• 8.299.937 stemmen

Ted (2012)

Komedie / Fantasy | 106 minuten / 112 minuten (unrated)
3,16 2.858 stemmen

Genre: Komedie / Fantasy

Speelduur: 106 minuten / 112 minuten (unrated)

Geregisseerd door: Seth MacFarlane

Met onder meer: Mark Wahlberg, Mila Kunis en Seth MacFarlane

Releasedatum: 13 september 2012

Plot Ted

"Ted is coming."

John laat een kerstwonder uitkomen door zijn enige vriend in zijn leven tot leven te wekken: zijn teddybeer. De twee groeien samen op en John zal op een gegeven moment moeten kiezen om bij zijn vriendin te blijven of zijn vriendschap met zijn grove, en zeer ongepaste teddybeer Ted te behouden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Vandaag herbekeken. Jammer dat de film het van zijn momenten moet hebben, en het niveau niet over de hele lijn vasthoudt. Als het al drama-lijntje tussen John en zijn vrouw al niet vervelend genoeg is met momenten, wordt de film eigenlijk verneukt door het laatste deel met de ontvoering, en uiteindelijk was het einde ook ongepast (en met de relatie is het ook plots terug koek en ei). Deze film zie ik toch wel als een gemiste kans, zeker omdat het uitgangspunt wel geniaal is, en ik sowieso wel een zwak heb voor teddyberen die stoned vrouwtjes scoren. Uiteindelijk toch van 3,5* naar 3,0* laten zakken. De humor is echt goed, zoals onder andere hier (de beste scène voor mij van de film) maar komt iets te weinig voor in deze film. Nu eindelijk eens Ted 2 kijken binnen afzienbare tijd.

avatar van SSeagal

SSeagal

Het was echt worstelen naar de aftiteling. De 'humor' was niet aan mij besteed denk ik of gewoon slecht. Als de film naast het brengen van een lach dan ook verder niks te bieden heeft, dan is het uitzit gehalte wel erg laag. *

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Ongepaste uitlatingen en naar de humor ben ik nog op zoek... De films van Paddington zijn beter nonkel Ted

avatar van Bram0108

Bram0108

Ik heb me prima vermaakt met deze film! Het leukste zijn de grappige opmerkingen tussendoor. Ik zat ook helemaal in de film en kon er wel om lachen!

avatar van Shadowed

Shadowed

Geinig.

Deze film was destijds vrij populair in de bioscoop. En met een reden, een scheldende teddybeer die volwassen is geworden was natuurlijk niet enorm origineel, maar voor een film toch wel vrij bijzonder. Hierbij scheld MacFarlane er lekker op los.

Wahlberg is verrassend komisch en goed gecast hier. Ook Kunis deed het niet slecht, maar ik heb het idee dat ze hier vooral in zit vanwege het uiterlijk. De film doet qua humor wat denken an Family Guy, niet verrassend dat ze beide dezelfde regisseur hebben.

Leuke cameo's, redelijke humor en veel lol spat van het scherm af. Soms valt de film wat dood, maar er zit in het algemeen genoeg in om te blijven vermaken. Deze film is perfect voor een avondje bankhangen met een koud biertje.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Niet echt een film voor mij. Geen fan van de platvloerse obscene humor. Het lijkt ook allemaal erg goedkoop. Een teddybeer als knuffelgehalte en het contrast met een boerenkinkel als persoonlijkheid. Veel gevloek, drugs, sex en rock & roll... een hogen niveau haalt deze film niet. Hier en daar wel eens iets geslaagd, maar in het overgrote deel een flop.

Ook de clichés worden niet uit de weg gegaan waarbij je de voorspelbaarheid van ver ziet aankomen. Uiteraard zal hij het verknallen en uiteraard is er een vervelende knul die het meisje tracht in te pikken. Vrij oppervlakkig ook waarbij Mila Kunis wel makkelijk te overtuigen valt om hem een aller aller allerlaatste kans te geven. Het slot zat iets beter in elkaar en was nog een beetje vermakelijk met de ontvoering en de ontsnapping. Hij zou er een 0,5* bijgekregen hebben wanneer de teddy dood bleef, helaas echter. Zoals De filosoof het ook al verwoordde: bij momenten zelfs genant flauw. Ook qua acteren maar zwakjes. Geef mij toch maar Paddington of Pooh bear godbetert...

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Vermakelijk op zijn hoogst. Zo nu en dan een paar best wel grappige en hilarische scenes, afgewisseld met wat mindere en flauwe momenten. Het verhaal op het einde met de ontvoering, achtervolging en de verandering van Kunis vind ik allemaal een beetje dat ik denk; was daar nu niet wat meer van te maken geweest?

Een avondje poep en pies grappen, voor een keer best wel aardig maar dat is het dan ook.

avatar van Jynxter

Jynxter

Lollig. Ik heb prima kunnen lachen om de botte maar gevatte humor van MacFarlane, zoals wel vaker. Als stemacteur is hij natuurlijk een zwaargewicht en dat laat hij ook weer zien (of beter gezegd horen) in de rol van ordinaire, grof gebekte teddybeer. Daarnaast deed Wahlberg het eigenlijk beter dan verwacht. Ik vind hem meestal niet zo geschikt voor comedy, maar in Ted brengt hij het er niet slecht vanaf.

Verhaal technisch heeft het allemaal weinig om het lijf natuurlijk. En dat is prima. De wisselwerking tussen de "thunder buddies for life" en de banale grappen hebben geen ingenieus plot nodig. Dat zou gezien de ruimschoots aanwezige absurditeit eerder misplaatst zijn.

Tere zieltjes of moraalridders kunnen Ted wellicht beter links laten liggen. Maar kijkers die een beetje groffe humor wel waarderen kunnen Ted rustig opzetten.

avatar van Eric001

Eric001

idiote achterlijke teddybeer maar toch een vermakelijke film.

avatar van Vidi well

Vidi well

Aardige stoner-film.

Dit verhaal over volwassen worden en verantwoordelijkheden nemen deed me enigszins denken aan Clerks, één van mijn favoriete films. Een baan die niet serieus genomen wordt, onzinnige gesprekken en drugsgebruik, dit type films ligt me wel.
In Ted wordt er een surrealistisch element toegevoegd, want Ted is een levende teddybeer. En ondanks zijn schattige uiterlijk, vloekt en schreeuwt hij alles bij elkaar, wat soms bizarre scenes oplevert (ik moest enorm lachen om zijn versiertruuk met zeeppompjes in de supermarkt). De chemie tussen Wahlberg en Ted voelt realistisch, en wat mij betreft had dit een leuke film op kunnen leveren van 90 minuten.

Maar helaas wordt de film flink opgerekt met oninteressante scenes en de ontvoering uiteindelijk voelt ook als een geforceerde zet om nog iets van drama aan de film toe te voegen. De ommezwaai van Kunis naar Ted voelt al net zo plichtmatig, waardoor de film minder fris eindigt dat hij startte. (Oke, die grap van Ted waarin hij een spraakgebrek faket vond ik dan wel weer geniaal.. “will you take care of me for the rest of your life?”)

Van de maker van Family guy moet je geen politiek correcte Woke humor verwachten, dus al te gevoelige mensen laten deze film maar beter links liggen. Een vermakelijke film, maar voor mijn gevoel speelde het nog iets teveel of safe.