Ted 2 (2015)

geregisseerd door Seth MacFarlane
met Mark Wahlberg, de stem van Seth MacFarlane en Amanda Seyfried

De grofgebekte teddybeer Ted heeft zijn vriendin Tami-Lynn ten huwelijk gevraagd en wil kinderen met haar hebben. Maar een rechter wil er niet aan geloven dat een teddybeer als vader kan volstaan. Ted trekt daarop vervolgens met zijn beste vriend John (Mark Wahlberg) naar het gerecht om te vechten voor zijn rechten, maar of dat een goed idee is?

avatar van andijvie
Best een leuke film. Alleen jammer dat het niveau van het eerste deel "bij lange na" niet gehaald wordt. Toch prima voor de humoristen onder ons.

avatar van Fonzzz002
Ted 2 is de 3e film geregisseerd en mede-geschreven door Seth MacFarlane, bekend van series als Family Guy en American Dad. In Ted 2 komt Ted, een levende teddybeer, erachter dat hij niet onder de mensenwetten valt en hij gaat samen met zijn beste vriend een rechtszaak aan om officieel als mens erkend te worden.

Ted 2 is een no-brain komedie met de focus op wiet, schelden, poep & plas type humor. Soms vind ik zulke komedies vermakelijk, afhankelijk van de bui waarin ik ben, maar Ted 2 is mij tegengevallen. Simpel gezegd: ik vind het geen grappige film; de humor van Ted 2 slaat bij mij niet aan. Mijn grootste hinder is dat de personages helemaal niet aangenaam zijn. Ze zijn onaardig, gemeen en lijken plezier te beleven in onschuldige mensen zwart maken. Er zit bijvoorbeeld een scene in waarbij ze appels gaan gooien naar mensen op straat vanaf een dak. Dit is iets wat heel pijnlijk kan zijn, zelfs lelijk kan aflopen als de appel verkeerd land, toch lachen de hoofdpersonages luidkeels bij het uitvoeren van deze daad alsof het goed is wat ze doen en de kijker mee moet lachen. In een andere scene zitten ze in een improvisatie komedieclub en lopen ze lelijk commentaar te geven naar de acteurs. Personages die onaardig doen is van zichzelf niet grappig en op de wijze hoe het hier is toegepast maakte de hoofdpersonages eerder onaangenaam dan dat ik ze met plezier volgde. Ted 2 maakt ook regelmatig grappen waarin ze een bepaalde persoon of plaats beledigen, of er zit een fragment in waarin ze kort de draak steken met bepaalde televisieprogramma’s. Ik ben niet bekend met de personen of programma’s die ze bespreken dus ik kan niet oordelen of de negatieve wijze waarop ze erover praten terecht is. Hierdoor kon ik niet lachen om deze grappen. Als de negatieve dingen die ze erover zeggen terecht zijn zou het grappig kunnen zijn, maar aan de andere kant: simpelweg zeggen dat een persoon of plaats niet deugd is van zichzelf niet grappig. Zoiets kan grappig gemaakt worden door argumenten of in de context waarin het gebruikt word, maar in Ted 2 dachten de makers dat negatief over iets praten van zichzelf al humor is. Soortgelijk als dat wiet en sperma van zichzelf niet grappig is, maar in Ted 2 gebruiken ze “iemand neemt wiet waarvan je niet verwacht dat ie wiet neemt” regelmatig als punchline. Het is type humor waar je maar zin in moet hebben. Dit maakte Ted 2 een behoorlijk domme film die mij regelmatig irriteerde in zijn humor.
Zelfs voor een komediefilm valt het verhaal tegen. De film slaat een redelijk serieuze toon aan over dat Ted als mens behandeld wilt worden, toch komen de advocaten en rechters met domme argumenten die geen rekening lijken te houden met het feit dat Ted een levend wezen is. Later in het verhaal verschijnt een antagonist die onnodig was. Hij voegde niets toe aan het verhaal en zorgde ervoor dat de film onnodig lang werd uitgerekt.

Niet dat alles aan de film tegenviel. Er zaten, verspreid over de film, een paar grappige momenten. Onlangs dat het er weinig waren en ze ver uit elkaar zaten merkte ik nog wel kunnen lachen. O.a. Liam Neeson had een hele absurde en grappige cameo of de scene waarin ze aan het vechten waren over het laatste biertje kon ik wel waarderen.
De animatie voor het personage van Ted is heel goed gedaan. Onlangs dat je duidelijk ziet dat het CGI is geloofde ik naar een personage te kijken. Hoe het personage qua kleur & belichting overheen kwam met de omgeving of hoe de acteurs op hem inspelen is goed gedaan.

Deze positieve stukken zijn echter niet sterk genoeg om de film te redden. Ik vond Ted 2 een storende zit met onaangename personages, humor die afwezig is en het cliché verhaal zonder interessante elementen erin.

avatar van dvdfreak123
Gewoon weer een zeer leuke vermakelijke film deze ted 2. Film is leuk van begin tot einde had de gehele film terug een glimlach op mijn gezicht. En heb ook een paar keer goed gelachen . Cast was ook wel weer goed. Ted ziet er weer heel goed uit goede animatie (cgi) De scene met Neeson moest ik wel om lachen ook. Komt trouwens na de aftiteling nog snel eens terug Doet gewoon wat hij moet doen entertainen. Vind hem het zelfde niveau of de eerste. 7,5/10

avatar van Filmkriebel
De verrassing is er wat af, maar ik kon deze sequel, waarin Ted een identiteitscrisis doormaakt, ten zeerste smaken. Alleen jammer dat Ribisi er weer in zit. Ik vond de humor wel op peil (meestal onder de gordel) blijven en Ted kickt opnieuw serieus ass. Soms echt wel grof hoor. Zoals die twee homo's in het begin : "my new boyfriend is a gourmet chef... he knows how to toss a salad" En dan wat lachen met Jay Leno en Bieber onder andere... Ook leuk dat Liam Neeson en Morgan Freeman meedoen in bijrollen. Heb me wel vermaakt, de grapfrequentie is onredelijk hoog, al vond ik de eerste Ted nog een stuk beter. Een derde film zie ik in elk geval wel zitten

avatar van Thomas83
De eerste Ted viel me best mee eigenlijk. Weliswaar een onverwachte romantische komedie-saus en vaak ook totaal niet grappig en alleen maar plat en grof, de film heeft wel zijn momentjes. Daar heeft deze nieuwe er toch veel te weinig van. Moest wel even grinniken om de "non-jerk-off bathroom"-grap, en die ruzie tussen Ted en zijn vrouw was ook nog niet zo slecht, maar verder vooral de typische zeer lompe humor, vaak weer gebracht in sketchmatige scènes. Tussendoor ook nog een enkele keer een raar musicalmomentje en als klap op de vuurpijl overschat de film zichzelf door te denken dat twee uur wel een acceptabele lengte is voor een film is deze. Niemand zal hieraan begonnen zijn voor het verhaal of romances (Seyfried voor Kunis is wel een echte vooruitgang). Het wordt zelfs een beetje sentimenteel en prekerig nog. En de hele film is ook werkelijk een grote reclameboodschap. Al is de grap in een van de scènes waarin dat er het meest dik bovenop ligt, met Liam Neeson, ook nog wel een van de leuksten. 1.0*.

Had het eerste deel niet gezien en had dan ook geen verwachting ervan. Maar wat heb ik slap gelegen om de reacties van die beer. Heerlijk die humor en taalgebruik. Verhaal ach ja...maar die beer i love it.
Daarna ook nog maar deel 1 gekeken en vond die eigenlijk niks aan.

avatar van Drs. DAJA
Ted 2 van Seth McFarlane heeft het tot in de Film Flop 10 2015 geschopt.

avatar van Kondoro0614
Ted 2

Dan is daar toch eindelijk het moment aangebroken dat wij Ted 2 hebben gekeken. Het is al een tijdje geleden dat ik Ted heb gezien en deze tot mijn grootste verbazing toch echt heel erg vermakelijk vond. Toen ik vrijwel hoorde dat Ted 2 dit jaar uit zou komen had ik er direct al heel veel zin aan. Achteraf was het toch niet zo leuk als ik verwacht had, ik vond hem wat dat betreft toch nog wel leuk om te zien maar, het was minder dan deel 1.

Wat ik bij Ted 2 erg kon merken was dat zij de grappen probeerde te pushen, grappen herhalen en een paar nieuwe grappen er in hebben gedaan. Dit kon je onderandere zien bij de grap met de snoepjes, 1 keer is het leuk maar twee keer verveeld! Daarnaast heeft de film echt wel z'n grappige momenten, dat kan ik niet ontkennen. Ik kan ook niet ontkennen dat ik stiekem gewoon een klein beetje genoten heb van deze film, puur met de grappen dat ze achterna gezeten worden door de twee rednecks en dan het wiet willen redden door bij hun in de auto te sleuren, die was bij mij erg ingeslagen en daar kon ik nog best om lachen.

Het verhaal was niet echt iets boeiends, een teddy beer die ging trouwen en probeerde zijn leventje op te bouwen, waarna hij door de staat van Amerika niet als een persoon werd aangezien en dusverre in een rechtzaak kwam die hij vervolgens verloor. Ze moesten er alles aan doen om hem toch een mens te laten 'worden' en daar weer de nodige fratsen bij moest halen. het concept was dus nog prima te doen. Mark Wahlberg speelde een geinige rol en ik denk dat ik hem nog wel het leukst vond uit de film, uiteraard mochten de twee schoonheden: Amanda Seyfried en Jessica Barth zich ook uitstekend vertonen in de film, of ik nou Jessica Barth zo goed vond acteren dat wil ik niet zeggen voor de ruzie in de keuken vond ik ondermaats, toch was het een genot om te kijken hoor . Nee, prima geslaagd, ondanks dat ik aanvoel dat er nog een Ted 3 komt vond ik dat Seth MacFarlane het wel ietsjes beter kon doen, was helaas in mijn ogen niet meer zo orgineel als deel 1.

avatar van IH88
“I think I want to sleep on a bed made of your voice.”

Ted 2 is wat minder geslaagd dan zijn voorganger. Natuurlijk is het allemaal voorspelbaar en is de nieuwigheid eraf maar er zitten ook wat minder geslaagde grappen in. Het moet allemaal nog grover maar Seth MacFarlane overspeelt zijn hand daar een beetje mee. Het verhaal zit wel wat beter in elkaar en Amanda Seyfried is zeker een verbetering ten opzichte van Mila Kunis maar de formule lijkt wat te zijn uitgewerkt.

De film is te lang en die hele road trip had van mij niet gehoeven. Het wordt wat langdradig en saai en zowel de acteurs als de humor kan dat niet verbloemen. Giovanni Ribisi heeft nog steeds een pijnlijk ongrappige rol als Donny alhoewel Comic Con een perfect gekozen locatie is voor een film over een pratende teddybeer. Gelukkig heeft de film de stem van MacFarlane, Seyfried, Mark Wahlberg, Sam J. Jones, Patrick Warburton, Morgan Freeman en Jessica Barth als vrouw van Ted die allemaal erg grappig uit de hoek kunnen komen. En als je dan ook nog een aantal erg grappige scènes in het begin en een geweldige scene in het ziekenhuis op het laatst daar bij optelt heb je toch nog een film die je zeker een vermakelijke avond gaat bezorgen.

avatar van james_cameron
Hier en daar wat geïnspireerde momenten en geslaagde grappen, maar overwegend is dit tweede deel behoorlijk geforceerd en vergezocht. Zo blijkt maar weer dat je geen vervolg moet maken op een film puur omdat die veel geld heeft opgebracht. Mark Wahlberg wordt hier gedelegeerd naar de zijlijn en de plot, over een rechtzaak tegen de tot leven gekomen teddybeer (!), slaat feitelijk nergens op. Ik verwacht dan ook geen derde.

avatar van Rowinos
Om de eerste Ted heb ik vaker in een deuk gelegen dan in deze tweede versie, waar helaas te veel herhaling van het bekende in zit. Het te 'Amerikaanse' verhaal is daarbij slap, de moppen slaan de plank regelmatig mis en het tempo van de bekende MacFarlane humor mist. Hierdoor kom je er als kijker niet echt lekker in. Uiteraard zaten er geinige momenten in (neem de suggesties in het theater als voorbeeld) en viel er een enkele keer wat te lachen, maar er had veel meer in Ted 2 gezeten. Jammer, zelfs steracteurs als Morgan Freeman en Liam Neeson konden de film niet redden.

avatar van DragQueen
Dit vervolg haalt nergens het niveau van zijn voorganger, maar kijkt desalniettemin lekker weg, en bevat een handvol vermakelijke momenten. 3 Sterren.

Aardige film waarin de levende beer inmiddels getrouwd is en probeert kinderen te krijgen. Het verhaal heeft wat meer focus. En ondanks dat er nog genoeg sex-grappen zijn, is de humor net wat grover en zelfs scherper (de film-grappen en referenties zijn ook wel leuk). Helaas wordt dit alles tijdens de tweede helft overboord gegooid en volgt er een herhaling van de eerste film.

avatar van john mcclane 2
Ging van de vele slechte reacties uit,,,die niet erg enthousiast waren .
En dan viel het reuze mee.
heerlijke foute en grove grappen,vooral het eerste half uur.
Maar ook daarna zitten een paar droge soms hilarische acties tussen.
Het enige waar ik bang voor was ,was een zoetsappige melodramatisch scenes .
Die er wel degelijk zijn,maar nergens op de voorgrond tredén.en minimaal.
de enige reden waarom je dit niks vind als je een waterpijp in de vorm van een penis , en Andere platten humor , niet je ding zijn.
Maar de meeste zijn gewoon heerlijk schaamteloos .
En het is nog best een redelijk verhaal tussen de lol door.
Voor de duidelijk heid ; de unieke stijl van family Guy ,,is er wel.maar ik verwacht toch meer.
Vandaar een goede 3 *

verheugde me erg op de platte grappen, maar die waren er veeeeeel te weinig ......jammer ted 1 was \veeeel beter

avatar van BloodBrothers
Herziening: 3,5*

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van frolunda
Wisselvallige komedie die vaak erg flauw is maar dankzij een aantal erg leuke grappen eigenlijk nog niet zoveel minder is dan het eerste deel.In zijn totaliteit toch best weer aangenaam al zullen ze bij een eventueel vervolg toch met een beter verhaal op de proppen moeten komen.
Voldoende.

avatar van FelixTheCat
Wederom vermakelijke film, alhoewel de eerste film van Ted betere humor bezat. Kon me daar echt stuk om lachen. Weet iemand trouwens of er nog een Ted 3 komt in de toekomst?

avatar van ILDIB
Beetje meer van hetzelfde een dus minder dandeel1. Echt leuk zijn de gollom grappen.

avatar van Nicholas
Heerlijk vervolg dat voor mij het eerste deel zelfs overtreft. Een stortvloed aan grappen.

avatar van Antonev
Vermakelijk. Paar goede grappen, maar voor de rest vooral flauw.

avatar van Daan258
Net zo flauw en leuk als het 1e deel.
Gewoon 2 uur lang flauwe humor een simpel verhaal en puur vermaak.
Ook net als bij het vorige deel zaten er echt paar scene's tussen die er behoorlijk bovenuit schoten en erg grappig waren. Verder ook geen één moment verveeld tijdens de film en gedurende 2 uur sowieso de hele tijd met een glimlach naar me scherm zitten kijken.
Wel jammer dat Mila Kunis niet meer in dit deel speelt maar gelukkig is Amanda Seyfried wel weer een leuke toevoeging aan de film.

Misschien is deel 1 net ietsjes leuker maar ook dit deel krijgt van mij absoluut een 3,5*
Lekker weer een avondje gelachen.

avatar van mikey
Lompe beledigende film die te lang was en juist niet scherp. Dat mcFarlane zoveel issues heeft met zwarte lullen is niet grappig. Eerlijk dom blank volk is ook al niet leuk. Behalve Ribisi & John Lynch, die waren wel okay.

avatar van PEN15
Had er eigenlijk veel vertouwen in dat hij beter zou zijn dan de vorige en het spits werd spectaculair afgebeten, met een grote openingsshow, de recurring characters... en bah, het verzandde meteen weer in idiote onzin die nog saaier is. Het verhaal is geen moer meer aan, ik heb het idee dat Sam Jones / Flash Gordon terugkeerde, alleen al grappig moest zijn. Of dat je met Morgan Freeman in de cast je automatisch een goede film hebt. Het enige échte leuke vond ik de guys with tits en dat zat verdorienogaantoe al in de trailer. Toevallig, of niet? Een marky mark die gezien zijn leeftijd al lang geen marky meer is en knuffelt met een vijftien jaar jongere Amanda Seyfried zat tegen het provocerende aan.

avatar van martijn011
Stuk minder leuk dan het eerste deel. De film kent maar een paar echt leuke grappen, waar de 'Jurrassic Park' scene me het meest van kon bekoren, verder is het allemaal enorm flauw.
Wat ook niet echt meehelpt is het enorm slechte verhaal. Wat een vreselijk slecht script zeg, je moet wel enorm stoned zijn om zoiets te verzinnen.

Ted is als enige nog grappig, de rest is qua acteerwerk te bedroevend voor woorden. Seyfried moet zich werkelijk helemaal kapot schamen. Zonde dat een ster als Freeman zich hiervoor laat lenen.
Snel vergeten deze hap, mocht er een derde deel komen dan moeten de makers van goede huize komen om zich te herstellen.

avatar van Nicholas
martijn011 schreef:
Zonde dat een ster als Freeman zich hiervoor laat lenen.

Je bedoelt de man die in 374 films per jaar zit en reclame maakt voor Swinckels(?) bier?

Iets beter dan deel 1.

Al moet ik zeggen dat dat deel al te ver is weggezakt om precies te zeggen waaraan dat zou kunnen liggen. De scores liegen er in ieder geval niet op. Halfje meer, dus dat zal dan ook wel z'n reden hebben gehad.

Af en toe mist de grove humor compleet z'n doel, op andere momenten is het lekker droog en onder de gordel. Met een aantal acteurs die zich er ook graag voor uitlenen. Mooi momentje tussen Seyfriend en Gollum bijvoorbeeld, maar ook Freeman's Bieber opmerking (normaal té gemakkelijk) was raak. Dat zijn de momenten waarop de film op z'n leukst is.

Verhaaltje zelf is niet meer dan een kapstok, af en toe vertraagt het de boel ook net iets teveel. Ook zeker niet alles is even grappig, sowieso zit er wat teveel saaie stonerhumor in, maar blijkbaar zijn er nog steeds hele bevolkingsgroepen die beginnen gniffelen als het over wiet gaat.

Ach ja, redelijk tussendoortje voor op de bank. Echt geweldig zijn deze films niet, maar dit tweede deel wist af en toe toch best te vermaken. Jammer dat het niet constant genoeg was.

Vermakelijke en grappige film!

avatar van TornadoEF5
Film die leuke grappen bevat maar net zoals deel één een beetje ten onder gaat aan de wat oninteressante rode draad die boven iets te tragisch is om de film interessant te houden, of te veel naar drama ruikt... Als ik naar zo een film kijk, en zo een leuke grappen erin zie, dan ben ik echt niet op zoek naar een film over een oninteressante vent die een teddybeer in duizend stukken wilt scheuren. Dat is een beetje jammer en totaal onnodig. Bij het einde gaat de film ook totaal uit de bocht. Jammer. Nog altijd 3,0* waard, maar er viel volgens mij veel meer te halen uit deze twee films.

avatar van TornadoEF5
Onderhond schreef:
Iets beter dan deel 1.

De grappen met wiet zijn juist vaak de leuke grappen... Veel grappen schieten er trouwens dan niet meer over. Ik vind gewoon het wat geforceerde dramaplotje niet echt samengaan met de stonerhumor. Al moet de stonerhumor (zoals in bepaalde films) ook niet te absurd worden, maar iets te veel roepen deze twee films negatieve gevoelens op, terwijl dat als ik een komedie kijk ik dat gewoon liever niet heb. Alsof men geforceerd er toch een soort van dramaplotje in probeert te steken, omdat het zo hoort. Dat haalt de film ook volledig naar beneden, want daar zit de kracht van Ted niet, en daar zal ze ook nooit gaan inzitten. Maak gewoon een komedie, niets meer, niet minder... Een film duurt maar 90 tot 120 minuten doorgaans... zorg dat er meer tijd gespendeerd worden aan grappen en minder aan nodeloze achtervolgingen en dat soort geneuzel.

avatar van Shadowed
Flauw.

Na het best lollige deel 1 dat ook bekend staat onder de naam Ted vond ik dit maar een matig vervolg. Vooral omdat de film in zijn idee niet meer uitblonk en de humor wat minder pakkend was. Wel een leuke toevoeging, die Seyfried.

McFarlane scheld er weer flink op los als Ted. Wahlberg heeft hier wat minder komische kracht, en Seyfried is een leuke toevoeging, maar niet echt bepaald grappig. Er valt sowieso verrassend weinig te lachen in deze film, al blijft de teddybeer wel leuk.

Soms leuk, maar in zijn geheel veel minder geslaagd dan deel 1, die wat leuker was en destijds vooral in zijn idee uitblonk. Die magie is er hier een beetje af.