The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 178 minuten / 208 minuten (extended edition)
Oorsprong:
Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen
IMDb beoordeling:
8,9 (2.186.633)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 20 december 2001
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
"One ring to rule them all."
Een eeuwenoude ring, die jaren zoek is geweest, wordt gevonden en komt bij toeval terecht bij de kleine Hobbit Frodo. Als de tovenaar Gandalf erachter komt dat deze ring eigenlijk de Ene Ring is waar de slechte Sauron naar op zoek is, gaat Frodo samen met Gandalf, een Dwerg, een Elf, twee Mensen en drie andere Hobbits op een groots avontuur om deze te vernietigen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,9 / 2186633)
- Trailer (YouTube)
- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (BoekMeter)
- Game (GamesMeter)
- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (MusicMeter)
- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (The Complete Recordings) (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Acteurs en actrices
Frodo
Gandalf
Aragorn
Sam
Bilbo
Arwen
Saruman
Boromir
Pippin
Merry
Reviews & comments
Durete
-
- 12 berichten
- 351 stemmen
Een heel mooie film op zich, maar als verfilming vond ik hem minder, maar dat kan ook aan mij liggen.
5*
lienaa
-
- 44 berichten
- 39 stemmen
vind het wel een goede film het verhaal is heel goed beetje langdradig soms en dan zijn er nog 2 andere delen.
wel goede acteurs
zjandannybob
-
- 421 berichten
- 1047 stemmen
valt niet veel over te zeggen, geweldige film beste die ik ooit gezien heb en de vervolgen ook super mooi gemaakt effecten en omgeving.
5*
movie*freak
-
- 422 berichten
- 21 stemmen
Ja het is alleen dat je nog niet hebt gestemd.
mikeh
-
- 377 berichten
- 374 stemmen
heb hem pas WEER eens gezien, kan niet snappen dat je hier niks aan vind. Het verhaal is gewoon geweldig verzonnen en geschreven door J.R.R Tolkien. En door Peter Jackson perfect uitgewerkt. Niks langdradig of een scene te veel, ik heb de boeken gelezen en ze hebben toch redelijk veel dingen eruitgelaten wat wel in de boeken staat.
Gewoon 5 *****
Invisible
-
- 3 berichten
- 1 stemmen
De film is een stukje kunst !
Ik kan hem steeds weer opnieuw kijken.
De beelden & het acteerwerk zijn indrukwakkend!
pawman_
-
- 85 berichten
- 0 stemmen
De meeste mensen geven deze film een te hoge waardering naar mijn mening, ook op de IMDB site zie je dat de ratings plots omhoog zijn gegaan alleen omdat er nou eenmaal van die fanatieke fans zijn. En iedereen accepteert et maar omdat er tog geen andere verfilming is ( behalve de Ralph Bakhsi cartoon).
Ook wordt er geclaimd dat deze film een meesterwerk zou zijn, maar ik kan me nog goed herinneren dat FOTR in het begin zwaar tegenviel en veel fans teleurgesteld waren.
Ik denk dat de echte Hype pas is ontstaan na opening van TTT , want in et begin stelde FOTR nie veel voor.
De LOTR had me een hele tijd ook in de ban maar ben blij dat ik me ervan heb kunnen losmaken.
Voor FOTR uitkwam had ik me al helemaal verdiept in de materie en had zelfs
de eerste paar hoofdstukken van et boek gelezen omdat ik gewoon nie kon wachten op de film.
Na het zien van FOTR was ik tog nie zo geboeid als ik had gehoopt. Het raakte me totaal niet. Hoewel, de latere 2 films maakten alles weer goed. Maar na meerdere keren de films te hebben gezien en me meer te hebben verdiept in cinema, moet ik toch toegeven dat dit geen meesterwerk is. (Misschien in visueel opzicht, maar daar blijft het dan ook bij)
LOTR is gewoon een goeie Eye-Candy film niets meer niets minder. Maar dat alleen is niet genoeg om een steengoede film te maken.
Iedere film waarbij je gewoon de nijging krijgt om bepaalde scènes te skippen en waar je na een half uur in slaap valt is gewoon geen meesterwerk.
EEN WARE MEESTER REGISSEUR VERVEELT ZN KIJKERS NIET. Hoe vaak je ze film ook bekijkt.
Maar we leven nu eenmaal in een eeuw waar CGI de overhand heeft boven vakmanschap, lijkt et.
Het enige wat PJ en zn team hebben gedaan is een leuke Hollywood bewerking van het boek maken dat goed verkoopt aan de massa (fans) en de gemiddelde westerse bioscoopganger.
( de filmmakers beweren dat het verkeerd zou zijn als de film door Hollywood was gemaakt omdat het verhaal anders verpest zou zijn) maar dat is gewoon precies wat Peter Jackson heeft gedaan. In de hele film heb je zoiets van ja zal allemaal wel ze gaan op weg om de ring te vernietigen, maar in het boek zit er veel meer verhaal achter het zit beter in elkaar. In de film zie je daar niks van terug. Alles in deze film is maar lopen, lopen, schuilen, vechten, lopen, lopen, vechten, lopen... Net een Disney film. Voor jonge mensen misschien leuk. Maar nie voor mensen die naar een goed lopend verhaal verlangen. Ik denk dat de meeste mensen deze film zo hoog waarderen is om et visuele aspect en de SPX.
Sorry people maar ik kan de FOTR als individuele film echt geen meesterwerk noemen.
Deze film is nie slecht maar ook weer nie zo goed.
Jammer dat Mel Gibson deze trilogie niet heeft verfilmd. 
Dat deze film trouwens een hogere rating heeft dan [i]Passion of the Christ is een raadsel…[/i]maar dat is een ander verhaal. 
LittleBox
-
- 156 berichten
- 469 stemmen
Het enige wat PJ en zn team hebben gedaan is een leuke Hollywood bewerking van het boek maken dat goed verkoopt aan de massa (fans) en de gemiddelde westerse bioscoopganger.
Als buitengewoon groot liefhebber van de boeken was ik erg huiverig voor een verfilming (zoals velen). Ik kan echter niet anders dan concluderen dat PJ zo dicht mogelijk bij de belevingswereld van Tolkien en zijn fans is gebleven. "Een leuke Hollywoodbewerking" kan ik in dit verband alleen als een belediging beschouwen. Hét testmoment (voor mij dan) was de visualisatie van de Balrog en de hele scene in Moria. Formidabel gedaan en één van mijn favorieten van alle drie de films.
maar in het boek zit er veel meer verhaal achter het zit beter in elkaar. In de film zie je daar niks van terug.
Ja, dat is de aloude discussie: het boek was beter. Ik had ook graag het Oude Woud, Tom Bombadil en de Grafheuvels er nog bij gezien maar je kunt niet alles hebben...
Jammer dat Mel Gibson deze trilogie niet heeft verfilmd. 
Dat deze film trouwens een hogere rating heeft dan [i]Passion of the Christ is een raadsel…[/i]maar dat is een ander verhaal. 
Van Mel Gibson had ik meer agressieve bombast verwacht en dat zou geen recht gedaan hebben aan de boeken. The Passion of the Christ vond ik nou ook weer niet zo slecht en schokkend als velen vonden maar beter dan welke van de LOTR-films ook? Absoluut niet.
pawman_
-
- 85 berichten
- 0 stemmen
Ja, dat is de aloude discussie: het boek was beter. Ik had ook graag het Oude Woud, Tom Bombadil en de Grafheuvels er nog bij gezien maar je kunt niet alles hebben...
Oh, jawel hoor. Als PJ die hele scène van Isengard en de BREAKDANCING wizards gewoon had weggelaten en alles vanuit het gezichtspunt van de Hobbits had laten zien zou er eventueel nog ruimte over zijn geweest voor een reis door het Oude Woud een korte introductie van Tom Bombadil en hoe hij later hun verder de weg naar Breeg laat zien in plaats van dat de Hobbits er abrupt aankomen. Dat zou ook voor meer spanning en een grotere impact hebben gezorgd wanneer de Hobbits ontdekken dat Gandalf spoorloos is. Maar in dit geval weet de kijker al van tevoren dat hij door Saruman wordt vastgehouden en is de totale verassing verpest. Maar PJ denkt blijkbaar dat je op zo een manier suspense opbouwt; door alles te laten zien. Dacht et niet.
Van Mel Gibson had ik meer agressieve bombast verwacht en dat zou geen recht gedaan hebben aan de boeken. The Passion of the Christ vond ik nou ook weer niet zo slecht en schokkend als velen vonden maar beter dan welke van de LOTR-films ook? Absoluut niet.
Dat mensen Passion' geen goeie film vinden had ik zo langzamerhand al geaccepteerd,
maar wat vin je dan beter aan de fellowship' als ik vragen mag?special effex? 
anne J
-
- 1525 berichten
- 977 stemmen
Dat mensen Passion' geen goeie film vinden had ik zo langzamerhand al geaccepteerd,
maar wat vin je dan beter aan de fellowship' als ik vragen mag?special effex?

leer typen,
en het is beter dat het inderdaad dichter bij het boek staat. Mel Gibson zou het minder goed hebben gedaan, daar ben ik ook mee eens. Ik denk dat hij het juist meer 'gevecht' zou hebben gemaakt en minder bij de ware boodschappen zijn gebleven. De boodschappen van vriendschap, samen leven, delen, etc zouden dan meer vervallen. Laat vriendschap nou een groot aspect zijn in de boeken. Het is heel belangrijk.
Special effect is goed aan de Fellowship vind ik btw
.Trouwens, als mensen willen dat er meer hard in komt en gevechten moeten ze vooral niet het boek lezen. Want daar worden gevechten niet uitgebreid beschreven hoor
. In Moria in de film vechten ze eerst allemaal orks en die trol, maar in het boek rennen ze ervan weg - Frodo wordt aan de muur gepint door een speer en hij wordt losgemaakt en ze rennen verder weg. Achter hun stort een hele gang in. Voila, geen gevecht.
krc 4ever
-
- 136 berichten
- 225 stemmen
ik vind de andere twee films stukken beter. Deze film is meer een inleidende film waarbij pas midden in de film actie komt
pawman_
-
- 85 berichten
- 0 stemmen
leer typen,
en het is beter dat het inderdaad dichter bij het boek staat. Mel Gibson zou het minder goed hebben gedaan, daar ben ik ook mee eens. Ik denk dat hij het juist meer 'gevecht' zou hebben gemaakt en minder bij de ware boodschappen zijn gebleven. De boodschappen van vriendschap, samen leven, delen, etc zouden dan meer vervallen. Laat vriendschap nou een groot aspect zijn in de boeken. Het is heel belangrijk.
Special effect is goed aan de Fellowship vind ik btw
.Trouwens, als mensen willen dat er meer hard in komt en gevechten moeten ze vooral niet het boek lezen. Want daar worden gevechten niet uitgebreid beschreven hoor
. In Moria in de film vechten ze eerst allemaal orks en die trol, maar in het boek rennen ze ervan weg - Frodo wordt aan de muur gepint door een speer en hij wordt losgemaakt en ze rennen verder weg. Achter hun stort een hele gang in. Voila, geen gevecht.Mel Gibson zou het in ieder geval wat realistischer hebben gemaakt. PJ lijkt zelf ook meer te kicken op battles dan op het eigenlijke verhaal.
en typen kan ik al, wist je dat niet
movie*freak
-
- 422 berichten
- 21 stemmen
pawman_
Als jij vindt dat LOTR geen meesterwerk is dan ben je echt de weg kwijt, hoe kon Gibson het nou beter dan dit doen, hier op nummer 17 van de beste films ooit en op Imdb op nummer 14, de film is genomeneerd met 13 oscars OA bester regisseur en Beste film en de triologie wordt gezien als een van de beste en door vele zelfs de beste in filmgeschiedenis , beter dan dit kan je toch niet krijgen.
pawman_
-
- 85 berichten
- 0 stemmen
pawman_
Als jij vindt dat LOTR geen meesterwerk is dan ben je echt de weg kwijt, hoe kon Gibson het nou beter dan dit doen, hier op nummer 17 van de beste films ooit en op Imdb op nummer 14, de film is genomeneerd met 13 oscars OA bester regisseur en Beste film en de triologie wordt gezien als een van de beste en door vele zelfs de beste in filmgeschiedenis
De Fellowship' was genomineerd;) voor 13 oscars ja, maar heeft tog maar 4 gekregen. De andere films zijn tog wel beter dat geef ik toe.
Als je de films als geheel ziet is het misschien wel een visueel meesterwerk, ..maar afzonderlijk?. Achja, misschien ben ik inderdaad de weg kwijt...
wie zal het zeggen
,beter dan dit kan je toch niet krijgen.
perhaps,
we will never know
martenslagter
-
- 3 berichten
- 2 stemmen
pawman,
dat je de weg kwijtbent staat buiten kijf.
hoe kom je erbij dat meneer gibson het realistischer zou hebben gedaan?
en wat loopt iedereen te zeiken over wat er allemaal niet in zit wat wel in het boek stond!
denken jullie dat het ooit zo'n succes zou zijn geweest als je per film 10 uur op je reet moest zitten.
jackson heeft het gewoonweg fantastisch gedaan.
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1983 stemmen
Als je dichter bij het boek wil moet je de extended versie bekijken en als dat je niet aan staat kijk je gewoon niet en hou je bij het boek en laat dan de verbeelding werken e.
Vind dat goed verfilmd is en wat martenslagter zegt is wel waar een film van 10 u zo saai worden.
pawman_
-
- 85 berichten
- 0 stemmen
pawman,
dat je de weg kwijtbent staat buiten kijf.
hoe kom je erbij dat meneer gibson het realistischer zou hebben gedaan?
peter jackson houdt overduidelijk van special effex
,en dat lijd te veel af van de geloofwaardigheid van de film.
(zolang het er maar mooi uit ziet)
Mel Gibson's films zien er realistischer uit.
en wat loopt iedereen te zeiken over wat er allemaal niet in zit wat wel in het boek stond!
denken jullie dat het ooit zo'n succes zou zijn geweest als je per film 10 uur op je reet moest zitten.
PJ wist de rest ook in drie uur te proppen, dus ik denk niet dat het zo'n een probleem zou zijn geweest...Desnoods had hij overbodige saaie scènes zoals die in Isengard eruit kunnen knippen.
jackson heeft het gewoonweg fantastisch gedaan.
ik zeg ook niet dat hij het slecht heeft gedaan, hij is alleen geen meester regisseur. klaar!
martenslagter
-
- 3 berichten
- 2 stemmen
hoe wou je een boek als de lotr gaan verfilmen zonder special effects?? jij had liever echte grottrollen gezien natuurlijk.
en pj laat de special effects het verhaal juist niet overschaduwen. wat mij betreft had hij het niet realistischer kunnen doen.
ik vind gibson een goed verhaalverteller, maar deze film zou hij ongetwijfeld hebben verkloot en waarschijnlijk volgepropt met christelijke boodschappen.
maar ja,aangezien ik hier met een gibsonofiel te maken heb,die the patriot(een onwaarschijnlijke rukfilm)4 sterren heeft gegeven, zal het me waarschijnlijk niet lukken je te overtuigen
pawman_
-
- 85 berichten
- 0 stemmen
hoe wou je een boek als de lotr gaan verfilmen zonder special effects?? jij had liever echte grottrollen gezien natuurlijk.
en pj laat de special effects het verhaal juist niet overschaduwen. wat mij betreft had hij het niet realistischer kunnen doen.
ik vind gibson een goed verhaalverteller, maar deze film zou hij ongetwijfeld hebben verkloot en waarschijnlijk volgepropt met christelijke boodschappen.
maar ja,aangezien ik hier met een gibsonofiel te maken heb,die the patriot(een onwaarschijnlijke rukfilm)4 sterren heeft gegeven, zal het me waarschijnlijk niet lukken je te overtuigen
special effects op een realistische manier ja, maar special effects bestaan nie alleen uit pixels.
Wat spielberg bijv. deed in jurassic park; animatronics combineren met CGI zodat je uiteindelijk het verschil niet meer ziet is veel realistischer. Iedere keer als ik naar JP kijk zie ik levensechte dino's. Zo had ik ook levensechte monsters willen zien in lotr. De cave trolls in lord of the rings zijn (mooi) maar duidelijk computer trollen.
PJ en Weta Workshop hadden ook een paar robot trollen kunnen maken met al dat geld.
wat the patriot betreft moet ik je wel gelijk geven, weet ook niet waarom ik vier heb gegeven, waarschijnlijk omdat het de eerste keer in bios echt indruk had gemaakt.
3,5 volstaat 
Gollem
-
- 153 berichten
- 660 stemmen
Een fantastisch begin van een fantastische trilogie!
Van begin tot eind boeiend en schitterend gemaakt.
Groot respect voor PJ.
Moviekenner
-
- 11 berichten
- 56 stemmen
Ik vond het begin een beetje saai eigenlijk, maar vanaf Rivendel is het echt een geweldige film. Toch 5*.
MarkFish
-
- 1070 berichten
- 1505 stemmen
[quote]pawman_ schreef:
Oh, jawel hoor. Als PJ die hele scène van Isengard en de BREAKDANCING wizards gewoon had weggelaten en alles vanuit het gezichtspunt van de Hobbits had laten zien zou er eventueel nog ruimte over zijn geweest voor een reis door het Oude Woud een korte introductie van Tom Bombadil en hoe hij later hun verder de weg naar Breeg laat zien in plaats van dat de Hobbits er abrupt aankomen. Dat zou ook voor meer spanning en een grotere impact hebben gezorgd wanneer de Hobbits ontdekken dat Gandalf spoorloos is. Maar in dit geval weet de kijker al van tevoren dat hij door Saruman wordt vastgehouden en is de totale verassing verpest. Maar PJ denkt blijkbaar dat je op zo een manier suspense opbouwt; door alles te laten zien. Dacht et niet.
Die scene in Isengard is juist vet. Dat gaat tenminste over het grote geheel, of de belangrijke zaken in midden aarde. Tolkien doet het ook zo trouwens, in een flashback dat verhaal van Gandalf vertellen. En Jackson heeft ervoor gekozen een grappige, opgewekte, jolige figuur als Bombadil uit deze spannende avonturen/achtervolgingsfilm te laten wat ik wel kan begrijpen. Die scene in het oude woud zou de spanning in de film geen goed doen. De hobbits kunnen even lekker achter over gaan zitten en zich veilig voelen, en dat is niet bevorderend voor de spanning.
pawman_
-
- 85 berichten
- 0 stemmen
Die scene in Isengard is juist vet. Dat gaat tenminste over het grote geheel, of de belangrijke zaken in midden aarde. Tolkien doet het ook zo trouwens, in een flashback dat verhaal van Gandalf vertellen.
saruman verteld gandalf het een en ander of sauron en wat hij van plan is en wat nog meer over de palantir , volgens sommige belangrijk, maar het is gewoon niet boeiend; tenminste niet op de manier waarop PJ dat heeft gedaan( om maar te zwijgen over die belachelijke gevechtsscène)
Het zou spannender zijn geweest als het publiek niet weet wat er met gandalf is gebeurd. Zo staat het in het boek en waarom zou je het in de film perse anders moeten doen.
Omdat je dankzij hedendaagse filmtechnologie en CGI bepaalde fantastische scènes kan laten zien wil niet zeggen dat je dat ook hoeft te doen. Maar PJ denkt daar blijkbaar anders over; kijk maar naar KING KONG; kijk naar wat voor nonsens hij er allemaal in heeft gestopt, wat niet noodzakelijkerwijs bevorderend hoeft te zijn voor het verhaal of de spanning of wat dan ook. Alleen maar omdat het tof is. Oververzadiging!!
Pj had het net als tolkien kunnen doen en de council van elrond zou dan ook veel interessanter zijn geweest.
En Jackson heeft ervoor gekozen een grappige, opgewekte, jolige figuur als Bombadil uit deze spannende avonturen/achtervolgingsfilm te laten wat ik wel kan begrijpen.
tja, wat je een spannende/achtervolgingsfilm noemt. Niet dat de ringwraiths echt angst opwekken. en PJ zal je zelf als eerste kunnen vertellen dat het hem niet is gelukt om dat goed over te brengen.
Als je ziet wat hij heeft gedaan met bepaalde personages zou hij tom ook ietwat kunnen aanpassen en heel even kunnen introduceren. Het gaat er tenminste om dat je bombadil in de film hebt, al is het maar voor een paar minuten. zo'n grote rol heeft hij verder tog niet in het verhaal. Laat tenminste iemand de hobbits de weg wijzen naar breeg.
Maar in plaats van dat hij zoiets doet geeft PJ bijv. Arwen die in het boek nauwelijks voorkomt een veel grotere rol in de film door haar in de plaats van glorfindel te zetten om geen enkele andere reden (alleen maar omdat het Liv Tyler is). Als men al daarom niet lijkt te malen? Hoe mooi Arwen ook is, maar zeg me, wat voor rol heeft ze in die hele film. Haar scènes in de andere films zijn ook prachtig uitgewerkt. Maar zeg nou zelf, wat doet haar verhaal er nou toe. geen moer. weet je dat de makers haar aanvankelijk mee wilden laten vechten in helms deep.
Arwen-Xena-Warrior;
niet omdat het belangrijk is voor het verhaal
niet om de Liv Tyler fans een plezier te doen
niet omdat de relatie tussen haar en Aragorn verder moest worden uitgediept. Dat maken ze zich allemaal wijs ja.
maar de reden is omdat zij als ''Hollywood'' ster verder geen moer had te doen, en dat kon PJ natuurlijk niet maken. Daarom hebben ze van alles bedacht om haar in de films door te voeren.
jaja, ik heb die documentaires gezien op dvd.
Die scene in het oude woud zou de spanning in de film geen goed doen. De hobbits kunnen even lekker achter over gaan zitten en zich veilig voelen, en dat is niet bevorderend voor de spanning.
Niet dat de isengard scene met de breakdancing wizards wel spannend is.
of iedere keer gandalf laten zien, die moederziel alleen op de top van orthanc wordt vastgehouden en al die orcs die bomen omkappen. BOEIEND!!!
Een scène als het oude woud is juist veel spannender, als de regisseur het tenminste goed weet over te brengen. En het verblijf bij tom bombadil hadden ze dan ook kunnen schrappen en inkorten.
Als ze al andere scènes kunnen veranderen waarom die niet.
In plaats daarvan voegt PJ stomme scènes als isengard toe. Had het liever bij de council van elrond toegevoegd via een flashback ofzo.(en dan kort)
Pre- en sequels

The Lord of the Rings: The Return of the King
2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
2002
2.519 reacties
Gerelateerd nieuws

'Lord of the Rings'-films populair bij Nederlandse HBO Max-kijkers

'The Lord of the Rings' krijgt een gloednieuw vervolg: releasedatum 'The Hunt for Gollum' bekendgemaakt

Hugo Weaving niet te zien als Elrond in nieuwe delen 'The Lord of the Rings: 'Ik word te oud'

Nieuwe 'The Lord of the Rings'-films in de maak: Keren geliefde personages terug?
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.116 reacties

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties
Gerelateerde tags
elvesdwarforcsmiddle-earth (tolkien)hobbitverlies van geliefdegebaseerd op boekrivierbergobsessieminemazemagiefireworkskasteelvulkaanpowerbraverybirthday partyoorlogoomverslavingvoortvluchtigetrollstrijdgewelddemondoodblizzarduncle nephew relationshipfantasy worldtovenaarreisringinvisibilitylive action and animationhero's journeywraith sword and sorcerytrekkinggood versus evilmiddle-earthmiddle-earthcreaturesepic questhobbitstrolls
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









