ad

Genre: Komedie / Thriller

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: David Fincher

Met onder meer: Edward Norton, Brad Pitt en Helena Bonham Carter

IMDb beoordeling: 8,8 (1.878.043)

Releasedatum: 15 oktober 1999

Over Fight Club

"Mischief. Mayhem. Soap."

Een man die voor een verzekeringsmaatschappij stad en land afreist als schade-expert, lijdt aan chronische slapeloosheid. Hij krijgt van een arts echter geen medicatie, maar een snerende opmerking: ''Ga maar eens kijken bij een praatgroep voor terminaal zieken, dan zal je zien wat pijn écht inhoudt.'' De man neemt het serieus en bezoekt een praatgroep, waar men aanneemt dat hij ook terminaal ziek is. Hij vindt er een uitlaatklep en bezoekt vervolgens ook andere praatgroepen. Bij één van die bezoeken treft hij de mysterieuze Marla Singer. Als hij op een dag thuis komt van een vlucht, blijkt er een explosie in zijn appartement te zijn geweest. Hij belt Tyler Durden, een extravagante man die hij net daarvoor in het vliegtuig ontmoet heeft. Tyler neemt op, en ze gaan samen een biertje drinken. Tyler blijkt er nogal eigenzinnige ideeën op na te houden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Gert1980

Gert1980

Zou na 21 jaar nog graag mijn geld terug willen, what a waste of money.

avatar van umbra

umbra

• 2023 berichten

Blijft topfilm van een top regisseur. Heerlijke Brad Pitt en Edward Norton ook. Film heeft een zeer hoog entertainmentgehalte, top acteerwerk, heerlijk sfeertje. Hier krijg ik geen genoeg van.

avatar van Hanszel de P.

Hanszel de P.

Voor mensen die een gedegen uitleg zoeken over de (mogelijke) diepere betekenis van de film: Just Let Go | The Philosophy of Fight Club

Hieruit blijkt dat het meer is dan wat je ziet.

Let op: er wordt wel het hele plot in uitgelegd. Het lijkt me geen goed idee om dit vóór je 'm voor de eerste keer gaat kijken, te bekijken. Maar als uitleg, of voor de n-de herziening is het zeker interessant.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

De film wordt door de andere kijker(s) dusdanig bejubeld, een enkele uitzondering daargelaten, dat wij hieraan niet zoveel meer hebben toe te voegen.

Een prachtfilm waarbij schizofrenie een grote rol speelt.

Met het schot in het hoofd van de hoofdrolspeler was de film in onze ogen even ver buiten de realiteit getreden
maar voor de rest......niets anders dan lof!

Een ruime 8, kleine 9, dus een 8,5!

avatar van Sherrytjuh

Sherrytjuh

Vandaag toch maar weer opnieuw bekeken. Ik kwam een hoop scènes tegen die ik nooit eerder heb gezien. Ik denk dat ik bij mijn eerste keer kijken half in slaap ben gevallen ofzo. Geen wonder dat ik er toen niks van snapte.

Bij deze keer kijken vond ik hem wel grappig en spannend. Ik vond het einde alleen een beetje zwak. Verder was het wel vermakelijk.

avatar van lpjdamen

lpjdamen

Opnieuw bekeken voor de vierde keer, en deze film blijft fantastisch om te zien. Verveelt geen moment. Erg sterk!