11-11-11 (2011)

Verenigde Staten / Spanje
Horror / Thriller

geregisseerd door Darren Lynn Bousman
met Timothy Gibbs, Michael Landes en Wendy Glenn

Na de tragische dood van zijn vrouw en kind reist de beroemde Amerikaanse auteur Joseph Crone van de Verenigde Staten naar Barcelona om zich te herenigen met zijn vervreemde broer Samuel en zijn stervende vader Richard. Echter, het lot heeft een ander plan voor Joseph wanneer zijn leven wordt geplaagd door vreemde gebeurtenissen en de constante waarnemingen van het getal 11. De nieuwsgierigheid slaat al snel om in een obsessie en Joseph begint zich te realiseren dat het getal een angstaanjagende betekenis heeft, niet alleen voor zichzelf maar mogelijk voor elke religie. Hij zit geïsoleerd in een vreemd land met alleen de steun van zijn metgezel Sadie en hij beseft al snel dat 11/11/11 meer is dan alleen een datum, het is een waarschuwing!

avatar van m1701
mwah niet goed en niet slecht
iig. zeker niet bioscoop waardig.
sfeertje zat er wel aardig in, maar verhaal wat vergezocht
2,5* leuk voor een xtje

avatar van dammit
Was zeker wel een betere horrorfilm, genoeg momenten dat je toch even schrok en ook wel leuk verhaal, gebeurde alleen niet heel veel spectaculairs maar al bij al prima filmpje om te kijken

Middelmatige thriller, met weinig horror vind ik persoonlijk.
Het verhaal zit wel goed, maar echt schrikwekkend is de film dus niet.

Heel matig. Was geen horror, geen thriller, geen actie. Niet eng, niet spannend. Gewoon niks, dus.

avatar van Angelo2
Aardige film, niet echt spannend en het verhaal was wat voorspelbaar net als veel schrik momenten. Toch keek hij wel lekker weg en was hij vermakkelijk. Had hier namelijk echt niks van verwacht dus gelukkig viel hij mee.

avatar van ibendb
De poster lijkt op een scene uit The Nightmare Before Christmas.

avatar van TragieStar.*
Deze film behoort echt wel tot 1 van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Het acteerwerk is vrij ondermaats, het verhaal slaat helemaal nergens op. Er gebeurt gewoon niks boeiends, het niet eng, het is niet spannend. Je stoort je alleen aan de personages en aan de steeds weer herhalende zinnen: het is maar gewoon een getal, en noem het maar op. Ook de velen flashbacks in het begin waren erg irritant. Nu weten we het onderhand wel hoe zielig het allemaal is voor je. Het einde snapte ik dan ook niet, opeens was het afgelopen (aan de ene kant een goed teken) terwijl ik dacht dat het nog wel eventjes door zou gaan. Nu weet ik nog steeds niet wat 11-11-11 nou inhield en wat er precies aan de hand was.

Ook ben ik minimaal 5 keer bijna in slaap gevallen en dat is zoiezo geen goed teken.

avatar van nightbreed
Pfffff, ik ben natuurlijk weer zo dom om me hieraan te gaan wagen.

avatar van dammit
Gister film herzien opzich prima te doen na de 2de keer, ik blijf alleen het einde niet snappen, wat is die man nou precies? De duivel?

avatar van Shaky
Wat een ontzettend saaie film. Het verhaal boeit nergens en wordt helaas ook geen moment spannend.

avatar van mitsykat
Had veel verwacht van deze film. Ben achteraf blij dat ik niet t geld heb uitgegeven om m te huren. Vond m wel aardig maar niet echt spannend. Vooral de wending aan het einde, t was me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd, maar vond het niet de moeite om t einde opnieuw terug te kijken.

Wat een ontzettende kut film. Absoluut geen horror. Helemaal niet eng en verschrikkelijk langdradig en saai.

avatar van waterreus71
slechte horror,spannende dingen waren veel te donker .
en de het einde is me ook niet helemaal duidelijk.

avatar van Aapje81
Zwakke horrorprent met matig acteerwerk en waardeloze effecten. Bousman is in mijn ogen een erg slechte regisseur. Na die waardeloze saw delen is dit helaas niet veel beter.

Slecht.

avatar van cor1946
Sloeg weer nergens op. Hoe verzin je het.

avatar van Boeikens
Tja, aan de ene kant sterk sfeervol met enkele kleine schrikmomenten maar aan de andere kant te langzaam en zonder echte spanning.

Toch heb ik me niet verveeld.

Gisterenavond eens bekeken, vond het een erg matige film.
Viel halverwege zowat in slaap en was in staat om de film uit te zetten.

Goede horror!
Ik raad het wel aan om goed op te letten want als je een stukje niet volgt zit je niet meer in de film.
Enigste minpuntje is het vage einde.

avatar van knusse stoel
Redelijke horrorfilm maar had van tevoren er meer van verwacht. Misschien dat dit niet verstandig is, verwachtingsvol te gaan kijken.
En inderdaad 'Marciee' en anderen, je moet wel bij de les blijven anders raak je uit het verhaal.
Ik denk dat veel van de negatieve reacties hier ook door komen maar zeker weten doe ik dat niet.

avatar van Lennert
Erg lage score voor een film die wel degelijk een aantal sterke punten heeft. Ik had er verder nog nooit van gehoord toen ik de Blu-Ray uit de aanbiedingenbak viste, maar een verwijzing naar een paar Saw films was toch wel voldoende om mijn interesse te wekken. De film mist dan wel een sterke cast, maar de sfeer en het toch wel verrassende verhaal doen een hoop goed. Consequent eng zou ik de film niet willen noemen, maar het naargeestige sfeertje blijft gedurende de gehele film en een aantal keer zaten er sterke schrikscenes in. De monsters zien er bij vlagen wat rubberig uit, maar op andere momenten valt dit totaal niet op.

Ook al is 11-11-11 geen hele goede film, mede door de sterke ontknoping en de sterke sfeer zou ik hem toch zeker wel aanraden. Wat mij betreft kan de gemiddelde score dan ook een stuk omhoog.

Dit is toch één van de mindere Spaanse Thriller/Horror films. Het verhaal was opzicht best goed gevonden maar de uitvoering liet wat te wensen over en echt spannend (wel nog redelijk boeiend) vond ik het eigenlijk ook nergens worden. Visueel valt het allemaal wel mee en inderdaad de film is ook best sfeervol. De cast is eerlijk gezegd ook wat povertjes maar wel daarbij de kanttekening dat ik genoten heb van het fraaie uiterlijk van Wendy Glenn. Leuk om eens gezien te hebben deze film maar meer niet.

avatar van steefke
had van deze film veel meer verwacht
uiteindelijk zijn mijn verwachtingen niet ingevuld...

avatar van Roodkapje 1964
Als (bijna) iedereen het een saaie film vinden,
dan waag ik mijn tijd er niet aan.

Bedankt allemaal !!

vond deze niet slecht maar er gebeurt niet veel. het einde vond ik wel verrassend goed gevonden

avatar van Moviestar1979
Darren Lynn Bousman slaat hier de plank volledig mis.
11-11-11 begon interessant, maar weet helaas de aandacht van de kijker er niet bij te houden.
Ondanks een paar kleine schrikmomenten, hoeven we er niets meer van te verwachten.
Mocht je dus straks rond oktober weer een Halloweennight inplannen, dan kun je deze film het beste links laten liggen.

2,0 *

avatar van ikkegoemikke
90 minuten van mijn leven verspild ...Film gekeken en een split seconde erna mij afgevraagd waarom ik die moeite heb gedaan ... In mijn tuin gaan zitten en kijken hoe het gras groeit, is even spannend
0.5* voor mijn uithoudingsvermogen !

avatar van rep_robert
Theunissen schreef:
Dit is toch één van de mindere Spaanse Thriller/Horror films

Je snapt natuurlijk dat deze film niet in het door jou genoemde genre hoort

avatar van RuudC
11-11-11. Voor mij een bijzondere datum, omdat ik die dag mijn diploma in ontvangst mocht nemen en diezelfde avond compleet weggeblazen werd door een fantastisch optreden van het inmiddels helaas gestopte The Devil’s Blood in de Vera te Groningen.

Even een gevalletje geheugen raadplegen. Mijn stem staat er al langer, maar ik heb blijkbaar niets erover geschreven. Het is in elk geval een film die ik best interessant vond en op genoeg momenten lekker naargeestig was. Nee, er gebeurt niet bijster veel, maar een horrorfilm hoeft niet boordevol (goedkope) scares te zitten. Geblaat over dat dit geen horrorfilm zou zijn, vind ik altijd wel weer vermakelijk. Visueel is het allemaal wel in orde, maar het verhaal had wel iets beter mogen zijn. Misschien wel een stukje spectaculairder, al is de spanningsopbouw goed genoeg. Het religieuze geneuzel moet je trekken (mij wel in elk geval), al is dat ook een punt waar meer mee gedaan had moeten worden. Dan had je misschien nog een leuk Da Vinci Code meets willekeurige doomsday gehad (en wellicht ook meer waardering voor de film). De ontknoping mag er in elk geval wezen en zodoende vind ik het jammer dat de waardering zo laag is.

best vermakelijk filmpje, alleen het einde verpest het voor mij een beetje

avatar van Daan258
Ik snap totaal, maar dan ook totaal de lage score van deze film niet.
Wat word deze film ongewaardeerd zeg.
Ik kan zeggen dat dit één van de beste films is die ik de laatste weken heb gezien.

Het acteerwerk was in het begin wat minder maar gelukkig ging dat later de goede kant op.
Het verhaal was ook super, het heeft me echt tot de laatste seconde van de film geboeid.
De sfeer wat lekker een mysterieus en donker tintje had was ook heerlijk.
De schrikmomenten waren ook prima, ook al waren dat er niet heel erg veel, maar toch.
En audiovisueel was het helemaal prachtig, een van de grootste pluspunt bij deze film.

Ja, ik heb me hier echt onwijs goed mee vermaakt. Eerlijk gezegd had ik er echt niet veel van verwacht door de lage score en de vele negatieve berichten maar zo zie je maar, smaken kunnen behoorlijk verschillen.

Dikke 3,5*

avatar van TomBroers
11-11-11 Tja, wat moest ik ervan verwachten... niet zo heel veel, en dat klopte ook!

Een erg middelmatige film waar toch wel iets meer uit te halen viel. Het verhaal op zichzelf is nog niet eens zo heel slecht, en ondanks de reacties hierboven heb ik me ook niet zo gestoord aan het acteerwerk. Wat me vooral tegenviel was de manier waarop de spanning werd opgebouwd, de vervelende flashbacks en de wel hele slechte weergave van de demonen/middenwezens, nee dat bracht eerder een lachwekkend effect mee, dan dat het spannend moest zijn. Verder was ook de rol van Javier wel heel erg bagger...

Wat was er dan wel goed aan de film? Het verhaal kon er best mee door, misschien een beetje ver gezocht maar oké, het onverwachte einde van de film, dat hem toch nog een extra halve ster oplevert, en het hoofdpersonage dat best goed word neergezet.

Mocht je twijfelen over deze film, dan zou ik zeggen laat hem lekker liggen, waarschijnlijk valt hij alleen maar tegen.

avatar van tattoobob
Typisch weer zo,n type film ....grote mond maar geen reet aan.
Als je de trailer heb gezien dat lijkt het een toffe film maar uiteindelijk kom je van een koude kermis thuis.
Het belooft niet wat het lijkt en acteerwerk is ook niet denderend.

avatar van Phantasm
Had hier wel wat meer van verwacht, en er komt ook totaal geen horror aan te pas. Teleurstellend gewoon.