Ted (2012)

Komedie / Fantasy
106 minuten / 112 minuten (unrated)

geregisseerd door Seth MacFarlane
met Mark Wahlberg, Mila Kunis en de stem van Seth MacFarlane

John laat een kerstwonder uitkomen door zijn enige vriend in zijn leven tot leven te wekken: zijn teddybeer. De twee groeien samen op en John zal op een gegeven moment moeten kiezen om bij zijn vriendin te blijven of zijn vriendschap met zijn grove, en zeer ongepaste teddybeer Ted te behouden.

avatar van TornadoEF5
Vandaag herbekeken. Jammer dat de film het van zijn momenten moet hebben, en het niveau niet over de hele lijn vasthoudt. Als het al drama-lijntje tussen John en zijn vrouw al niet vervelend genoeg is met momenten, wordt de film eigenlijk verneukt door het laatste deel met de ontvoering, en uiteindelijk was het einde ook ongepast (en met de relatie is het ook plots terug koek en ei). Deze film zie ik toch wel als een gemiste kans, zeker omdat het uitgangspunt wel geniaal is, en ik sowieso wel een zwak heb voor teddyberen die stoned vrouwtjes scoren. Uiteindelijk toch van 3,5* naar 3,0* laten zakken. De humor is echt goed, zoals onder andere hier (de beste scène voor mij van de film) maar komt iets te weinig voor in deze film. Nu eindelijk eens Ted 2 kijken binnen afzienbare tijd.

avatar van SSeagal
Het was echt worstelen naar de aftiteling. De 'humor' was niet aan mij besteed denk ik of gewoon slecht. Als de film naast het brengen van een lach dan ook verder niks te bieden heeft, dan is het uitzit gehalte wel erg laag. *

avatar van Onceuponanytime
Ongepaste uitlatingen en naar de humor ben ik nog op zoek... De films van Paddington zijn beter nonkel Ted

avatar van Bram0108
Ik heb me prima vermaakt met deze film! Het leukste zijn de grappige opmerkingen tussendoor. Ik zat ook helemaal in de film en kon er wel om lachen!

avatar van Shadowed
Geinig.

Deze film was destijds vrij populair in de bioscoop. En met een reden, een scheldende teddybeer die volwassen is geworden was natuurlijk niet enorm origineel, maar voor een film toch wel vrij bijzonder. Hierbij scheld MacFarlane er lekker op los.

Wahlberg is verrassend komisch en goed gecast hier. Ook Kunis deed het niet slecht, maar ik heb het idee dat ze hier vooral in zit vanwege het uiterlijk. De film doet qua humor wat denken an Family Guy, niet verrassend dat ze beide dezelfde regisseur hebben.

Leuke cameo's, redelijke humor en veel lol spat van het scherm af. Soms valt de film wat dood, maar er zit in het algemeen genoeg in om te blijven vermaken. Deze film is perfect voor een avondje bankhangen met een koud biertje.

avatar van Fisico
Niet echt een film voor mij. Geen fan van de platvloerse obscene humor. Het lijkt ook allemaal erg goedkoop. Een teddybeer als knuffelgehalte en het contrast met een boerenkinkel als persoonlijkheid. Veel gevloek, drugs, sex en rock & roll... een hogen niveau haalt deze film niet. Hier en daar wel eens iets geslaagd, maar in het overgrote deel een flop.

Ook de clichés worden niet uit de weg gegaan waarbij je de voorspelbaarheid van ver ziet aankomen. Uiteraard zal hij het verknallen en uiteraard is er een vervelende knul die het meisje tracht in te pikken. Vrij oppervlakkig ook waarbij Mila Kunis wel makkelijk te overtuigen valt om hem een aller aller allerlaatste kans te geven. Het slot zat iets beter in elkaar en was nog een beetje vermakelijk met de ontvoering en de ontsnapping. Hij zou er een 0,5* bijgekregen hebben wanneer de teddy dood bleef, helaas echter. Zoals De filosoof het ook al verwoordde: bij momenten zelfs genant flauw. Ook qua acteren maar zwakjes. Geef mij toch maar Paddington of Pooh bear godbetert...

avatar van Lovelyboy
Vermakelijk op zijn hoogst. Zo nu en dan een paar best wel grappige en hilarische scenes, afgewisseld met wat mindere en flauwe momenten. Het verhaal op het einde met de ontvoering, achtervolging en de verandering van Kunis vind ik allemaal een beetje dat ik denk; was daar nu niet wat meer van te maken geweest?

Een avondje poep en pies grappen, voor een keer best wel aardig maar dat is het dan ook.