Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 138 minuten
Alternatieve titel: Harry Potter en de Orde van de Feniks
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: David Yates
Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint
IMDb beoordeling:
7,5 (691.610)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 11 juli 2007
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Harry Potter and the Order of the Phoenix
"Evil Must Be Confronted."
Harry wordt dit jaar opgehaald bij de Duffelingen door een groep tovenaars van de Orde van de Feniks, opgericht door Perkamentus, welke proberen Voldemorts plannen te dwarsbomen. In het hoofdkwartier van de Orde blijkt al snel dat bijna niemand gelooft dat Voldemort is teruggekeerd. Harry heeft tegenwoordig vreemde dromen over Voldemort, die misschien wel eens echt zouden kunnen zijn... Uiteindelijk gaat Harry naar Zweinstein. Ook is er dit keer weer een nieuwe lerares Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Maar deze is vreselijk en leert de leerlingen helemaal niks. Hierdoor gaan Harry en zijn vrienden een geheim genootschap oprichten: de Strijders van Perkamentus. Dit genootschap van leerlingen leert van Harry hoe ze zich moeten verdedigen. Aan het einde van het jaar krijgt Harry een droom over zijn peetvader, Sirius Zwarts, die wordt gemarteld door Voldemort.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,5 / 691610)
- Trailer (YouTube)
- Harry Potter and the Order of the Phoenix (BoekMeter)
- Harry Potter and the Order of the Phoenix (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Harry Potter
Ron Weasley
Hermione Granger
Dolores Umbridge
Bellatrix Lestrange
Rubeus Hagrid
Lord Voldemort
Albus Dumbledore
Lucius Malfoy
Sirius Black
Reviews & comments
LindaXme
-
- 7 berichten
- 5 stemmen
Ik ben een grote fan van de Harry Potter-films, maar ik vind wel dat dit toch een stuk beter had gekund. Veel belangrijke dingen zijn weggelaten, terwijl die in boek 6 en 7 toch erg belangrijk zijn. Ik snap dat het moeilijk is om die dikke boeken te verfilmen, maar enklele dingen zijn gewoon cruciaal voor het vervolg en mogen dus écht niet ontbreken.
Acteerwerk van het trio is nog steeds niet optimaal, maar het wordt steeds wel een stuk beter.
Car-freak
-
- 262 berichten
- 140 stemmen
David Yates laat zien dat hij goed is maar niet de beste van alle Potter regisseurs, misschien wel beter dan Newell...
Mary_Shaw
-
- 238 berichten
- 39 stemmen
wat een saaie film
Goh, wat een duidelijke commentaar! Het is hier de bedoeling dat men uitlegd waarom men een film 'saai vind', anders trek je de score onnodig naar beneden! Met je veertien jaar moet je dat toch kunnen begrijpen zeker?
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Goh, wat een duidelijke commentaar! Het is hier de bedoeling dat men uitlegd waarom men een film 'saai vind', anders trek je de score onnodig naar beneden! Met je veertien jaar moet je dat toch kunnen begrijpen zeker?
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2582 stemmen
De beste van de 5, hoewel het boek ronduit langdradig en erg dik was hebben ze deze echt mooi verfilmd. Ik had het ministerie van toverkunst iets anders in gedachten, maar deze verfilming maakt het nog mooier!
stefott
-
- 28 berichten
- 65 stemmen
Toch wel de slechtste boekverfilming die ik ooit gezien heb. Nu schijn je bij boekverfilmingen niet aan het origineel te moeten denken dus heb ik dat voor de verandering ook maar eens niet proberen te doen (was best lastig, 'k heb HP5 toch wel een stuk of 10x gelezen). Het probleem is dat het dan lijkt alsof je naar een verzameling scènes zit te kijken die geen geheel vormen. Het verhaal gaat van de hak op de tak en weer terug.
Veel dingen lijken gewoon in de film gepropt te zijn omdat ze in het boek voorkomen: Harry is bijvoorbeeld boos op Hermione en Ron omdat ze hem de hele zomer geen zinnige informatie over Voldemort hebben gegeven. Welke zomer? Ik heb geen zomer gezien, hoogstens dat stukje op de schommel en daarna gingen we direct naar het hoofdkwartier van the Order of the Phoenix. Het slaat dus totaal nergens op om dat stukje erin te doen.
De regeltjes van Umbridge zijn zeer flauw. Je mag dit niet, je mag dat niet, je mag zus niet, je mag zo niet... Zonder dat het ook maar enig ander doel heeft dan Filch te zien knoeien met z'n bordjes. Ik vroeg me echt af hoe oud de scriptschrijver was. Het was gewoon bijzonder triest en voegde niets toe aan het verhaal.
Ook de hele relatie met Cho... Opeens wil Harry iets met d'r (waarom weet niemand) en daarna is het weer uit.
Maar goed, dit zijn details in vergelijking tot m'n grootste ergernis: de hoofdzaak van de film, namelijk dat Voldemort terug is. Nergens weet de film me duidelijk te maken waarom iedereen toch zo bang is voor een gast zonder neus.
Kortom een film die precies 1* verdient voor de special effects. De rest had zelfs de Drama klas bij ons op school nog beter kunnen doen.
Musicer
-
- 614 berichten
- 652 stemmen
Hopelijk ziet Yates in dat hij toch een paar dingen verkeerd heeft gedaan (ditto voor de scriptschrijvers, maar dat zijn terug dezelfden als deel 4 geloof ik) want anders slaagt die klojo er nog in om de hele reeks te verzieken, na het toch wel veelbelovende POA en (in mindere mate) GOF.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Weet je wat ik me afvraag, stefott, of jij de vorige films wel gezien hebt, die horen er toch wel bij hè. Het is een doorlopend verhaal.
Je eerste kritiekpunt: De zomer.
Ze hoeven toch geen twintig minuten zomer erin te proppen. Zelfs die man op de radio zegt nog dat het keiheet is en je weet van de vorige films al dat Harry iedere ZOMER naar de Duffelingen gaat. Dus dat slaat al nergens op.
Tweede: De regeltjes van Omber:
Daar heb ik niet veel over te zeggen, het is weer een tijdje geleden dat ik hem gezien heb en dat kan ik me niet meer zo goed herrinneren.
Maar over de scriptschrijver: nee, daar ben ik ook niet zo blij mee. Waarom, leg ik straks wel ff uit.
Derde: De relatie met Cho:
Hoezo OPEENS, wil Harry iets met haar. Je zag in Goblet of Fire toch al dat die jongen smoorverliefd was op Cho. Dan komt dat in de film toch niet ineens nergens vandaan? Dan zou dat in het boek ook ineens nergens vandaan komen als je het zo bekijkt.
Vierde:
Dat slaat al helemaal nergens op, want ze zeggen dat in deel 1 heel erg duidelijk, ook in de andere delen blijft die dreiging van Voldemort en niemand durft zijn naam uit te spreken. Ook zegt Lupos al zoiets als (in dit deel):
When Voldemort for the last time gained power, he almost destroyed everything we hold deer.
Dat is toch duidelijk, dan? Of niet?
Ik vind Order of the Phoenix, een heel erg mooie en goede film, die een top 9 in m'n top 10 verdiend, maar er is één ding waarom ik hem geen vijf sterren heb gegeven. En dat is een blunder van de scriptschrijver. Er word namelijk niet in uitgelegd waarom Voldemort de profetie wil hebben. De kijkers die het boek niet hebben gelezen, zullen zich nu afvragen waarom dat hele spectaculaire gevecht daar nu plaatsvond. Wat hield die profetie nu toch precies in? Waarom wilde Voldemort die nou?
En dat vind ik een grove fout.
Maar... goed nieuws voor je, stefott, voor Half-Blood Prince is Steve Kloves weer terug. Hij schreef de scripts van deel 1 t/m 4, en in deel 5 was het ene Michael Goldenberg, die het dus niet voor zes doet.
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
Ik denk dat je stefotts kritiek verkeerd interpreteerd. Wat hij denk ik probeert te zeggen is dat de boeklezers weten dat Harry boos is op Ron en Hermelien, maar in de film is het helemaal niet zo duidelijk waarom. Ze laten namelijk niks zien van de zomer en maken niet duidelijk dat Ron en Hermelien niks hebben laten horen over Voldemort. Wat ze beter hadden kunnen doen is het aanpakken zoals in deel 2: Toen dacht Harry dat Ron en Hermelien niet geschreven hadden terwijl Dobby de brieven had. Natuurlijk is het niet nodig om dan elke dag van de zomer te laten zien en dat Harry wacht op een brief, maar wat duidelijk maakt dat ze niks gestuurd hebben (of dat Harry niks ontvangen heeft beter gezegd) is dat Harry letterlijk zegt: Ze hebben me niet geschreven. Zoiets hadden ze ook in deze film kunnen doen.
De boeklezers weten wat de regels van Omber zijn en weten ook hoe die toegepast worden. In de film zie je alleen maar Filch die ze ophangt, maar vervolgens wordt er niet echt iets mee gedaan.
Het is wel redelijk duidelijk gemaakt dat Harry Cho leuk vindt, maar ook daar wordt weer weinig mee gedaan en ik vind het behoorlijk lullig dat ze hebben gedaan alsof Cho de DA heeft verraden, maar goed, dat ligt dan weer aan de scriptschrijver.
stefott
-
- 28 berichten
- 65 stemmen
Voorruit, in deel 4 (tijdje geleden voor mij) wilde hij ook iets met Cho, maar toen zat Cedric (godzijdank) in de weg (vond Cho namelijk in film 4 ook al een muts). 'k Vond het toen ook al niet echt overtuigend.
Ik heb alle 4 de voorgaande delen gezien en heb de eerste 3 zelfs op dvd. en ja, als je ze bij elkaar optelt weet je inderdaad dat je iets tegen Voldemort moet hebben. Maar in deel 5 zou (volgens het boek) de meeste dreiging voor moeten komen. Ik merkte er bijzonder weinig van. Die regels van Umbridge waren meer vervelend dan dat ze meehielpen aan het opbouwen van een gevoel van Harry (and friends) against the rest of the world, iets wat in het boek veel beter naar voren komt. Dat is echt het grootste probleem met deze film, het wil bij mij gewoon niet overtuigen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
In deel 5 moet juist niet de meeste dreiging van Voldermort te zien zijn omdat hij wilde laten geloven dat hij nog niet terug was, en daardoor probeerde hij de geloofwaardigheid van Dumbledore en Harry Potter aan te tasten. Vandaar dat je hem pas op het laatst ziet en dat was dan ook dom van hem, want dan weet het Ministerie dat hij terug is. Vandaar dat je hem weinig ziet in deze film. Dat was in het boek niet anders.
stefott
-
- 28 berichten
- 65 stemmen
Volgens mij was het toch echt zo dat Fudge niemand wilde laten geloven dat Voldemort terug was omdat hij bang was voor de problemen van 13 jaar geleden. Hij wilde graag premier blijven en dat gaat veel makkelijker als de bevolking geen kritiek op je uit omdat Voldemort onwenselijk dingen doet. Daarom probeerde hij Dumbledore (hem allerlei dingen afnemen, in de krant doen alsof hij seniel aan het worden is en hem uiteindelijk de school uit schoppen) en Harry (hem afschilderen als een tragische held die naar aandacht zoekt en die je vooral niet moet geloven).
Voldemort was ondertussen druk bezig die profetie in handen te krijgen en wilde voordat hij in 1 klap de macht kon overnemen niet in de spotlights staan.
Beide punten mislukte door dat gedoe op het ministerie, Fudge moest toegeven dat hij ongelijk had, Dumbledore en Harry zijn opeens weer helden en Voldemort heeft zijn profetie niet te pakken (en is volgens mij naar zijn mening al iets te vroeg terug in de publiciteit).
Harry heeft in de tussentijd wel last van die dreiging, hij heeft steeds meer last van z'n litteken, droomt over eindeloze gangen (die kwamen ook een paar keer in de film voor dacht ik), wordt steeds meer in het nauw gezet door Umbridge, Fudge (alles op Hogwarts wordt gecontroleerd) en Snape (door Occlumency worden z'n nachtmerries erger, dat kwam ook niet echt duidelijk naar voren in de film en dat Harry op Snape Legilimency kan toepassen om z'n 'worst memory' te zien vond ik bijzonder ongeloofwaardig (en die scène was veel te kort en had niet de inhoud die het voor deel 7 nodig heeft))
Dit bovenstaande zou in de film overtuigend aanwezig moeten zijn zodat je een gevoel van dreiging krijgt en dat is het naar mijn mening niet. Misschien heb ik me toch teveel vastgeklampt aan het boek maar het overtuigde me gewoon niet.
Ik kan zo nog een paar dingen opnoemen waar ik me aan irriteerde (en waardoor ik het gevoel kreeg dat ze de boel niet serieus namen).
Bij de hoorzitting bijvoorbeeld. In het boek speelt Dumbledore het heel slim en zet hij Fudge met zijn argumenten voor schut. In de film zie ik een 'kwaaie tuinkabouter met baard' die met het (naar mijn mening) slechtste pleidooi ooit Harry vrij krijgt.
Op weg naar The Order of the Phoenix vliegen we vlak over de stad, niemand die de moeite neemt om niet gezien te worden. Was het niet de bedoeling om Harry in het geheim veilig naar Number 12, Grimmauld Place te krijgen? Als het zo makkelijk kan wie valt hem dan lastig?
Het gevecht op het ministerie (dat ik in het boek persoonlijk nog iets beter vind dan The Battle of Hogwarts), niemand raakt gewond. Ik zag totaal geen wanhoop in de vorm van Harry die denkt dat hij 5 mensen zinloos de dood in heeft gejaagd en daarom de profetie wil overhandigen.
Het eindgevecht tussen Dumbledore en Voldemort. Dumbledore zou rustig op Voldemort af moeten lopen en laten zien dat hij toch echt de betere is. In de film komt Dumbledore regelrecht onprofessioneel over. Weer die tuinkabouter. Machtigste tovenaar ooit die tegen de grootste slechterik ever (volgens de BigBadRead poll) vecht? Als dat het moet zijn....
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Het gemiddelde op imdb.com klopt niet helemaal bij deze film. Dat staat nu op een 7.5, maar het hoort op een 7.6 te staan. Ik ben iemand die deze film heel goed vond, en zou hem graag wat hoger willen hebben staan. Maar ik zal natuurlijk eerst uitleggen hoe ik daar op kom. Dan kunnen jullie misschien zeggen of ik gelijk of ongelijk heb.
Wat ik heb gedaan:
Ik drukte onder het gemiddelde op more. Dan krijg je een hele lijst te zien. Hoeveel procent van de stemmers en hoeveel mensen hem bijvoorbeeld een 10 hebben gegeven. En hoeveel een 9, een 8, een 7, enz.
Wat ik nu heb gedaan is, het aantal stemmen x het cijfer gedaan. Dus... er zijn 16,266 mensen die hem een 10 hebben gegeven, dat doe je dan x 10. En zo doe je dat ook met de 9 (10,858 x 9) en met de 8 (14,341 x 8 ). En als je dat met alle cijfers hebt gedaan, doe je het aantal stemmen (69,351) gedeeld door wat je uit de vorige som kreeg (de aantal stemmen van het cijfer x het cijfer). Ik kreeg er 527,428 uit. Dat doe je dan dus gedeeld door het aantal stemmen:
527,428 : 69,351 = 7.605196752.
Ik hoop dat iemand kan zeggen wat ik fout heb gedaan, of dat ik het juist goed gedaan heb, en dan kan vertellen hoe ik dat misschien op de een of andere manier kan veranderen of laten veranderen.
PS. als je het niet snapt, wil ik het best nog een keer uitleggen, hoor.
.
M_M
-
- 32 berichten
- 25 stemmen
Ik vond deze film vergeleken bij de andere films, niet zo mooi hoor!
Ik vond het verhaal niet zo boeiend.
Ik vind Harry Potter en de vuurbeker toch het beste van alle films.
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
Het gemiddelde op imdb.com klopt niet helemaal bij deze film.
Kun je dat niet beter op IMDB vragen/zetten? Je berekening klopt wel zover ik weet. Het kan ook zijn dat ze het nog moeten bijwerken. Dat is hier op MM ook vaker. Als het morgen nog zo is, zou ik gewoon wat op IMDB zetten ofzo.
JTV-kijker
-
- 1066 berichten
- 2017 stemmen
Het gemiddelde op imdb.com klopt niet helemaal bij deze film. Dat staat nu op een 7.5, maar het hoort op een 7.6 te staan. Ik ben iemand die deze film heel goed vond, en zou hem graag wat hoger willen hebben staan. Maar ik zal natuurlijk eerst uitleggen hoe ik daar op kom. Dan kunnen jullie misschien zeggen of ik gelijk of ongelijk heb.
Wat ik heb gedaan:
Ik drukte onder het gemiddelde op more. Dan krijg je een hele lijst te zien. Hoeveel procent van de stemmers en hoeveel mensen hem bijvoorbeeld een 10 hebben gegeven. En hoeveel een 9, een 8, een 7, enz.
Wat ik nu heb gedaan is, het aantal stemmen x het cijfer gedaan. Dus... er zijn 16,266 mensen die hem een 10 hebben gegeven, dat doe je dan x 10. En zo doe je dat ook met de 9 (10,858 x 9) en met de 8 (14,341 x 8 ). En als je dat met alle cijfers hebt gedaan, doe je het aantal stemmen (69,351) gedeeld door wat je uit de vorige som kreeg (de aantal stemmen van het cijfer x het cijfer). Ik kreeg er 527,428 uit. Dat doe je dan dus gedeeld door het aantal stemmen:
527,428 : 69,351 = 7.605196752.
Ik hoop dat iemand kan zeggen wat ik fout heb gedaan, of dat ik het juist goed gedaan heb, en dan kan vertellen hoe ik dat misschien op de een of andere manier kan veranderen of laten veranderen.
PS. als je het niet snapt, wil ik het best nog een keer uitleggen, hoor.
.
wel ik snap er in ieder geval niks van 
maar wat mij betreft mag deze film wel een lagere score hebben
-happy
-
- 115 berichten
- 148 stemmen
vind de films altijd heel mooi, maar deze viel toch wel tegen eigenlijk... ze hebben heel veel weggelaten uit het boek en dat is heel erg zonde want die dingen komen ook weer terug in het laatste boek. het laatste boek vind ik zelf een van de beste. ik had zekf geen beter eind kunnen verzinnen!
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ik snap er helemaal niks van, maar je zult wel gelijk hebben
.
-happy
-
- 115 berichten
- 148 stemmen
Ik snap er helemaal niks van, maar je zult wel gelijk hebben
.
hehe 
Het Beest
-
- 15 berichten
- 102 stemmen
Ik snap dat een film niet helemaal volgens het boek hoeft te lopen, maar in dit geval vind ik het erg slecht gedaan. Belangrijke stukken komen er niet in voor en het acteerwerk zuigt...
Het aller ergste persoonlijk is de manier waarop perkamentus wordt neergezet, totaal niet in overeenstemming met het boek...
Perkamentus hoor rustig, beleefd, hoffelijk en controlerend te zijn, micheal gambon is in deze film totaal het tegenovergestelde van perkamentus. Dit maakt de verfilming zwaar onder de maat...
Ik moet zeggen dat ik de films wel leuk vond, ik heb de boeken graag gelezen en ik wil elke film graag zien. beelden zijn nog altijd interessant...
De film krijgt 2 sterren, omdat het leuk is om het boek verfilmd te zien maar de kwaliteit is echt klote!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik ben het ermee eens dat het eindgevecht tussen Dumbledore en Voldermort niet zo goed is als in het boek. Dat is m´n grootste kritiek op deze film. Dat Dumbledore zo druk is, vind ik erg jammer. Harris was veel rustiger. Dat was hoe Dumbledore zou moeten zijn, niet zoals Gambon hem neerzet.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Net weer gezien. Ik blijf dit de minste vinden. De sfeer is non stop grimmig. Er zitten wel geweldige effecten in en de acteerprestaties waren erg goed. Ik snap een ding niet; Hoe kunnen mensen de ene keer die paarden niet zien ( in het begin) en de andere keer wel, en vliegen ze er mee naar Londen? Hoe kan dat nou?
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ze zien de paarden ook niet, maar dat dat is, hebben ze er jammer genoeg uitgelaten.
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
Ik snap een ding niet; Hoe kunnen mensen de ene keer die paarden niet zien ( in het begin) en de andere keer wel, en vliegen ze er mee naar Londen? Hoe kan dat nou?
Ze zien de paarden niet omdat je die alleen ziet als je de dood hebt gezien. Als ze naar Londen vliegen, kunnen Ron, Hermelien & Ginny ze nog steeds niet zien, ze zijn er op gevoel op gaan zitten.
KAZj33
-
- 8 berichten
- 11 stemmen
Ik had van deze film hoge verwachtingen, omdat ik het boek gewoon super vond. Ik ben dus toch een beetje teleurgesteld. Er werd goed geacteerd. Maar Harry, en Perkamentus worden heel anders afgebeeld, dan in de boeken. Harry is daar veel driftiger, en is dus niet zo stil. En perkamentus is weer te druk. Maar het gevecht, is dan wel weer indrukwekkend!
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Het gevecht op het ministerie (dat ik in het boek persoonlijk nog iets beter vind dan The Battle of Hogwarts), niemand raakt gewond. Ik zag totaal geen wanhoop in de vorm van Harry die denkt dat hij 5 mensen zinloos de dood in heeft gejaagd en daarom de profetie wil overhandigen.
Het einde van deel 5 in de boeken is bijna van dezelfde klasse, al vind ik deel 6 nóg iets beter.Overigens geweldig dat ik hier eens wat lees waarmee ik het compleet eens ben! De dreiging van Voldemort wordt verwaarloosd, onlogischheden maken de orde uit en het overtuigt allemaal voor geen meter. Laat staan de honderden gouden kansen die het boek biedt die onbenut blijven! Dat doet pijn voor een boekenfan als ik.
sierrra
-
- 465 berichten
- 275 stemmen
Hoezo wordt de dreiging van Voldemort verwaarloosd?
De orde wordt toch juist opgericht om Voldemort te kunnen bestrijden.
Als de dreiging niet aanwezig is waarom wordt de orde dan opgericht?
Voldemort probeert verdeeldheid te zaaien en krijgt daarbij hulp van een naïeve en op macht beluste minister die zonder het zelf te beseffen Voldemort helpt.
Verder vind ik Dumbledore juist wel goed neergezet wordt.
Hij weet dat Voldemort terug is en dat hij hem niet kan tegenhouden. Al zijn hoop is op Harry gericht en hij weet hoe zwaar het voor Harry gaat worden om Voldemort te kunnen verslaan. Logisch dat hij gespannen is.
Enig minpuntje is dat er niet goed wordt uitgelegd waarom Voldemort de profetie zo graag in handen wil krijgen.
Verder gewoon weer een goede Potter film.
Pre- en sequels

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
2011
1.789 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
2010
1.835 reacties

Harry Potter and the Half-Blood Prince
2009
3.466 reacties

Harry Potter and the Goblet of Fire
2005
1.583 reacties

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
2004
1.045 reacties

Harry Potter and the Chamber of Secrets
2002
581 reacties

Harry Potter and the Sorcerer's Stone
2001
835 reacties
Gerelateerd nieuws

Originele 'Harry Potter'-regisseur Chris Columbus is enthousiast over aankomende reboot-serie: 'Een spectaculair idee'

Daniel Radcliffe deelt schokkende anekdote: 'Ik was doodsbang voor hem'

Teaser trailer en releasedatum Netflix-film 'Enola Holmes' wereldkundig gemaakt

HBO Max lanceert in VS met complete Harry Potter-franchise in aanbod
Bekijk ook

I Swear
Drama, 2025
9 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Fantasy / Avontuur, 2003
2.278 reacties

Karol, un Uomo Diventato Papa
Drama, 2005
6 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Fantasy / Avontuur, 2011
1.789 reacties

Titanic
Romantiek / Drama, 1997
4.999 reacties
Gerelateerde tags
prophecyheksverlies van geliefdeprofessormagiechild herosterven en doodbroomschool of witchcraftzwarte magiesorceryrechtbankbovennatuurlijkoccultismetovenaarscholarmystical landministry gebaseerd op een jongvolwassen romanwizarding world哈利波特 5:鳳凰會的密令
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








