- Home
- Honey Blossom
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Honey Blossom als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Take Me Home Tonight (2011)
Ik heb erg genoten van deze film. Dat deze film zich in de jaren 80' afspeelt geeft het een extra leuke sfeer. Ik heb in het bijzonder ook naar de outfits gekeken en wat had Teresa Palmer toch een prachtige jurk aan.
Topher Grace en Anna Faris vond ik als tweeling broer en zus niet geloofwaardig, want ze hebben beide toch hun eigen stijl om grappen te maken. Maar het is wel leuk gedaan.
Topher is de ideale sulletje en Teresa de ideale droomvrouw. Wat dat betreft is er gewoon een goede cast.
De verhaaallijn vond ik erg amusant. Lekker simpel, net als Superbad eigenlijk, waar de jongen maar één doel heeft, en hij de hele avond allerlei obstakels moet overwinnen om zijn doel te behalen. Hier is het dus Topher die koste wat het kost, het nummer van Teresa wilt bemachtigen.
Toch gaat het verhaal wat dieper in op levensvragen waar jongeren eigenlijk, ook ten hede dage, mee te maken krijgen. Wat te doen na een studie? Verder studeren of trouwen? Omdat dit zo herkenbaar is, kon ik mij verplaatsen in de personages.
Rating: aardige 3*
Taken (2008)
Ik vond deze film niet zo supergeweldig, maar wel voldoende.
Famke Janssen, heeft me nooit teleurgesteld, I could watch her forever. Liam Neeson daartegenover.. nou hij kan echt beter. Het was te toevallig allemaal. Het leek alsof heel de film uitgestippeld was, en dat is natuurlijk ook zo, maar het is niet de bedoeling dat de kijker hier erg in heeft.
Kijken wat Taken 2 ervan bakt.
Simpele 3* voor een simpele standaard thriller.
Taken 2 (2012)
Taken 2 legt het er nogal dik bovenop. 'Your mother and I are going to be Taken.'
Het verhaal begint met het leven van het gezin na de ontvoering in deel 1 en over hoe ze er mee proberen om te gaan. Liam Neeson blijft een overbezorgde vader met zijn neurotische tikjes.
Helaas zinnen de ouders van de "slachtoffers" in het vorige deel op wraak.
Wat hierna volgt is een ontvoering, waarbij Famke Janssen het flink te voorduren krijgt. Het is zaak voor de dochter, om vader te helpen ontsnappen.
Het verhaal is dun en de actie is zwak. De vechtscènes worden supersnel in beeld gebracht, waarbij de camera teveel beweegt. Ontzettend irritant. Het kunstje dat Liam Neeson in deel 1 liet zien, zien we ook hier weer: and it's getting bored. I've seen it before.
Dan nog het zoetsappig einde waarbij schoonzoon in de familie wordt verwelkomd door strenge vader. Well it's just dull.
Dan was deel 1 toch beter, en ook daar was ik niet van omver geblazen, wat mij dus niets meer rest dan deze film een lager cijfer te geven. Maar Famke Janssen verdient er een extra punt bij, waardoor ik toch uit kom op een zesje.
Rating: magere 3*
Ted (2012)
En daar is hij eindelijk dan. De langverwachte film van Seth Macfarlane: Ted.
Als Family Guy- (zie profielfoto) en Southpark fan zijnde, waren mijn verwachtingen hoog. Ik ben dan ook naar de speciale premiere geweest in Pathe Arena in Amsterdam, om Mark Wahlberg in levende wijze te zien. (For the girls: Yes, he Really is thàt handsome in live.)
Los van Lieke van Lexmond die mijn uitzicht verpestte (zei kondigde hem aan), was het een 'thrill' om naar Mark te kijken en hem te horen praten over zijn carriere en zijn beleving m.b.t. deze film.
De film is, ik zal maar meteen met de deur binnen vallen: Geslaagd.
Mark Wahlberg en Mila Kunis, waren al eerder samen te zien in Max Payne. Waar zij toen beide een erg stoere karakter neerzetten, waren zij in deze film erg soft, zoals de rol van ze eiste.
Op sommigen momenten vond ik Mila Kunis wel een egoistische bitch. Ik dacht steeds: 'Bro's before the Ho's right? Dat is toch een ongeschreven regel?
Maargoed, daar kijk ik even doorheen. Afterall, waren de punchliners en de grappen in deze film zo actueel en 'spot on,' dat ik 70 procent van de film in een deuk lag, Tot aan de laatste scene van de film: Taylor Lautner!!
Inmiddels is het publiek al redelijk bekend met het fenomeen: motion capture, wat ook hier weer is gebruikt. Daardoor lijkt de beer: Ted, enorm echt. Wel een kanttekening though: waarom doet Ted me zo ontzettend aan het beertje uit de reclames van Robijn denken?
Alhoewel Ted voor elke kind de ideale knuffelbeer is, zijn de seksistische grappen in deze film wel erg aanwezig. Ik raad dan ook niet aan om dit met je kleine kinderen te kijken, of misschien hun oren dicht te houden tijdens bepaalde scenes.
Het lukt acteurs/komieken niet vaak om van een serie, naar een volwaardige film te gaan. Seth MacFarlane came a long way and did a fine job. 'Keep them coming!'
Rating: 3,5*
Terminator Genisys (2015)
Alternatieve titel: Terminator Genisys 3D
Terminator Genisys is een reboot van de reeks, wat helemaal terug gaat naar Sarah Connor in '84. Vanaf hier is de hele timeline veranderd met een alternatieve toekomst dan de afgelopen delen. I'm still a bit confused.
Ik vond de film erg tegenvallen. Ik had me namelijk goed voorbereid en eerst alle vorige delen gekeken, waarna ik blanco de bios in stapte. Ik had hoge verwachtingen en heb met mijn handen in m'n gezicht naar de film gekeken (palmface). Erg zuur dit.
Van de verhaallijn kreeg ik 'flashbacks' naar Star Trek, Back to the Future e.a. films. Ik heb het gevoel alsof de hele verhaallijn van de vorige delen door een blender is gehaald en er een dikke smurrie uit is gekomen.
Het helpt ook niet echt dat John Connor, Kyle Reese en Sara Connor door andere acteurs worden gespeeld, wat ik gewoon jammer vind. (Sorry Khaleesi). Ze hebben met de casting de plank totaal mis geslagen. Er is totaal geen chemie of enig vorm van 'bonding' tussen ze te merken.
De actiescènes vind ik niet overtuigend genoeg gespeeld door bovengenoemde. Het moest het meer hebben van de special effects.
De beste scènes waren die met Arnold Schwarzenegger, wat me nog een beetje een nostalgische gevoel gaf.
Jammer dit. Inleiding van een nieuwe trilogie? Doe mij de oude reeks maar, die loopt nog tenminste synchroon en klopt als een bus. Daar krijg je geen haar tussen, met een goede cast en een solide verhaal.
Rating: 2.5* voor de moeite.
This Is 40 (2012)
Wat een ontzettend lange film is dit zeg. Er leek geen einde aan te komen in de bioscoop. De film gaat over het leven van gehuwde koppel : Pete (Paul Rudd) en Debbie (Leslie Mann) die beide 40 worden.
Er wordt uitgebreid de tijd genomen om alle irritaties die man en vrouw voor elkaar hebben, op komische wijze, uit te vergroten. Dit komt helaas soms toch net te geforceerd over. Beiden moeten accepteren hoe ze in het leven staan en hoe ze eigenlijk de rest van hun leven willen spenderen.
De moraal die ik persoonlijk eruit trek is dat niemand perfect is.
Ik had meer van Jason Segel willen zien. Ik zag de cast, en ik dacht: dit wordt weer een leuke komische film met zulke castleden. Helaas draait 90 % van de film om Pete en Debbie, en de rest doet mee voor spek en bonen. Zo heb je maar 1 of 2 komische scènes van Melissa McCarthy, Jason Segel en Chris O'Dowd. Megan Fox vond ik wel in haar element zitten in deze film. 100% gelogen dat haar borsten echt zijn btw.
Erg langdradig verhaal, doch net voldoende. Een echte zondagfilm. Blijf vooral zitten bij de eindcredits
3*
This Means War (2012)
Aardige film.. maar meer ook niet. Chris Pine en Tom Hardy zijn leuke eyecandy's voor de dames
Rating: 3*
Thor: The Dark World (2013)
Zeer aangename vervolg op het vorige deel.
Visueel vind ik het altijd mooi om de ruimte te zien. De verschillende werelden waren ook interessant weergeven. Leuk ook hoe de natuurkundige theoriën worden samen geperst in de film. Creatief gevonden. Zwarte materie say what?!
Het leuke vond ik het gebruik van het vleugje humor door vrijwel alle personages. Thor zet weer eens een echte Thor-prestatie neer, net zoals Loki zijn naam doet eren. (kleine hoera voor de shirt less scène!)
De plottwisten waren verassend en het bracht mooie dramatische doodscènes op.
Het eind avond ik nogal vergezocht. Maar Del Toro maakt het eind helemaal goed. Goed uitgebalanceerd.
Ben erg benieuwd naar het volgende deel.
Puike 3.5*
P.s Let op Stan Lee's cameo en 2 after eindcredits scènes!
Tinker Tailor Soldier Spy (2011)
Ik heb enorm genoten van de intensivering van het verhaal doordat er ruim de tijd wordt genomen in vrijwel alle scènes. De supercast doet daar nog eens een schep bovenop. Sterk acteerwerk van met name Gary Oldman.
Helaas blijft het verhaal voor mijn gevoel maar dun, (wie is de mol?). De kijker blijft maar gissen, her en der wordt je op heel subtiele wijze op het verkeerde been gezet. De uitkomst was voor mij niet bevredigend genoeg.
Mooi einde, nice clean up, leuke soundtrack.
Ruime 3*.
Titanic (1997)
Meest Romantische film Ooit Ever, die op zo een grote schaal gemaakt is. De 3D versie vind ik ook erg amusant, leverde mooie scherpe beelden op. Meer hoef ik niet te zeggen.
Rating: 5 out of 5*.
Twilight (2008)
ik schaam me ervoor dat ik stiekem deze film leuk vind.
Ik denk dat vrouwen kwijlen op de passie/honger die Edward heeft voor Bella. Het gaat meer om het idee I guess. Een soort seksuele spanning die alleen vrouwen tussen de scènes door kunnen ruiken, net als Edward Bella ruikt. Feromonen! haha!
Ik irriteer me dòod aan Kristen Stewart haar acteerstijl. Ik irriteer me dòod aan Robert Pattinson zijn acteerstijl. Alsof ze beide continue een stok in hun achterste hebben. Maar soort zoekt soort en de twee vullen elkaar aan in deze film.
De meeste sympathie heb ik met de vader. Wat een bitch is Bella ook, totaal geen goede dochter. Selfish.
Het verhaal komt redelijk overeen met de boeken, so I've heard. Maar om nou de moeite te nemen om de boeken te gaan lezen: I don't think so.
Kleine 2,5*
Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1, The (2011)
Ik heb nog nooit in mijn leven zo een slechte seks scène gezien.
Het verhaal vind ik sterker dan de vorige twee delen. Bella raakt zwanger van Edward na hun huwelijk. Wat volgt is een zware zwangerschap, en een politiek probleem tussen de wolven, vampieren en de Voltari!
Bella had een prachtige bruidsjurk aan. (Alhoewel ze er niet echt de borsten voor had.) Ik vond het goed dat uitgebreid de tijd werd genomen om het huwelijk van de twee in beeld te brengen.
Haar zwangerschapsbuik, daar is een hele team omheen geweest om het zo goed mogelijk eruit te laten zien. Het resultaat vond ik erggoed. It was scary!
Op het eind heb ik wel een traan gelaten voor Jacob. De cliffhanger op het eind heeft mij wel doen uitkijken naar de laatste deel, waardoor dit een redelijke film wordt.
3*
Twilight Saga: New Moon, The (2009)
JAcob JAcob Jacob! Dat is mijn argumentatie. Haha, just kidding.
Nou ok, wat we zien in het vervolg van Twilight hier, is de strijd/concurrentie tussen Jacob and Edward om de liefde van Bella. Welke vrouw wil dat nou niet? Twee hete mannen die voor je vechten. Edward is een koude kikker dus die kan me gestolen worden. Maar man ò man wat heeft Jacob toch een ontzettend goddelijk lichaam, zucht.
Ik kom er eerlijk voor uit. Ik zat alleen in de bioscoop voor een strip scène van Jacob. Ik vond het verhaal leuker dan het eerste deel. Dus dan gaat het cijfer ook omhoog.
3*