• 8.610.364 stemmen

A Good Day to Die Hard (2013)

Actie / Misdaad | 98 minuten

Releasedatum: 14 februari 2013

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot A Good Day to Die Hard

"Yippee Ki-Yay Mother Russia"

John McClane (Bruce Willis) reist af naar Rusland om zijn vervreemde zoon te helpen. Die is betrokken bij de gevangenisuitbraak van een Russische leider die een staatsgreep wil plegen. Vader en zoon moeten alles op alles zetten om zichzelf en elkaar in leven te houden en de werelddemocratie te beschermen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Shadowed

Shadowed

Vond het eigenlijk heel leuk.

Maar ik snap ook wel dat dit wat lager scoort dan de gemiddelde actiefilm, want een echte Die Hard film is dit eigenlijk niet meer. Met wat verandering had dit makkelijk een normale actiefilm kunnen worden, misschien had het dan wellicht hoger gescoord.

Echte Die Hard fans zullen dan wel teleurgesteld zijn, want wat je hier te zien krijgt is slechts actie en nog eens actie met vrij weinig verhaal, terwijl de voorgaande delen duidelijk meer verhaal te bieden had. Daar faalt het dus in en had daarom eigenlijk beter een aparte actiefilm moeten zijn.

Willis is wel grappig, Courtney is leuk als actieknaap en die 2 maken er weer een rommeltje van, dit keer in Rusland. De actie is top, over the top en visueel best mooi. Enkele bombastische scenes hielden me enorm geboeid, en aangezien dit allemaal 98 minuten duurde was het vrij lang genieten.

Het camerawerk was wat te nerveus voor mij. Hij staat nooit stil, en dit voegt uiteindelijk niet heel veel toe. Maarja, de actie zelf is dan wel weer prima in beeld gebracht waarmee er genoeg afleiding is.

Ik heb me behoorlijk vermaakt, al is dit, zoals ik al zei, niet echt een Die Hard film. Toch wel een leuke actiefilm met mooie actie en lekker veel actie. Enkele prima twistjes en dan is het voor mij al snel vrij geslaagd. Vermaak ten top.

avatar van TMP

TMP

De voorgaande vier Die Hard films bevielen mij allemaal best wel. Dit vijfde deel had ik nog niet gezien en dat had ik ook maar beter zo kunnen laten. Een vreselijk slechte film, die ook totaal niet binnen de reeks past. Slecht acteerwerk (ook van Bruce Willis en Sebastian Koch). Een plot kon ik er nauwelijks in ontdekken, laat staan een fatsoenlijk plot. Veel te lange en onrealistische actiescènes, die al heel snel gaan tegenstaan en waar geen einde aan lijkt te komen. Allemaal kleurloze karakters ook, zelfs John McClane komt niet uit de verf. Waardeloze film, zonde van de tijd.

avatar van PeterPaul

PeterPaul

Ernstige tegenvaller die niet in de Die Hard serie thuishoort. Een flinterdun plot moet gecompenseerd worden door tomeloze actie die matig in beeld gebracht is.

Ineens blijkt McClane een zoon te hebben waar het zoals gebruikelijk in de familie niet mee botert.

Jammer dat er aan dit plot met deze regisseur geld is uitgegeven.

Blijft de vraag wat Bruce Willis heeft bewogen om aan deze zeperd mee te doen, toch weer de duiten?

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, toch vind ik dit niet de beste uit de reeks, wel redelijk wat actie in deze film, maar het onderwerp boeide me helaas niet zo, wel weer een spectaculair einde!

Eigenlijk is dit gewoon een standaard actiefilm en heeft verder niet veel te maken met de vorige Die hard films, vond het ook wel vreemd dat deze maar 90 minuten duurde, had van mij wel 2 uur mogen duren met meer achtervolgingen enzo.

al met al wel minder dan deel 3 en 4.

avatar van stratmans

stratmans

spectaculaire actiefilm

avatar van Casey45

Casey45

Wat een slechte film. Volstrekt ongeloofwaardig. Zonde van mijn tijd

PeterPaul schreef:

Jammer dat er aan dit plot met deze regisseur geld is uitgegeven.

Mcclanes zoon was al te zien in Die Hard 1 hoor

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Slecht.

Ik ben niet de grootste Die Hard-fan, maar de delen 1 en 3 vind ik wel goed. Dat zijn ook gewoon ouderwetse actiefilms zonder al te veel franjes. Dit 5e deel teert om onverklaarbare redenen niet meer op John McClane maar koppelt hem aan z'n zoon, neergezet door Jai Courtney, toch wel een erg matig acteur. Chemie tussen hem en Bruce Willis is onbestaande.

Bovendien is het verder niet al te interessant qua premisse - waar het origineel dat bijvoorbeeld wel is. Met wat slecht geschoten actie en veel lawaai als enige ingrediënten is de film kansloos.

krosnicky

Snap niet goed wat iedereen zo verkeerd vind aan dit deel het beste deel is het inderdaad niet nee maar de slechtste ook niet de film heeft alles wat een Die hard film nodig heeft en ik zie ook niet echt wat Willis verkeerd doet hij speelde John zoals hij dat al doet sinds 1988 niks op aan te merken hier mijn personelijke top 5

1 Die Hard With A Vengeance

2 Die Hard

3 A Good Day To Die Hard

4 Die Hard 4.0

5 Die Hard 2

79 te lezen reviews en 18 pagina's tekst zijn niet voldoende qua argumentatie?

By far de zwakste uit de reeks. Slecht geschreven, matige Willis, saaie actie, weinig humor. Jammer.

The Oceanic Six schreef:

79 te lezen reviews en 18 pagina's tekst zijn niet voldoende qua argumentatie?

Elk zijn mening he

avatar van Phantasm

Phantasm

Gewoon weer geweldig en een prima afsluiter.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Iedereen die dacht dat Die Hard 4 het grootste dieptepunt van de serie was, zal ongetwijfeld meteen terugkrabbelen na het zien van de vijfde film. Waar Die Hard 4 een vrij inwisselbare maar enigszins competent gemaakte actiefilm was, daar is Die Hard 5 op alle fronten miserabel. Bruce Willis doet geen enkele moeite meer, ik kan me voorstellen dat er op de set mensen waren die tijdens de opnames moesten checken of hij überhaupt nog wel in leven was. Maar ook in alle overige rollen zit geen enkel figuur die de boel een beetje levendig houdt. Dus rust alles op de schouders van regisseur John Moore, die ons de meest vervelende en slaapverwekkende actie voorschotelt. De camera schudt wild in het rond en er wordt in de montage snel heen en weer geknipt, zodat je als kijker na een paar minuten het al zat bent. Daar bovenop is het script echt onvoorstelbaar oninteressant. Tja, dan hou je niet veel meer over.

1,5 sterren.

avatar van DiskjockeyEast

DiskjockeyEast

Van de chemie van de eerste 3 films.. deel 4 had een goed verhaalz maar ruk acteerwerk) is dit een karikatuur... De actiescene in Moskou is lopende band werk "omdat er een achtervolging in moet zitten met veel schade", het verhaal is een complete mishit, slaat nergens op... En die bad guy in het begin met zijn RPG

...... Wat een slechte overacting... Ga je schamen.... Wat een aanfluiting.... Bruce heeft weer lekker zijn zakken gevuld .... John heeft geen starcharisma... de humor slaat niet meer aan... Nee... niet kijken

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

Aardige film. Prima actiefilm.