• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.479 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.137 gebruikers
  • 9.379.424 stemmen
Avatar
 
banner banner

Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)

Avontuur / Fantasy | 138 minuten
3,50 4.048 stemmen

Genre: Avontuur / Fantasy

Speelduur: 138 minuten

Alternatieve titel: Harry Potter en de Orde van de Feniks

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Yates

Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

IMDb beoordeling: 7,5 (691.948)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 11 juli 2007

Plot Harry Potter and the Order of the Phoenix

"Evil Must Be Confronted."

Harry wordt dit jaar opgehaald bij de Duffelingen door een groep tovenaars van de Orde van de Feniks, opgericht door Perkamentus, welke proberen Voldemorts plannen te dwarsbomen. In het hoofdkwartier van de Orde blijkt al snel dat bijna niemand gelooft dat Voldemort is teruggekeerd. Harry heeft tegenwoordig vreemde dromen over Voldemort, die misschien wel eens echt zouden kunnen zijn... Uiteindelijk gaat Harry naar Zweinstein. Ook is er dit keer weer een nieuwe lerares Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Maar deze is vreselijk en leert de leerlingen helemaal niks. Hierdoor gaan Harry en zijn vrienden een geheim genootschap oprichten: de Strijders van Perkamentus. Dit genootschap van leerlingen leert van Harry hoe ze zich moeten verdedigen. Aan het einde van het jaar krijgt Harry een droom over zijn peetvader, Sirius Zwarts, die wordt gemarteld door Voldemort.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Ron Weasley

Hermione Granger

Dolores Umbridge

Bellatrix Lestrange

Rubeus Hagrid

Lord Voldemort

Albus Dumbledore

Lucius Malfoy

Sirius Black

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

JohnWilliams schreef:

Watson is inderdaad erg goed

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het een lekker wijf vind


avatar van Bart Tönjann

Bart Tönjann

  • 344 berichten
  • 79 stemmen

Inderdaad, dat is waar.


avatar van pink_roosje

pink_roosje

  • 1792 berichten
  • 807 stemmen

Omdat ik een grote HP fan ben, viel de film vreselijk tegen dat ik hem in de bios zag.

Veel dingen zijn weggelaten en andere dingen samengevoegd.

Nu ik de film 2x heb gezien op DVD. en de film los van het boek kan zien. Vind ik het de beste HP film tot nu toe


avatar van megaman

megaman

  • 1484 berichten
  • 229 stemmen

Bij iedere Potter film wordt wel gezegd dat er een aantal dingen missen uit het boek. Ten eerste vindt ik dat het gewoon veel te moeilijk is om letterlijk elk aspect uit het boek in de film te proppen. Daarnaast moet je de film ook los kunnen zien van het boek. Ik ben zelf geen grote lezer en ook de Potter boeken kunnen mij helaas niet bekoren. Je moet als kijker ook niet verplicht zijn om ook de boeken te gaan lezen. Films en boeken zijn toch twee hele verschillende dingen. Dan zou je ook kunnen zeggen dat iedere Potter fanaat de videogames van deze serie zou moeten spelen. En niet iedereen houd van gamen...of lezen .

De films vindt ik tot nu toe erg goed. De eerste was echt een gezellige film met veel magie en een sprookjesachtige sfeer. De tweede was dan wel iets serieuzer maar had nog wel veel weg van de vorige qua sfeer wat natuurliijk komt door het feit dat beide delen door dezelfde regiseur zijn gedaan. Potter 3 was ook wel aardig maar het geheel had meer weg van een Tim Burton film vondt ik. Een beetje een Halloween versie van Harry Potter met een meer grimmige sfeer. Persoonlijk vindt ik deel 4 wel iets beter omdat het verhaal me wat meer aansprak. Dan zijn we bij Potter 5 die ik waarschijnlijk de beste vindt van de gehele serie. Waarom? De sfeer is zo mooi gedaan in deze film.

De muziek (van Nicholas Hooper) is wat rustiger en emotioneler en het lijkt meer een gevoelige film dan de vorige delen. Vooral de scéne waarin Potter bezeten is van Voldermort en dat Dumbledore hem probeert te helpen. Hier voel je echt de emoties van Harry en de wat verdrietige sfeer van de film. Of het gedeelte waar Sybil Trelawney buiten wordt gezet en op staande voet wordt ontslagen. De soundtrack draagt heel wat bij in deze film. En dan nog het einde waarin wederom de prachtige muziek is te horen en waar de camera langzaam omhoog gaat en eindigt met een mooi uitzicht op Hogwards.

De muziek van de credits is ook erg mooi gedaan en de film is in het algemeen wat langer blijven hangen bij mij dan de rest. Ik ben ook blij dat David Yates de volgende film gaat doen en dat Nicholas Hooper ook weer van de partij is met zijn machtig mooie muziek. John Williams deed het bij de eerste 3 films meer op een speelse manier met de bekende magie er in vermengd. David Yates maakt er meer een drama film van waar de muziek je meer raakt. Een soort Green Mile, Dances with Wolves en soortgelijke films met dezelfde soort muziek. Erg mooi! M'n vader en broertje vonden deze film ook stukken mooier dan de vorige 2 delen.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ik geef je wel gelijk, de muziek viel wel mee, maar Potter was het niet. Je zou het net zo goed in een andere film kunnen stoppen. Hij gebruikte Hedwig's Theme ook iets te weinig naar mijn mening...Beter als The Goblit of Fire was de Score wel (de film overigens ook) en ik ben ook blij dat Yates de volgende film maakt. Met Hooper ben ik wat minder blij want eigenlijk zou Williams gewoon terug moeten komen!!!


avatar van megaman

megaman

  • 1484 berichten
  • 229 stemmen

Tja, daar heb je dan ook wel weer gelijk in. De muziek had in elke drama film wel kunnen zitten. Er wordt minder gebruik gemaakt van thema's zoals John Williams dat deed. Williams geeft meer dat magische tintje aan de films met veel trompettergeschal en opgewekte thema's. Zie het zo: Ik prefeer Williams ook wel boven Hooper, maar de muziek in Order of the Phoenix deed wat met me. Wat ik ook heel erg mooi vindt is het nummer: "Dumbledore's Army" van de OST van Order of the Phoenix.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ik vind dat John Williams hele mooie filmmuziek maakt (dus begrijp me niet verkeerd), maar ik vond dat hij de muziek van Harry Potter te kinderachtig maakt. Voor deel 1 en 2 is dat goed. Deel 3 kon ook nog wel, maar ik ben blij dat ze voor deel 4 en 5 een andere componist hadden. Namelijk, de films worden spannender en volwassener, dus moet er ook spannendere muziek komen. Ook Hedwig's Theme zit nu een duister tintje aan (één toon is lager geloof ik). Hierdoor merk je meteen dat de films wat duisterder zijn. Ik vrees dat als Williams door was gegaan dat dan de inmiddels duistere Potter films een te kinderachtige achtergrond muziek zouden hebben gehad. Dus ik vind John Williams een hele goede componist voor Indiana Jones en Star Wars en weet ik veel allemaal. Maar voor Harry Potter prefeer ik toch Nicholas Hooper en die van Goblet of Fire deed het ook niet slecht.

Zo, dat was mijn mening!


avatar van saw_lover

saw_lover

  • 120 berichten
  • 0 stemmen

Wooow, wat een film !

Hier heb ik echt wel van verstomd gestan.

Enkele momenten heb ik écht kippenvel gekregen van sommige scenes door ondermeer : De filmmuziek, de goede acteerpresaties en de prachtige decors.

Natuurlijk ontbreekt er een hoop uit het boek, maar dat is normaal. Als ze elk fragmentje van het boeken zouden verfilmen krijg je een film van zeven uur.

Een bepaalde scene vond ik echt fantastisch en dat was de scene met het gevecht tussen Perkamentus en Voldemort.

Prachtig staaltje special effects daar !

Heb een link gepost naar het filmpje v/d scene op YouTube :

http://www.youtube.com/watch?v=Q7jYB50AZJo&feature=related


avatar van Lissepiss

Lissepiss

  • 12 berichten
  • 24 stemmen

Wanneer de film af was, had ik het gevoel van.. Is dit het?

Ik had meer actie verwacht.

Voor de rest, de special effects: SUPER!

4*, vanwege de s effects & acteerprestaties.


avatar van Bart Tönjann

Bart Tönjann

  • 344 berichten
  • 79 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Ik vind dat John Williams hele mooie filmmuziek maakt (dus begrijp me niet verkeerd), maar ik vond dat hij de muziek van Harry Potter te kinderachtig maakt. Voor deel 1 en 2 is dat goed. Deel 3 kon ook nog wel, maar ik ben blij dat ze voor deel 4 en 5 een andere componist hadden. Namelijk, de films worden spannender en volwassener, dus moet er ook spannendere muziek komen. Ook Hedwig's Theme zit nu een duister tintje aan (één toon is lager geloof ik). Hierdoor merk je meteen dat de films wat duisterder zijn. Ik vrees dat als Williams door was gegaan dat dan de inmiddels duistere Potter films een te kinderachtige achtergrond muziek zouden hebben gehad.

Zo, dat was mijn mening!

Ik weet niet of ik het daarmee eens kan zijn. In vooral Star Wars Episode 3 heeft JW zeker wel bewezen duistere muziek te kunnen componeren met een volwassen tintje.


avatar van Lucky Slevin

Lucky Slevin

  • 31 berichten
  • 16 stemmen

pink_roosje schreef:

Omdat ik een grote HP fan ben, viel de film vreselijk tegen dat ik hem in de bios zag.

Veel dingen zijn weggelaten en andere dingen samengevoegd.

Nu ik de film 2x heb gezien op DVD. en de film los van het boek kan zien. Vind ik het de beste HP film tot nu toe

Dat is wel logisch.

Harry Potter films zijn niets waard vergeleken met de boeken. Maar de special effects vind ik toch wel enorm geslaagd.

Ik moet hem wel nog zien. Mijn mening is gebaseerd op de trailers .


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Bart Tönjann schreef:

(quote)

Ik weet niet of ik het daarmee eens kan zijn. In vooral Star Wars Episode 3 heeft JW zeker wel bewezen duistere muziek te kunnen componeren met een volwassen tintje.

Dat klopt, Williams kan erg goed duistere muziek componeren en zo'n vrolijk tintje vond ik John Williams zijn muziek nou ook weer niet hebben. Want Voldemort's Theme was toch echt prachtig. Gebruikte Hooper die nou ook maar! Maar neen, hij is eigenwijs.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

nouja, Iedereen zijn eigen mening hè! Ik vind bij Harry Potter Williams muziek er alleen uitspringen bij het derde deel. Ik vond dat Patrick Doyle (componist van deel 4) en Nicholas Hooper heel goed werk hebben geleverd en ik ben blij dat Hooper ook het werk van Half-Blood Prince doet. Maar ik heb even naar Bart Tonjann geluisterd en heb de muziek van Star Wars episode III nog eens geluisterd. En inderdaad, John Williams kan wel een duistere sfeer aanbrengen aan een film. Dus geef ik bij deze jullie gelijk. Maar zoals ik al eerder zei, ik vind dat Hooper en Doyle beide een prachtig staaltje filmmuziek aan de Potters hebben geleverd.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Hooper misschien wel, Doyle was een beetje het aan het verpesten (het hoofdthema) maar ik ben ook wel blij dat Hooper het blijft doen al zie ik natuurlijk liever Williams terug...hoop alleen niet dat hij ook de laatste gaat doen.


avatar van Respekked

Respekked

  • 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Waarschijnlijk omdat ik deel 5 het minste boek vond en ik em daarom minder heb gelezen, vond ik dit een aardig filmpje. Waar ik me bij de vorige films helemaal scheel ergerde aan de afwijkingen van het orginele verhaal, had ik dat hier een stuk minder. Of ik herinnnerde me het dus allemaal niet goed meer.

Toch leek er wat meer structuur in deze film te zitten, en was het geen sprint van hoogtepunt naar hoogtepunt. Vooral het eindgevecht op het ministerie is mooi.

3*


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Respekked schreef:

Waarschijnlijk omdat ik deel 5 het minste boek vond en ik em daarom minder heb gelezen, vond ik dit een aardig filmpje. Waar ik me bij de vorige films helemaal scheel ergerde aan de afwijkingen van het orginele verhaal, had ik dat hier een stuk minder. Of ik herinnnerde me het dus allemaal niet goed meer.

Toch leek er wat meer structuur in deze film te zitten, en was het geen sprint van hoogtepunt naar hoogtepunt. Vooral het eindgevecht op het ministerie is mooi.

3*

mag ik misschien vragen waarom je de film maar 3 sterren geeft, terwijl je (wat ik begrijp uit je mening) het een hele goede film vond?

Ik bedoel je geeft geen kritiek. Als je hem maar 3 sterren geeft, wat vond je dan minder goed aan de film?


avatar van gekke meid

gekke meid

  • 9 berichten
  • 10 stemmen

Ik vond deze Harry Potter eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. De film ging zo ontzettend snel dat ik het fijne gevoel waarmee ik normaal gesproken mee thuis kom heb gemist. Natuurlijk is deel 5 niet zo gezellig, omdat er hectische gebeurtenissen plaatsvinden. Daarom had de film van mij best langer mogen duren. Het is het dikste boek en de korste film. Ik hoop dat de volgende film beter is.


avatar van Respekked

Respekked

  • 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

(quote)

mag ik misschien vragen waarom je de film maar 3 sterren geeft, terwijl je (wat ik begrijp uit je mening) het een hele goede film vond?

Ik bedoel je geeft geen kritiek. Als je hem maar 3 sterren geeft, wat vond je dan minder goed aan de film?

Ik weet niet waar je uit op maakt dat ik dit een hele goede film vind. De waardering voor deze film is minder negatief (dan de andere films), omdat ik het boek niet behoorlijk kan herinneren en ergernis van verdraaiing etc. uitbleef. Hierdoor lijkt het wel een aardig filmpje, zoals ik al zeg in mijn post.


avatar van black-flame

black-flame

  • 27 berichten
  • 22 stemmen

redelijke film maar slechter dan de 1e en de 2e.

die groemp lijkt wel een beetje op een maat van mij XD

maar toch een 3,0*


avatar van papillon 25

papillon 25

  • 56 berichten
  • 57 stemmen

nou na lang wachten heb ik hem gekocht en gezien maar vondt hem tegen vallen en vondt de eerdere delen veel beter

maar dat laat niet weg dat film niet goed was zo kwa grafics etc was hij super .

al met al een dikke 5


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Papilon 25, ik snap er ff niks van... je hebt deze film een 1,5 ster gegeven en je laatste zin van je bericht is: al met al een dikke 5...

?


avatar van M.ike

M.ike

  • 325 berichten
  • 107 stemmen

Op de dvd hoes stond : Met voorproefjes van de 6e film, maar ik kan het nergens vinden bij de extra's. Kan iemand vertellen waar ik ze kan vinden?


avatar van Musicer

Musicer

  • 614 berichten
  • 652 stemmen

Staat op de DVD-rom, dan moet je dvd 2 in de pc steken. Dan krijg je een speler van HP en linksonder krijg je dan een optie in gele letters (weet niet meer precies hoe die heette) als je daarop klikt krijg je 4 filmpjes, waarvan 2 voorproefjes op HP6.


avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

  • 1066 berichten
  • 2017 stemmen

de boeken zijn super maar de films zijn gewoonweg helemaal verknoeit tot middelmatige films wat wel jammer is omdat de HP fims geweldig konden zijn maar ik vind deze film toch echt wel de grootste flopper tot nu toe.


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

JTV-kijker daar ben ik het niet helemaal mee eens een 0.5 geven dat is echt wel beetje laag!

deze film verdiend veel meer als 0.5*

het verhaal is zeer goed en ook de film effects zijn vrij goed dus

4.5*


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

ik vind ook dat je de films los van het boek moet bekijken, en je moet al helemaal niet kijken naar hoeveel eruit is gelaten.


avatar van maerk

maerk

  • 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

ik vind ook dat je de films los van het boek moet bekijken, en je moet al helemaal niet kijken naar hoeveel eruit is gelaten.

Inderdaad De boeken zullen toch altijd wel beter zijn.


avatar van Qwertary

Qwertary

  • 110 berichten
  • 134 stemmen

Ik vind dit een hele goede film alleen wel jammer dat het eind een beetje gerusht aanvoelt. De hele film heeft een beetje rushende feeling dikste boek en kortste film :S xD


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

ehm mag ik vragen wat gerusht is?


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

dat vraag ik mij ook af