Die Hard with a Vengeance (1995)

Alternatieve titels: Die Hard 3 | Die Hard: With a Vengeance

Actie / Thriller

geregisseerd door John McTiernan
met Bruce Willis, Samuel L. Jackson en Jeremy Irons

Op een publieke plek in New York vindt een explosie plaats, die opgeëist wordt door een man die zich Simon noemt en alleen met John McClane wil praten. McClane is een zwaar alcoholistische agent die z'n badge niet meer heeft, maar alleen als hij de opdrachten van Simon uitvoert zullen de explosies stoppen.

Waardeloze schurk.
Bom plaatsen en vervolgens nada ermee doen.
Ben je voor mij een sukkel , die niets durft te doen.
1 en 3 supersaai, alleen 2 is leuk.

Wilde toen bijna mijn geld terugvragen bij de bioscoop, wat een teleurstelling van een film.

avatar van Uier
Kwam je toen al de bioscoop binnen? Dacht altijd dat je een kind van 16 ofzo was.

avatar van Chainsaw
Heb het gevoel dat Christopher Nolan goed naar deze film heeft gekeken voor de laatste twee delen van zijn Dark Knight trilogie. Met het personage van Jeremy Irons moest ik geregeld denken aan een combinatie van de Joker en Bane in zijn films.

Het is fijn aan Die Hard With a Vengeance dat het allemaal méteen begint. Sterker nog, na een paar seconden hebben we onze eerste explosie al, dat zet meteen de toon. Geen ellenlange introducties, McTiernan knalt er letterlijk en figuurlijk meteen in. Vervolgens blijft Die Hard 3 lekker over de top, met nonstop actie, explosies, rondscheurende auto’s in een drukke stad en alles gelukkig met de nodige knipogen. Het is fijn om te zien dat het allemaal niet serieus genomen wordt. Ook het gekibbel tussen Willis en Jackson is af en toe erg leuk, hoewel het gaandeweg toch een beetje begint te vervelen, vooral omdat er iets teveel herhaling in zit. Dat is het grootste nadeel van Die Hard With A Vengeance in het algemeen; de film had gewoon 90 minuten moeten zijn. Helaas gaat het allemaal veel te lang door en dan merk je dat je het allemaal wat aan kracht verliest. Korter en krachtiger had een heel stuk gescheeld, want verder is deze derde Die Hard een enorm fijne explosieve film.

3,5 sterren.

avatar van Nielojram
Ohhh, die ga ik vanavond weer eens heerlijk voor 33ste keer kijken
Lieft deze film!!

avatar van Panta Rei
Ik zie deze film voor het eerst en Bruce is altijd wel leuk in deze 'Die hard' serie.
Lekker pretentieloos vermaak.

avatar van FunkStarr
Gaat halfje omhoog. Met de humor zit het wel goed in deze film. Duurt wel te lang en de badguy is nog steeds niet erg overtuigend.