- Home
- Honey Blossom
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Honey Blossom als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Cabin in the Woods, The (2011)
Wat een heerlijk verfrissende film. De eerste helft van het verhaal heeft alle aspecten van een stereotype doorgaanse Amerikaanse horror en is voorspelbaar. De tweede helft is nèt zo verassend.
Leuk om Miss.Alien terug te zien, deze rol stond haar op het buik geschreven.
Rating: 4*
Call, The (2013)
The Call is een intens goede thriller over Jordan (Halle Berry), die als telefoniste werkt bij 9-1-1, en te kampen heeft met een ontvoering.
Vanaf het begin tot en met het eind heeft deze film me in zijn greep gehouden. Het onderwerp op zich: ontvoering, Amber alert, seriemoordenaar etc; is een standaard concept, maar de kijker beleefd het dit keer vanuit het oogpunt van een telefoniste die werkzaam is bij 9-1-1. Ik moet zeggen dat dit een enorm verfrissende perspectief is, in de zin van dat ik dit zo voor het eerst mee maak.
Ik heb er eerder nooit bij stil gestaan hoe zwaar dat werk eigenlijk is. De mentale druk op de medewerkers is enorm. Het wordt ook ontzettend goed in beeld gebracht hoe het er aan toe gaat op de werkvloer. Met rondleiding en al.
Halle Berry heeft een enorm goed prestatie neergezet. Ze is een vechter en laat dit ook duidelijk zien. Ik irriteerde me er wel erg aan, dat ze bijna continu het stopwoordje 'sweetheart' gebruikte. Misschien is dit iets wat ze aan haar personage heeft toegeëigend.
Ik kreeg de rillingen van de ontvoerder Micheal Foster (Michael Eklund). Wat speelde hij toch een zieke persoon.
Het einde veraste mij aangenaam. Ik dacht even: wordt het nou toch een bloedbad? Maar het eind wordt netjes gehouden. Op zich is dat ook prima, aangezien ik echt op was van de zenuwen door de rest van de film.
Intense thriller die je meeneemt in Micheal Foster zijn kofferbak! Solid Seven.
3,5*
Captain Phillips (2013)
Goed verhaal. Zeker ook omdat het script zich erg nauw aan het boek houdt. De feiten kloppen voor een groot deel dan ook. Dat maakt dat de kijker een zeer realistische beleving ervaart bij het zien van de film.
Zeer goed acteerwerk. Tom Hanks excelleert in zijn rol. Hoewel ik soms even een deja-vu kreeg naar Cast away, maar dat is persoonlijk. De kapers deden het zeer goed, al leken ze een stuk ouder dan de leeftijd van de werkelijke kapers (16-18)
Jammer van de lange tijdsduur. Kon makkelijk ingekort worden. Voor de rest een prima zit die je bijna continu in spanning houdt.
3.5*
Carrie (1976)
Dit blijft toch echt een klassieker in het horror genre: Stephen King's Carrie.
Sissy Spacek is de perfecte personificatie van Carrie uit het boek. Haar mooie lange blonde haar, haar grote blauwe ogen, tot zelfs haar sproeten aan toe. Ik vond het ook erg mooi dat ze er niet voor schroomde om bijna volledig naakt te gaan.
Leuk om de sfeer op een middelbare school, in de 70' te zien. De mode van toen, de kapsels. John Travolta met zijn macho gedrag.
Piper Laurie zet een erg geloofwaardige prestatie neer. In haar eerste scène oogde ze erg kalm, vergeleken met de laatste scène, waar haar ogen zowat uit haar hoofd puilden!
De climax zelf vond ik wel goed gedaan gezien het apparatuur waar ze toendertijd mee werkten. Brian de Palma laat hier heel goed zien waar hij uitstekend in is: de slow motion scène, met de prachtige muziek op de achtergrond. De gezichtsuitdrukkingen van iedereen. Haar droom komt uit, en dan.. Het deed me denken aan de slow motion scènes van Scarface en the Untouchables. (ook een epic slow motion scène, de shootout bij de trap)Het huis dat instort vind ik een beetje té. Maar dat wordt helemaal goed gemaakt op het eind, wanneer haar met bloed besmeurde arm uit haar graf komt. De film laat me horrified achter en dat is precies Stephen King's bedoeling in het boek.
3,5*
Carrie (2013)
Ik had erg lage verwachtingen van deze film, gezien de keuze van de cast, vandaar dat ik toch wel ben verrast door Chloë Grace Moretz als zielig meisje hier.
Julianne Moore heeft me nog wel het meeste kippenvel bezorgd. Man o man, wat was zij een enge moeder!
Ik heb lang geleden het boek gelezen, (Huge Stephen King fan) en daar kan mijn inziens geen enkele film aan tippen.
Sommige scènes vind ik te ver gezocht. Het openbreken van het wegdek bijvoorbeeld. Daarnaast vind ik dat de scènes in de meisjeskleedkamer met het 'incident' niet de aandacht heeft gekregen die het verdiende. Het ging heel snel allemaal, terwijl het zo essentieel is voor heel het verhaal. Ook vind ik de manier waarop Chloë haar telekinetische en telepathische krachten gebruikt niet echt goed gedaan. Het kwam een beetje krampachtig over.
Ik blijf erbij dat als ze voor de casting van Carrie een ander, wat stillere type meisje zouden hebben gekozen (i.p.v. Hitgirl, want zo zie ik Chloë), dan zou de film misschien wat beter zijn geweest.
Al met al is deze remake een redelijke poging tot verfilming van het boek.
Magere 3* (Gotta pay my respect to Stephen King)
Chef (2014)
Chef is zoals door velen genoemd, een feelgood film, met als hoofdingrediënt: lots of food!
De film is een drama/comedy over een man, Chef Carl Casper, die zijn weg probeert terug te vinden, nadat zijn leven in de 'soep' is gelopen.
De focus ligt erg op het eten, de prachtige verse producten, de bereiding, de technieken en het verzadigde gevoel van de mensen die de heerlijke gerechten eten.
De vader-zoon relatie, de ex-husband and wife relative, the girl on the side relatie, deze waren eigenlijk maar bijzaak, en niet voldoende om de film meer diepgang te geven.
De bijrol van Robert Downey junior was erg miniem, doch wel leuk om hem weer even te zien. Zal hij ooit zijn Tony Stark karakteristieken kunnen afschudden?
Puur en alleen om de focus op liefde voor het eten, en de mooie shots: klein zesje.
3*
Chernobyl Diaries (2012)
Wat zijn we weer lekker kritisch allemaal.
Ik persoonlijk, vond deze film erg vermakelijk. Ik ben er altijd verbaasd over als een horror film me weet bang te maken, want je zou denken dat je het ondertussen wel allemaal gezien hebt.
Chernobyl Diaries heeft een erg aparte verhaal, en de locatie maakt de film dan ook extra eng en gaf het een beklemmende sfeer. Ik vond de personages goed acteren. (Wat lijkt Jesse McCartney toch veel op Leonardo DiCaprio in zijjn jonge jaren!) De schrikmomenten waren goed opgebouwd. Ik dacht vaak: What the fuck en Holy shit! Leuke, grillige einde die me de rillingen bezorgde
Prima horrorfilm.
Rating: ruime 3.5*
Company You Keep, The (2012)
The Company You Keep is een langslepende film over een verslaggever, Shia LaBeouf, die achter een verhaal aan zit over een cover up van 30 jaar geleden.
De film duurt ontzettend lang en op een gegeven moment vroeg ik mezelf ook af: waar is deze jongen naar op zoek. Hij weet het zelf niet eens. Al gauw kreeg ik het vermoeden dat de cover up iets gecompliceerder zat, maar ik schrok er niet echt van toen de ontknoping eenmaal daar was.
De vrijheidsbeweging, als ik het zo mag noemen, van 30 jaar geleden interesseerde mij wel dusdanig dat ik dat wel aandachtig gevolgd heb. Het optreden van de wat oudere acteurs vond ik wel ok, leuk om ze weer gezien te hebben. Hoewel ze bijna seniel over kwamen. De spirit die ze 30 jaar geleden hadden zit er niet meer in. Dat Mimi er heilig in bleef geloven vind ik dom.
Ik had gehoopt om Shia LaBeouf wat meer volwassen te zien hier, dat hoop ik bij elke film van hem, maar het heeft niet mogen baten. Ook hier weer is hij een irritant en bijdehand, ventje.
Doch, heeft de film wel een degelijk verhaal based on history.
3*
Counselor, The (2013)
De helft van de zaal liep de bioscoop uit. De helft van het resterende deel, slaakte uit ergernis een diepe zucht op het eind. Ik denk dat veel mensen de film niet begrijpen.
The Counselor, gaat in feite over een mislukte drugsdeal, waarbij verschillende partijen betrokken zijn. (lees: super cast leden).
Het verhaal echter, is verpakt in abstracte dialogen met veel symboliek over levensfilosofie, seks, en psychologie. Ik kan het wel waarderen en zag er wel de schoonheid in. Helaas vond ik het gebruik van de vulgaire seks overbodig (wekte bij mij allerminst een shockerend effect op, eerder ergernis) en duurde de film te lang. Ook was er niet echt een theorie/filosofie bij waarvan ik paf stond, dus de dialogen hadden niet echt veel meerwaarde. Het was niet echt verrijkend, nog kunstzinnig.
Cameron Diaz blew my mind. Deze rol stond haar goed. Kon het gekreun van Penélope Cruz nog nepper?
Het eind gaf me gelukkig wel voldoende sluiting.
2.5*