Sin City (2005)

Alternatieve titel: Frank Miller's Sin City

Actie / Misdaad
124 minuten / 147 minuten ('recut and extended version')

geregisseerd door Robert Rodriguez, Frank Miller en Quentin Tarantino
met Mickey Rourke, Clive Owen en Bruce Willis

Basin City, ook wel bekend als 'Sin City' is de stad waar moord en misdaad aan de orde van de dag is. Het eerste verhaal, ''The Hard Goodbye'', volgt de keiharde straatvechter Marv die op een zoektocht naar wraak is nadat hij er ingeluisd is voor moord op prostituee Goldie, de enige vrouw die ooit om hem gaf. Het tweede verhaal, ''The Big Fat Kill'', draait om Dwight en de stoere meiden van Old Town. Hij probeert de meiden te beschermen tegen de corrupte agent Jack Rafferty. Het derde en laatste verhaal van de film, ''That Yellow Bastard'', volgt ex-agent John Hartigan. Hij heeft een belofte afgelegd om Nancy Callahan te beschermen tegen een misvormde pedofiel, Junior.

Als je alles zo bekijkt .. Het is al zeker dat dit niet meer fout kan lopen, toch?

Rutger Hauer heeft ook een rol bemachtigd volgens hemzelf in zijn gastenboek op zijn website. De rol van cardinal Roark, zal geen grote rol zijn neem ik aan aangezien de rest van de cast al bezig is met de opnamen. Toch wel leuk, hij lijkt eindelijk weer wat betere rollen in betere films te krijgen.

avatar van Quentin
Leno schreef:

Mooi Hauer is zowieso een erg goed acteur die te veel slechte rollen heeft gespeeld, gelukkig zit er de laatste tijd weer wat meer kwaliteit tussen.

avatar van JoeHallenbeck
Trailer staat nu op aicn:

edit:

De quicktime trailer is nogal van matige kwaliteit, dus hier nog een link naar de mediaplayer trailer.

Ziet d'r stoer uit.

Ziet er echt zeer goed uit, vooral de look is ongelooflijk mooi en trouw aan de comic.

avatar van Phoenix
Zeer vette trailer inderdaad. Wij willen een releasedatum!

Phoenix schreef:

Zeer vette trailer inderdaad. Wij willen een releasedatum!
U vraagt, wij draaien. De releasedatum staat volgens imdb voor nederland op 2 juni 2005 geplanned.

Het aftellen kan beginnen...

avatar van Macmanus
De trailer ziet er zeer COOL uit.
Als Rodriguez er nog een beetje humor in stopt dan kan dit wel eens een zeer aangename film worden.

avatar van Phoenix
Van mij mag dat wel achterwege blijven. Als ik de trailer zo zie moet de film een naargeestig sfeertje uitstralen. Ken de comic verder niet dus misschien zit ik totaal mis.

avatar van Goodfella
Trailer schopt kont!

Phoenix schreef:

Wij willen een releasedatum!

neenee, wij eisen een releasedatum!
Zelden zo'n drang gehad om de film zo snel mogelijk te kunnen zien

avatar van Phoenix
Zonet nog maar een keer gekeken. Trailer van het jaar voor mij. Damn, kan niet wachten om hem een x in de bios te zien. Alleen jammer van die trol uit 2 Fast 2 Furious. Wordt natuurlijk ruimschoots gecompenseerd .

Is de film zelf nou ook zo gestileerd?

Wat zegt Hobbes trouwens over de trailer (of kijk Hobbes geen trailers), die was namelijk nogal skeptisch over het hele vooruitzicht van een Sin City film.

avatar van De GeuS
Ziet er stukken interessanter uit dan de eerste "teaser"....

Diesel
Prachtige trailer.

Zit Benicio del Toro nou in deze film?

Diesel
Yep.

avatar van Captain Pervert
Jezus, wat een cast!!

Ook leuk om Bruce Willis en Mickey Rourke in 1 film te zien, ik vond ze altijd een beetje op elkaar lijken eigenlijk.

Alleen, na het zien van de trailer, tsja. Ik ken die hele strip niet dus ik weet niet precies wat ik ermee moet. Fans van de strip zullen het wel ongelooflijk cool vinden maar ik vind het niet heel erg speciaal. Hooguit het sfeertje is wel geinig, doet denken aan Batman 1 uit 1989.

Zou boeiend kunnen zijn, ziet er alleen een beetje uit als Domme Superheroflick zoveel. Twijfel vooral of zo de stijl consequent kunnen houden. Blijkt in ieder geval niet uit de trailer.

BS
mr Rodriguez pakt even lekker uit.
De cast is prima, er zit zo te zien verhaal in en een trailer om van te smullen!
Wel ff iets heel anders dan de 'familiefilms' die hij eerder heeft gemaakt, maar ik als de trailer niet liegt ... leuk , erg leuk

Stijl ziet er wel heel gaaf uit ondanks dat het voornamelijk een zwart wit film wordt. Ik vind Michael Madsen echt heel erg op Mickey Rourke lijken. Ze hebben echt dezelfde manier van coolheid.

avatar van jacobine_rodijk
Zonder twijfel de film van 2005 waar ik het meest naar uitkijk. De comic-con footage en de trailer zien er beiden echt fantastisch uit, de film heeft een duister sfeertje waar ik wel van hou (beetje Max Payne-achtig) en de cast is te mooi voor woorden. Werd ook wel tijd dat Mr. Rodriguez na al die Spy Kids films is een keer een fatsoenlijke film maakte.

avatar van Jorick
Ik ben enorm benieuwd naar deze film!

Ik zeker ook benieuwd naar deze over de top sterrencast. En zeker ook met Robert Rodriguez.

avatar van gondwana
Hier kijk ik naar uit...

avatar van Flipman
Crisis! Ik heb vandaag de Trailer gezien! WHAAAAAAAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH!!!

Deze MOET ik zien!!

avatar van Naomi Watts
Flipman heb jij last van ADHD?

avatar van Flipman
Eh, soms zou je denken van wel, ja. Ik ben misschien een beetje teveel beïnvloed door "The Great Cornholio." Of Beavis & Butt-Head in het algemeen.