Genre: Komedie / Thriller
Speelduur: 139 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Duitsland
Geregisseerd door: David Fincher
Met onder meer: Brad Pitt, Edward Norton en Helena Bonham Carter
IMDb beoordeling:
8,8 (2.564.437)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 4 november 1999
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Prime Video
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Fight Club
"Mischief. Mayhem. Soap."
Een man die voor een verzekeringsmaatschappij stad en land afreist als schade-expert, lijdt aan chronische slapeloosheid. Hij krijgt van een arts echter geen medicatie, maar een snerende opmerking: ''Ga maar eens kijken bij een praatgroep voor terminaal zieken, dan zal je zien wat pijn écht inhoudt.'' De man neemt het serieus en bezoekt een praatgroep, waar men aanneemt dat hij ook terminaal ziek is. Hij vindt er een uitlaatklep en bezoekt vervolgens ook andere praatgroepen. Bij één van die bezoeken treft hij de mysterieuze Marla Singer. Als hij op een dag thuis komt van een vlucht, blijkt er een explosie in zijn appartement te zijn geweest. Hij belt Tyler Durden, een extravagante man die hij net daarvoor in het vliegtuig ontmoet heeft. Tyler neemt op, en ze gaan samen een biertje drinken. Tyler blijkt er nogal eigenzinnige ideeën op na te houden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,8 / 2564437)
- Trailer (YouTube)
- Spoilertopic
- Fight Club (BoekMeter)
- Fight Club (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Narrator
Tyler Durden
Marla Singer
Robert Paulson
Angel Face
Richard Chesler (Regional Manager)
The Mechanic
Ricky
Intern at Hospital
Thomas at Remaining Men Together
Reviews & comments
Snakesonic
-
- 61 berichten
- 61 stemmen
Goede film zeg, ik had nooit verwacht dat ie zo goed zou zijn. Halverwege vond ik het het tegenvallen, maar dan opeens word die film geniaal. Ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken, het is gewoon een goede film.
nagasy
-
- 23 berichten
- 42 stemmen
Ik had de titel al vaak gezien in de top 250 en op imdb. Maar de titel deed me anders denken. Ik zag er tegenop om een vechtfilm te bekijken... Tot vanavond, hij speelde toevallig op televisie. De film is gewoonweg geniaal. de opbouw, het keerpunt. Deze film moet ik zeker nog eens zien.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Er waren 2 films waar ik zeer laag op had gestemd terwijl ze toch hoog genoteerd stonden. Fight Club en Pulp Fiction, gelukkig kwamen ze allebei op tv en heb ik ze nog eens kunnen herbekijken.
Gisteren Pulp Fiction gekeken en dat was me bijzonder goed bevallen, echt genoten van de film en de score verhoogd.
Vandaag Fight Club gekeken, ik had er in het verleden 1* voor gegeven, dus vandaag zou dat weleens verhoogd kunnen worden na een herziening. Maar neen, niets is minder waar. Ik vond het niet boeiend, de film valt haast uit mekaar van de onlogische dingen. Plotgaten, zoals Orbit en anderen al eerder aanhaalden.
Mensen zullen nu wel gaan roepen, Nomak heeft niets van de film begrepen. Dan is het maar zo, ik heb de film 2 keer gezien en ik weet dat wat ik gezien heb in mijn ogen gewoon slecht was. Onlogische en onverklaarbare zaken en gebeurtenissen die niet te verklaren zijn. Wie dat nog wil goedpraten, kan elke film goedpraten, dat heeft niets te maken met een film begrijpen.
Ik heb hier ook al gelezen dat het niet uitmaakt dat sommige dingen niet goed uitgewerkt worden. Dat maakt mij dus wel uit, een film moet goed in mekaar zitten. Er zijn wel meer films die ingewikkeld in mekaar zitten, maar daar valt alles perfect in mekaar. Dat mis ik in deze film.
Ook het feit dat dit een maatschappijkritische film zou zijn laat mij mijn score niet verhogen, ik ben iemand die vaak op gevoel stemt en dat zal ik hier ook doen.
Vanaf het moment dat dat lelijke spookwijf in beeld kwam had ik de tv eigenlijk al moeten uitzetten, dan had ik mijn tijd beter kunnen besteden. Maar ik heb doorgebeten en ben de film tot de laatste seconde aandachtig blijven volgen.
Ik verlaag mijn score tot het minimum. Ik had voor de 2de keer een slecht gevoel bij deze film en een 3de herziening zal er niet meer inzitten.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Naast alles wat je terecht opnoemt.. ook een film die ik gewoon weiger nog eens te zien. Uitkijken is hier een marteling. Punt. Laat de gehele MoMe of welke hypeclan dan ook maar anders beweren, dit is gewoon vervelende pulp voor mensen die denken hier iets meer in te zien.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Deze film weet mij geen seconde te raken en laat mij niet met vragen achter. Dit drama mist psychologische diepgang. Deze film pretendeert maatschappijkritisch te zijn. Dat is niet meer dan een zeepbel. Brad Pitt laat zien niet te kunnen acteren. Het kijken naar dit drama is inderdaad een ware marteling. Ik ga deze ten onrechte bewierookte film daarom zeker niet nogmaals bekijken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vond het niet boeiend, de film valt haast uit mekaar van de onlogische dingen. Plotgaten, zoals Orbit en anderen al eerder aanhaalden.
Mensen zullen nu wel gaan roepen, Nomak heeft niets van de film begrepen. Dan is het maar zo, ik heb de film 2 keer gezien en ik weet dat wat ik gezien heb in mijn ogen gewoon slecht was. Onlogische en onverklaarbare zaken en gebeurtenissen die niet te verklaren zijn. Wie dat nog wil goedpraten, kan elke film goedpraten, dat heeft niets te maken met een film begrijpen.
Wel waar. Het is een getuigenis, niet een feitelijke vertelling. Je kijkt naar een film die verteld wordt door een 'gestoorde' schizofreen. Als je dat begrijpt, begrijp je ook dat het heel goed kan zijn dat verhaal niet helemaal coherent is c.q. feitelijk kloppend is. dat wordt (in de film tenminste) ook nergens gesteld.
(Het zelfde geld voor Usual Suspects. [edit Madecineman; spoiler voor The Usual Suspect verwijderd.] Of het waar is of niet zullen we nooit weten en plotgaten zijn dan ook mogelijk (en geoorloofd in mijn optiek)).
Neemt niet weg dat je de film kut mag vinden, omdat je niet van Norton, dat spookwijf, de gitzwarte humor of de vrije vertelvorm houdt.
Maar de plotgaten zijn gewoon goed te verklaren. Ik zal ook zeker niet ontkennen dat ze aanwezig zijn in het verhaal dat Norton vertelt. Ik ken trouwens weinig films die wel kunnen/kloppen. En de films die wel kunnen zijn vaak saai. Doe mij maar sf, actie, horror, fantasy en surrealistische drama.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Dit drama mist psychologische diepgang. Deze film pretendeert maatschappijkritisch te zijn. Dat is niet meer dan een zeepbel. Brad Pitt laat zien niet te kunnen acteren.
Een opmerking dat Pitt niet kan acteren is bijna lachwekkend, en zal ik maar niet verder op in gaan. Psychologische diepgang bevat de film zeker. Met name de ontwikkeling van het karakter van Edward Norton is zeldzaam in films. Daarbij voelt die ontwikkeling nergens gehaast en ongeloofwaardig.
Onlogische en onverklaarbare zaken en gebeurtenissen die niet te verklaren zijn. Wie dat nog wil goedpraten, kan elke film goedpraten, dat heeft niets te maken met een film begrijpen.
Ik heb hier ook al gelezen dat het niet uitmaakt dat sommige dingen niet goed uitgewerkt worden. Dat maakt mij dus wel uit, een film moet goed in mekaar zitten. Dat mis ik in deze film.
Concrete voorbeelden zouden handig zijn. De voorstanders van de film kunnen op deze manier moeilijk de film verdedigen. Wat mij betreft was alles wel logisch en verklaarbaar in de film, en als dat al niet in bepaalde mate zo was, zorgde de film er in ieder geval voor dat het wel zo overkwam.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een opmerking dat Pitt niet kan acteren is bijna lachwekkend, en zal ik maar niet verder op in gaan. Psychologische diepgang bevat de film zeker. Met name de ontwikkeling van het karakter van Edward Norton is zeldzaam in films. Daarbij voelt die ontwikkeling nergens gehaast en ongeloofwaardig.
speranza neemt er liever 6 uur en 6 minuten de tijd voor. Smaken kunnen nu eenmaal verschillen. En of je Norton geloofd of niet is voor iedereen anders. Ik vind de ontwikkeling van Norton nu ook niet bepaald bijzonder. Wat mij betreft is het een oergeestig typetje. En psychologische diepgang. Het gaat verder dan Ace Ventura, maar het is geen Dead Ringers of Bergmanfilm.
Voor mij is de kracht de gitzwarte humor, het hoge tempo, het geweld en de visuele flair waarmee de film gemaakt is. Vind Norton en CO allemaal top acteren. Lekker energiek.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Concrete voorbeelden zouden handig zijn.
Enkele weken terug is er hier al een discussie geweest waarin iedereen zijn standpunten heeft kunnen duidelijk maken, zowel de voor- als tegenstanders van de film. Ik ga de discussie dus niet opnieuw voeren. Als je echt concrete voorbeelden wil, zal je enkele pagina's terug moeten bladeren.
Het feit dat Pitt en Norton samen dingen doen en hoe mensen daarop reageren is al zoiets waardoor er bij mij vragen ontstaan.
Norton is ook een zeer bekend persoon geworden, in een café, restaurant, politiebureau, in elke stad, overal waar hij komt wordt hij herkend. Maar als hij even later op straat een auto en een bus tot stilstand brengt dan herkent de persoon in de auto hem blijkbaar niet, die auto blijft maar toeteren.
Ondanks dat het volgens de strikte regels verboden is over de fight club te praten krijgt de club in elke stad meer en meer leden. Dus de regels worden dagelijks overtreden.
Denk je niet dat Norton allang zou zijn opgepakt door de politie? Neen, want de agenten worden ook leden van de fight club, wow wat een logische ontwikkeling.
Dat leger van Tyler vind ik ook zoiets raar. Gezonde mensen die perfect bij hun verstand zijn, worden blijkbaar zo gehersenspoeld dat het terroristen worden.
Zoals Reinbo al zei, het verhaal wordt verteld door een gestoorde schizofreen, met dat idee in het achterhoofd is het normaal dat niet alles klopt.
Voor jou hoeft de film misschien niet te kloppen, of je zoekt overal een verklaring achter waar je vrede mee kan vinden. Maar ik kan dat niet, ik kan nog 101 van die kleine dingen opnoemen die moeilijk of niet te verklaren zijn.
Misschien kan je sommige dingen verklaren, maar 100% logisch en verklaarbaar maken, dat lukt nooit.
De mensen die zich aanmelden voor dat Project Mayhem en die dan dagenlang buiten wachten is afgekeken van Kung Fu. Daar moesten de jongens ook dagenlang wachten tot ze de Shaolin Tempel binnen mochten voor hun opleiding. Dat vond ik wel leuk, dat David Fincher uit die film inspiratie heeft gehaald.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2312 stemmen
INHOUD 22 / 30
algemene inhoud 13 / 20
Het algemeen verhaal is nogal simpel, enkel word het zeer mooi uitgewerkt. Het is niet zoals bij 'Seagal' of 'Jean Claude' films dat er de hele tijd gevochten word en altijd dezelfde persoon wint. Het gaat om een soord verslaving Van Edward Norton waarbij het hele gebeuren rondom de Fight Clubs word verteld . Daarom nog een 13 /20
het einde 9 / 10
Gewoon een prachtig einde. Als je naar de film kijkt denk je niet steeds aan de afloop van het verhaal, precies het kan maar doorgaan. Maar dan toch word je verast door een wel bijzonder goed einde ! Misschien iets te warrig, alles zou duidelijk moeten worden maar je moest toch snel volgen en je had weinig tijd om na te denken, maar het einde toch prachtig 9 / 10
ACTEERWERK 9 / 10
Edward Norton 4 / 4
Edward heeft in deze film nu echt wel bewezen dat hij kan acteren! Hij straaldde gewoon zijn persoonlijkheid uit de film uit. Prachtig, niets op aan te merken
Brad Pitt 3 / 4
Brad Pitt heeft hier ook zeker niet slecht geacteerd. Misschien wel een beetje overdreven over het feit dat niets hem kon schelen als personage in de film. Dat maakte de film een beetje te druk en ging de ontspanning eraf.
Bijkomende acteurs 2 / 2
In sommige films is de hoofdacteur of hoofdactrice zeer goed, maar verprutsen goedkope bijkomende acteurs het! Hier heb ik er niets van gemerkt.
SPECIAL EFFECTS, SPEELDUUR EN EV. OPMERKINGEN 7 / 10
special effects en ev. opmerkingen 4 / 5
In de film waren veel special effects bij het vechten enz. Je merkte er niet zo veel van dat het allemaal fake was maar toch een beetje. Ik denk dat je dat in alle films wel hebt. Bij de torens die ontploften was het ook niet zo duidelijk dat het fake was .
speelduur 3 / 5
De speelduur is wel een beetje lang maar je blijft op je gemak naar de film kijken , geen sein van verveling dat je wil stoppen met kijken.
Het is wel zo dat door het lang bezig zijn over het zelfde onderwer^p in de film je een zeker gevoel hebt dat de film toch niet zoooo interrassant is. Misschien was er beter wat meer tijd gestoken in het einde
TOTAAL 38 / 50
afgerond naar 40 / 50
is dus 4*
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Co Jackso schreef: Een opmerking dat Pitt niet kan acteren is bijna lachwekkend, en zal ik maar niet verder op in gaan.
Bovenstaande user zal dit ook niet met mij eens zijn. Hij geeft in elk geval bij ACTEERWERK aan dat hij overklast wordt door Edward Norton. Velen die deze acteur beduidend meer acteerkwaliteiten toedichten dan ik doe zullen in elk geval met mij eens zijn dat hij in bijna al zijn films overklast wordt door een beter acteur. Hij ziet er heel leuk uit. Dat heeft hem geen windeieren gelegd.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Velen die deze acteur beduidend meer acteerkwaliteiten toedichten dan ik doe zullen in elk geval met mij eens zijn dat hij in bijna al zijn films overklast wordt door een beter acteur.
Dat mocht je willen. Zeggen dat Brad Pitt in deze film overklast wordt door Edward Norton vind ik onzin. Oké, ieder zijn mening, maar voor mij is Brad Pitt dé ster in deze film. Eén van de beste filmpersonages ooit.
JanVR
-
- 130 berichten
- 170 stemmen
Bangelijke film, zalige acteerprestaties (zeker Norton) en een prachtig onverwachte plotwending. Meer heb ik er dan ook niet over te zeggen.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Velen die deze acteur beduidend meer acteerkwaliteiten toedichten dan ik doe zullen in elk geval met mij eens zijn dat hij in bijna al zijn films overklast wordt door een beter acteur. Hij ziet er heel leuk uit. Dat heeft hem geen windeieren gelegd.
Ik zal maar geen medelijden hebben met Brad Pitt, dat vanwege zijn uiterlijk zijn acteerwerk niet voldoende wordt gewaardeerd. Maar als het bijvoorbeeld gaat om Fight Club, dan zorgt het acteerwerk van Brad Pitt ervoor dat de film zijn topwaardering verdiend. Edward Norton is ook goed, maar zoals hij American History X draagt, doet Brad Pitt dat voor Fight Club. Natuurlijk zullen de meningen hierover verdeeld zijn, maar wat mij betreft heeft het karakter Tyler Durden zoveel aanwezigheid en uitstraling en zorgt dat ervoor dat Fight Club zijn huidige status heeft kunnen behalen.
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Net voor de eerste keer gezien en het was tegen mijn verwachtingen in een uitstekende, intrigerende film. Een van de weinige recente films die hoog in de top-250 staan die volgens mij ook waardering verdienen, hoewel n°24 wel iets te veel van het goede is. De film heeft een interessant doch wat geknutseld uitgangspunt, de visuele truukjes en vondsten (die penis op het laatste) zijn leuk maar met al die CGI soms wel op het randje van "kijk eens wat wij kunnen". Brad Pitt is goed maar vooral Edward Norton staat heel erg sterk te acteren en dat geeft de doorslag om toch voor 4 sterren te gaan.
Ik vind het trouwens vreemd dat zoveel mensen als zoete koek aannemen dat die terroristische organisatie van Tyler echt al die dingen doet en dat zelfs mensen als de agenten bij de fight club zitten. De verteller is toch krankzinnig, op mij kwam het dan ook over alsof hij zich deze vreemde zaken ook maar allemaal inbeeldt. Dat kan je op beide manieren interpreteren maar de voor de hand liggende interpretatie (alles gebeurt echt, hij is wel schizofreen) maakt de film voor mij toch beduidend zwakker.
Mister_Movie
-
- 493 berichten
- 299 stemmen
Sterke film, maar niet de grootste bijblijver voor mij.
Ik kan natuurlijk niet teveel verklappen, maar de grote uitkomst van de gebeurtenissen in het eerste anderhalf uur van de film zinnen me helemaal niet.
Verder evolueert de film van mm-zou-kunnen naar oei-wel-heel-onwaarschijnlijk.
Die twee overgangen houden me tegen hier een topscore te geven.
Toch 3,5* omdat je je echt niet verveelt en enkele uitgangspunten vrij origineel zijn. Ook de nieuwsgierigheid houd je flink aan het scherm. De acteerprestaties zijn inderdaad goed.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
kan iemand me uitleggen waarom dit zon goede film is?
ik snap het niet, ik vond hem helemaal nergens over gaan.
kan iemand me alsjeblieft wat van deze film uitleggen
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
ja denk het ook, want ik ben het helemaal eens met de top 250 .
en als deze op 24 staat moet hij wel goed zijn
®Tc
-
- 8212 berichten
- 1087 stemmen
kan iemand me uitleggen waarom dit zon goede film is?
ik snap het niet, ik vond hem helemaal nergens over gaan.
kan iemand me alsjeblieft wat van deze film uitleggen
Hier staan 84 pagina's vol meningen van de users. Daar eens kijken mss?
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
goed idee.
maar ik denk dat deze film je gewoon moet liggen.
want ik zie mensen die hem heel goed vinden.
en mensen die hemw aardeloos vinden
stefan88
-
- 37 berichten
- 0 stemmen
gewoon geniaal!
acteurs kwamen levens echt over
Pim1993
-
- 657 berichten
- 849 stemmen
aangezien ik echt veel verschillende meningen heb gehoord over deze film ben ik echt benieuwd naar die van mijzelf.......
toegevoegd aan mijn lijstje en binnenkort volgt mijn commentaar!
Eppoz93
-
- 6 berichten
- 146 stemmen
Heb Fight Club net gekeken na een tijdje er om heen gedraaid te hebben.
Edward Norton en Brad Pitt zijn altijd wel fijne mannen om naar te kijken,maar niet alleen hun uiterlijk, ook hun acteerprestaties in deze film waren top. Dat Brad Pitt niet altijd een even geweldig acteur is, daar ben ik het mee eens, maar zoals Co Jackso zei: Zoals Edward Norton American History X draagt, draagt Brad Pitt Fight Club. Ik vond hem dit keer wel vlekkeloos, het ''niks kan mij schelen'' attitude hoort gewoon bij Tyler Durden. Het is allemaal ook mooi in elkaar geknutseld, gevechten zagen echt uit, ontploffing kon er mee door.
Als ik dan nu op het verhaal aankom, moet ik toch eerlijk toegeven dat ik er geen bal van snap. Laat ik het zo zeggen, ik snap het wel, maar als ik het moet gaan uitleggen, zal dat dus niet lukken. Ik denk dat alles zo snel is gegaan dat ik het nog aan het verwerken ben.
Ik heb het boek zelf niet gelezen, dus misschien dat het ook daardoor kan komen, dat weet ik niet.
Het einde vond ik vaag, maar als je het idee er bij houd dat het een gestoorde schizofreen is, denk ik dat het wel een gepaste einde is.
Nomak had een paar kritiek punten genoemd en daar heeft hij wel gelijk in. Als je iemand bent die echt kijkt of alles wel logisch bij elkaar past en klopt, dan zal je veel kritieken op Fight Club hebben. Maar als bepaalde onlogische dingen je niet zoveel boeien, is het wel een goede film. 3.5#
Tamino Acid
-
- 119 berichten
- 41 stemmen
Met zo'n titel dacht ik onmiddellijk aan Van Damme- of Stallone-toestanden, maar dit bleek helemaal iets anders: een verhaal dat onverbiddelijk beroep doet op je hersencellen. Niets is wat het lijkt in deze film. En dat komt door het procédé van de 'onbetrouwbare verteller'. Het verhaal wordt verteld door een personage, dat halverwege de film een schizofreen blijkt te zijn. Het tweede personage Tyler Durden bestaat niet echt, maar is een afsplitsing van hem. Mijn theorie is dat alle deelnemers van het Project Mayhem afsplitsingen zijn, een soort psychische klonen. Je merkt het aan de manier waarop ze aangeworven worden: ze moeten drie dagen en nachten voor de deur wachten, zich niets aantrekken van de afwijzigingen van Tyler of Jack, en dan pas mogen ze binnen in het huis (dat symbool staat voor de chaotische psyche van het hoofdpersonage). Ik zou hier dus spreken over 'multiple schizofrenie' Al met al een film die te weinig op mijn emoties beroep doet om echt tot mijn favorieten te horen, maar toch: een prestatie. Ik heb lang geaarzeld, maar vier sterren dringen zich op, omwille van het puike scenario, het flitsende filmwerk en het loepzuivere acteren van Brad Pitt en Edward Norton. Omdat de film mij iets te lang is, gaat er nog een halve ster van af.
Hando
-
- 1808 berichten
- 1434 stemmen
Schrizofrenie is iets anders dan een gespleten persoonlijkheid. Het zou erg fijn zijn als die twee aandoeningen niet meer met elkaar verward worden
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zolang we nog geen officieel medisch rapport over de aandoening van de verteller hebben zou ik me daar niet te druk over maken. We hebben allemaal wel het idee waar het ongeveer niet aan schort bij hem.
Daarbij sluit ik een combinatie van beide niet uit. 
Hando
-
- 1808 berichten
- 1434 stemmen
Proberen zijn psyche te verklaren in medische termen leidt helemaal niet tot meer begrip van Fight Club. Je kunt het beter metaforisch en of symbolisch interpreteren.
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1444 stemmen
Deze film is en blijft een van mijn favoriete films. Het is jammer dat ik hem niet eerder heb gezien, want de titel hield me al die tijd een beetje tegen. Het verhaal draait dan eigenlijk wel om de Fight Club, maar wat ik er van verwachtte was een domme vechtfilm ala van Damme.
Deze film heeft voor mij tal van pluspunten. Geniaal acteerwerk, met naar mijn mening de beste rol van Pitt en Norton. Waarbij de laatste mede door deze film is uitgegroeid tot mijn favoriete acteur. De soundtrack is ook top, het straalt een en al toughness uit. Het plot is doordacht, goed uitwerkt en boeit van begin tot eind. De film heeft ook nog eens humor van de bovenste plank, waarbij ik regelmatig een lach niet kon onderdrukken. En last but not least de prachtige eindscéne, genieten.
Ik kijk al weer uit naar de volgende herziening.
5*
Gerelateerd nieuws
Iconische thriller 'Fight Club' van David Fincher is morgenavond te zien op televisie

Courtney Love werd door Brad Pitt ontslagen bij 'Fight Club'

Volledig genegeerd en toen gestegen naar de top: Deze flops maakten een fantastische comeback
Iconische thriller 'Fight Club' verdwijnt binnenkort van Netflix
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.090 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









