Gnomeo & Juliet (2011)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie

geregisseerd door Kelly Asbury
met de stemmen van Emily Blunt, James McAvoy en Jason Statham

Het wereldberoemde verhaal van 'Romeo and Juliet' van William Shakespeare's toneelstuk. Dit keer verteld aan de hand van binnen- en buiten-kabouters. Wanneer de mensen (bewoners) van hun huizen weg zijn, is het voor twee rivaliserende kaboutergroepen elke keer weer een kans om tegen elkaar te strijden. Twee geliefden, genaamd Gnomeo en Juliet durven de liefde voor elkaar niet uit te dragen uit angst voor wat er met de eeuwig rivaliserende kaboutergroepen gebeurt.

avatar van missl
Leuke film die in grote lijnen Shakespeare's verhaal vertelt, maar dan in een modern jasje waardoor je vervolgens 1,5 uur naar tuinkabouters zit te kijken. Kijkt lekker weg maar ik was niet enorm onder de indruk, heb ook nergens gelachen.

avatar van bartbart
Het probleem van deze film is dat het 1 enorme misser is want 1: de naam die is verpest 2. Kinderen denken dat het een soort leerzame les is maar ja... 3. De liedjes vond ik gewoon een beetje zielig.

avatar van J.V.L.
Mooie film met mooie muziek van Elton John.

avatar van Banjo
Deze film slaat de plank mis, en ik ben ook wel verwend door dure projecten zoals Shrek, Drakenjagers, Up, Wall E, Monsters, etc...
Maar ik vind de kabouters hier toch niet tot z'n recht komen, ik had liever een verfilming gezien van David de Kabouter. Met minder humor en meer magie en drama, dat past beter bij de mythe van kabouters.

1 ster

avatar van Gang_Star
Redelijk uitwerking van het bekende verhaal van Sheakspeare met kabouters in de hoofdrol. De personages zijn op zich oké en er zitten een aantal goede grappen in. Helaas is het verhaal niet erg leuk waardoor het me toch wat tegenviel. Grafisch gezien zag het er goed uit.

Bantavoer
In het begin van de film dacht ik: dat wordt hopelijk toch geen zoetsappige kinderflutfilm, hè? Afijn, toch helemaal uitgekeken en moet zeggen: een zeer leuke film. Met muziek van Elton John. Leuke personages en er zat leuke, grappige scenes erin. Heb me uiteindelijk vermaakt. Zeker aan te raden om het eens gezien te hebben.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Op zich is het een leuk gemaakte film met tuinkabouters en het hertje die in een film opeens tot leven komen en mooi gedetailleerd. Daarmee heb ik alles gezegd. Verder vind ik het maar knudde en na een half uur had ik het eigenlijk alweer gezien. Het verhaal zelf en de liedjes zijn niet veel aan en het werd richting het eind vervelend. Het grappige zit hem dus vooral in, op de manier hoe het gemaakt is. 2.0

Tuinkabouters, ja ik moet ze niet en waarom niet, dat laat deze film zien. Ondanks de vorige keer en weer niet gezien zonder Nederlandse ondertitels, vind ik het maar een verschrikkelijke leuke film om te zien en aanzienlijk beter dan vorige keer.
Ik ben blij dat ik hem op Blu-ray heb gevonden. Leuk verzonnen en mooi gemaakt. Ook valt er veel te lachen. Het nadeel is dat het vaak erg druk is en er zijn ook veel dialogen maar dat laatste was dit keer goed te volgen. Ook zitten er wat liedjes in, zodat er ook momenten van rust zijn.
Een tragedie in komedievorm. Twee verhalen in één, een kabouteroorlog en het klassieke verhaal van Romeo en Juliet. Het is erg over de top. Alles wat mis kan gaan, gaat ook mis. Het liefdesverhaal is wel erg lief. Hoewel het zeker niet overal even leuk is en het laatste halfuur ook wat minder wordt o.a. met Shakespeare en het eigenlijk ook wel wat korter had gemogen, is het toch wel vermakelijk om te zien, zowel visueel, waarin alles tot leven komt, als ook inhoudelijk met een absurd verhaal en met botte en grove humor. Vaak ook wel een parodie op andere films. De stemmen, o.a. met die Britse accenten zijn ook goed. 5.0/4.0

avatar van Antonev
Eenvoudig animatiefilmpje dat men om een bekend verhaal heen heeft geknutseld. Niet bijster mooi gemaakt en ook niet heel erg origineel te noemen. Toch hebben ze het leuk weten in te vullen met geestigheid en leuke grappen. Prima filmpje om je bijna 1,5 uur mee te vermaken.

avatar van PEN15
Ik erger me dood aan al die stapels idiote CG-animatiefilms. Grote lukratieve business vol ongrappige hyperactiviteit. Toppunt dusver Hotel Transylvania.

Waarom blijven deze aan de lopende band gemaakt worden? Nou als je er bijvoorbeeld $194m mee kunt binnenharken. Dat het $36m moet kosten is al opzienbarend..het betaalt zich telkens maar uit kennenlijk.

En wat doe je dan als je al zoveel geld hebt verdiend, dan maak je er gewoon nog een volgende met o.a. stemmen van Johnny Depp die er vast een paar miljoentjes voor het slijten van zijn stembanden gaat vragen:

Gnomeo & Juliet: Sherlock Gnomes - Official Trailer #1 (2018)

Sherlock Gnomes? Wat is in hemelsnaam het niveau van deze animatiefilm? Het hele verhaal speelt zich zeker af in Nome, Alaska? har har har..als ik even ook zo flauw mag meedoen. GNOME I'M SAYING??

Het wereldberoemde verhaal "Romeo & Juliet" van de Engels toneelschrijver, dichter en acteur William Shakespeare, maar dan met tuinkabouters

De tuin van de familie Montague ligt pal naast die van de familie Capulet. De tuinkabouters van beide families zijn gezworen vijanden van elkaar, maar dat kan niet verhinderen dat kabouter Gnomeo (stem van James McAvoy) van de Montague-clan, als een blok valt voor het verleidelijke aardewerken Capulet-lid Juliet (stem van Emily Blunt).

Het verhaal mag dan voorspelbaar zijn en soms iets te simpel verbeeld, toch heb ik me redelijk vermaakt met deze computeranimatiefilm, die te behappen is voor jong en oud. Het verhaal bevat iedere paar minuten een grapje, dat varieert van aardig tot zeer vernuftig. De Britse stemmencast mocht er overigens wezen met o.a. James McAvoy, Emily Blunt, Michael Caine en Jason Statham.

Draait William Shakespeare zich om in zijn kerkgraf ? Nee, want zijn "Romeo & Juliet" was zelf een boekbewerking. Al met al leuk om eens gezien te hebben deze Animatie film.

avatar van Rodger
Leuk vermaak voor jong en oud..
Humor en gezelligheid..
2.5