7 Below (2012)

Alternatieve titels: Seven Below Zero | Se7en Below | Seven Below

Horror / Thriller

geregisseerd door Kevin Carraway
met Val Kilmer, Ving Rhames en Luke Goss

Wanneer een shuttle bus verongelukt in de Sierra Mountains stranden twee broers en vier onbekenden in een onweersbui. Het duurt niet lang totdat ze gered worden door een mysterieuze man die iedereen uitnodigt om te schuilen in zijn houten huis in de bossen. Ze zullen hier blijven totdat de storm is gaan liggen, maar het huis heeft andere plannen voor de nieuwe gasten...

avatar van Beertje45
Erg saai en totaal niet spannend, verspilling van produktiekosten. Wat had dat krantenartikel te zien met de film????????????

avatar van Cellulord
oh zo flauw. En toen Ving Rhames zei dat het tijd was om naar bed te gaan heb ik dat maar gedaan.
saaië boel!!!

avatar van Moviestar1979
Een schande voor het genre horror.

De film is duidelijk met een laag budget gemaakt, het verhaal is te belachelijk voor woorden, de schrikeffecten zijn ronduit slecht en de rol van Val Kilmer is piepklein.
De enige die nog een beetje overtuigd is Ving Rhames.

Bespaar je de moeite om deze te kijken.

1,5 *

Uitgaande van het veelvuldig gebruik van clichés is er niet veel nodig om een spannende film te maken, en toch slaagt '7 Below' hier niet in. Het lage budget kan niet als excuus ingeroepen worden want in het verleden is al vaak gebleken dat met weinig middelen soms veel bereikt kan worden. En dan nog hadden ze gerust het salaris van Val Kilmer achterwege kunnen laten, want tijdens zijn beperkte screentime slaagt hij er nog in de slechtste acteerprestatie van de hele bende neer te zetten. Een bende bestaande uit B/C-acteurs waarvan alleen Ving Rhames en Luke Goss een belletje doen rinkelen.
Maar er is meer aan de hand: het script bijvoorbeeld om te beginnen. Het zo al dunne verhaal blinkt uit in ongeloofwaardigheden en andere vreemde kronkels. Het lijkt bij momenten een slecht geïmproviseerd toneelstuk.
Een goede regie zou dit nog enigszins kunnen rechttrekken, maar helaas. De schrikmomenten, waarvan de film het moet hebben, komen niet uit de verf en het verhaal zwalpt dat het een lieve lust is.
Op naar de volgende autopech->oud huis performance.

avatar van Phantasm
Niet spannend en saai over het geheel, gauw vergeten.