Genre: Fantasy / Drama
Speelduur: 189 minuten
Alternatieve titel: Stephen King's The Green Mile
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Frank Darabont
Met onder meer: Tom Hanks, David Morse en Bonnie Hunt
IMDb beoordeling:
8,6 (1.543.259)
Gesproken taal: Frans en Engels
Releasedatum: 9 maart 2000
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Green Mile
"Paul Edgecomb didn't believe in miracles. Until the day he met one."
Nu Paul Edgecomb zijn dagen slijt in een bejaardentehuis, kijkt hij terug op zijn leven als gevangenisbewaker. Jarenlang heeft hij dienst gedaan in de 'Dodengang' van de Cold Mountain gevangenis. Paul denkt vooral terug aan 1935. Ten tijde van de Grote Depressie ontwikkelde Edgecomb een bijzondere band met één van de gevangenen. De zwarte reus John Coffey werd beschuldigd van de verkrachting en de moord op twee kleine meisjes. Er was alleen iets heel bijzonders met hem aan de hand...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,6 / 1543259)
- Trailer (YouTube)
- The Green Mile (BoekMeter)
- The Green Mile (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Paul Edgecomb
Brutus 'Brutal' Howell
Jan Edgecomb
John Coffey
Warden Hal Moores
Eduard Delacroix
Arlen Bitterbuck
Percy Wetmore
'Wild Bill' Wharton
Dean Stanton
Reviews & comments
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Maar ik heb daar in ieder geval ook helemaal geen problemen mee. Users hadden juist problemen met mijn 1*. Terwijl ik die hardstikke oprecht kan onderbouwen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik waardeer elke mening en die van jou dus ook Ramon, maar degene die hem wel goed vinden waaronder ik proberen ook te onderbouwen waarom ze hem wel goed vinden.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Op mij komt het over als een drama in een fantasy-setting. De film WIL ontroeren. Dan moet je niet zo doorzichtig te werk gaan.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik waardeer elke mening en die van jou dus ook Ramon, maar degene die hem wel goed vinden waaronder ik proberen ook te onderbouwen waarom ze hem wel goed vinden.
Tuurlijk!
Moet je ook doen. Maar discussie is natuurlijk onvermijdelijk.
(verwijderd)
-
- 1010 berichten
- 0 stemmen
Allereerst: ontspan je even.
Beste Grindhouse,
Ik ben een en al ontspanning, bovendien heb ik geleerd om altijd eerst na te denken alvorens ik iets doms zeg (vrij naar Bassie en Adriaan: "Bassie is wel dom maar niet slim".) Verder is het jammer dat je mijn vragen niet beantwoordt, alhoewel?
Was het de bedoeling van deze film om aan te tonen dat het rechtssysteem onrechtvaardig is?
Want als je even nadenkt, dan merk je hoe ontzettend simplistisch dat hier gebeurt. Alle gevangenen zijn lieverdjes, en de bewakers zijn o zó gemeen, my ass.
Was het moreel juist geweest als Paul tegen het vonnis in en tegen Coffey's eigen wil in, een poging had ondernomen om hem in vrijheid te stellen? Een zeer zwaar filosofisch dilemma ligt hieraan ten grondslag. Coffey gaf namelijk aan dat hij onmenselijk te lijden had, door zijn gave, en niets liever wilde dan de hemelpoort binnengaan. Maar zou de mensheid niet enorm geholpen zijn als hij die gave tot in lengte van dagen had kunnen toepassen? Ik heb gelezen dat Ramon K, hier het zijne over dacht.
Duncan wil bovendien sterven terwijl ie de gave heeft om vele mensen te genezen (eigenlijk is dit ontieglijk egoistisch) en Hanks laat ook nog eens de executie doorgaan zonder slag of stoot en doodt hiermee een messias, een redder.
Een gedachte, die in de lijn ligt van het 'utilitarisme'. Het ongeluk van een enkeling weegt niet op tegen het voorkomen van leed voor velen. Maar er is zoiets als 'zelfbeschikking'. In zekere zin zou je zelfs kunnen zeggen dat Coffey euthanasie onderging. Euthanasie wordt ook wel genadedood genoemd en letterlijk in het Grieks betekent het :de goede dood. Wat weer een voortreffelijke verwijzing is naar St Christoffel. Kortom het kwam Coffey wel goed uit, dat hij 'slachtoffer' werd van een falend straf-systeem. Toch mooi hoe deze film dit dilemma op de stoel van Sparky legt. Falend straf-systeem? Jazeker! Ref. The Life of David Gale. Uitgangspunt is dit: elk rechtsysteem is een niet onfeilbaar systeem! En dus vallen er onschuldige slachtoffers, en de onomkeerbaarheid van de doodstraf mag moreel gezien nooit onderdeel zijn van zo'n rechtsysteem.
Ik vind het jammer dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Als je deze film na hem drie keer gezien te hebben nog oprecht en ontroerend vindt, mag ik toch wel zeggen dat je helaas makkelijk te beïnvloeden/manipuleren bent. En dat je misschien eens wat meer goede films zou moeten kijken, zodat je kunt zien hoe het ook kan.
Toch mooi, zoveel zelf-inzicht. Zelfbeschikking, is een recht, en "goed" is een kwestie van smaak. Zo vind ik het jammer dat het meesterwerk van David Lynch "INLAND EMPIRE" door zo weinig mensen wordt gezien. Over een psychologisch drama gesproken! Ach, zo gaat dat met 'kunstwerken'...
Waar heb je het toch over? Ik heb het helemaal niet over psychologisch drama gehad. Gelul in de ruimte dit.
Klopt. Jij hebt het niet over drama of psychologisch drama gehad. En ik ben zo vrij geweest je in de hoek met Ramon K te zetten. Onterecht? Misschien, want een goed beargumenteerde mening ben ik van jou voor deze film nog niet tegen gekomen. Om je geheugen op te frissen, dit was je eerste reactie:
Ik zal eerlijk bekennen dat ik de eerste keer dat ik deze film zag ook ontroerd werd. Maar als je daarna nog eens over de film nadenkt, eventueel andere, betere films ziet, en daarna deze film nog eens bekijkt, dan merk je gewoon dat dit een erg makkelijke, onoprechte film is.
Dit is gewoon één grote truc om tranen 'te trekken', om een kort en verder betekenisloos sentiment uit te lokken bij het publiek. Want dat is wat de mensen willen, de kick van de emotie die in hun eigen leven vaak ontbreekt. Maar daarna willen ze het natuurlijk ook weer snel van zich af kunnen zetten. En daarvoor leent deze film zich perfect, maar om nou te zeggen dat het dan een goede film is...
Dus, je hebt nagedacht, maar laat niemand weten wat dit nadenken betekent, anders dan de diskwalificaties: "onoprechte film", "één grote truc", "betekenisloos sentiment", en vervolgens doe je er nog een schepje bovenop door de zin: "Want dat is wat de mensen willen, de kick van de emotie die in hun eigen leven vaak ontbreekt."
Mag ik dit beledigend vinden, en je vragen om dit in de toekomst achterwege te laten?
Argumenten haal je of uit de film zelf, of via vergelijkingen met andere films.
Doe je best.
Enige reden waarom Coffey gebraden wordt is omdat bepaalde lieve bewakers zo laks zijn als een theedoek. Of omdat ie zelf zijn mond niet open trekt. Je maakt meer van de film dan er in werkelijkheid is.
Ik dacht dat wij uitgesproken waren? Aangezien jij geen antwoorden geeft op eenvoudige vragen, heeft voortzetting geen zin, maar enkele reacties wil ik je niet onthouden.
Het is een bewuste keus geweest van de regisseur om een scène in te lassen waarin Paul snuffelt in de verslaglegging omtrent de rechtzaak over John Coffey. Op deze manier wekt dit op z'n minst twijfel over de gang van zaken, en ligt er een mist over de schuld en onschuld van Coffey. Bovendien gaat Paul op bezoek bij de 'racistische rechter' en komt van een kouwe kermis thuis. Wie heeft hier de schuld van de executie van John Coffey. Ik schat Paul slimmer in dan jij denk ik, want hij zou bij voorbaat kansloos zijn geweest om Coffey vrij te pleiten. In zekere zin heeft hij zelfs verkennend onderzoek verricht in die richting. Voor een karikatuur heeft hij aardig wat dimensies, vind je niet? Aan de ene kant, lapt hij de wet aan zijn laars, toen het ging om de vrouw van Dal te redden. Aan de andere kant, leg jij hem lafheid in de schoenen, en veeg je van tafel dat het Coffey's wens was. Enige nuance was op zijn plaats geweest. Ofwel, niet zo zwart-wit denken. "Gebraden worden" getuigt niet van enig respect of inlevingsvermogen en ik begrijp dat je dat bewust doet. Jammer.
Ook weer zo'n rare stelling. Drama (welk drama dan ook) kan vrijwel alleen werken als de betrokken personages menselijk lijken. Dat is de grote klacht hier: het zijn allemaal figuren van bordkarton.
Drama werkt op vele manieren. Op menselijk vlak (empathie), maar net zo goed op moreel gebied (onrecht). Paul is niet van karton. Zie boven.
Tuurlijk zijn ze laks. Het is de messias for crying out loud. Een soort wondermiddel om nog duizende kankerpatienten te kunnen genezen. Ik vind Coffey een mietje en de bewakers ook.
Typisch voorbeeld van volharden in de toekenning van het hokje waarin je Paul hebt gezet - het hokje van "de altijd moreel juist handelende bewaker". Helaas is hij (voor jou moet dat zijn) een menselijk figuur met zijn goede en minder goede kanten en bovenal zijn zwakheden: angst om openlijk tegen gezag in te gaan. Over het morele dilemma heb ik genoeg gezegd. Zie boven.
Ik zet er een punt achter. PUNT
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4615 stemmen
Hierover zal niemand je tegenspreken. Wat niet wegneemt dat het weer maar eens een poging is om de kijker op een simplistische, kinderlijke manier te ontroeren (Hij is misschien een moordenaar, maar kijk eens wat een dierenvriend het is! Zo iemand kan toch niet slecht zijn?)
Als dat al sinister is..

Dat kun je nu toch moeilijk echt slechte eigenschappen of immoreel gedrag noemen. Bovendien is het vooral Coffey die op een karikaturale manier als een soort heilige wordt voorgesteld.
Ik denk dat je deze film wat te hoog inschat..
Het falend straf systeem? John Coffey werd betrapt met twee vermoorde meisjes in z'n armen, lijkt op zich al een open and shut case. Bovendien weigert de verdachte wat dan ook te doen om het tegendeel te bewijzen. Dit is gewoon het rechtssysteem bewust tegenwerken en ergo een wel zeer povere aanklacht. Bijzonder grappig dat je The Life of David Gale, want die debiele film faalt door exact dezelfde reden om een goede aanklacht van het rechtssysteem en de doodstraf te bieden.
Grindhouse
-
- 828 berichten
- 1686 stemmen
Ik ben een en al ontspanning
Vanwaar dan dat overdadige gebruik van kapitalen?
Wou je soms beweren dat de regisseur door Coffey voor z'n eigen dood te laten kiezen het personage wou nuanceren? Het komt ontzettend dom over van Coffey, maar hij wordt toch ongelofelijk opgehemeld in z'n martelaarspositie in die elektrische stoel? Kan het me nauwelijks clichématiger inbeelden.
Heeft eerder te maken met lafheid, dan met de vraag of het personage goed of kwaad is lijkt mij.
Nou, zo zwaar is dat dilemma niet. Het betreft hier de messias!! Ik denk dat God wel wat hoger staat dan de wet.
Maar als iedereen gewoon op de hoogte gesteld zou worden, zou hij ook niet zo hoeven te lijden.
Maar dat uitgangspunt wordt hier dus op zo'n kinderachtige manier uitgewerkt dat het ridicuul wordt.
Mag je vinden. Ik blijf bij m'n uitspraken. Als jij het interpreteert als een persoonlijke belediging, is dat jouw probleem.
Dat laatste vat ik niet. Hoe kan ik argumenten aanhalen via vergelijkingen met andere films? Volgens mij is dat niet mogelijk.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4615 stemmen
Dat laatste vat ik niet. Hoe kan ik argumenten aanhalen via vergelijkingen met andere films? Volgens mij is dat niet mogelijk.
Dat is volgens mij ook niet mogelijk, maar xav is een grote liefhebber van deze vorm van 'argumenteren' (zie vorige posts) 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Lol!
Die film is zelfs nog een graadje slechter! Ook manipulatieve onzin. Als je publiek maar hard genoeg tegen de doodstraf is, dan kom je als filmmaker met de grootste rommel weg. Maar ik geloof uberhaupt niet dat de essentie van The Green Mile een aanklacht tegen de doodstraf is. Is het dat wel, dan is het ook pover uitgevoerd. Je kunt geen fatsoenlijke aanklacht tegen de doodstraf verfilmen met personages die zo vrijwillig meewerken aan hun executie. Doodstraf is fout vanwege de mensen die onschuldig en onvrijwillig op deathrow zitten. Dat is een essentieel onderdeel in een discussie over zo'n beladen onderwerp.
Maar voordat je mij dadelijk weer scenes gaat beschrijven en vertelt hoe ik me daar moet voelen en hoe vreselijk diep de karakters daar wel niet gaan; doe geen moeite!
Montorsi heeft mijn grootste euvel met de film goed in woorden gevat:
... en op een film van 3 uur maken een paar opgelegde dwalingen bij een paar karakters ('oei! Paul twijfelt even'!) de film niet minder leeg. The Green Mile is in mijn optiek een grote lege huls. Fijn voor de mensen die er plezier aan beleven, maar ik vind het helemaal niets.
PS: het valt me nu pas op dat ik zit te discussieren met een gast die zelf maar 3* geeft. Snap daar helemaal niets van.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Uit 1 van de eerste posts van xav:
Paul zo rechtschapen afgeschilderd? Paul heeft niet alles op alles gezet?
Waarom ben jij met deze discussie bezig? Ik ben in de war.
BennyZ1991
-
- 44 berichten
- 322 stemmen
Van de week was The Green Mile weer eens op tv te zien bij rtl 4 en dan blijf je toch weer hangen. Deze film pakt je keer op keer hoe vaak je hem ook ziet. Ik kon het ook daarom niet laten om even een berichtje achter te laten. Mensen die deze film niet goed vinden zijn over het algemeen nogal emotiloos.
Ook ongeloofelijk dat de vara gids deze film 3 sterretjes gaf, echt onbegrijpelijk.
Tom Hanks en zijn collega's spelen formidabel en laten we vooral Mikel Clarke Duncan niet vergeten die wat mij betreft zijn beste rol ooit vertolkt.
Ik vind dit nog altijd de meest ontroerende film die ik ooit gezien heb.
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4615 stemmen
Mensen die deze film niet goed vinden zijn over het algemeen nogal emotiloos.
Sure 
HAL-LO
-
- 24 berichten
- 797 stemmen
Mensen die deze film niet goed vinden zijn over het algemeen nogal emotiloos.
We hebben hier een grote mensenkenner. En dat al op z'n 18de
Dr. Phil pas op, hier is Benny Z.
Peter Ho
-
- 359 berichten
- 79 stemmen
We hebben hier een grote mensenkenner. En dat al op z'n 18de
Dr. Phil pas op, hier is Benny Z.
Mensenkenner die ook nog een nieuwe spelling introduceert.
emotiloos 
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Het moet echt niet gekker worden hier.
Ben er trouwens weer eens langsgezapt laatst, snel doorgezapt. Ik ga nog maar eens een halfje omlaag. Ben het bijna helemaal met ramon eens.
HAL-LO
-
- 24 berichten
- 797 stemmen
Ik heb 3 sterren gegeven omdat ik het een redelijke film vond. Vermakelijk,maar niet bijzonder. Film maar een keer gezien en daarna soms een paar stukjes. Ik volg de discussie op de Green Mile een paar dagen en ik krijg steeds meer begrip en sympathie voor de lage cijfers. Sommige lui met hoge cijfers slaan echt onzin uit (zie BennyZ).
Waar ik het absoluut over eens ben (en dat is denk ik ook waarom de tegenstanders van de film deze film 'haten) is dat deze film veeeels te hoog staat genoteerd. Hij hoort volgens mij niet eens thuis in de top250, laat staan op nr. 4.
Bij mij dan ook een half punt er vanaf. Komt op 2,5* dus.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Het moet echt niet gekker worden hier.
Hm verschilt niet veel van opmerkingen dat als je deze film goed vindt, je maar eens andere films moet kijken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Natuurlijk is ook dat te generaliserend, degene op de site die die op de meeste films heeft gestemd vind dit bijvoorbeeld prachtig. maar ik heb in de jaren dat ik op deze site rondhang wel een hele zwik mensen gezien die ooit begonnen met dit in hun top 10, totdat ze veel meer films hadden gezien.
Bovendien vind ik iemand aanraden om andere films te gaan zien wel wat anders dan iemand afschilderen als emotieloos.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Emotieloos is het goede woord ook niet denk ik. Eerder ander soort emoties. Iemand kan geëmotioneerd raken door een mooi zwaardgevecht van Aziatische strijders en een ander door een fantasy-achtige setting. Het is maar net wat je triggert. Had niet verwacht dat juist The Green Mile een film zou worden waar er zoveel discussie zou komen. Wel vermakelijk natuurlijk, al die verschillende invalshoeken. Ik heb van beide kanten eigenlijk nog niet overtuigend bewijs gezien dat mensen die deze film goed vinden hem opeens slecht moeten gaan vinden en vice versa.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Natuurlijk is ook dat te generaliserend, degene op de site die die op de meeste films heeft gestemt vind dit bijvoorbeeld prachtig. maar ik heb in de jaren dat ik op deze site rondhang wel een hele zwik mensen gezien die ooit begonnen met dit in hun top 10, totdat ze veel meer films hadden gezien.
Bovendien vind ik iemand aanraden om andere films te gaan zien wel wat anders dan iemand afschilderen als emotieloos.
Mee eens, met mijn reactie bedoelde ik generaliserend/neerbuigend soms tussen de regels door, een aanname van dezelfde lage orde als emotieloos roepen.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Waanzinnige film die uitblinkt door het geweldige schrijfwerk. De film handelt op ijzersterke wijze verschillende episodes en persoonsgebonden verhalen af in de gevangenis waarbij de hoofdpersonages geweldig terugkeren. Ik heb weinig films gezien die het fantasy-genre zo ongelooflijk effectief met drama wisten te combineren en zelfs bij een zoveelste herziening blijft de film je raken. Vrijwel de gehele cast speelt enkele van de beste rollen uit hun oeuvre en Michael Clarke Duncan is zo briljant dat alle troep die hij hier voor- en na speelde hem vergeven is. The Green Mile is een zeldzaam goede film.
nognooit
-
- 308 berichten
- 2123 stemmen
Dat is hem nou juist, zo'n gevange als Del is een en al menselijke trekjes. Als er wat meer bekend zou zijn geworden over zijn verleden had zijn personage een stuk meer diepgang meegekregen, maar Darabont (en/of King) kiest voor deze oplossing, wat er gewoon voor zorgt dat het enerzijds een eendimensionale karikatuur is, en anderzijds je wordt opgelegd dat je met hem mee moet leven. En daar zit de hele film helaas vol mee, elke nuance is geschrapt om maar zo duidelijk mogelijk te maken wie goed is, wie slecht, wie meelij verdient, en wie niet, enzovoorts..
Dat is precies het punt waarom ik deze film afschuwelijk vond.
Te "Hollywoodiaans". Ik verwachte een redelijk knappe film door alle lof die hij krijgt, die ik op z'n minst nog drie sterren zou kunnen geven, maar ik kom niet verder dan anderhalve ster.
Eigenlijk is dit een kinderfilm. Want alles is zo één dimensionaal opgezet, zo simpel, de betere Disney film kent meer diepgang.
dinhus
-
- 332 berichten
- 359 stemmen
Dat is precies het punt waarom ik deze film afschuwelijk vond.
Te "Hollywoodiaans". Ik verwachte een redelijk knappe film door alle lof die hij krijgt, die ik op z'n minst nog drie sterren zou kunnen geven, maar ik kom niet verder dan anderhalve ster.
Eigenlijk is dit een kinderfilm. Want alles is zo één dimensionaal opgezet, zo simpel, de betere Disney film kent meer diepgang.
Worden in disney films kinderen verkracht en mensen ter dode gebracht door middel van elektrocutatie? KLOPT VOOR GEEN KANT! Ik krijg bijna 't gevoel dat je expres zo sceptisch en kritisch wilt doen. Opvallen tegenover de grote meute is inderdaad altijd leuk!
grunnfred
-
- 8 berichten
- 3 stemmen
mochten jullie twijfelen of het een goede film is of niet, objectief gezien, lees maar de citaat uit wikipedia.
Dus degenen die 1 of 2 punten hebben gegeven, het ligt aan hun zelf dat ze het geen goede film vinden. Laat hun lekker maar.
The Green Mile won in totaal 13 prijzen, en werd voor nog eens 27 genomineerd waaronder vier Academy Awards:
Beste mannelijke bijrol (Michael Clarke Duncan)
Beste film
Beste geluid
Beste scenario
De gewonnen prijzen zijn:
Drie Saturn Awards: beste actie/avontuur/thrillerfilm, beste mannelijke bijrol (Michael Clarke Duncan), beste vrouwelijke bijrol (Patricia Clarkson)
De BMI Film Music Award
De Black Reel Award voor beste mannelijke bijrol (Michael Clarke Duncan)
De Blockbuster Entertainment Award voor favoriete acteur – drama (Tom Hanks)
Twee Critics Choice Awards: Beste scenario en beste mannelijke bijrol (Michael Clarke Duncan)
De FAITA Award voor Outstanding Performance by an Actor in a Supporting Role (Film) (Graham Greene)
De Readers' Choice Award van het Mainichi Film Concours voor beste buitenlandse film
Twee People's Choice Awards: favoriete film en favoriete dramafilm
grunnfred
-
- 8 berichten
- 3 stemmen
nog een citaat, waar ik helemaal achter sta:
Author: alan photog from Windsor, Canada
The Green Mile is a masterwork. This is film as art, at it's very best. The depth of the cast is extraordinary, with all of the players delivering excellent performances. There is a clear sense here that all involved in the production knew that this was something special, and gave it their all. See this film if you truly enjoy actors giving everything to their craft. Watch for the countless subtleties of expression, and the great power that the cast creates with silence. This is evident in the opening sequence and remains throughout. Above all, Michael Duncan as John Coffey is exceptional. He brings gripping emotion to a unique, fascinating character.
The Green Mile should bring you joy, laughter, and if you are like most in the theater this night, tears.
BRAVO!
Grindhouse
-
- 828 berichten
- 1686 stemmen
O ja, inderdaad zeg, nu je het zegt. Je hebt helemaal gelijk grunnfred. Deze film verdient dus gewoon niet anders dan vijf sterren! Wat suf van mij...
grunnfred
-
- 8 berichten
- 3 stemmen
O ja, inderdaad zeg, nu je het zegt. Je hebt helemaal gelijk grunnfred. Deze film verdient dus gewoon niet anders dan vijf sterren! Wat suf van mij...
ja heel suf van je, geeft niet ik vergeef het je.
FAQ - Veel gestelde vragen
Welke Academy awards heeft The Green Mile gewonnen?
- Beste mannelijke bijrol (Michael Clarke Duncan) - Beste film - Beste geluid - Beste scenario
Wat is de speelduur van The Green Mile?
189 minuten
Gerelateerd nieuws

Klassieker 'The Green Mile' van Frank Darabont is binnenkort te zien op Netflix

Dit zijn enkele van de beste films uit de koker van Warner Bros.

'The Green Mile' is straks niet meer te streamen: 'Eerste film ooit waarbij ik traantjes voelde prikken'
Iconische dramafilm 'The Green Mile' keert binnenkort terug op Netflix
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.822 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









