11-11-11 (2011)

Verenigde Staten / Spanje
Horror / Thriller

geregisseerd door Darren Lynn Bousman
met Timothy Gibbs, Michael Landes en Wendy Glenn

Na de tragische dood van zijn vrouw en kind reist de beroemde Amerikaanse auteur Joseph Crone van de Verenigde Staten naar Barcelona om zich te herenigen met zijn vervreemde broer Samuel en zijn stervende vader Richard. Echter, het lot heeft een ander plan voor Joseph wanneer zijn leven wordt geplaagd door vreemde gebeurtenissen en de constante waarnemingen van het getal 11. De nieuwsgierigheid slaat al snel om in een obsessie en Joseph begint zich te realiseren dat het getal een angstaanjagende betekenis heeft, niet alleen voor zichzelf maar mogelijk voor elke religie. Hij zit geïsoleerd in een vreemd land met alleen de steun van zijn metgezel Sadie en hij beseft al snel dat 11/11/11 meer is dan alleen een datum, het is een waarschuwing!

avatar van wendyvortex
Derde en meest intelligente film uit de Mr. Horror Halloween Marathon.
In de sfeer van de recente Spaanse horrorgolf (They Are Watching Us, The Nameless etc.).
Film start in de VS maar verhuist al snel naar Barcelona.
Geen monsters dit keer maar een hoofdpersoon die voortdurend het getal 11:11 lijkt te zien en dan gaan we langzaam richtin 11 november 2011.
Wat religieuze thematiek en meer verhalend dan het standaard-horrorwerk.
Voor de geletterde horror-fan.

avatar van sinterklaas
4 November te koop op bol.com, 10 November in de bioscoop?

gezien tijdens de horror night.
wat was dit een slechte film zeg. het begon goed. spanning werd goed opgebouwd. maar toen eenmaal de demonen in beeld kwamen wist ik het al. dit wordt niets. en ja hoor een masker opzetten. een paar nep vleugels en je hebt een horrorfilm.

avatar van Daan258
Als ik dit lees doet het me een beetje denken aan The Number 23.
ben wel benieuwd.

mauwiewauwie
11-11-11 Nu maar afwachten wat dat gaat brengen als het net zo veel is als deze film
Dan lach ik me net zo hard in een deuk als bij deze zeer teleurstellende film!

Mischien volgend jaar beter 12-12-12 heel jaar om daar aan te werken!

Ik bedenk nog een beter script in de pauze dan dit (writersblock)in hollywood hadden dit in 10 minuten kunnen fimen.Doelgoep 6 jaar meekijken gewenst. Jammer vond de Saw film's iets beter! Ook die geweldige kostuums mooi used-products haloween afd.
Ik ga het hierbij laten en ook geen energie meer in deze (bodemloze-put)steken.
Ik stem nog hoog 5/10 2,5***

Best leuk.

Na honderden genrefilms is het toch altijd leuk om een horrorfilm tegen te komen die in ieder geval poogt om een wat ander verhaal te vertellen, of in ieder geval een bekend verhaal op een wat eigen manier in te kleden.

De film doet (uiteraard) terugdenken aan The Number 23, die uiteindelijk toch iets beter bleek. Het eerst half uur van deze is echter best sterk te noemen. Langzaam ontsluiert er zich een leuk mysterie waar ik graag in mee ging.

Het tweede half uur wil jammer genoeg niet echt vooruit gaan. Het blijft een beetje aanslepen en je komt als kijker op zich wel meer te weten, maar je komt niet echt dichter bij de ware toedracht van de film. Komt voornamelijk omdat Bousman nog teveel in z'n Saw-hoekje zit en dus weer kiest voor een twist-einde met uitlegmontage. Voor mij niet iets wat ook in andere films (buiten de Saw reeks) moet opduiken.

Visueel wel in orde trouwens, ook de soundtrack is sfeervol. Leuk om ook weer een keertje een echt verzorgde horror te zien. Verliest jammer genoeg wat scherpte tijdens het middeldeel en hoewel het einde zeker leuk is, is de vorm nogal flauwtjes. Geldt ook voor de monsters trouwens

puckb96
sinterklaas schreef:
4 November te koop op bol.com, 10 November in de bioscoop?

Ik zag het ook al staan. Misschien wel handig.
Dit was trouwens ook het geval bij Priest 3D.

avatar van lagaiske
Deze film is een aangename verrassing.
Ondanks het feit dat je al snel doorhebt dat alles low budjet is komt het toch sterk en geloofwaardig over.
De spanning bouwt langzaam op tot de onverwachte climax.
Goeie film!!!

Wat een bagger film. Veel teveel geleuter en veel te weinig spanning.
Bepaalde zinnen heb ik wel tig keer voorbij horen komen, de gesprekken bestonden uit steeds maar weer herkauwen van hetzelfde. Echt zwaar irritant.
Af en toe een schrikmomentje maar dat kan deze film absoluut NIET redden.

Wat een flauwe puinhoop deze film zeg. Veel geklets in de ruimte door de matig presterende acteurs.
De schrik momenten zijn echt van het niveau spookhuis kermis. Meer lachwekkend dan eng en was geneigd "boe" mee te gaan roepen.
Het verhaal/idee had veel meer in zich maar deze uitwerking ervan was een wast of time.

avatar van brave71
de film kan de spanning niet echt pakken, waardoor ik hem in delen zelfs saai vind
natuurlijk is dat allemaal al eens gedaan, dus dan moet het wel wat extra's geven en daar faalt de film in

het einde is nog wel leuk, maar daar houd het bij op

avatar van Layla!
Het werkte gewoon niet.

Zo'n geweldige uitgang voor een horror en dit is wat ze verzinnen?

Minpunten:
- Acteurs waren onder de maat.
- Personage van Wendy Glenn was overbodig.
- Verhaal was op sommige stukken niet duidelijk
- De ''scary guys'' waren een paar acteurs met Halloween maskers C-klasse

Pluspunten:
- Zn stervende vader was kinda scary.
- Plottwist op het einde zag ik eerlijk gezegd niet aankomen

Heel jammer dit. Hadden ze echt veel beter kunnen doen.

avatar van Psolitsa
Ik had hier eigenlijk meer van verwacht dan een magere 3*.
Het eerste drie kwartier van de film was spannend, maar daarna zakte het al vrij snel in.
De scares werken in principe wel, ik ben een paar keer flink geschrokken, maar dat maakt nog geen goede thriller/horror. Ik had het gevoel dat er teveel werd gefocust op schrikmomentjes, en te weinig op de algemene spanning.
De twist op het eind vond ik maar magertjes, eigenlijk totaal overbodig, het nam ook heel het "mysterieuze" weg. De "silhouetten" en de wazige gezichten die je in de trailer ziet, vallen een beetje tegen eigenlijk..hadden ze best iets beters van kunnen maken.

Ondanks dit heb ik me prima vermaakt met deze film en me zeker niet verveeld. Het had allemaal wat beter gekund en was dan ook geen topper, maar aangezien ik hem op bepaalde momenten toch creepy vond (zoals in het begin, daar zaten tenminste nog wat leuke momenten zoals de hoorns in de spiegel, wanneer hij in het ziekenhuis loopt ), krijgt hij toch nog een voldoende.
I've seen worse and better!

avatar van james_cameron
Vervelende, praterige horrorfilm met een saai verhaal en volstrekt oninteressante personages. Daarnaast visueel lelijk in elkaar gezet en vrij slecht geacteerd. De malle spaanse bijrollen en de dik aangezette gothische sfeer doen het geheel ook geen goed. Hier en daar een effectief schrikeffect, maar tegen de tijd dat de onvermijdelijke twist zich aandient was ik allang de aandacht kwijt.

avatar van code9
Jammer dat ze van een op zich interessant -en bestaand- verschijnsel, dat zich met name begon voor te doen na de vernietiging van de 'grote 11' in New York, zo'n obligate slappe hap hebben gemaakt. Iedereen die iets meer weet van het '11-11' fenomeen zal beseffen dat er véél meer met het onderwerp gedaan had kunnen worden, ook zonder special effects, die op het einde erg spookhuis-op-de-kermisachtig en daardoor belachelijk overkomen. Zelfs de aardige twist op het einde kan hier niets meer aan veranderen.

Enfin, volgend jaar ongetwijfeld het vervolg '12-12-12', en dan is de wereld een dikke 88 jaar verlost van dit soort ongein. Hoewel... (13-03-13, 06-06-66, etc.etc.).

avatar van chrisje2525
een hele slechte film was weinig aan

de regisseur kan het beter bij saw houden
voor zijn moeite een halve ster

avatar van Ajax&Litmanen1
Niet boeiend.

Zonde zeg, 11-11-11 was echt een titel die ik al een tijdje volgde. Zeer boeiend concept (ik hou van zulke verhalen), maar de laatste teasers en trailers gaven me al het gevoel dat het niks zou worden. En helaas, dat klopte. Inspiratieloos en saai, zo mag je de film wel omschrijven. Met het thema van terugkerende getallen had veel meer gedaan moeten worden. Een film als The Number 23 deed dit veel beter. De film schommelt in tussen een slappe thriller en een een niet spannende horrorfilm. Bepaald geen aanrader.

avatar van eppy
Hoewel het verhaal aan alle kanten een beetje rammelde, bijvoorbeeld die broer die zijn preeken hield in het engels voor spaanse parochianen. en bang was dat het een of andere reli flick werd werd ik aan het eind goed verrast.

avatar van Psolitsa
Psolitsa schreef:
Ik had hier eigenlijk meer van verwacht dan een magere 3*.

I've seen worse and better!

Toch maar een half sterretje verlaagd. Film is totaal niet blijven hangen.

Ook gezien tijdens de Halloween Horror Night. Een echter bioscooprelease durven ze niet aan in Nederland, dat zegt genoeg. Ik vind zelfs deze recensie nog te positief: 11-11-11 (bios e.a.) - schokkendnieuws.nl

avatar van rolfgizmo
Begin was goed... de rest bagger... Morgen 11-11-11... Niks aan de hand...

Lekker lampionnetje lopen:)

avatar van Ajax&Litmanen1
Het is nu 11-11-11 en specifiek zelfs 11 uur en 11 minuten

mauwiewauwie
Jaaah we leven nog steeds nu maar afwachten op 23:11(11:11 vanavond)maar zoals gewoonlijk niks aan de hand?

avatar van feenah
Dit kan toch niet waar zijn. Van jezelf denken dat je een intelligente film aan het maken bent, en dan zoiets afleveren? Het is waar: het einde lijkt meer op een spookhuis op de kermis, rubberen maskers incluis. De spanning is er volledig uit tegen dan en is het nog enkel vechten om wakker te blijven. Er zijn nog wel meer punten in deze film die op niks slaan (foto's en het meisje dat speciaal van Amerika komt om....niks te doen), maar we houden het hierbij. Ik heb al tijd genoeg verspeeld aan dit gedrocht.

avatar van Filmkriebel
Film die zich vandaag afspeelt. En dat maakte de film best spooky. Bousman serveert een drukkend occulte sfeer; de thriller voelt aan als een koord dat geleidelijk aan strakker aangespannen wordt. Op het einde komt dan nog een redelijk goede clou. Eerste half uur was voor mij erg moeilijk door te komen, daarna werd het alsmaar beter met de toevoeging van steeds meer bizarre elementen en een spanning die in stijgende lijn gaat naarmate de "deadline" eraan komt. De film deed me vooral denken aan Polanski's Ninth Gate, al zit laatstgenoemde subtieler in elkaar. Bijlange niet slecht.

avatar van mr_erp
Voor het extra effect deze film zojuist, op 11-11-11, bekeken.

Maar ik vond het tegenvallen!
Wel bij vlagen erg spannend maar op het laatst gaat echt te ver...
Groeiende takken door de muur, demonen, wegzakkende grond. Nee, niet mijn stijl! Jammer van zo'n einde anders was beoordeling toch stuk beter geweest.

Zoals eerder ook al gezegd: had echt veeel meer in gezeten.

avatar van Spetie
Voor de extra dimensie heb ook ik deze film op 11-11-11 gekeken.

Achteraf gezien moet ik concluderen dat de film toch niet helemaal overtuigt. Het begint allemaal best aardig met verhaal en mysterie, waar ik op zich best nieuwsgierig naar was.Timothy Gibbs speelt een prima hoofdrol en zet een overtuigend en fijn personage neer. Iemand die grotendeels nuchter en helder denkt, dat is op zich wel fijn in een film als deze.Verder is de sfeer van de film redelijk tot goed.

Daarnaast zitten er een paar redelijke schrikmomenten in de film en tot halverwege is er niets aan de hand. Daarna gaat het echter langzaam maar zeker mis met het einde als absolute dieptepunt. Ik had wel een soort van twist verwacht, maar dit was echt ongelofelijk vergezocht en best lachwekkend eigenlijk.

En dat is best jammer, want een goed einde had van deze film iets heel aardigs gemaakt. Nu haalt het de film echter een stuk naar beneden.

avatar van SaNDuTjE
Mooie en professioneel uitziende horror die wat te warig is om echt spannend te worden.

Het verhaal is aardig maar springt zo van de hak op de tak dat de clou op het eind uitgebreid moet worden toegelicht. Er wordt veel verteld waardoor je als kijker goed moet opletten om het te kunnen blijven volgen, en daar zit ik persoonlijk bij dit genre films niet op te wachten. Ik hou van het principe 'less is more' waardoor er meer te fantaseren overblijft en de mysterie dan vaak vanzelf komt.

Ondanks dat de film degelijk oogt zijn de effecten wat goedkoop en slagen die er bij mij niet in om wat toe te voegen aan de spanning. Voorspelbaar en soms haast lachwekkend zelfs. Dat Bousman ook een aantal Saw-'afleveringen' heeft geregisseerd was eigenlijk pas goed te zien bij de mooie samenvatting compleet met twistdat het eind moest voorstellen.