Sin City (2005)

Alternatieve titel: Frank Miller's Sin City

Actie / Misdaad
124 minuten / 147 minuten ('recut and extended version')

geregisseerd door Robert Rodriguez, Frank Miller en Quentin Tarantino
met Mickey Rourke, Clive Owen en Bruce Willis

Basin City, ook wel bekend als 'Sin City' is de stad waar moord en misdaad aan de orde van de dag is. Het eerste verhaal, ''The Hard Goodbye'', volgt de keiharde straatvechter Marv die op een zoektocht naar wraak is nadat hij er ingeluisd is voor moord op prostituee Goldie, de enige vrouw die ooit om hem gaf. Het tweede verhaal, ''The Big Fat Kill'', draait om Dwight en de stoere meiden van Old Town. Hij probeert de meiden te beschermen tegen de corrupte agent Jack Rafferty. Het derde en laatste verhaal van de film, ''That Yellow Bastard'', volgt ex-agent John Hartigan. Hij heeft een belofte afgelegd om Nancy Callahan te beschermen tegen een misvormde pedofiel, Junior.

avatar van Esteban
Boy oh boy, wat kijk ik uit naar deze gebomcaste film van Rodriguez & Miller.

Jessica Alba, Maria Bello, Alexis Bledel, Rosario Dawson, Benicio Del Toro, Jason Douglas, Michael Clarke Duncan, Lauren-Elaine Edleson, Rick Gomez, Carla Gugino, Josh Hartnett, Jaime King, Michael Madsen, Ethan Maniquis, Brittany Murphy, Clive Owen, Mickey Rourke, Marley Shelton, Nick Stahl, Ken Thomas, Makenzie Vega, Arie Verveen, Chris Warner, Bruce Willis, Katherine Willis, Elijah Wood, ...

avatar van Phoenix
:O

avatar van De GeuS
Das niet niks. Mooie poster trouwens....

En toch ben ik ongelofelijk huiverig. Rodriguez heeft op mij eigenlijk nooit indruk weten te maken (enkel een beetje weten te verrassen met mariachi) en voor Rourke heb ik geen enkel goed woord over. Een groter non-acteur als hij kan ik niet snel noemen (wellicht don johnson).

Ongelofelijke cast of geen ongelofelijke cast. zegt niets.

neo (crew)
In iedere geval twee Thin Red Line acteurs:Nick Stahl en Arie Verveen

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Hoewel ik weinig van hem gezien heb, heb ik bij Rourke juist altijd het idee dat hij veel beter is dan de beroerde films waar hij meestal in zit.
In zijn jonge jaren was hij in ieder geval erg goed in Rumble Fish.

neo (crew)
Het kleine rolletje in The Pledge deed mij toch wel geloven dat hij toch nog steeds wel kan acteren.

donnie B.
En film om naar uit te kijken! En een hoofdrol voor Mickey Rourke, en op de poster!!!! TOP! Mensen die altijd zo denigrerend spreken (Hobbes??) over Rourke missen waarschijnlijk gewoon iets. Deze man is goed bezig met z'n comeback.

donnie B. schreef:

Dit is nu al de zoveelste keer in een paar weken tijd dat ik lees dat mensen er niet tegen kunnen dat iemand een acteur afkraakt.

Waar slaat dat in hemelsnaam op? Is 't je vader? of je broer? Neen, het is een acteur die in film speelt en zich als artiest voordoet. Dan kiest hij zélf voor een positie om zich de opmerkingen van het publiek te laten welvallen.

Waarom zou ik iets missen? Waarom zou 't überhaupt aan mij moeten liggen? Ik heb een hekel aan Rourke. Zijn acteerprestaties zijn simpelweg niet goed genoeg in mijn ogen. Klaar.

Ik zeg toch ook niet tegen anderen dat ze een hekel aan Rourke moeten hebben? IK heb een hekel aan Rourke. En dat is mijn mening. Ik wil zeker niet als een n00b klinken die na troll gedrag om respect voor z'n mening vraagt, maar ik neem aan dat ik nu lang genoeg op deze site zit om dat te kunnen verwachten? Ik ben uiterst teleurgesteld in de aanstelling van Rodriguez en Rourke op deze film (waar ik erg hoopvol over was, de comics zijn geniaal).

Ik ben wél enthousiast over bijvoorbeeld Aranofsky die Watchmen gaat doen.

Dit is niet persoonlijk tegen jou hoor, maar het valt me gewoon op dat men blijkbaar niet meer negatief mag doen over andermans 'favorieten'. Ik zie 't al voor me dat ik in de stress schiet over iedereen die Apocalypse Now afkraakt. Heb ik geen tijd voor en geen zin in.

donnie B.
Het is niet dat ik e'r 'niet tegen kan' dat iemand hem afkraakt, jij uit je negatief over Rourke en ik spreek dat tegen. Dat moet beiden kunnen. Daarvoor zijn we hier toch.. niet om allen dezelfde mening te delen.

Diesel
Vind beide acteurs geweldig in die film...

donnie B. schreef:

Nee, maar ik zeg nergens dat jij 'wat mist' wat jij wel over mij zegt.

Kan hier verder.

Dat mag. Maar dan is er wel iets mis met je. In ondermeer Diner, Angel Heart, Barfly, Year of the Dragon, Rumble Fish en The Pope of Greenwich Village liet hij zien een uisttekend acteur te zijn.

Ik wil zeker niet als een n00b klinken
Als een wát?

Ik ben wél enthousiast over bijvoorbeeld Aranofsky die Watchmen gaat doen.

Daar heb ik weinig vertrouwen in.

Overigens werd ik pas enthousiast over deze verfilming toen ik hoorde dat Rourke de hoofdrol kreeg. Nog enthousiaster toen ik hoorde dat Miller zelf meeregisseert.

avatar van Jordy
Wouter schreef:

een wát?

een n00b

Wouter schreef:

Wellicht dat ik dan net de verkeerde rourke films heb gezien, maar ik irriteer me immer mateloos aan die man.

Daar heb ik weinig vertrouwen in.

Nou ja, dan is er dus ook wat mis met jou (vroeger was men het niet met elkaar eens, nu zeggen we van elkaar dat er wat mis met de ander is...niet echt een verbetering imho).

Nu zakt mij dus alle moed in de schoenen. Miller gaat zich er zelf mee bemoeien? De man heeft in geen 10 jaar iets fatsoenlijks opgeleverd en teert enkel op z'n naam. Mijn hemel, ik bereid me voor op 't ergste.

avatar van blabla
Hobbes schreef:

Mischien dat hij dat zelf ook vind en daarom iets gaat proberen met een nieuw medium (voor hem).
Waarom bij voorbaat altijd zo pessimistisch als iemand iets anders gaat proberen, just wait and see, en dan achteraf gegrond commentaar geven en niet al bij voorbaat iets afschrijven.

wat een heerlijkke cast

avatar van Macmanus
Sommige namen zien er inderdaad goed uit, maar er zitten ook wat verschrikkelijke namen tussen, J. Alba, E. Wood, B. Murphy, J. Hartnett.
Even afwachten dan maar.

zouden de rollen van Josh Hartnett, Elijah Wood, Bruce Willis en al die andere hollywoodacteurs niet eerder beperkt zijn tot enkele bijrolletjes. anders zou dit een ongelofelijk dure prent moeten worden

donnie B.
tuurlijk, velen van hen zullen alleen maar een cameo hebben.

avatar van as
as
magnolia_ schreef:

Volgens mij is de rol van Willis een van de grotere van de drie verhalen die in de film geintegreert worden. Een van de verhalen speelt rond de detective die Willis speelt.

avatar van Esteban
Glimp van 'n andere teaserposter : http://www.joblo.com/newsimage...

(btw, don't know who did the poster-update, but really, it sucks. De kwaliteit is er serieus op achteruit gegaan.)

Diesel
Esteban schreef:

Mee eens.

Esteban schreef:

Hoezo? Hij is precies hetzelfde alleen zonder lelijke zwarte kaders aan de zijkanten waardoor hij te smal wordt.

avatar van Esteban
Het IS dan ook nét een smalle poster, vandaar. En het zwarte diende om dat 1. te benadrukken, 2. om hem te laten zien zoals hij was, zonder dat het nu één rode poster lijkt, waar het Marvin-figuurtje lijkt afgekapt aan de rechterkant. And somehow is de kwaliteit er enorm op achteruit gegaan bij deze versie.

But hey, it's a poster... Sin City, ik kijk er naar uit!

Ging DiCaprio ook niet in deze film meedoen?

avatar van Esteban
Idd, maar ondertussen niet meer.

avatar van Esteban
Joblo heeft trouwens een interessante uiteenzetting over Sin City.

Preview : http://www.joblo.com/index.php?id=4964

avatar van pascal83
Ik stel voor deze poster te gaan gebruiken :