestemd.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

Iron Maiden schreef:

Had Steve Austin, Crews of Couture die status wel dan?

Nee, daarom snap ik ook niet wat ze erbij doen. In deze film is Couture echt compleet overbodig en gelukkig is het voor Austin alleen bij het eerste deel gebleven. Crews vind ik de enige wel leuke opvulling van de 3.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

Laten we vooral niet te veel "newbees" erbij betrekken. Seagal en Snipes erbij en dan ben je al een aardig eind op de goede weg maar lees net dat Van Damme misschien terugkeert, wat zou betekenen dat Seagal wederom niet mee gaat doen, dat zou ik wel echt een gemis vinden.


avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

  • 2651 berichten
  • 7065 stemmen

denk dat Seagal over z'n lijk meedoet, hij heeft ook ruzie met Couture en zo lang Avi Lerner alles produceert gaat het echt niet gebeuren.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

Nu ook al ruzie met Couture? Met wie heeft hij eigenlijk geen ruzie? Heb je ook een bron?


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Iron Maiden schreef:

(quote)

Knap dat je die al hebt gezien, aangezien er nog niet op is gestemd.

Dan bedoel ik die andere GI Joe


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dan bedoel ik die andere GI Joe

En daar speelt Dwayne Johnson niet in mee.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat ben je toch snel op je pik getrapt zeg

Ik hou er niet van als mensen onzin praten, vandaar.