11-11-11 (2011)

Verenigde Staten / Spanje
Horror / Thriller

geregisseerd door Darren Lynn Bousman
met Timothy Gibbs, Michael Landes en Wendy Glenn

Na de tragische dood van zijn vrouw en kind reist de beroemde Amerikaanse auteur Joseph Crone van de Verenigde Staten naar Barcelona om zich te herenigen met zijn vervreemde broer Samuel en zijn stervende vader Richard. Echter, het lot heeft een ander plan voor Joseph wanneer zijn leven wordt geplaagd door vreemde gebeurtenissen en de constante waarnemingen van het getal 11. De nieuwsgierigheid slaat al snel om in een obsessie en Joseph begint zich te realiseren dat het getal een angstaanjagende betekenis heeft, niet alleen voor zichzelf maar mogelijk voor elke religie. Hij zit geïsoleerd in een vreemd land met alleen de steun van zijn metgezel Sadie en hij beseft al snel dat 11/11/11 meer is dan alleen een datum, het is een waarschuwing!

avatar van TomBroers
11-11-11 Tja, wat moest ik ervan verwachten... niet zo heel veel, en dat klopte ook!

Een erg middelmatige film waar toch wel iets meer uit te halen viel. Het verhaal op zichzelf is nog niet eens zo heel slecht, en ondanks de reacties hierboven heb ik me ook niet zo gestoord aan het acteerwerk. Wat me vooral tegenviel was de manier waarop de spanning werd opgebouwd, de vervelende flashbacks en de wel hele slechte weergave van de demonen/middenwezens, nee dat bracht eerder een lachwekkend effect mee, dan dat het spannend moest zijn. Verder was ook de rol van Javier wel heel erg bagger...

Wat was er dan wel goed aan de film? Het verhaal kon er best mee door, misschien een beetje ver gezocht maar oké, het onverwachte einde van de film, dat hem toch nog een extra halve ster oplevert, en het hoofdpersonage dat best goed word neergezet.

Mocht je twijfelen over deze film, dan zou ik zeggen laat hem lekker liggen, waarschijnlijk valt hij alleen maar tegen.

avatar van tattoobob
Typisch weer zo,n type film ....grote mond maar geen reet aan.
Als je de trailer heb gezien dat lijkt het een toffe film maar uiteindelijk kom je van een koude kermis thuis.
Het belooft niet wat het lijkt en acteerwerk is ook niet denderend.

avatar van Phantasm
Had hier wel wat meer van verwacht, en er komt ook totaal geen horror aan te pas. Teleurstellend gewoon.

avatar van joolstein
In de spiritualiteit staat 11:11 voor een engelenportaal die je een wake-up call geef dat je moet breken met oude (geloof)overtuigingen om nieuwe toe te kunnen laten. Extra bijzonder wordt het natuurlijk als ook het jaar, 11 bevat! Slim om dus op deze 11 november 2011 een film uit te brengen. En oké de film is niet geweldig, maar toch bevat het een fijne onheilspellende sfeer en een paar prima jump scares. Er is geen "gore" in 11-11-11 daar leent de film zich niet zo voor! Tja je kan je misschien afvragen waarom dit is gesitueerd in Spanje of waarom er soms dingen worden benadrukt. Maar met een speelduur van slechts 85 minuten is het lekker vlot en kort. Tenslotte gaf de twist (al kan je hem ook aan zien komen) aan het einde van de film voldoende voldoeningen om ervan te genieten. Duidelijk werd dat je cijfers niet moet/kan vertrouwen want was ik afgegaan op de lage score had ik deze prima film overgeslagen. Wat een geluk dat ik dat dan ook niet heb gedaan!