Hostel (2005)

Horror

geregisseerd door Eli Roth
met Jay Hernandez, Derek Richardson en Eythor Gudjonsson

Drie jongens, twee Amerikanen en een IJslander, trekken door Europa. Tijdens hun reis wordt hen verteld over de hemel op aarde voor de Amerikaanse backpackers: Een "Hostel" in Slowakije waar het krioelt van de gewillige Oost-Europese dames. Wanneer ze op de plaats van hun bestemming aangekomen zijn, maken de jongens binnen de kortste keren kennis met aantrekkelijke dames uit Slowakije. Dus het feest kan losbarsten. Langzaam maar zeker komen de jongens erachter dat er méér aan de hand is dan zij denken.

Vinokourov schreef:
Tien minuten bezig is deze film en nadat Eli Roth de kijker al heeft verveeld met zijn natte droom (wiet en hoeren in Amsterdam), wordt Hostel alsmaar ridiculer. Het is midden in de nacht, hartje Amsterdam waar de krekels tsjirpen (yeah right ) en onze twee hoofdpersonen schoppen stennis met de locals en snauwen elkaar toe in het Duits. Zelden zo'n suf begin gezien van de film en bereidde ik me voor op het ergste.

Maar de twee backpackers komen terecht in Slowakije (sowieso een veel sfeervollere en leukere setting dan dat afgezaagde Amsterdam) en dan duurt het niet lang meer voordat de horror eindelijk van start gaat. De film wordt gelukkig dan ook het aanzien enigszins waard. De sterkste scene is diegene waar die Luuk de Jong-look-a-like gemarteld wordt. Het is nogal gruwelijk en dat blijft de film daarna steeds. De kracht van al die gorigheid wordt wel steeds minder indrukwekkend. Conclusie: niet al te best.

De film die je bedoelt is volgens mij deel 1.

avatar van Kisje
puckb96 schreef:

De film die je bedoelt is volgens mij deel 1.

Dit is deel 1

puckb96
oh dan ik vergiste ik me hehehehehehehe

puckb96
een must voor elke horrorfan.
super bruut en wel een redelijk verhaaltje dat best wel creepy overkomt.
eli roth wist mij, nadat ik in het horrorgenre terecht kwam, ook wel te vermaken met cabin fever dus dit is een erg goeie film.
helaas is het vervolg best wel crap....

SlasherMovieMan
Durven we door Hostel niet maar naar jeugdherbergen te gaan?

Dat ook weer niet, maar Eli Roth toont wederom zijn passie voor het maken van horrorfilms. Na het cult gevormde Cabin Fever dat zowel erg nasty als creepy is probeert Roth nu de concurrentie aan te gaan met de Saw-films. Naar mijn mening wint Saw, want ondanks dat ze redelijke slappe torture porn films zijn hebben ze een fantastisch verhaal dat in elk deel weer uitbreidt terwijl Roth zich in Hostel toch meer wil focusen op martelbezigheden, sadisme, moord, seks, en tieners die opzoek zijn naar vermaak en nog veel meer. En op dat gebied slaagt Roth helemaal! Ik ben letterlijk over m'n nek gegaan af en toe. Dus: helemaal geslaagd

avatar van TimmyOskam
Leuke film voor een horroravondje met vrienden.
lekker ranzig en totaal onzinnig verhaal.

maarja toch een leuke film om te kijken

avatar van misterdhdh
keek al lang naar uit om deze film te zien, had al veel positieve commentaar gehoord, had dus hoge verwachtingen. Die werden redelijk ingelost, maar toch viel mij deze film wat tegen. Het eerste halfuur had ik het gevoel dat ik een ornofilm aan het kijken was, en daarbij was er ook geen spanning. Toen verbeterde het, en werd het wel leuk. lekker ranzig op bepaalde momenten, maar had misschien nog wat meer sadistischer verwacht. Het laatste halfuur was de film prachtig, spanning 5/5. Het verhaal zelf over mensen die via hoertjes slachtoffers voor hun sadistische spelletjes te willen verwezenlijken binnendrijven is wel een goed verhaal. Film keek wel lekker weg en mocht van mij iets langer duren.Acteerprestaties waren wel goed, maar niet schitterend. Persoonlijk vind ik saw duizend keer beter, daar is het nog meer psychologischer, realistischer en nog een betere sfeer en hangt het verhaal en de filmen wat meer samen. Al bij al is hostel een leuke film, had ik zeer hoge verwachtingen voor het bekijken en zijn deze voor een gedeelte ingelost, zou deze film zeker eens bekijken!

3/5

NICE heb er geen woorden voor!!!

avatar van black swallow
jammer dat ze altijd met vervolgen komen - dit was gewoon goed (genoeg)

avatar van Angelo2
Aardige horrorfilm. Leuk om een keer te kijken. Eng was hij niet en soms een beetje over de top met al die vrouwen/hoertjes. Was het eigenlijk allemaal net niet. Maarja me verwachtingen zijn ook niet al te hoog bij B-horror movies. Een mager zesje.

black swallow schreef:
jammer dat ze altijd met vervolgen komen - dit was gewoon goed (genoeg)

gelukkig ben ik niet de enige die vind dat het vervolg ook slecht is. Deel 1 was gewoon super en verplichte kost voor de horrorliefhebber. Dat tweede deel gewoon echt niet.

Trouwens ik lees graag naar jouw reviews (black swallow), keep it going!

avatar van goongumpa
Wat een hoop negatief geluid zeg. Ik vond dit een erg toffe pulpfilm - en dat terwijl ik normaal een hekel heb aan dat hele zogeheten 'martelporno'-subgenre. Dit lekker dik aangezet en goor filmpje met een vunzige sfeer en duistere slapstick momenten werkt echter wonderwel.
Wanneer goed uitgevoerd, kan er in dit genre weinig op tegen het goeie ouwe texas chainsaw massacre-concept. Niets zo freaky als doorgedraaide inteelt-hillbillies of andere marginalen.

avatar van Hostelg
geweldig!

als liefehebber van de saw reeks moest ik deze ook maar eens zien ik ben blij dat ik dat heb gedaan want wat een vette film, de opbouwende spannig de mooie gore en goeie belichting en het redelijke acteerwerk prachtig gewoon met als hoogtepunten de martelscenes waarin josh en paxton gemarteld worden zijn erg cool in beeld gebracht, de martelaars en de mensen van het hostel zijn ook erg creepy, het hostel zelf hangt ook een prachtig sfeertje om heen.
top film allen had net iets goorder gemogen.

neysen1985
Een prachtig sadistisch en vunzig horrorfilmpje!
De film mag dan niet zo goed zijn als de Saw-films maar er komt flink wat mooie vrouwtjes aan bod en de martel scènes worden bloederig in beeld gebracht.
En dan die zwarte humor was ook leuk neergezet die voorkwam in, met name, de eerste helft van de film.
Het wordt overigens weer eens tijd dat Eli roth een nieuwe film gaat maken, want hij is toch echt wel gewoon een uitblinker in dit genre!

avatar van Boeikens
Ook na een zoveelste kijkbeurt nog steeds een vermakelijke film die heel wat genreclonen in zijn zog heeft meegenomen.

Samhain
Saw kreeg er met Hostel een genre-concurrent bij. De film bevat een aantal mooie locaties. De scènes in Slowakije zijn een beetje mistig en leeg gefilmd. Terwijl de scènes in Amsterdam juist heel erg druk zijn gefilmd. De eerste helft is erg leuk gemaakt en bevat veel humor. Maar dit is natuurlijk een horrorfilm: iets MOET er gaan gebeuren. En ja hoor, uiteindelijk wordt de sfeer erg duister en wordt de film erg bruut. Eli Roth toont dat hij gewoon een die hard liefhebber is van dit genre. En de visie van een liefhebber is niets meer dan prachtig.

Martelporno van de bovenste plank.. wel vernieuwend in de tijd van saw films...

avatar van stijngeraats
Zware tegenvaller! Het idee is weliswaar zeer vermakelijk maar waardeloos uitgewerkt. Het begint pas na 3 kwartier vorm te krijgen waarna ik mezelf heb afgevraagd waar ik de eerste minuten nu eigenlijk naar aan het kijken was. Verder zijn de martelpogingen wel mooit uitgewerkt !

En alsjeblieft ZE PRATEN GEEN DUITS IN AMSTERDAM!!

Beetje slordig maar toch zeer vermakelijk en walgelijk tegelijkertijd.
En ik wist niet dat ze Duits praatten in Amsterdam... Dat doen die amerikanen wel vaker in films is me opgevallen.

moest bijna kotsen. geweldig......... :S

avatar van RuudC
Het is niet meteen een probleem wanneer je je vooral laat inspireren door het succes van een film als Saw, maar Eli Roth maakt wel de fout door het toepassen van de bier-en-tietenformule. Het soort films over oversekste jongeren met wie het over het algemeen slecht afloopt hebben we in de afgelopen tien jaar wel genoeg gezien en, eerlijk is eerlijk, de eerste goede film in die categorie moet ik nog tegenkomen.

Hostel dan. De eerste helft is alvast gruwelijk vervelend. Ik ben niet zo’n talenfetisjist , maar ik voel me altijd wat beledigd als ik in het buitenland mensen tegenkom die denken dat in Nederland Duits gesproken wordt. Eli Roth is gewoon te gemakzuchtig om dat probleem te verhelpen. Die zakenman kraamt nog wel wat zinnen uit in een accentrijke zucht, maar had dat dan ook achterwege gelaten. De drie hoofdpersonen maken de film niet veel beter. Nee, het enige wat dan wel aardig is, is het laatste half uur als er eindelijk wat actie komt. Roth heeft dan al zodanig op de zenuwen gewerkt, dat er weinig meer te redden valt. De gore is leuk, maar de film is te voorspelbaar en met het concept is veel te weinig gedaan. De martelingen vinden bijna allemaal net buiten het scherm plaats, waardoor er niet veel meer overblijft dan een gruwelijk idee en veel bloed. Op naar deel twee, maar ik heb er een hard hoofd in dat die beter is.

Ik vind dat deze film best wel een lage scooren heeft!
Het is echt een top film Maargoed ben ook wel egt een horrorfan

avatar van night rider
dat kan je toch geen amsterdam noemen dat begin...das ergens in duitsland gefilmd

Heerlijk sfeertje. 4 dikke sterren

Ik vind het alleen zo dom dat ze ons Nederlanders altijd als duitsers neerzetten,, het klingt nieteens hetzelfde -.-''

avatar van deLeeuw
night rider schreef:

Ze spreken ook Duits hoor..
Het laat juist het gebrek aan dat kleine beetje research zien. Je kunt 80% van de Amerikanen vragen naar Amsterdam: "Ja dat is de hoeren- en drugsstad van Duitsland. " Een soort Speciale Bestuurlijke Regio zoals Hongkong in China; maar dan in Duitsland.

iedereen over de wereld denkt dat nl duits is, duits klinkt gewoon als nederlands. ik vond deel 2 beter!

avatar van jordandejong
Toch een puntje erbij.

Eli Roth's ondergewaardeerde Cabin Fever vond ik al geweldig en dit keer ging hij een hele andere kant op. Namelijk de kant van Saw en andere torture-porn.

Hostel neemt ruim de tijd om de characters te introduceren. Het ''Amsterdam'' gedeelte is wat knullig aangezien iedereen daar kennelijk Duits praat maar daar kan ik wel doorheen kijken.
Eenmaal aangekomen in Slowakije wordt het een heel stuk sfeervoller. Je ziet natuurlijk meteen al dat die chicks fout nieuws zijn maar ze zorgen wel voor wat leuke scene's .

De martelscene's zijn bruut en bevatte lekkere gore met als hoogtepunt dat oog dat hij eraf knipt waardoor er vervolgens allemaal geel pus uitkomt.
Ik was wel blij dat die Oli snel het loodje legde want man man wat was dat een irritante kerel.

Het einde is aardig maar dan moet je wel door wat onlogica heen zien te kijken. Het valt bijvoorbeeld op dat het de hoofdpersoon wel heel erg vaak mee zit in z'n ontsnapping. Maar ach wat geeft het....

Opnieuw een erg leuke film van Roth dus. Totaal anders dan Cabin Fever maar ook dit bleek hij te kunnen.

avatar van night rider
in austin powers goldmember bleken we ook al duits te zijn!