Genre: Actie / Fantasy
Speelduur: 139 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Sam Raimi
Met onder meer: Tobey Maguire, Kirsten Dunst en James Franco
IMDb beoordeling:
6,3 (691.499)
Gesproken taal: Engels en Frans
Releasedatum: 1 mei 2007
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Bekijk via CANAL+
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Spider-Man 3
"The greatest battle lies within."
Een buitenaardse symbiote van een andere wereld geeft Peter Parker, alias Spider-Man, nieuwe krachten en een zwart pak die hij goed kan gebruiken om enkele nieuwe vijanden mee te bestrijden. Peters leven lijkt geweldig te zijn met zijn nieuwe pak, totdat hij en zijn geliefden merken dat er iets niet klopt in zijn gedrag...
Externe links
Acteurs en actrices
Spider-Man / Peter Parker
Mary Jane Watson
New Goblin / Harry Osborn
Sandman / Flint Marko
Venom / Eddie Brock
Gwen Stacy
May Parker
J. Jonah Jameson
Captain Stacey
Dr. Curt Connors
Reviews & comments
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Wat mij betreft ook een flinke tegenvaller. Had er al aardig wat negatieve verhalen over het derde Spider-Man avontuur gehoord, maar had niet gedacht dat het allemaal ook zou kloppen. De film had zeker wel wat leuke scènes, maar slaat op erg veel momenten de plank compleet mis. En dat is erg jammer, zeker na het zeer vermakelijke tweede deel.
Om maar even positief te beginnen: Ik was blij om Thomas Haden Church en Topher Grace te zien. Ze spelen erg vermakelijke rollen en ook hun kwaardaardige alter-ego's zijn erg leuk. Vooral Sandman is een lust voor het oog en komt met de beste scènes uit de hele film. Verder speelt James Franco ook een prima rol (en zijn pak is ook vele malen beter dan het Power Rangers pak van zijn vader) en hebben J.K. Simmons, Dylan Baker en (natuurlijk) Bruce Campbell weer heerlijke bijrollen.
Maar jammer genoeg is het niet alleen maar feest bij Spider-Man 3. De film zit echt propvol onlogische momenten, cliche's en toevalligheden, die op den duur behoorlijk beginnen te irriteren. Verder vond Raimi het nodig om nóg meer humor in dit deel te stoppen, iets wat de film niet echt goed doet. De scène uit Spider-Man 2 waarin Spidey de lift moet nemen is bijvoorbeeld nog wel leuk, maar tig van die scènes achter elkaar beginnen snel flink te vervelen. Daarnaast is de humor grotendeels ontzettend flauw, kinderachtig en gewoonweg niet leuk. Vooral als Peter kwaadaardig begint te worden en naast zijn schoenen gaat lopen is echt erg slecht gedaan; ik dacht even dat ik naar een mislukte komedie zat te kijken.
Verder had de film een heel stuk korter gemogen, want Spider-Man 3 zit tevens vol met onnodig lange soap en -dramamomenten en een hoop nutteloze rollen. Waarom bijvoorbeeld de rol van die Gwen Stacy in de film zat, weet ik nog steeds niet. Die had er wat mij betreft veel beter meteen eruit geknipt kunnen worden. Verder zijn al die privé probleempjes van Peter of MJ echt verre van interessant. Nee dan had ik toch veel liever wat meer Church of Grace gezien. Als laatste zitten er trouwens ook aardig wat lelijke visuele trucjes in de film.
Om een lang verhaal kort te maken; Spider-Man 3 is een behoorlijke tegenvaller, zeker na het erg vermakelijke Spider-Man 2. De film bevat misschien aardig wat leuke momenten en wat leuke personages en bijrollen, maar toch is deze film wat mij betreft zeker het minste van de serie. Heel erg jammer, ik had toch gehoopt dat Raimi van dit derde Spidey- avontuur iets bijzonders (of in ieder geval iets moois) zou maken.
Een héle kleine 3,5, voornamelijk voor de effecten van Sandman en het acteerwerk van Thomas Haden Church en Topher Grace. Toch neigt de score wel erg naar de 3 sterren toe en ik sluit een verlaging in de toekomst dan ook zeker niet uit.
Kaffeefiltjer
-
- 543 berichten
- 0 stemmen
De Emo Peter Parker en zijn kwaadaardigheid vond ik ook een stijlbreuk. Het had '"fijnfer' geweest als hij als Spidey slechte dingen deed, dat zijn commercie ook tegen hem zou keren.
Wanneer hij kwam aangevlogen tijdens het einde waar de auto in het web hangt en de mensen beginnen te applaudiseren, belachelijk.
turksoldier_61
-
- 55 berichten
- 0 stemmen
erg mooie film, vooral wanneer alles bovenkomt wat eerder gebeurt is in het reeks spiderman-films wel erg mooi gemaakt behalve dat de muziek in sommige scenes erg vals klinkte maar verder een prachtig film 4/4,5 *
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3032 stemmen
De Emo Peter Parker en zijn kwaadaardigheid vond ik ook een stijlbreuk. Het had '"fijnfer' geweest als hij als Spidey slechte dingen deed, dat zijn commercie ook tegen hem zou keren.
Wanneer hij kwam aangevlogen tijdens het einde waar de auto in het web hangt en de mensen beginnen te applaudiseren, belachelijk.
Klopt.. Ook de journaal-scenes vond ik erg storend..
movielau
-
- 40 berichten
- 39 stemmen
vond dit absoluut het beste deel uit de serie. Prachtige actiescenes, echt heel mooi en ook leuke stukjes als Peter slecht wordt en zich zo belachelijk gaat gedragen als hij op straat loopt.
ook veruit het ontroerendste deel, moest op het einde toch even huilen.
verder mooie slechteriken, vond vooral het pak van Harry erg geslaagd, zeker vergeleken bij dat van zijn pa.
4,5
-jack_sparrow-
-
- 823 berichten
- 1158 stemmen
best grappig bij imdb staan Spidey/pete en de drie bad-guys vandaag bij de top 5 acteurs.
1. tobey mcguire
2. topher grace
3. James franco
4. Johnny depp ( ======= > mijn favoriet )
5.Thomas Haden Church.
606
-
- 23876 berichten
- 12268 stemmen
ga morgen met mijn werk naar spiderman
ben zo benieuwd hoe hey uitpakt dus morgen komt de stem
ericos
-
- 118 berichten
- 508 stemmen
Echt een geweldige film.
Nog beter dan 1 en 2.
In deel 3 is het vooral een groot pluspunt van de 3 slechterikken die allemaal ineens verschijnen wat zorgt voor een heleboel actie. Prachtig om te zien. Een lust voor het oog.
Voor mij echt een dikke 5.
Bart Tönjann
-
- 344 berichten
- 79 stemmen
Eindelijk weer wat postivievere stemmen. Ben benieuwd hoe 606 hem vond.....
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3032 stemmen
En dat is goed wil je zeggen? Het gros van de positieve mensen kunnen hun mening niet eens onderbouwen, wat voor mij al aangeeft dat ze bar weinig van films noch de comic/cartoon afweten en simpelweg actie gericht zijn.
Wow 3 villains, wow veel actie, is de mening van de positieve mensen over deze film.
Bart Tönjann
-
- 344 berichten
- 79 stemmen
Ja, klopt. Daar heb je gelijk in: De echte lange uitgebreide reviews zijn bijna allemaal slecht, en de goeie meningen.... stellen weinig voor. Ik heb ook een lange review geschreven. Ik vond hem goed, maar mijn hele review staat barstensvol met kritiek. Hoewel vele storende elementen heb ik toch erg genoten, en aan het eind zelfs een beetje met tranen in mijn ogen gezeten.
Kaffeefiltjer
-
- 543 berichten
- 0 stemmen
Klopt.. Ook de journaal-scenes vond ik erg storend..
Inderdaad. Superhero's moeten weg zijn alvorens het journaal beelden kan maken enzo.
Bart Tönjann
-
- 344 berichten
- 79 stemmen
Maar ze kwamen op de ontvoering af, en het bericht van Venom..... Als dat is wat je bedoelt.
Mr_White
-
- 2067 berichten
- 0 stemmen
Om maar even te reageren op Glacius (
) waarom deze film wel goed (maar niet briljant) is. De opbouw van het eerste uur is briljant, ik zou zelfs zeggen dat het eerste uur perfect is (de scene waarin Sandman zichzelf 'opbouwt' is geweldig)! Zodra Spidey zijn zwarte pak krijgt, verliest de film wel een beetje focus en lijkt Raimi's karakteristieke "campy" stijl de overhand te krijgen (maar hier geldt, je houdt ervan of je haat het). Peter mag dan wel als een gek in de straat dansen of een jazz-club op zijn kop zetten, het enige wat er echt op aan te merken is dat het niet iets is wat bij Spider-Man past. Oké, maar dat neemt niet weg dat het toch allemaal vermakelijk is gedaan. Bovendien, de invloed van het zwarte pak wordt maar al te duidelijk nadat hij Harry probeert te vermoorden, alleen omdat hij nu met MJ zou gaan en hij MJ slaat in de jazz-club.
Dan maakt Venom zijn opwachting en worden de fanboys niet blij, want oh oh oh, wat is er van hun favoriete villain overgebleven. Eigenlijk best veel, als je kijkt naar de eerste comics met Venom, waarin hij nog gewoon naar zichzelf verwees als "ik" (pas later in de comics kregen de 'twee' aparte agenda's en vonden ze zichzelf niet meer één wezen) en had hij ook nog geen lange tong. Ook was hij in de eerste comics ook maar een beetje groter (vooral breder) dan Spidey, wat door de jaren heen alleen maar is overdreven en overdreven.
Heel veel mensen merken op dat de film vol zit met clichés en toevalligheden maar lijken daarbij te vergeten dat de hele reeks leeft van toevalligheden. Peter wordt Spider-Man, de held nadat zijn oom toevallig wordt doodgeschoten door de zelfde boef die hij eerder liet lopen. Toevallig ontstaat dan op het zelfde moment een kwaadaardige gek, die toevallig ook nog eens de vader is van Peter's beste vriend. Harry komt dan toevallig binnenwandelen als Spidey net Harry's dode vader neerlegt.
Toevallig kan Peter Doctor Octavius ontmoeten en een band met hem opbouwen voordat hij verandert in een gestoorde gek doordat toevallig de beveiligings-chip kapot gaat. En Doc Ock gijzelt dan vervolgens toevallig Aunt May na zijn bankoverval terwijl er minstens zestig mensen bijstonden. I rest my case.
Begrijp me goed, deze film komt niet in de buurt van het meesterlijke Spider-Man 2 maar doet toch een heleboel goed. Het zit gewoon hardstikke goed met de humor en actie (alleen jammer dat Sandman in het eindgevecht in een dom monster moest veranderen) en het enige wat de film omlaag haalt is inderdaad dat het allemaal net iets teveel is zodat het niet altijd even goed uit de verf komt. Toch is dit gewoon een goede film die vooral teleurstellend is in vergelijking met zijn voorganger.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Het gros van de positieve mensen kunnen hun mening niet eens onderbouwen, wat voor mij al aangeeft dat ze bar weinig van films noch de comic/cartoon afweten en simpelweg actie gericht zijn.
Wat is dit nu voor een opmerking? Mensen die deze film goed vinden kunnen geen serieze mening opbouwen
als je de film goed vind heb je blijkbaar nooit naar de serie op tv gekeken of de comics gelezen. Dit klopt niet want ik heb vroeger zeer veel naar de reeks op tv gekeken en vond het toch een zeer goede film. Okee Venom zag er niet uit zoals normaal met zijn lange tong en zijn bekende zinnetje We are Venom maar dit mag de pret toch niet drukken? Misschien heeft Raimi het inderdaad bedoelt zoals in de eerste comics met Venom zoals hierboven werd besproken ...
Grendal
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Aardige film....viel wat tegen vond it.... "the sandman" was erg cool gedaan, maar was allemaal erg toevallig. maarja wat verwacht je van een film gebazeerd of een stripboek 
cijfer 3
606
-
- 23876 berichten
- 12268 stemmen
Echt een geweldige film.
Nog beter dan 1 en 2.
In deel 3 is het vooral een groot pluspunt van de 3 slechterikken die allemaal ineens verschijnen wat zorgt voor een heleboel actie. Prachtig om te zien. Een lust voor het oog.
Voor mij echt een dikke 5.
ZO VET in de bios klinkt het ook vet alles was top en super spannend en zo mooi gemaakt, vooral de sandman.
venom was cool.
5 sterren
Theatertje
-
- 1235 berichten
- 1143 stemmen
Zo'n dikke zever heb ik maar zelden meegemaakt. Maguire loopt doorheen de film alsof ie de rotkop heeft van Kermit de Kikker, de verhaallijnen zijn zo intenstief per storyline, dat niet één verhaal duidelijk verteld wordt, en de special effects zijn ongeloofwaardig naar mijn maatstaven. Kortom: echt een film waaraan je je geld kunt wegsmijten.
606
-
- 23876 berichten
- 12268 stemmen
Zo'n dikke zever heb ik maar zelden meegemaakt.
Kortom: echt een film waaraan je je geld kunt wegsmijten.
welke zever bedoel je in de film
en was gratis via mijn werk 
Theatertje
-
- 1235 berichten
- 1143 stemmen
Fijn dat het gratis was via je werk, anders had je van die zuurverdiende centjes kwijtgespeeld om een dikke hoop bucht. SPIDERMAN 3 is één en al zever, omdat het belachelijk is. Het heeft mij evenzeer weten te ontspannen, dus in het oorspronkelijke opzicht (de kijker ontspannen) is de film geslaagd.
Hoewel, als je de filmfeiten gaat ontleden, kom je er al snel achter dat het belachelijk is. The Sandman? Please, hoe ridicuul! Venom? Idioot dat het is! Ik kan hier onmogelijk dieper op ingaan zonder iets van de plot te verraden, en voor de onwetende (maar oh zo ongelukkige) toekomstige kijkers van deze rotfilm ga ik daar niet dieper op ingaan.
Zelfs als je het vergelijkt met de vorige SPIDERMAN-films, kom je tot de conclusie dat dit de minste is. SPIDERMAN, een zalige film. SPIDERMAN II, nog beter! Maar deze tweede sequel is toch een drol waarbij de regisseur te hard geperst heeft om het nog in de pot te kunnen krijgen.
Heb ik mijzelf voldoende uitgedrukt naar jouw mening, 606, of wil je nog wat verduidelijking???
606
-
- 23876 berichten
- 12268 stemmen
Heb ik mijzelf voldoende uitgedrukt naar jouw mening, 606, of wil je nog wat verduidelijking???
nee hoor ieder zijn mening 
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3032 stemmen
Om maar even te reageren op Glacius (
) waarom deze film wel goed (maar niet briljant) is. De opbouw van het eerste uur is briljant, ik zou zelfs zeggen dat het eerste uur perfect isKlopt, en dat heb ik ook zelfs gezegd in m'n post, alhoewel perfect misschien wel een beetje ver gaat.. In iedersgeval aardig op niveau in vergelijking met de andere films.
Dan maakt Venom zijn opwachting en worden de fanboys niet blij, want oh oh oh, wat is er van hun favoriete villain overgebleven. Eigenlijk best veel, als je kijkt naar de eerste comics met Venom, waarin hij nog gewoon naar zichzelf verwees als "ik" (pas later in de comics kregen de 'twee' aparte agenda's en vonden ze zichzelf niet meer één wezen) en had hij ook nog geen lange tong. Ook was hij in de eerste comics ook maar een beetje groter (vooral breder) dan Spidey, wat door de jaren heen alleen maar is overdreven en overdreven.
Ik weet dat Venom door de jaren is veranderd, en het had echt geen overdreven gespierde reus met een smoel van een meter te hoeven zijn zoals ie tegenwoordig wel eens neergezet wordt..
Toch passen enkele van deze eigenschappen 'die dus ontbraken', gewoon erg goed bij het karakter en kracht van Venom.
Maarja sinds Venom uberhaupt Spiderman niet echt terroriseerde en vernederde en het maar bij een klein gevechtje bleef, maakt het in dit geval misschien niet zoveel uit.. De details zijn dus ook niet hetgene wat het meest stoort, maar met name het feit dat Venom totaal niks toevoegt in de film.
Heel veel mensen merken op dat de film vol zit met clichés en toevalligheden maar lijken daarbij te vergeten dat de hele reeks leeft van toevalligheden. Peter wordt Spider-Man, de held nadat zijn oom toevallig wordt doodgeschoten door de zelfde boef die hij eerder liet lopen. Toevallig ontstaat dan op het zelfde moment een kwaadaardige gek, die toevallig ook nog eens de vader is van Peter's beste vriend. Harry komt dan toevallig binnenwandelen als Spidey net Harry's dode vader neerlegt.
Toevallig kan Peter Doctor Octavius ontmoeten en een band met hem opbouwen voordat hij verandert in een gestoorde gek doordat toevallig de beveiligings-chip kapot gaat. En Doc Ock gijzelt dan vervolgens toevallig Aunt May na zijn bankoverval terwijl er minstens zestig mensen bijstonden. I rest my case.
Maar het gaat ook niet zozeer om de toevalligheden, maar vooral om het feit dat alles in één film is gepropt. Het verhaal wordt gewoon in een noodgang vertelt. Het is téveel.
Daar waar het bij de andere films mooi samenvloeit en op elkaar aansluit.
Spiderman 3 komt ongeloofwaardig en afgeraffeld over.
Het slaat op het feit dat het gros van de mensen die de film OP MOVIEMETER mooi vinden, erg actie-gericht zijn en dat argument alleen al goed genoeg vinden voor 4 á 5 sterren.
Plaatjeskijkers.
Theatertje
-
- 1235 berichten
- 1143 stemmen
Zie, Glacius, ik geef je overdonderend gelijk, maar ik wil gewoon effe opmerken dat ik niet actie-gericht ben, ook al stem ik hier op MovieMeter. Als ik al te categoriseren ben (hetgeen ik dus niet ben), plaats mij dan maar bij de originaliteitsfreaks. En net daarom vond ik deze film zo barslecht: het is gewoon niet origineel meer. Hoog soapgehalte, blablabla... Saai!!!
Bart Tönjann
-
- 344 berichten
- 79 stemmen
Wat lopen sommige toch te zeuren. Dat 'soapgehalte' was volgens mij bij 2 veel erger. Er word in deze film meer gevochten, dus wat soapgehalte? Mogen mensen in dit soort films niet eens meer effe ruzien om hun verkering, is het dan gelijk een soap. Sorry, maar ik heb in GTST nog nooit iemand zien vechten tegen een reus van sand hoor. Nou snap ik wel wat je bedoelt met die term, maar ik vind het nogal misplaatst. Nu zou ik graag een voorbeeld zien.
Ik kan me het meest vinden in Mr. White's mening. In ieder geval levert deze film genoeg discussie voer op 
Theatertje
-
- 1235 berichten
- 1143 stemmen
Euh, met alle respect, ik geloof dat er in SPIDERMAN 2 meer actie zat dan in SPIDERMAN 3, hoor. En dat komt net doordat ze er die zever van zijn liefdesleven ingestoken hebben.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3032 stemmen
Dat zei ik ook niet.. Ik had het over de mensen die uitermate positief over deze film waren...
Mr_White
-
- 2067 berichten
- 0 stemmen
Nou Glacius, zoals ik zelf al aangaf, is het goed te begrijpen dat mensen teleurgesteld zijn maar tegelijkertijd zijn er ook genoeg mensen die zeer tevreden waren en niet snoeihard over bepaalde dingen vielen. Er gebeurde teveel om het echt goed uit te werken en dat is zeker jammer, maar de film wist mij toch zeer goed te vermaken.
Bart Tönjann
-
- 344 berichten
- 79 stemmen
Ja mij ook. Het ligt nogal gecompliceerd. Als ik deze film analiseer, kom ik uit op 50/50 wat betreft goed en slecht. Maar ik heb gewoon erg genoten. De vele verhaallijnen en badddie's maken het leuk om de film meerdere keren te kijken.
En volgens mij had dit deel toch wél meer actie hoor.....
Theatertje
-
- 1235 berichten
- 1143 stemmen
Wel Mr_White, wees er dan maar blij mee. Tenslotte, wie zijn wij om jou van gedacht te doen veranderen? Als jij tevreden bent met een kat in een zak (dat beest is meestal dood, als je het mij vraagt), dan is het maar zo. Aan de andere kant, al wie deze film dikke bucht vindt, geef ik dan alweer gelijk, en daar moet je mij toch in begrijpen hoor, Mr_White. Ik vind het namelijk larie en apekool wat jij beweert. Er gebeurde niet teveel, men is gewoon gefaald om het op een degelijke manier in beeld te brengen. En dan nog durft men te spreken van de duurste film ooit! Nou, als dit daadwerkelijk de duurste film aller tijden is, zoals men dus beweert, dan had men tenminste die fouten en bucht achterwege kunnen laten. Meer woorden weiger ik daar vuil aan te maken. Deze film is bucht en ik gun het iedereen om gelukkig te zijn met wat ze willen.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3032 stemmen
Nou Glacius, zoals ik zelf al aangaf, is het goed te begrijpen dat mensen teleurgesteld zijn maar tegelijkertijd zijn er ook genoeg mensen die zeer tevreden waren en niet snoeihard over bepaalde dingen vielen. Er gebeurde teveel om het echt goed uit te werken en dat is zeker jammer, maar de film wist mij toch zeer goed te vermaken.
Mja jouw cijfer voor deze film is net zo hoog als het cijfer dat ik de vorige 2 films heb gegeven.. Om eerlijk te zijn, waren m'n verwachtingen hoog, en had ik echt totaal iets anders verwacht, kwa verhaal en characters..
Pre- en sequels

Spider-Man 2
2004
1.045 reacties

Spider-Man
2002
637 reacties
Bekijk ook

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.907 reacties

Avatar
Fantasy / Avontuur, 2009
12.756 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Fantasy / Avontuur, 2003
2.278 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Fantasy / Avontuur, 2011
1.789 reacties

Batman Begins
Actie / Misdaad, 2005
1.812 reacties

The Dark Knight Rises
Actie / Misdaad, 2012
3.380 reacties
Gerelateerde tags
verlies van geliefdedual identitygeheugenverliessandstormliefde voor iemands levenforgivenessspiderwretchegomania sandnarcissismhostilityvervolgsuperheldgebaseerd op stripwraaksymbiote spidermanspider-mansony's spider-manmarvel cinematic universe (mcu) alternate timeline
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









