2-Headed Shark Attack (2012)

Alternatieve titel: 2 Headed Shark Attack

Actie / Horror

geregisseerd door Christopher Ray
met Carmen Electra, Charlie O' Connell en Brooke Hogan

Een schip van 'Semester at Sea' slaat lek wanneer het in aanvaring komt met een dode haai. De aanwezige leerlingen verlaten tijdens de herstellingswerken het schip en begeven zich naar een onbewoond koraaleiland. Een gemuteerde haai met twee koppen ligt echter op de loer...

avatar van Boeikens
Zo heel af en toe amuseer ik me nog met een The Asylum maar deze was tenenkrommend slecht uitgewerkt.
Die CGI , te verwachten ok, maar dat deden ze toch al stukken beter.

avatar van namingway24
Ik kan moeilijk gaan zeuren, want bij the Asylum weet je wat je krijgt.

De personages zijn lekker eendimensionaal, en dienen alleen als visvoer.

De haai is nadrukkelijk en veel te zien, is duidelijk slechte CG, met een paar uitzonderingen.

Vaak lijkt de haai zelfs maar in hetzelfde universum te verkeren als de personages, want het ding hapt naar lucht terwijl de acteurs wat liggen te spartelen en het meestal niet in de buurt is.

Lekker veel bloed wel, maar ook weer van het digitale soort.

Eén of twee 'bekende' acteurs die weinig toe te voegen hebben aan de gebeurtenissen, waarvan er minstens één een mooie vrouw is die nu net iets te veel botox in haar gezicht heeft.

De 'acteurs' kunnen niet acteren, maar gelukkig trekken er nog wat vrouwen hun kleren uit.

Het duurt uiteindelijk iets te lang, maar in dit geval blijft het bloed tot het eind aan toe vloeien.

Uiteindelijk natuurlijk geen goede film, maar wat mooie dames en wat gore redden het allemaal nog een klein beetje.

avatar van namingway24

Natuurlijk bedoelde ik dat de haai vaak NIET in hetzelfde universum verkeert als de personages!

avatar van Noodless
Leuk pulpfilmpje die zeker niet verveelde. Er is genoeg eye candy aanwezig en de 2-koppige haai is lekker bruut en zelfs veel te zien. De bloederige, dodelijke scènes worden telkens zorgvuldig opgebouwd naar hun climax. De effecten konden beter, maar dat was te verwachten.
Al viel het bij de haai zelf nog wel mee...ik vond vooral de beelden van het zinkend eilandje waardeloos. Och, je weet wat je hiervan kan verwachten...goed is iets anders, maar vermakelijk is het wel. Gewoon een vlot, leuk wegkijkertje. 5/10

avatar van Phantasm
Ik heb me hier wel mee vermaakt, er zijn slechtere haaienfilms, een haai met 2 koppen, het is weer eens iets anders, genoeg bloederige scenes.

avatar van Gang_Star
Een film die ik eigenlijk wilde zien vanwege het meespelen van zowel Carmen Electra als Brooke Hogan. Het vrouwelijke schoon is dan ook uiteraard het leukste van de hele film.
Er is namelijk geen enkel beetje spanning, er wordt vreselijk slecht geacteerd (bijv. dat die leraar een wond op zijn been had en 'vreselijk' veel pijn had, was echt lachwekkend) en de cgi is vreselijk. De haai leek op sommige momenten zelfs wel even door een paar mensen in elkaar geknutseld (als je het zo nu en dan boven water kon zien).

De film staat hier betiteld als een Actie / Horror en dat is het in theorie ook, maar als je hem eenmaal bekeken hebt moet je toch concluderen dat het meer een film is die op je lachspieren werkt. Het verhaal opzicht is al lachwekkend en hetzelfde geldt voor de uitvoering (alles oogt enorm nep). Dankzij de vele rondborstige vrouwen die vrolijk rondhuppelen in een bikini (sommigen gaan zelfs uit de kleren) is deze film nog enigszins genietbaar. Omdat Carmen Electra en Brooke Hogan in deze film meespelen zullen de meesten deze film wel gekeken hebben. Beide zijn rondborstige vrouwen, maar qua rondborstig spande Mercedes Young toch wel de kroon

avatar van Shinobi
"Get out of the water."

Echt slecht vond ik dit nog geen eens en ik heb me hier best mee vermaakt.

Het tempo is redelijk hoog, er zitten best wat inventieve kills van de tweehoofdige haai tussen en de rondborstige dames die vrijwel allemaal in bikini rondlopen mogen er zeker zijn.

Het verhaaltje is lekker fout, deze moet je als kijker niet al te serieus nemen en dat doet de film zelf gelukkig ook niet. Want het amateurisme spat er goed vanaf met de daarbij behorende slechte CGI en lekker goedkope special effects, precies wat ik van een Asylum productie verwachtte.
Met name om Charlie O' Connell ging ik soms goed stuk, zeker het stuk waarbij hij een licht schrammetje op zijn been heeft opgelopen en doet alsof de hele wereld vergaat.

Al met al best een geinige B-film, mits je het hele gebeuren niet al te serieus neemt en je komt de avond wel door.

2,5 Sterren.

avatar van Moviestar1979
Tot nu toe vind ik een groot deel van The Asylum-films ontzettend slecht.
De enige die het bekijken waard was, is 6 Guns.
Deze 2-Headed Shark Attack mag ook gerust een ramp worden genoemd.

Het verhaal begint als een aantal studenten met hun leraar zich op een schip bevinden.
Al snel zijn ze het doelwit van een reusachtige haai met 2 koppen.
Helemaal afgesloten van de buitenwereld moeten ze zich zelf in veiligheid weten te brengen, en een manier vinden om naar huis te keren.

De CGI was zo ontzettend slecht, dat het soms te lachwekkend voor woorden is.
De acteerprestaties zijn dramatisch, en moeten een aantal rondborstige meiden in bikini's erger voorkomen.
Gelukkig zijn ze hierin wel geslaagd, want de spanning is ver te zoeken.
Het idee was eerst om het 2e hoofd van de haai direct aan de voorkant van de 1e te koppelen.
Gelukkig werd dit geschrapt.

Leuk voor als je een paar schaars geklede meiden wanhopig wilt zien schreeuwen.

1,5 *

Tegenwoordig komt de ene na de andere B-shark film van de band gerold, maar deze is toch wel eentje apart. Behalve dat het om een nogal bijzondere haai gaat, bevat de film zowaar een zinkend eiland als subplot! Excuseer, een atol volgens de scenaristen. Maar dat klopt niet helemaal, en dit is slechts één van de vele foutjes in het script.
Maar dit terzijde, want het verhaal is helemaal niet belangrijk. Het gaat over een bende bimbo's, met zowaar Carmen Electra op kop, die als figuranten doorheen een hoop nonsens lopen. Dit zal ook zowat de bedoeling geweest zijn van deze Asylum-film, maar een minimum aan professionalisme had wel aangenaam geweest.

avatar van xxERWINxx
Op zich is deze film niet verkeerd, oke de acteurs zijn een stel jongeren die er goed uitzien en niet al te best acteren, maar de film speelt zich af op een mooie locatie, je verveelt je geen moment en keer wat anders een haai met 2 koppen.
Einde is ook wel goed, soms kloppen er dingen niet in deze film, maar heb me er wel mee vermaakt.
Er zijn slechtere films zoals Sand sharks en Snow sharks

avatar van nightbreed
Is deze dubbel zo goed/spannend als Jaws?

ipman-99
"He deserves 100 ass kickings!" ... " !!!

Jaja een Heropfrissing !!! Emoji!!! '2 Headed Shark Attack' is uiteraard een
'Asylum' productie ! Duidelijke computer getrukeerde 'effecten' die echt heerlijk
fout overkomen. Er valt 'genoeg' entertainment te beleven wat dit soort genre films zo
heerlijk typeert. Foute karakters en schaars geklede chicks die echt wel dienen
als opgejaagd wild en lekkere 'kippenboutjes' !
Aan vrouwelijk 'schoon' geen gebrek ... denk maar aan volgende namen Carmen Electra,
Anna Jackson, Amber Englisch en Brooke Hogan !
Heel wat gore die heerlijk fout op ons bord werden geleverd, net zoals de naakte
chicks die het af en toe nog te warm hadden in hun bikini's !