- Home
- Honey Blossom
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Honey Blossom als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
G.I. Joe: Retaliation (2013)
Net terug van de bios.
Man o man, wat een lekkere actiefilm! Heerlijk gewoon. De rol van General Joe Colton stond op Bruce Willis zijn buik geschreven. Leuke huisvesting had hij ook, zoals het G.I. Joe betaamd.
Ik ging wel even stuk om RZA als Blind Master. Waarom snapt hij gewoon niet dat hij als een komisch figuur over komt in zulke films? Bij The Man With The Iron Fists, kon ik hem ook niet serieus nemen.
Gelukkig kan ik dat snel vergeten want ik word omgeblazen door de keiharde actie scènes, de knallende geweren en de explosieven.
Dwayne ‘The Rock’ Johnson als Roadblock, draagt deze film op zijn dik getrainde schouders. Ik heb de hele film kunnen genieten van zijn actie scènes. Hier en daar een worstelgreep, big machine guns. Bring it!
Ik zag het niet aankomen dat Channing Tatum maar zo een kleine rol zou hebben. Het gaf wel een emotionele draagvlak voor de rest van film, vandaar ook: Retaliation. Toch vond ik het verhaal een beetje lijken op die van Mission: Impossible - Ghost Protocol, waarbij de hele firma uitgeveegd wordt, en er enkelen overblijven om een nucleaire ramp te voorkomen. Maar oké.
Special shout-out voor Byung-hun Lee als Storm Shadow, die uit zijn kleren gaat. Ik vond het ontzettend lief om hem en Snake Eyes te zien samenwerken en dat de misverstanden onderling geklaard werden.
De vrouwen waren ook uitstekende G.I.Joe’s. Wat een vrouw in een rode jurk en een sport outfit wel niet teweeg kan brengen bij een man.
Ben benieuwd naar deel 3, waarbij ik hoop dat Snake Eyes wat meer laat zien dan alleen zijn vechtkunsten!
Solide zeven voor een solide actiefilm.
3.5*
Gangster Squad (2013)
Tot mijn spijt moet ik betuigen dat mijn recensie niet veel goeds zal zijn, doch nèt voldoende.
Ik ben een kenner van maffia films, en dit vind ik toch één van de mindere. Dit verbaast me, want er is wel degelijk een sterrencast aanwezig, dus hoe is dit zo gekomen? Simpel: slechte acteerwerk op momenten waar het cruciaal is, geen diepgang, slechte uitwerking van de personages, een script dat haastig veranderd moest worden vanwege het weglaten van de shootout scène in de bios.
I'm very sorry to say this maar, Sean Penn kwam te geforceerd over als Gangster en is niet te tippen aan Robert De Niro en Al Pacino.
Michael Peña kwam niet tot zijn recht (vergeleken met bvb End of watch ) maar misschien was zijn rol dan ook gewoon klein. Wat mij doet bevestigen: de karakters van de Gangster Squad leden worden niet voldoende uitgediept in het script.
Josh Brolin vond ik iets té ferm, maar hij was wel heel stoer en hier zal het mannelijk publiek van genieten. He did well.
Wat was er mis met Ryan Gosling zijn stem? Heeft hij opzettelijk een hoge stem opgezet voor deze rol? Hij had wel uitstekende gestikte kostuums aan, and he looked very smooth. I gotta give him that.
Emma Stone was een plaatje, met haar prachtige dieprode jurk en bijpassende lippenstift.
Gangster Squad is een gangster film in een modern jasje, die soms even grappig uit de hoek komt, maar het kan niet tippen aan zijn voorgangers zoals bvb The Untouchables die ongeveer hetzelfde script had.
De laatste shootout scène vond ik wel mooi in slowmotion gedaan, maar beter ook.
'Here comes SantaClaus?' I don't think so, sugar.
Spijtige 3*.
Gnomeo & Juliet (2011)
Alternatieve titel: Gnomeo and Juliet
Mooie animantie. Ik heb wel genoten van de film. Moest zelfs een traantje wegpinken. Het verhaal van Romeo & Juliet always makes me cry, en deze verhaal is daar natuurlijk op gebaseerd.
Ik vond de animatie erg apart en knap gedaan. Ik ben zelf bang voor clows en ik dacht: o nee, als ik maar geen nachtmerries krijg over kabouters! Maar het viel reuze mee. De kabouters komen erg 'menselijk' over. De stemmen van Jason Statham, Emily Blunt en Michael Caine herkende ik meteen. Ze hebben dan ook een eigentijdse stem met hun Britse accent.
Wat natuurlijk ook de link naar Shakespeare geeft, want hij was ook van Britse afkomst. I do love all his plays, en dat er dan een animatie wordt gemaakt die gebaseerd is op één van zijn verhalen, daar heb ik alleen maar respect voor.
De muziek paste ook erg goed bij de film en was duidelijk van Elton John. Hij kreeg hier de vrijheid om er wat moois van te maken, and he did. Lekkere romantische, zwoele, feel good en vrolijke muziek.
Het is geen blockbuster waar de kinderen om ver mee worden geblazen, maar het is wel degelijk voor jong en oud een plezier om naar te kijken.
Rating: Aardige 3*
Good Day to Die Hard, A (2013)
Alternatieve titel: Die Hard 5
Nee, nee, nee. Deze film hoort mijn inziens niet helemaal in de Die Hard reeks.
Teleurstellend. De actie scènes zijn totaal over de top. Meerdere malen zei ik tegen mezelf: ja hoor, natuurlijk. Dit was in de vorige Die hard films ook zo, maar daar vond ik het leuk en paste de actie scènes meer bij het verhaal.
Jai Courtney, als de zoon van John McClane: Jack McClane, doet het op zich wel redelijk.
Maar de contradictie van zijn manier van praten in de eerste confrontatie met zijn vader, vergeleken met de laatste scène van de film vind ik echt stom. Jack is heel opstandig tegen zijn vader, en gemeen zelfs. Gaandeweg de film openen vader en zoon zich tegenover elkaar op. Ik had het gevoel alsof de hele film een therapie sessie was.
Ok, verder naar de complot theorie dan. Die was op zich best aardig en ik was ook verrast door de plottwist nabij het eind. Jammer vond ik wel dat er niet verder is ingegaan op de karakter van de man die als 'super bad guy' wordt bestempeld: Chagarin, Sergey Kolesnikov.
Ik vond het ontzettend leuk dat Tjernobyl voorbij kwam. Ik dacht meteen aan Chernobyl Diaries. Alhoewel de uitwerking voor mij persoonlijk totaal overdreven was.
Na de derde keer: 'I'm on vacation' van Willis, had ik het wel begrepen. Bruce Willis blijft voor mij wel een stoere baas, alleen heeft hij het wat minder nu denk ik. Is hij een beetje blijven hangen in zijn rol van The Expendables?
Het ergste was het Jippie-ka-yee moment: It didn't worked for me. Het was geen climax. Alhoewel ik dankbaar was dat hij er toch nog één uit perste, want dat is het enige wat deze film een Die hard film maakte.
Teveel clichés, te geforceerd: geen echte Die Hard film.
2.5*
Gravity (2013)
Eindelijk weer een bioscoopwaardige film.
Can I get a round of applaus for Sandra Bullock's perfectly fully trained body? She looked amazing! Wat een geweldige acteerprestatie ook. Didn't knew she had that in her.
De film was erg beklemmend, razend spannend en gaf mij als kijker een enorme kick.
Visueel werkelijk prachtig gedaan. George Clooney was perfect for this role.
Solid 7.
Nb. Ik geef het geen 8, omdat het een onwerkelijk eind heeft; omdat ik vind dat Clooney te snel zn dood vond, en omdat ze bij de crash constant gilde alsof ze op het punt stond klaar te komen. It was just to unpleasant to watch her face expression. Also, there where to many cliches (overleden dochter) en teveel geforceerde ingestudeerde dialogen.There was no need for that.
Grown Ups 2 (2013)
Misschien was ik in een melige bui, but I laughed my ass off!
Ik vind Grown Ups 2, beter dan het vorige deel. Ik heb bijna continu gelachen om de grapjes. Na het vorige deel, verwachtte ik totaal niks van deze vervolg, dus ik ben aardig verrast over het feit, dat ik me toch redelijk heb vermaakt.
Er zit verder niet echt een verhaallijn in. We volgen de families gewoon een dag in hun oude woonplaats, waar ze naar zijn geremigreerd. Hierbij gebeuren de nodige rare dingen.
Die hoest-nies-scheet techniek is het niet geworden. Ik vond het ronduit irritant, vooral ook omdat het zo vaak terug komt in de film. Misschien is het een 'mannending.'
Also, gotta pay my respect to Steve Buscemi and a wauw! on the figure of Salma Hayek.
Kleine 3* voor een minuscuul filmpje.