Ted 2 (2015)

115 minuten / 125 minuten (unrated)

geregisseerd door Seth MacFarlane
met Mark Wahlberg, de stem van Seth MacFarlane en Amanda Seyfried

De grofgebekte teddybeer Ted heeft zijn vriendin Tami-Lynn ten huwelijk gevraagd en wil kinderen met haar hebben. Maar een rechter wil er niet aan geloven dat een teddybeer als vader kan volstaan. Ted trekt daarop vervolgens met zijn beste vriend John (Mark Wahlberg) naar het gerecht om te vechten voor zijn rechten, maar of dat een goed idee is?

avatar van TornadoEF5
Onderhond schreef:
Iets beter dan deel 1.

Al moet ik zeggen dat dat deel al te ver is weggezakt om precies te zeggen waaraan dat zou kunnen liggen. De scores liegen er in ieder geval niet op. Halfje meer, dus dat zal dan ook wel z'n reden hebben gehad.

Af en toe mist de grove humor compleet z'n doel, op andere momenten is het lekker droog en onder de gordel. Met een aantal acteurs die zich er ook graag voor uitlenen. Mooi momentje tussen Seyfriend en Gollum bijvoorbeeld, maar ook Freeman's Bieber opmerking (normaal té gemakkelijk) was raak. Dat zijn de momenten waarop de film op z'n leukst is.

Verhaaltje zelf is niet meer dan een kapstok, af en toe vertraagt het de boel ook net iets teveel. Ook zeker niet alles is even grappig, sowieso zit er wat teveel saaie stonerhumor in, maar blijkbaar zijn er nog steeds hele bevolkingsgroepen die beginnen gniffelen als het over wiet gaat.

Ach ja, redelijk tussendoortje voor op de bank. Echt geweldig zijn deze films niet, maar dit tweede deel wist af en toe toch best te vermaken. Jammer dat het niet constant genoeg was.

De grappen met wiet zijn juist vaak de leuke grappen... Veel grappen schieten er trouwens dan niet meer over. Ik vind gewoon het wat geforceerde dramaplotje niet echt samengaan met de stonerhumor. Al moet de stonerhumor (zoals in bepaalde films) ook niet te absurd worden, maar iets te veel roepen deze twee films negatieve gevoelens op, terwijl dat als ik een komedie kijk ik dat gewoon liever niet heb. Alsof men geforceerd er toch een soort van dramaplotje in probeert te steken, omdat het zo hoort. Dat haalt de film ook volledig naar beneden, want daar zit de kracht van Ted niet, en daar zal ze ook nooit gaan inzitten. Maak gewoon een komedie, niets meer, niet minder... Een film duurt maar 90 tot 120 minuten doorgaans... zorg dat er meer tijd gespendeerd worden aan grappen en minder aan nodeloze achtervolgingen en dat soort geneuzel.

avatar van Shadowed
Flauw.

Na het best lollige deel 1 dat ook bekend staat onder de naam Ted vond ik dit maar een matig vervolg. Vooral omdat de film in zijn idee niet meer uitblonk en de humor wat minder pakkend was. Wel een leuke toevoeging, die Seyfried.

McFarlane scheld er weer flink op los als Ted. Wahlberg heeft hier wat minder komische kracht, en Seyfried is een leuke toevoeging, maar niet echt bepaald grappig. Er valt sowieso verrassend weinig te lachen in deze film, al blijft de teddybeer wel leuk.

Soms leuk, maar in zijn geheel veel minder geslaagd dan deel 1, die wat leuker was en destijds vooral in zijn idee uitblonk. Die magie is er hier een beetje af.

avatar van Fisico
Een weekje na de tegenvallende eerste Ted, deze erbij genomen om er vanaf te zijn. Wederom tegenvallend voor mij persoonlijk omdat ik me echt niet kon vinden in het script. Toch een betere film dan de eerste film. Hier zit een beetje meer diepgang in waarbij vragen rond identiteit en burgerschap centraal staan, uiteraard overgoten met een sausje abdurditeit, luchtigheid en humor.

Ook iets minder goedkope grove vuilbekkerij al blijft het flauwe eerste-hand-humor zoals bvb de scène in de voorspelbare spermabank. De humor was iets meer op niveau al blijven de jokes over wiet wel overeind staan. Naar het einde toe nogal snel afgelopen, maar veel langer hoefde het niet te duren. Op acteervlak niet te veel kwaliteit te bespeuren. Jammer om hier een Morgan Freeman te zien lopen.

avatar van Waackx
Mark Wahlberg blijft een apart acteur, van serieuze films met regisseurs die Oscars die gewonnen hebben tot domme humor met Will Ferrell of MacFarlane.

Ik ben fan van Family Guy maar Ted 1 vond ik al niet geweldig en dat geldt ook voor dit deel;
Verhaal is echt armoede maar de grove humor en soms best geslaagde grappen (de Thomas Jefferson grap) zorgen ervoor dat het niet in elkaar stort maar Wahlberg en Seyfried zijn niet echt grappig te noemen en eigenlijk een beetje misplaatst.
Ted zelf is het sterkst maar helaas heb ik toch het gevoel dat ik naar Peter Griffin in een teddybeer-kostuum zit te kijken, had MacFarlane de beer niet een beetje van een andere stem kunnen voorzien ?
Typische Family Guy sketches erin die niet echt grappig waren en een beetje achterhaald.
En inderdaad te lang voor een simpele komedie als dit, af en toe best grappig maar als geheel weer niet geslaagd.