Sin City (2005)

Alternatieve titel: Frank Miller's Sin City

Actie / Misdaad
124 minuten / 147 minuten ('recut and extended version')

geregisseerd door Robert Rodriguez, Frank Miller en Quentin Tarantino
met Mickey Rourke, Clive Owen en Bruce Willis

Basin City, ook wel bekend als 'Sin City' is de stad waar moord en misdaad aan de orde van de dag is. Het eerste verhaal, ''The Hard Goodbye'', volgt de keiharde straatvechter Marv die op een zoektocht naar wraak is nadat hij er ingeluisd is voor moord op prostituee Goldie, de enige vrouw die ooit om hem gaf. Het tweede verhaal, ''The Big Fat Kill'', draait om Dwight en de stoere meiden van Old Town. Hij probeert de meiden te beschermen tegen de corrupte agent Jack Rafferty. Het derde en laatste verhaal van de film, ''That Yellow Bastard'', volgt ex-agent John Hartigan. Hij heeft een belofte afgelegd om Nancy Callahan te beschermen tegen een misvormde pedofiel, Junior.

avatar van B_B
B_B
Tja als de sfeer je niet trekt dan blijft er inderdaad weinig over, helemaal ook omdat de film best wel lang duurt. Toch zou ik dit niet echt vergelijken met andere stripfilms als X-men of Spiderman.

avatar van Prozaxx
Vandaag weer eens bekeken, blijft een van mijn favorieten. Vooral het stuk van Marv vind ik geweldig. Ben het er wel mee eens dat de film eigenlijk ietsje te lang is, van mij hadden ze het verhaal rond Clive Owen en de Old Town eruit mogen laten en ipv daarvan de andere 2 verhalen iets uitbreiden oid. Maar toch, zeer goede/aparte film!

avatar van raafmau
Het marv gedeelte is toch enorm bruut heel de film zou over marv moeten gaan ! super film

avatar van JDSsmetje
Er komt nog een 2de sin city. Ik denk ergens in 2010. Ondanks ik deze iets minder vond ga ik toch naar sin city 2 kijken.

AC/DC
JDSsmetje schreef:
Ondanks ik deze iets minder vond ga ik toch naar sin city 2 kijken.

Een 1,5 voor iets minder?

avatar van rikkie_90
Briljante film met een geweldige cast. Op aandringen toch maar gaan kijken, want ik zag het eerst niet echt zitten. Maar heb me geen moment verveeld. Zwart-wit heeft me niet geïrriteerd hoewel ik daar normaal gesproken geen fan van ben.

avatar van SPT
SPT
De extended versie is me een beetje tegengevallen t.o.v. de normale versie, de uitbreidingen maakten de film voor mij minder meeslepend. Die aftiteling midden in de film vond ik ook behoorlijk iri...

amaz0ne
Een echte amerikaanse film.
Babes, Verhaal, personages...

avatar van fappie
die frank miller heeft toch ook boeken van batman geschreven enzow?

avatar van Jawaddedadde
Over de top. Zo kan je deze film het best samenvatten. Rauwe gangsters, bruut geweld, bloedmooie babes, creepy freaks,...alles aan Sin City is erover...en dat maakt dit nou net zo'n geweldige film. De kleurencontrasten (zwart-wit en hier en daar eens een andere kleur) en knappe montage zorgen ervoor dat deze film als het ware van het scherm spat. Verveelt geen seconde.

avatar van rkdev
fappie schreef:
die frank miller heeft toch ook boeken van batman geschreven enzow?

Inderdaad:
Batman: The Dark Knight Returns (1986) 4 issues
Batman: The Dark Knight Strikes Again (2001) 3 issues

avatar van jipt
tantoe zieke film

Wat? Is je tante ziek?

avatar van Timtim
ik vond de stijl van deze film zo ontzettend gaaf dat ik niet genoeg kon krijgen van de film. Toen ik hem voor de tweede keer zag was ik er echter niet meer zo heel laaiend over. De 3 verhalen lijken allemaal toch net iets té veel op elkaar. en op Rosario Dawson na waren de acteerprestaties van de vrouwen nou ook niet zo bijster goed.

michael1992
Heb gisteren de eerste scene op de computer gezien en meteen afgezet.
Was zo verbluft over de schoonheid van die scene dat ik besloot het zien van de hele film even uit te stellen en als ik hem dan zie, ik hem in de beste kwaliteit moet zien wat niet echt het geval was bij de computerversie.

Geniet nu al van het feit dat ik wss binnenkort zo'n mooie film ga zien.

michael1992 schreef:
Heb gisteren de eerste scene op de computer gezien en meteen afgezet.

Geniet nu al van het feit dat ik wss binnenkort zo'n mooie film ga zien.

hehe! wat zeg je nou(mijn hollands ga op voorruit)
De computer versies zijn de beste kwaliteit.
Ik heb op mijn pc'ke staan van mijn blueray dvx rip 10 giga groot.

michael1992
Mijn versie trok nochtans op niet al te veel.
En daarbij kijk ik nog altijd liever tv vanuit mijn zetel in plaats van mijn bureaustoel.

avatar van aburex
Geweldadige comic-verfilming van de hand van Miller die ook mee regisseerde. De verfilming is zwart-wit doet de comic alle eer aan en de dialogen zijn overgenomen uit de comic. Vond het eerst wel verwarrend met de drie verhalen die eigenlijk niets met elkaar te maken hebben

avatar van Zizzo
na 300 ook weer effe sin city gekeken. een van mijn favoriete films, top acteurs, heerlijk verhaal en gewoon awesome!

avatar van Ceeda7
Zeer uniek. Een echte trendsetter voor hopelijk nog een even goed vervolg! Kan haast niet wachten...

Alles klopt gewoon in de film, veel humor, spanning, coole dialogen, actiescenes...

Uitmuntend

amaz0ne
Werden de hoeren verkracht voor dat ze opgegeten werden en daarna hun hoofden aan de muur gehangen?

avatar van Zizzo
amaz0ne schreef:

hmmm, vreemde vraag. denk dat ze willen dat je dat zelf invuld. dus fantaseer maar lekker veder

ik denk het persoonlijk van niet. Kannibalisme en verkachting gaan niet zo samen lijk mij. maar ik ben geen psychiater ofzo.

avatar van Kevin Floor
Heerlijke film!

Goeie cast!

Wel maximaal 1 a 2 x per jaar kijken, anders gaat ie behoorlijk vervelen.

Goed in elkaar gepropt allemaal, top!

MrsDoodekins
Zo goed neergezet. Fantastisch dat zwart/wit.
Dat waperende haar van Clive Owen in de auto haha

Dacht ooit te hebben gelezen dat er een vervolg zou komen met Angelina Jolie?

Ozymandias88
Een geweldige film die mij de hele tijd bleef boeien.
Het sfeertje was ook over de top. Geweldig gewoon.
Meer kan ik er niet aan te voegen.
5* voor dit prachtige meesterwerk.

@Mrs Doodekins waarschijnlijk komt er ook een vervolg met Angelina Jolie in de hoofdrol. Er staat ook nog een derde in de planning en die gaat (waarschijnlijk) met Johny Depp in de hoofdrol.

avatar van Don MN
MrsDoodekins schreef:
Zo goed neergezet. Fantastisch dat zwart/wit.
Dat waperende haar van Clive Owen in de auto haha

Dacht ooit te hebben gelezen dat er een vervolg zou komen met Angelina Jolie?

Angelina Jolie is THIS Close to Playing Ava Lord in Sin City 2

avatar van Metalfist
Skinny little Nancy Callahan. She grew up. She filled out

Het was alweer een tijd geleden dat ik Sin City gezien had. Ik begon zelfs wat een men 4.5* te twijfelen dus werd het tijd dat ik hem eens herzag maar na gisteravond weet ik het zeker, die 4.5* blijft zeker staan.

Visueel ziet Sin City er echt prachtig uit. De zwart-witte stijl ziet er prachtig uit maar het wordt er vaak nog beter op wanneer de meer felle kleuren in de film komen zoals de kleuren van een rode jurk of Goldie's blonde haar maar ook de ogen van Alexis Bledel zijn prachtig geaccentueerd. Een waar genot om naar te kijken. Het mistroostige van heel de stad wordt trouwens ook knap neergezet. Dit alles wordt dan ook nog eens geweldig ondersteund door de regen die door heel de film is geweven.

De verhalen van Sin City zijn geweldig om naar te zien. Van de verdediging van Old Town tot little Nancy Callahan en Hartigan maar het beste verhaal blijft zonder twijfel dat van Marv. Gewoon een typische ijzersterke kleerkast die met niets of niemand rekening houdt en alleen uit is op wraak. Geweldig! De rauwe voice-over doet ook nog iets extra aan de sfeer van de film.

Sin City is een lekkere rauwe film met stoere personages, knappe chicks en weergaloos acteerwerk van een ware sterrencast waaronder Del Toro, Willis, Rourke, ...

Is die extended edition eigenlijk iets waard of is de gewone versie beter?

avatar van wyatt earp
amaz0ne schreef:
Wat heeft het trouwens voor zin om een hoer te verkrachten als je ze daarna toch vermoord. Lijkt me behoorlijk onzinnig.

aerts007
wyatt earp schreef:

Eerst vermoorden,dan verkrachten, lijkt me nog meer onzinnig.