- Home
- IceTigerGhost
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten IceTigerGhost als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
2 Days in Paris (2007)
Alternatieve titel: Deux Jours à Paris
Aanvankelijk gedacht dat het hier ging om een erotische film over/met Paris Hilton, maar het bleek een praatfilm te zijn waarop Julie Delpy ondertussen een patent lijkt te hebben. Deze Franse 'Lost in Translation' kent wel zijn momenten, maar vervalt even goed in platvloerse tijdsvulling. Goldberg (door sommigen vooral gekend door zijn gastrol in 'Friends') maakt het wel leuk bij momenten, maar al bij al is het woordje memorabel niet op zijn plaats in een recensie over deze film. Hoewel dit net wel gebeurde.
2-Headed Shark Attack (2012)
Alternatieve titel: 2 Headed Shark Attack
Tegenwoordig komt de ene na de andere B-shark film van de band gerold, maar deze is toch wel eentje apart. Behalve dat het om een nogal bijzondere haai gaat, bevat de film zowaar een zinkend eiland als subplot! Excuseer, een atol volgens de scenaristen. Maar dat klopt niet helemaal, en dit is slechts één van de vele foutjes in het script.
Maar dit terzijde, want het verhaal is helemaal niet belangrijk. Het gaat over een bende bimbo's, met zowaar Carmen Electra op kop, die als figuranten doorheen een hoop nonsens lopen. Dit zal ook zowat de bedoeling geweest zijn van deze Asylum-film, maar een minimum aan professionalisme had wel aangenaam geweest.
21 (2008)
Alternatieve titel: 21: Las Vegas
Veel clichés (zoals met dat geld op de luchthaven - "Hé jij daar" - natuurlijk was het omdat ie zijn koffer vergeten had), een lang uitgerekt verhaal en een einde dat je al van kilometers ver zag aankomen. Nog een geluk dat er schone vrouwen in mee speelden.
3:10 to Yuma (2007)
Alternatieve titel: Three Ten to Yuma
Een goede film, maar dat einde verprutst het eigenlijk allemaal. Compleet idioot en onlogisch dat Ben Waden zijn eigen bende, die hem de hele film tracht te bevrijden, gewoonweg neerknalt.
7 Below (2012)
Alternatieve titel: Seven Below Zero
Uitgaande van het veelvuldig gebruik van clichés is er niet veel nodig om een spannende film te maken, en toch slaagt '7 Below' hier niet in. Het lage budget kan niet als excuus ingeroepen worden want in het verleden is al vaak gebleken dat met weinig middelen soms veel bereikt kan worden. En dan nog hadden ze gerust het salaris van Val Kilmer achterwege kunnen laten, want tijdens zijn beperkte screentime slaagt hij er nog in de slechtste acteerprestatie van de hele bende neer te zetten. Een bende bestaande uit B/C-acteurs waarvan alleen Ving Rhames en Luke Goss een belletje doen rinkelen.
Maar er is meer aan de hand: het script bijvoorbeeld om te beginnen. Het zo al dunne verhaal blinkt uit in ongeloofwaardigheden en andere vreemde kronkels. Het lijkt bij momenten een slecht geïmproviseerd toneelstuk.
Een goede regie zou dit nog enigszins kunnen rechttrekken, maar helaas. De schrikmomenten, waarvan de film het moet hebben, komen niet uit de verf en het verhaal zwalpt dat het een lieve lust is.
Op naar de volgende autopech->oud huis performance.