• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.419 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.755 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.931 stemmen
Avatar
 
banner banner

Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)

Avontuur / Fantasy | 138 minuten
3,50 4.048 stemmen

Genre: Avontuur / Fantasy

Speelduur: 138 minuten

Alternatieve titel: Harry Potter en de Orde van de Feniks

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Yates

Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

IMDb beoordeling: 7,5 (691.884)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 11 juli 2007

Plot Harry Potter and the Order of the Phoenix

"Evil Must Be Confronted."

Harry wordt dit jaar opgehaald bij de Duffelingen door een groep tovenaars van de Orde van de Feniks, opgericht door Perkamentus, welke proberen Voldemorts plannen te dwarsbomen. In het hoofdkwartier van de Orde blijkt al snel dat bijna niemand gelooft dat Voldemort is teruggekeerd. Harry heeft tegenwoordig vreemde dromen over Voldemort, die misschien wel eens echt zouden kunnen zijn... Uiteindelijk gaat Harry naar Zweinstein. Ook is er dit keer weer een nieuwe lerares Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Maar deze is vreselijk en leert de leerlingen helemaal niks. Hierdoor gaan Harry en zijn vrienden een geheim genootschap oprichten: de Strijders van Perkamentus. Dit genootschap van leerlingen leert van Harry hoe ze zich moeten verdedigen. Aan het einde van het jaar krijgt Harry een droom over zijn peetvader, Sirius Zwarts, die wordt gemarteld door Voldemort.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Ron Weasley

Hermione Granger

Dolores Umbridge

Bellatrix Lestrange

Rubeus Hagrid

Lord Voldemort

Albus Dumbledore

Lucius Malfoy

Sirius Black

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

  • 1066 berichten
  • 2017 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

ik heb eigenlijk nog nooit in het echt iemand ontmoet die deze film slecht vond: mijn vader vond hem goed (en vond hem een 4,5 waard). Mijn moeder vond hem goed (vond het ook een 4,5 waard).

De vriend waarmee ik naar de bios was gegaan vond hem ook een 4,5 waard. Een andere HP fan die ik ken vond hem ook heel goed. En een vriendin van mij vond hem echt helemaal geweldig (veruit de beste, en veel beter dan deel 4 had ze gezegd). En ikzelf vond hem een 5 sterren waard.

Ik en nog een andere vriend waren de 1ste die deze film waren gaan kijke van onze vriendenclub. We vonden alle 2 de film zwaar tegenvallen, naderant zeiden onze andere vrienden dat de HP films er zwaar op acherruit zijn gegaan, waarschijnlijk hebben de mensen uit Meeuwen(Limburg) een heel andere kijk op de laatste 2 HP films


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

JTV-kijker schreef:

(quote)

Ik en nog een andere vriend waren de 1ste die deze film waren gaan kijke van onze vriendenclub. We vonden alle 2 de film zwaar tegenvallen, naderant zeiden onze andere vrienden dat de HP films er zwaar op acherruit zijn gegaan, waarschijnlijk hebben de mensen uit Meeuwen(Limburg) een heel andere kijk op de laatste 2 HP films

blijkbaar


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

mij valt het op dat veel meningen van de Harry Potter films heel erg verschillen. Zo vinden veel mensen dat Goblet of Fire het slechtste deel is terwijl hij toch een gemiddelde van 3,70 heeft.

Zo houd JTV-kijker eraan vast dat deze film (en de vierde) heel slecht waren, en zo houden ik, JohnWilliams en martinovitch er weer aan vast dat deze film heel erg goed was.

Ik hoop toch dat het zesde deel een hoger gemiddelde krijgt. Het gemiddelde van dit deel valt me een beetje tegen. Hij staat nu op 3,60 en hij is nog steeds in daalproces...

ja super jammer

ik hoop ook dat deze film omhoog gaat ik vind dit echt een super film!

super spannend en heel veel actie

Ik zou zeggen voor de mensen die hem slecht vinden kijk een tweede keer! heb ik ook gedaan de eerste keer vond ik hem iets minder als de tweede keer!


avatar van otherfool

otherfool

  • 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Er is een reden dat ik (bijna) nooit tv series kijk; de afleveringen gaan op elkaar lijken en eigenlijk kun je er zo nu en dan wel één overslaan. Het wordt een sleur. Neem nu dit vijfde deel van Harry Potter, is deze nu echt noodzakelijk?

Een aantal nieuwe karakters doet zijn intrede, maar alleen 'Luna' lijkt voor de ontwikkeling van Potter van belang. Verder een aantal gebruikelijke verwikkelingen, gevechtjes en profetieën, maar we hebben het allemaal al eerder gezien...

Het wil niet zeggen dat Potter V een echt vervelende film is; sfeer en effecten zijn behoorlijk en Radcliffe kan de immer lastig wordende rol goed aan. Maar het einde mag van mij nu toch wel echt eens komen. Al met al vooral een tussendoortje.

2,5*.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

de intro van de Order of the Phoenix is heel erg belangrijk voor de laatste boeken. Zelfs Omber word nog belangrijk in het laatste boek. De profetie die Harry op het einde in het Ministerie vind is ook heel belangrijk voor het laatste boek en ook Voldemort die zijn plannen langzaam ten uitvoer brengt is belangrijk. Dit is zeker geen overbodig deel.


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

de intro van de Order of the Phoenix is heel erg belangrijk voor de laatste boeken. Zelfs Omber word nog belangrijk in het laatste boek. De profetie die Harry op het einde in het Ministerie vind is ook heel belangrijk voor het laatste boek en ook Voldemort die zijn plannen langzaam ten uitvoer brengt is belangrijk. Dit is zeker geen overbodig deel.

Bij de boeken niet nee, de film is allesbehalve essentieel voor het verhaal. Alle puten die je noemt worden compleet afgeraffeld in de film.


avatar van xSarah

xSarah

  • 476 berichten
  • 820 stemmen

serpico schreef:

(quote)
Bij de boeken niet nee, de film is allesbehalve essentieel voor het verhaal. Alle puten die je noemt worden compleet afgeraffeld in de film.

Vind ik er ook van. 't Is echt zonde


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

eerlijk gezecht vind ik de films leuker als be boeken!


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

martinovitch schreef:

eerlijk gezecht vind ik de films leuker als be boeken!

ik vind dat de films iets hebben en de boeken wel iets hebben.

In de films vind ik dat je alles beter ziet gebeuren. Je ziet je favoriete boek nu in het echt. Ook de prachtige special effects die erin verwerkt zijn.

De boeken zijn veel uitgebreider en er staan veel details in en het is goed uitgelegt.


avatar van seth gecko

seth gecko

  • 499 berichten
  • 785 stemmen

echt een moeilijk beestje om te beoordelen deze film.

de film komt narratief wat in de problemen omdat het inkorten van een boek van 600+ pagina's betekent dat er veel subplots verdwijnen en zaken in het hoofdplot vervagen. het is volkomen gerechtvaardigd dat er veel ingekort wordt, maar af en toe zijn er wat plotholes te bespeuren, wat jammer is.

wat vooral jammer is voor dit deel, is het feit dat het eigenlijk een beetje dat fellowship of the ring gevoel heeft. dit deel is de eerste stap in een donkere trilogie die het einde van de reeks inluid en dat zorgt dat de film eigenlijk in tegenstelling tot de vorige delen geen vast plot heeft dat min of meer afgerond wordt. personages worden geintroduceerd en schaakstukken gezet voor de volgende twee delen en dat zorgt dat the order als op zichzelf staande film mss wat kan teleurstellen.

gelukkig is er echter genoeg positiefs te zeggen. de visuele stijl is weer een pak donkerder geworden, het hele verhaal begint nu wel erg dreigend en sinister, maar ook mooier te worden en je merkt dat de acteurs immens in hun rol zijn gegroeid.

Als je Radcliff vergelijkt met de eerste 2 films en nu ziet dat hij Harry nu echt perfect weet neer te zetten als een getormenteerde puber die moeite heeft met zijn loodzware last... sterk.

4**** dan ook.


avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

  • 1066 berichten
  • 2017 stemmen

seth gecko schreef:

echt een moeilijk beestje om te beoordelen deze film.

de film komt narratief wat in de problemen omdat het inkorten van een boek van 600+ pagina's betekent dat er veel subplots verdwijnen en zaken in het hoofdplot vervagen. het is volkomen gerechtvaardigd dat er veel ingekort wordt, maar af en toe zijn er wat plotholes te bespeuren, wat jammer is.

wat vooral jammer is voor dit deel, is het feit dat het eigenlijk een beetje dat fellowship of the ring gevoel heeft. dit deel is de eerste stap in een donkere trilogie die het einde van de reeks inluid en dat zorgt dat de film eigenlijk in tegenstelling tot de vorige delen geen vast plot heeft dat min of meer afgerond wordt. personages worden geintroduceerd en schaakstukken gezet voor de volgende twee delen en dat zorgt dat the order als op zichzelf staande film mss wat kan teleurstellen.

gelukkig is er echter genoeg positiefs te zeggen. de visuele stijl is weer een pak donkerder geworden, het hele verhaal begint nu wel erg dreigend en sinister, maar ook mooier te worden en je merkt dat de acteurs immens in hun rol zijn gegroeid.

Als je Radcliff vergelijkt met de eerste 2 films en nu ziet dat hij Harry nu echt perfect weet neer te zetten als een getormenteerde puber die moeite heeft met zijn loodzware last... sterk.

4**** dan ook.

vond dat het al vanaf deel 4 veel duisterter werd maar dat vond ik helemaal niet zo erg aan de films, mijn probleem was de ENORME hoeveelheid aan plotholes zoals jij ze noemt en in tegenstelling tot vele andere hier vond ik de acteurs in deel 4 en 5 behoorlijk verslechterd worden, vooral die acteur die Albus speelt vind ik ongeloofelijk slecht in zijn rol zitten, radcliff valt wel nog mee maar Emma Watson en die actrisse die Cho Chang speelt vond ik verschrikkelijk irritant. Het verhaal gaat gewoon te veel over de gevoelens van Harry die ik slecht vond overkomen en te weinig over het de grote verhaallijn zelf: de orde van de fenix

ik hoop dat ze film 6 heel anders aanpakken


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

JTV-kijker schreef:

(quote)

vond dat het al vanaf deel 4 veel duisterter werd maar dat vond ik helemaal niet zo erg aan de films, mijn probleem was de ENORME hoeveelheid aan plotholes zoals jij ze noemt en in tegenstelling tot vele andere hier vond ik de acteurs in deel 4 en 5 behoorlijk verslechterd worden, vooral die acteur die Albus speelt vind ik ongeloofelijk slecht in zijn rol zitten, radcliff valt wel nog mee maar Emma Watson en die actrisse die Cho Chang speelt vond ik verschrikkelijk irritant. Het verhaal gaat gewoon te veel over de gevoelens van Harry die ik slecht vond overkomen en te weinig over het de grote verhaallijn zelf: de orde van de fenix

ik hoop dat ze film 6 heel anders aanpakken

hoe zo dat nou weer? Ten eerste, de acteurs vind ik geweldig acteren. Tja, ik geef je gelijk over Dumbledore... die moet zijn rol iets anders aanpakken. Maar als je (net als Radcliffe) nog maar 18 jaar bent en je zet zo'n prestatie neer dat vind ik toch wel knap hoor. Ik heb hem vandaag weer gezien (ik kan er echt niet vanaf blijven ). En ik vind het prachtig hoe Harry's gevoelens worden beschreven, soms krijg ik gewoon echt een brok in mijn keel. En Emma Watson vind ik ook echt goed acteren (en ze is een lekker ding!). Ik heb er gewoon deze keer echt goed op proberen te letten hoe de acteurs acteren, en ik kon niks slechts ontdekken.


avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

  • 1066 berichten
  • 2017 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

(quote)

En Emma Watson vind ik ook echt goed acteren (en ze is een lekker ding!).

dat ze een lekker ding is daar heb je wel gelijk in maar bij dit genre films ga ik daar niet bepaald meer sterren voor geven


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

nouja, ik heb net de film afgezien (bij mijn vorige bericht was ik op de helft). En ik vind (dat is dus mijn mening) dit de beste film ooit gemaakt. I love it! Fantasy, mooi verhaal, op het einde keivette actie met super special effects. En ik had wel 4 momenten flink kippevel.

Kan ik deze film echt geen 6 sterren geven?


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

nouja, ik heb net de film afgezien (bij mijn vorige bericht was ik op de helft). En ik vind (dat is dus mijn mening) dit de beste film ooit gemaakt. I love it! Fantasy, mooi verhaal, op het einde keivette actie met super special effects. En ik had wel 4 momenten flink kippevel.

Kan ik deze film echt geen 6 sterren geven?

Jammer genoeg gaat dat niet zou deze ook graag 6* geven


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Ik heb er gewoon deze keer echt goed op proberen te letten hoe de acteurs acteren, en ik kon niks slechts ontdekken.

Da's vreemd, ik zit me juist continu te ergeren .


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Kan ik deze film echt geen 6 sterren geven?

Gelukkig niet. Dat is ie op geen front waard


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

hè jammer... hij is al naar 3,59.... hopelijk gaat hij snel weer een stukje omhoog.

@ HarmJanStegenga,

dat vind ik de film hartstikke waard. Mij valt het trouwens op dat veel mensen deze film of hartstikke goed vinden, of echt slecht. En dat er bij reacties die meningen tegenelkaar aanbotsen. Ik heb al een keer bijna ruzie gehad met materny, een flink meningsverschil met JTV kijker en dat wil ik niet bij jou laten gebeuren. Dus: ik vind deze film heel goed.

Jij slecht. Klaar.

Ieder zijn eigen mening


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

hè jammer... hij is al naar 3,59.... hopelijk gaat hij snel weer een stukje omhoog.

@ HarmJanStegenga,

dat vind ik de film hartstikke waard. Mij valt het trouwens op dat veel mensen deze film of hartstikke goed vinden, of echt slecht. En dat er bij reacties die meningen tegenelkaar aanbotsen. Ik heb al een keer bijna ruzie gehad met materny, een flink meningsverschil met JTV kijker en dat wil ik niet bij jou laten gebeuren. Dus: ik vind deze film heel goed.

Jij slecht. Klaar.

Ieder zijn eigen mening

Ik vind de film niet echt slecht hoor, maar wel minder dan de vorige delen. Vind ik zelf jammer, want vind het prachtige films En Albus, natuurlijk respecteer ik jou mening. Ik heb vast ook films in mijn top 10 waar jij niks mee hebt toch?


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

alle films die jij in je top 10 hebt staan

ken ik eigenlijk niet...


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

alle films die jij in je top 10 hebt staan

ken ik eigenlijk niet...

Dan heb je nog een hele belevenis te gaan Albus


avatar van Peojuzi

Peojuzi

  • 35 berichten
  • 502 stemmen

Dit is gewoon echt niet normaal slecht... En Albus kijk even door je Harry Potter mania heen... dan zie je pas hoe goed/slecht deze film echt is


avatar van der meister

der meister

  • 20 berichten
  • 1019 stemmen

Ik vond deze film toch wat tegenvallen. Ik had de boek gelezen waar er tog heel wat in gebeurde maar in de film waren de eerste 2 uren bijna alleen maar dialogen Alleen de laatste 15 min waren wat met actie gevuld. Hopelijk volgende keer andere regisseur


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Peojuzi schreef:

Dit is gewoon echt niet normaal slecht... En Albus kijk even door je Harry Potter mania heen... dan zie je pas hoe goed/slecht deze film echt is

wat bedoel je met Harry Potter mania?

@ meister,

ik vrees dat ik je dan moet teleurstellen, David Yates regisseert ook het zesde deel.

@HarmJanStegenga,

tja, ik ben nog maar 14. Maar ik toch al wel heel veel films gezien. Ik zal is kijken en dan zal ik ongeveer een schatting geven.

Ik heb 116 stemmen gegeven, maar er zijn films die ik heb gezien en geen stem heb gegeven. Ik schat dat ik ongeveer rond de 120 films heb gezien.


avatar van Seifer

Seifer

  • 805 berichten
  • 356 stemmen

Albus hoe kun je deze film een 5 geven? Dit is gewoon een lelijk afreksel van het boek, dat ik best goed vind.


avatar van maerk

maerk

  • 4249 berichten
  • 2702 stemmen

ik weet eigenlijk niet wat iedereen zo slecht aan deze film vind Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening en smaak maar toch. Ik vind juist dat de acteerprestaties een stuk beter zijn geworden en Yates heeft er gewoon een heel mooi geheel van gemaakt! Punt uit! Albus, voor de verandering een keer iemand die het wel met je eens is

Beste HP film tot nu toe

nog steeds 4,5 ster van mij.


avatar van knd_boy

knd_boy

  • 50 berichten
  • 71 stemmen

Deze viel mee


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Seifer schreef:

Albus hoe kun je deze film een 5 geven?

Omdat hij het een prachtige film vind misschien?


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Albus, voor de verandering een keer iemand die het wel met je eens is

Beste HP film tot nu toe

nog steeds 4,5 ster van mij.

Martinovitch is het ook met me eens! En dankzij jou heb ik weer een volgeling.

(Zin uit Order of the Phoenix aangepast door Albus):

Sirius Black: Dumbledore is building up an army, he wants that everyone loves Harry Potter and the Order of the Phoenix.

Harry Potter: if Dumbledore is building up an army I want to fight!

Deze nieuwe avatar van mij vind ik best vet!


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

(quote)

Martinovitch is het ook met me eens! En dankzij jou heb ik weer een volgeling.

Deze nieuwe avatar van mij vind ik best vet!

Ik ben het met u helemaal eens Albus Dumbledore !

ti's een super film !