Genre: Drama / Horror
Speelduur: 99 minuten
Oorsprong:
Frankrijk / Canada
Geregisseerd door: Pascal Laugier
Met onder meer: Morjana Alaoui, Mylène Jampanoï en Catherine Bégin
IMDb beoordeling:
7,0 (118.629)
Gesproken taal: Frans
Releasedatum: 11 december 2008
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Martyrs
"They haven't finished being alive."
Frankrijk, begin jaren ’70. Als de 10-jarige Lucie na maanden spoorloos verdwenen te zijn geweest wordt teruggevonden, zit haar lichaam onder de wonden. Er is echter geen spoor van seksueel misbruik; waarom ze werd ontvoerd en door wie, is een raadsel. Vijftien jaar later, en geholpen door haar vriendin Anna, zoekt Lucie genoegdoening...
Externe links
Acteurs en actrices
Anna Assaoui
Lucie Jurin
Mademoiselle
Father
Mother
Marie
Antoine
Étienne
Young Lucie
Young Anna
Video's en trailers
Reviews & comments
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Het enige wat ze willen weten, wat is er na de dood.
Toch zijn er altijd al gevallen geweest van klinisch dood. Vraag het aan 20 verschillende mensen die dat hebben meegemaakt en je weet het.
En meestal krijg je altijd hetzelfde verhaal te horen.
Eerst ging ik door een tunnel met wit licht, maar het witte licht deed me geen pijn aan de ogen... het was fel licht, maar ook weer zacht licht. Daarna kwam ik op een plek die heel mooi was en heel sereen aanvoelde blabla.
Maar nu moeten jullie jezelf dus niet doodschieten he,omdat je het nu weet. 
Maar ik ben denk even vergeten dat Martyrs een film is waarin ze niet weten dat er allang mensen zijn die dat weten.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Toch zijn er altijd al gevallen geweest van klinisch dood. Vraag het aan 20 verschillende mensen die dat hebben meegemaakt en je weet het.
De gemiddelde persoon die op zaterdag de kroeg in duikt heeft op zondagochtend ook zon gevoel...
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ja, sukkels zijn het. Ipv van die arme Anna helemaal te strippen, hadden ze haar net zo goed dronken kunnen voeren.
paradis
-
- 79 berichten
- 136 stemmen
Phoe, wat een film zeg. Veel horror gezien maar dit gaat een stukje verder, behoorlijk heftig!
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Zo zeg, wat een eerste uur! Doodeng, ultiem spannend en bovenal afschuwelijk om te kijken, horror zoals horror hoort te zijn. Gaat de film te ver? Mja, ik had het wel moeilijk bij de zelfmoordscene, erg hard.
Maar dan; helaas helaas, wordt de ondraaglijke spanning ingeleverd voor een wat suffig verhaaltje waarna de film in het laatste half uur als een nachtkaars uitgaat. Shockerend is het nog wel, eng al lang niet meer. Echt doodzonde.
Desondanks bovengemiddeld en een bijzondere kijkervaring. 3,5*.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het helemaal eens met otherfool. Precies de juiste omschrijving wat ik van deze film vond.
Eerste drie kwartier was het, zat ik serieus op het puntje van mijn stoel. Tuurlijk heb je na verloop van tijd in de gaten dat ze het zich inbeeld, maar de spanning blijft er constant in. Mooi gefilmd ook. Na de intrede van die organisatie kakt het in in regelrechte onzin, met herhalingsoefeningen van de martelaren om de kijker nog meer te schockeren. Het werkt wel, maar boeien deed het allang niet meer. Einde was dan weer vrij bevredigend, iets wat ik totaal niet had verwacht, hoewel compleet vergezocht.
Conclusie, een erg goed en indrukwekkende eerste helft dat helaas wordt voortgezet in een vrij saaie (maar schockerende) tweede helft. Ook 3,5* van mijn kant.
Verder was het voor een horrorfilm waar de nadruk niet op de gore o.i.d. ligt, wel erg overthetop en bloederig kwa geweld. Maar zeker wel een bovengemiddelde horrorfilm dit, al zal het nooit mijn favoriete genre worden.
Ramie
-
- 120 berichten
- 1364 stemmen
Walgelijke, nare film!
Ik kan prima tegen horror hoor, maar dit ging me iets te ver. Te vies, te 'nutteloos' allemaal.
Daarnaast is het verhaal dramatisch slecht. Zeker op het einde... Het is bijna lachwekkend.
In principe is het walgelijke idee van jarenlange opsluiting, uitdroging enz niet slecht. We hebben het vaker gezien.
Het kan alleen veel beter uitgewerkt worden. In deze film gebeurd dat niet; in plaats daarvan verzinnen ze er onzinigheden omheen.
1*
DennisBr
-
- 3 berichten
- 45 stemmen
Jezus keek ook naar boven.
Als ze Tom Hanks hadden toegevoegd had het zo een film uit categorie The da vinci - angels & demons zijn.
Zo een groep mensen die met dat soort zaken bezig zijn ben ik van overtuigd dat ze bestaan en mochten we maar eens gluren in het vatticaan bij de zgn geheime stukken.
DennisBr
-
- 3 berichten
- 45 stemmen
Net zo achterlijk om Return of the Killer Tomatoes! een 4 te geven ....
die 4 is dan puur uit jeugdsentiment dan denk ik hehe
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Ik heb de film even laten bezinken maar uiteindelijk blijft toch het tweede deel van de film het meest hangen. Dat is jammer want dat is ook verreweg het minste deel.
Het begint allemaal erg goed: lompe moorden, redelijk spannend en continu vraag je je af wat er nu precies aan de hand is. Is Lucy gestoord of is het rare wezen dat haar achtervolgt echt? Ook een prachtig moment als Anna er achter komt hoe de vork in de steel zit. Goed, tot dat moment zitten er wat rare dingen in de film (man vliegt meters achteruit door een geweerschot, ze blijven maar in dat huis) maar dat kan de pret niet echt drukken.
Daarna zakt de film helaas helemaal in om alleen aan het einde nog even uit het dal te kruipen. Het lijkt wel alsof er ineens een heel andere film begint, het eerste deel van de film heeft er verhaaltechnisch niet zo gek veel mee te maken. Beetje het Haute Tension syndroom, al is het in deze film nog een graadje erger, vooral omdat de film dan nogal saai wordt. De martelingen die Anna ondergaat zijn niet echt boeiend en missen impact omdat het haar eigen domme schuld is door in dat huis te blijven en er zelfs nog even een dutje te doen. Ook de motieven van de cult en hoe die te bereiken zijn nogal stompzinnig. Het einde is dan wel weer grappig.
Toch jammer van dat tweede deel want het begon allemaal veelbelovend.
3*
Huesca
-
- 27 berichten
- 96 stemmen
Ik heb gisteren de film voor het eerst gezien en nog steeds houd het me bezig en volg nu de discussie hier op moviemeter.
Het moge duidelijk zijn dat de meningen over deze film ernstig zijn verdeeld en ik weet eigenlijk ook niet wat ik er van moet vinden.
Allereerst begint de film als een typische Franse (horror) film met obscure locatie^s ( vervallen industrieterrein, kindertehuis.) ,spannende momenten en plotwendingen in de tijd.
Ook de acteer prestaties zijn uitmuntend en het camera werk is van uitstekende kwaliteit, wat overigens de hele film wordt gehandhaafd.
Ook wist ik niet waar het verhaal naar toe ging tot dat zeg maar het tweede gedeelte begon met de vondst van de geheime kast.
En wat zich dan allemaal afspeelde tartte alle beschrijvingen en is zo realistisch onsmakelijk dat zelfs ik met de gedachte speelde om
de film af te zetten .
Met all mijn gedachten en emoties en hopend tegen beter weten in op een happy end en zin om die kale vent ook zo`n behandeling te geven, de film toch maar uitgezeten.
Wetende dat er echt zulke mensen op aarde rond lopen die tot zo iets in staat zijn maakt mij neerslachtig en natuurlijk zijn er ook films gemaakt over de holocaust die afschuwelijk zijn en werd ik van Schindler`s list ook neerslachtig maar deze film is zo gruwelijk realistisch dat het inderdaad niks te maken heeft met enig ander genre en zeker niet met Saw en of wat dan ook.
Ik zou het haast als een " psychologische snufmovie " willen kwalificeren.
Voor zo een controversiële vakkundig gemaakte film kan ik alleen maar 4 punten geven.
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
Ik vind mijn reacties meer dan logisch, maar ik moet het hier in mijn eentje opnemen tegen een grote club die heeel anders over deze film denkt, dus ik denk dat het verstandig is om het hier maar bij te laten.
Nee hoor, ik ben het volledig met je eens! Mijn steun heb je!
Ik ben ook bezig met een offensief tegen deze zieke troep. 
Het zijn nu nog vooral de geweldadige computergames die labiele jongeren aanzetten tot extreem gedrag (recent voorbeeld: Winnenden), maar ik verwacht dat het niet lang meer zal duren voordat dit soort films ook bron van inspiratie worden als jongeren dit als normaal gaan beschouwen....
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Lekker kortzichtig en achterhaald, ralf.
Games die zetten jongeren niet aan tot extreem gedrag.
Inspiratie, dat zou kunnen, maar het zet ze absoluut niet aan.
Ik ben dat gezeik over games echt zat. Achterhaald en een slap excuus om voor zulke gruwelijkheden een oorzaak te hebben.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Emmm... het zijn juist films als Martyrs die laten inzien hoe vreselijk geweld wel niet is. Als 'bron van inspiratie' zou je dan nog eerder films als Hostel, Saw, enz... kunnen noemen. Al ben ik ook daar nog niet volledig overtuigd van de schadelijkheid van dat soort films.
Om af te sluiten met een Scream-quote : 'Films maken geen nieuwe psychopaten, ze maken psychopaten gewoon vindingrijker.'
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
Lekker kortzichtig en achterhaald, ralf.
Games die zetten jongeren niet aan tot extreem gedrag.
Inspiratie, dat zou kunnen, maar het zet ze absoluut niet aan.
Ik ben dat gezeik over games echt zat. Achterhaald en een slap excuus om voor zulke gruwelijkheden een oorzaak te hebben.
Misschien heb je gelijk voor wat betreft "mentaal gezonde" jongeren, maar ik denk dat de mate waarin ze worden beinvloed sterk afhangt van hun geestelijke gesteldheid. Als je bijvoorbeeld een labiele tiener bent die op het randje balanceert, kunnen zieke games en films net even die rush/adrenalinekick geven die nodig is om over de schreef te gaan. We zullen verder onderzoek moeten afwachten om dit zeker te weten.
Maar om even terug te komen op Martyrs: leg mij eens uit waarom iemand deze film kijkt om te genieten van het zieke fysieke geweld dat hierin wordt vertoond (het shockeffect)? Als de film laat inzien hoe vreselijk geweld wel niet is (zoals ASman zegt), waarom kijk je er dan naar als ontspanning? Wat haal je hier voor voldoening uit? Waar is zo'n hoge beoordeling op gebaseerd? Degene die hier een goed antwoord op kan geven mag nu opstaan 
Huesca
-
- 27 berichten
- 96 stemmen
Voor mij is de culturele waarde van een film net zo belangrijk als andere culturele uitingen als neem bijvoorbeeld het schilderij Whos afraid of red, yellow and blue? van Barnett Newman .
Heel veel mensen zullen dat schilderij overbodig vinden en toch hangt het in een museum.
Wat voor objectieve waarde kun je nu geven aan iets wat per definitie subjectief is?
Voor jou is deze film zieke troep maar iemand ander vindt juist The Sound of Music weer zieke troep.
Laat ik duidelijk zijn dat ik deze film ook erg schokkend vond niet zo zeer om de beelden die ook best schokkend waren maar een goed gemaakte splasher (zoals dat tegen woordig heet) kan net zulke of misschien nog wel ergerde beelden bevatten vond ik deze film schokkend, om wat er in mijn hoofd afspeelde en de emoties die dat bij mij opriep.
Bij iemand anders zijn dat weer andere gedachten, emoties ,enz.
Volgens mij is dat de juiste definitie van kunst.
Jongeren worden toch wel visueel gebombardeerd (niet alleen jongeren) en het is beter om ze daar op voor te bereiden zodat ze daar mee om kunnen gaan want wat maakt die ene schokkende film nu uit worden ze daar dan zo gek van?
Volgens mij is realiteit veel erger, zet het journaal maar eens aan en daar komt weer een marinier uit Afghanistan in een kist naar huis.
Of surf eens gericht op het internet met zoek woorden als jihad, Tibet, en niet te vergeten 9/11.
Volgens mij is het beter om een offensief te beginnen tegen al dat geweld wat voortvloeit uit het legitieme beleid van onze regeringen dan tegen een uiting van die ene kunstenaar.
Want een kruistocht tegen uitingen van kunst is het betreden van een hellend vlak.
s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Ik heb mijn hoge beoordeling al een paar keer uitgelegd, zelfs met handen en voeten. Keer een paar pagina's terug, lees en misschien zal je het dan begrijpen. Zo niet, nog veel succes met jouw persoonlijke kruistocht tegen al die gewelddadige en verwerpelijke films.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Waarom ik deze film zo een hoge beoordeling geef ? Wel, omdat dit naar mijn insziens een echte 'landmark' film is en ook omdat hij gewoonweg in zijn laatste 25 minuten anders is dan de rest van de moderne horrorfilms. Het eerste deel is al erg hard ,zowel in sfeer als in geweld, doch enigzins gelijklopend met de meeste recente horror. Maar het tweede deel vormt plots een heel andere film : eentje die erg moeilijk is om te bekijken, maar desalniettemin van deze film een soort van unicum maakt. Bijna al die recente horrorfilms zijn in wezen erg nare films, maar geen enkele bevat die punch die deze film in zijn laatste deel bevatte.
Mijn erg hoge waardering is vooral berust op de unieke kijkervaring die ik bij het zien van deze film beleefde. Precies dezelfde reden waarom ik Irréversible hoge punten gaf. Deze scoort voor mij dan nog hoger voor het eerste deel dat mij weer een een steengoede old fashioned Franse horror bracht terwijl bij Irréversible toch niet echt die entertainment-factor aanwezig was ( die hier in het eerste deel toch enigzins te bespeuren viel ).
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
Wat voor objectieve waarde kun je nu geven aan iets wat per definitie subjectief is?
Voor jou is deze film zieke troep maar iemand ander vindt juist The Sound of Music weer zieke troep.
Ik denk dat je het wel met me eens bent dat in de discussie over 'goed' en 'kwaad', beide films absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn. The Sound of Music kan op geen enkele manier naieve kijkers op een negatieve manier beinvloeden.
Volgens mij is realiteit veel erger, zet het journaal maar eens aan en daar komt weer een marinier uit Afghanistan in een kist naar huis.
Of surf eens gericht op het internet met zoek woorden als jihad, Tibet, en niet te vergeten 9/11.
Dus jij ziet schokkende films als materiaal met een educatieve waarde? Jongeren wapenen tegen de realiteit, omdat die daarbuiten ook zo schokkend is? Ik denk dat je de zaken dan juist omdraait; voorkomen is immers beter dan genezen.
Daarnaast gaat de discussie niet om of dit soort films maatschappelijk verantwoord zijn, maar hoe het komt dat mensen hier kunnen genieten van al deze schokkende beelden (hoe meer gore, hoe beter lijkt het devies) en dit ook specifiek opzoeken. Zij voeren zichzelf hiermee en dat is vrij beangstigend.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Buiten de discussie of 'Martyrs', een andere film of een computerspelletje mensen 'aanzet' tot de misdaden als die recentelijk in Duitsland (waar ik overigens m'n twijfels bij heb), in algemene zin heb ik er een hekel aan dat ik bepaalde dingen niet 'mag' zien of horen omdat labiele jongeren daar wel eens verkeerde ideeën van zouden kunnen krijgen.
In jouw ogen zou misschien Helter Skelter, of misschien zelfs het hele oeuvre van The Beatles, ook verboden moeten worden? Als maatschappij kun je je bijna niet wapenen (npu) tegen gestoorde geesten, of je zou elke vrijheid enorm moeten indammen.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ Ralf81:
''...critics in the late 1980s and early 1990s blame the film for spawning the slasher sub genre, which they felt had rapidly descended into sadism and misogyny...''(Bron: wiki)
3 x raden over welke film dit gaat... Jawel: Halloween(1978)
Kennelijk was jouw favoriet van nu toen eveneens in staat de grenzen te verleggen en mensen te verontrusten.
Wat had jij indertijd geantwoord op de vragen die je nu stelt?
Huesca
-
- 27 berichten
- 96 stemmen
@ Ralf ,
Jij hebt mijn antwoord al wat betreft hoe het komt dat sommige mensen van dit soort films genieten.
Het feit dat jij dit soort films verwerpelijk vindt wil niet zeggen dat het ook echt verwerpelijk is!
Wat jij in een kunst object ziet hoeft een ander er niet in te zien.
Jij legt juist wel de nadruk op het maatschappelijke aspect door te stellen dat de jeugd door steeds hardere films en games blasé of juist geweldadiger worden en dat jij dat beangstigend vindt wat jou goed recht is.
Ik denk dat het wel mee valt en mocht de jeugd wel geweldadiger worden dat het niet komt door de invloed van films en games maar door de realiteit wat ik eigenlijk al betoogde.
Ik ben juist van mening dat jongeren meer geëmancipeerd zijn en beter in staat om keuzes te maken en te onderscheiden wat echt en nep is.
Een enkeling flipt toch wel .
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
@ Ralf81:
''...critics in the late 1980s and early 1990s blame the film for spawning the slasher sub genre, which they felt had rapidly descended into sadism and misogyny...''(Bron: wiki)
3 x raden over welke film dit gaat... Jawel: Halloween(1978)
Kennelijk was jouw favoriet van nu toen eveneens in staat de grenzen te verleggen en mensen te verontrusten.
Wat had jij indertijd geantwoord op de vragen die je nu stelt?
Meneer Bungel, ik denk dat je hiermee de kern raakt. Sommige mensen lijken in staat om met de tijd steeds hun grenzen te verleggen; voor mij is de grens van het toelaatbare ruimschoots bereikt en een film als Martyrs gaat hier gewoon ver overheen. Maar ik denk dat mijn punt inmiddels wel gemaakt is.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Gelukkig kan een ieder zijn eigen grenzen bepalen en is die laatste regel van Huesca denk ik een noodzakelijke relativering vandaag de dag...
Mai*
-
- 202 berichten
- 195 stemmen
Mensen, zit niet zo te zeiken en vertel gewoon wat je van de film vind!!
OT:
Ga hem nu kijken dus ben benieuwd!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wow, dit is absoluut de meest hefitge horror die ik gezien heb. De schock is bijna even groot als toen ik op mijn 14e Texas Cahinsaw Massacre voor het eerst zag. Ik moet het allemaal nog even laten bezinken en eigenlijk wil ik er zo min mogelijk over vertellen, want deze film moet je gewoon lekker blanco ingaan. De film kent asoluut wat min puntjes, zo vind ik de martelingen zelf vrij zwak en eenoning, maar wat de film erg sterk maakt en aan de volle score helpt is het existentialistische eind, bijna vergelijkbaar met het eind van 2001.
Dus toch de volle 5* voor een bijzondere film.
Seam
-
- 991 berichten
- 2313 stemmen
Technisch een erg sterke film. Camerawerk valt meteen op en ook het contrast tussen de gebeurtenissen en de omgeving in het begin van de film, wat het des te shockerender maakt.
Ook het acteerwerk is briljant. Sterke prestaties van Lucie in begin en ook Anna weet te overtuigen als ze de vrouw van gevangenschap redt .
Qua verhaal en script zijn er wel wat kleine minpuntjes, dingen die niet echt logisch zijn wat mij betreft.
De omschakeling naar het tweede deel kwam onverwacht en die sekte vond ik niet echt sterk verzonnen. Hun motivatie is natuurlijk wel interessant. Verder is het tweede deel wel ontzettend goed geschoten. Interessant om te zien hoe het eerste deel leunt op de gore om te shockeren en het tweede deel op het mentale spelletje. Het einde was wel aardig, maar mist een mooie kans. Ik had het shot van de dood ervaring wat uitgebreider willen zien. Ook over de zelfmoord heb ik gemengde gevoelens. Ik snap dat het beter is geen verklaring te geven aan die 70+ ers, maar op die manier vond ik het een beetje slap. Hier had wel wat interessanters van gemaakt kunnen worden.
Moeilijk te beoordelen. Ik vond het eigenlijk geen indrukwekkende film, maar wel een film die ik moet gezien hebben.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nou, ik heb hem dan ook eindelijk gezien! Tsja, te erg.. kennelijk voor sommigen. Ik kon het nochtans redelijk makkelijk doorstaan. Misschien kwestie van gewenning. Verder is dit natuurlijk een aloud thema en een beetje gejat van eerdere jaren 60/70 films, te denken valt aan Le Locataire, Rosemary's Baby en andere grootse horrorklassiekers, Salo ook niet te vergeten. Misschien is Salo wel de meest in het oog springende voor diegenen die de overlap met Polanski niet snappen, Wat de truuk is van de film is eigenlijk marteling in tijden zonder oorlog. Zou dit bij een oorlogsfilm gebeuren, zouden we er geen seconde bij stilstaan. Aangezien het geen oorlogstijd is, is het meteen obsceen en te bizar
Beetje hypocriet eigenlijk en amper schokkender. Verder vind ik het een makkelijk gegeven en een makkelijk einde. De boel wordt wat mij betreft zelfs een beetje verpest door SPECTRE of wat voor raar soortige organization of evil zich hier achter verschuilt. Ik heb ook al eens een film gezien over rijken die lijken van jonge armen vreten e.d. Niks nieuws en zo'n makkelijk plotgegeven, daar kun je elke verschrikking wel mee verkopen Ik had me eigenlijk ingesteld op de duistere martelgangen van een negenjarige ofzo, maar dat bleek erg mee te vallen. Nee, echt schokkend of eng kan ik dit niet noemen. Ook erg intelligent vind ik het niet. Neemt niet weg dat er het eerste uur mooie horrormomenten langskomen, maar die heeft l'' interieur beter en effectiever. dat aderpak van die spookmartelaar moeten ze ook nog maar eens op gaatjes en lekjes bekijken, zag er erg amateuristisch uit. Al met al een kleine teleurstelling. Film die ik met een gerust hart aan vrienden van durf aan te bevelen en veel meer poeha hier losmaakt dan dat hij waard is. Er zijn echt betere films gemaakt in dit genre. 3,5* krap aan.
s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Maar ik denk dat mijn punt inmiddels wel gemaakt is.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wow, dit is absoluut de meest hefitge horror die ik gezien heb. De schock is bijna even groot als toen ik op mijn 14e Texas Cahinsaw Massacre voor het eerst zag. Ik moet het allemaal nog even laten bezinken en eigenlijk wil ik er zo min mogelijk over vertellen, want deze film moet je gewoon lekker blanco ingaan. De film kent asoluut wat min puntjes, zo vind ik de martelingen zelf vrij zwak en eenoning, maar wat de film erg sterk maakt en aan de volle score helpt is het existentialistische eind, bijna vergelijkbaar met het eind van 2001.
Dus toch de volle 5* voor een bijzondere film.
juist zo ongelooflijk gemaakt en bedacht.. kan me niet voorstellen dat jij hier in trapt.
Gerelateerd nieuws

Vijf goede horrorfilms zonder paranormale aspecten

Vijf van de beste meest verontrustende films ooit gemaakt

De beste Franse films per genre, volgens MovieMeter

Angstaanjagende horrorfilms uit vijf verschillende landen
Bekijk ook

Threads
Drama, 1984
58 reacties

Ang-ma-reul Bo-at-da
Misdaad / Thriller, 2010
304 reacties

East of Eden
Drama, 1955
69 reacties

À l'Intérieur
Horror / Thriller, 2007
1.292 reacties

Låt den Rätte Komma In
Drama / Horror, 2008
731 reacties

Seul contre Tous
Drama / Thriller, 1998
274 reacties
Gerelateerde tags
kindermishandelingsufferingwraaktorture chambermartelencrueltybody horrormisbruiknew french extremismblood on bodydevastating
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.





