Ted 2 (2015)

115 minuten / 125 minuten (unrated)

geregisseerd door Seth MacFarlane
met Mark Wahlberg, de stem van Seth MacFarlane en Amanda Seyfried

De grofgebekte teddybeer Ted heeft zijn vriendin Tami-Lynn ten huwelijk gevraagd en wil kinderen met haar hebben. Maar een rechter wil er niet aan geloven dat een teddybeer als vader kan volstaan. Ted trekt daarop vervolgens met zijn beste vriend John (Mark Wahlberg) naar het gerecht om te vechten voor zijn rechten, maar of dat een goed idee is?

avatar van Pazmaster
De acteurs doen hun werk, de grappen zijn lekker grof en het ziet er allemaal prima uit. Toch kon ook dit deel me niet bekoren, het feit blijft dat je naar een teddybeer zit te kijken. En ondanks de grove taal vind ik het allemaal wat kinderachtig overkomen. De geijkte paden worden weer gevolgd, het is nergens verrassend en het einde is weer enorm voorspelbaar.

Leuke film met een paar zeer goede grappen.

avatar van zaleino
leuke film maar deel 1 was beter

avatar van schumacher
Je bent er tegen of je bent ervoor .
Ik vond het alweer net zoals deel 1 een vermakelijke film.
Deel 1 was idd wel iets beter vond ik toch kon deze er zeker en vast mee door.
Leuk avondje, zak chips derbij en colake en genieten maar, meer moet dat soms niet zijn.
Aanrader net zoals deel 1, vond je deel 1 al niet goed dan moet je ook deel 2 niet bekijken .

kos schreef:

Ik denk niemand

avatar van Timothyvdmeer
toch net over de voldoende. Zo vaak in een deuk gelegen. Maar bijna 2 uur was wat te lang.

avatar van psychopath
Genoten en gelachen, vond em zelf leuker dan deel 1

avatar van TheLionKingFan
Erg grappige film, het stukje in de improvisatieclub was zonder twijfel het grappigste. 4*

avatar van louisvf
Beter uitgangspunt dan het eerste deel wat het geheel wat inhoudelijker maakt.
Verder nog steeds uitermate flauw. Komt jammer genoeg nergens dicht in de buurt van de kwaliteit van de eerste seizoenen van Family Guy.

TMP
Lekker melig vervolg op Ted. Best veel gelachen, hoewel de humor hier en daar wel wat erg plat is. Doet niet onder voor het eerste deel. Leuke gastrol ook voor Liam Neeson, die uit het niets opduikt. Heel vermakelijk.

Film heeft een aantal goede scenes, maar voor de rest niet heel bijzonder. Zeker niet bioscoopbezoekwaardig, zou dan wachten op een goede downloadrelease!

Overall matig, maar wel paar keer goed gelachen. Soms ook wat te flauw.
Al met al vermakelijk...

HulkStrong
Meh.

Wahlberg op automatische piloot in een standaard cgi-afhankelijk prentje. Een keer of 3, 4 kon er een glimlach van af, meer niet. Ga toch nog eens deel 1 bekijken want het grootste pluspunt van de film vond ik de aaibaairheid van Ted zelf, in combinatie met z'n karakter.

PS: Wahlberg vind ik anders super, maar ik vind hem niet de juiste keuze.

Pluisje94
Leuk om een keer gezien te hebben, vond het echter geen komedie, totaal niet grappig, wel een leuk/mooi verhaal.

avatar van Shinobi
"What is that? What are you doing?"

Deel één vond ik niet zo denderend, maar ik heb toch de gok gewaagd met dit vervolg. Helaas biedt dit deel niets nieuws onder de zon.

In 'Ted 2' staat de vuilgebekte teddybeer centraler, aangezien hij nu op eigen benen staat; hij is getrouwd en probeert een gezin te stichten. Logischerwijs gaat dit niet zonder slag of stoot, omdat Ted nu zelfs moet aantonen dat hij een persoon is. Op zich een aardige opzet, maar de film blijft stug aanmodderen met een dun verhaal dat erg voorspelbaar is.

Wat volgt is een aaneenschakeling van grove grappen en gestoorde situaties die veelal hit-and-miss zijn. Eigenlijk zijn deze momenten lukraak aan elkaar gemonteerd zonder enige vorm van coherentie. Weliswaar zitten er een paar geslaagde scènes tussen, maar deze zijn te schaars om je als kijker voor de gehele speelduur geboeid te houden. Hierdoor gaat men al gauw de langdradige kant op.

De film wordt wel enigszins overeind gehouden door de chemie die Mark Wahlberg en Seth MacFarlane met elkaar delen. De interactie tussen deze twee blijft van tijd tot tijd vrij fris aanvoelen, ondanks dat ze min of meer een herhaling van zetten doen. Wat dat betreft worden er enkele zaken uit het vorige deel herkauwd.

Al met al een matig vervolg dat je als overbodig kunt bestempelen. Het is duidelijk te merken dat MacFarlane met niets origineels op de proppen kan komen om de volle 115 minuten te vullen.

2,0 Sterren.

avatar van voskat
kos schreef:
Benieuwd hoeveel van de jongere generatie de Breakfast Club scene doorhebben.

Nu je het zegt... Ik krijg steeds sterker het vermoeden dat deze film vooral als "grof" wordt ondervonden door mensen die de meeste NIET-sperma-poep-of-zwarte-piemels grappen niet hebben begrepen.

avatar van Flat Eric
“I think I want to sleep on a bed made of your voice.”

Deel 2 zal wel tegenvallen dacht ik voor aanvang van de film maar het viel me gelukkig heel erg mee.
De grofgebekte beer was toch best aandoenlijk. Verder een sympathieke cast, geinige cameo's waaronder Leno en leuke grappen. Ik heb me vermaakt.

avatar van Richard_Voorhees
stinissen schreef:

Ik denk niemand

Ik herkende de referentie zelf omdat ik een zwak heb voor jaren '80 films en de bovenstaande film ooit wel gezien heb. De zaal reageerde echter wat lauw, dus veel van de "jongere generatie" filmliefhebbers leken hem inderdaad niet mee te krijgen.
Andere referenties naar The Lord of the Rings en Jurassic Park werden dan wel weer gewaardeerd, maar dat zijn natuurlijk films die zelfs de wat jongere kijkers (zag in de zaal toch wel een aantal kinderen van rond de 13/14 jaar oud) meestal wel kennen.
Verder vond ik het leuk hoe ze elementen en bepaalde grappen uit het eerste deel wisten te behouden in combinatie met een compleet nieuwe verhaallijn. Vaak zijn vervolgen "meer van hetzelfde", maar men heeft hier echt geprobeerd iets compleet origineler te zijn.
Dat wist ik over het algemeen wel te waarderen. De meeste grappen waren wel leuk en het acteerwerk was ook wel aardig. Zonde dat ze Seyfried's prachtige grote ogen meerdere malen vergeleken met die van Gollum. Persoonlijk vind ik dergelijke ogen erg mooi en moet ik eerlijk toegeven dat ik Amanda Seyfried een knappe jonge vrouw vind. Met betrekking tot de "eye candy" wel een waardige opvolgster van Mila Kunis.
Maar nu dwaal ik misschien iets teveel af. De film zelf vond ik net iets minder leuk dan de voorganger. Waarom? Ondanks dat ik de originaliteit van de nieuwe verhaallijn wel kon waarderen, moet ik wel toegeven dat men soms wat teveel blijft hangen in de hele rompslomp rondom Ted's zaak. Goed, dat is ook het focuspunt van de film, maar de soms ietwat lange (rechtszaak)scenes die dit teweeg brengen halen de vaart er soms wat uit. Wat dat betreft had men wat mij betreft wel hier en daar wat mogen inkorten.
De film duurt namelijk best lang voor een dergelijke film en dat zorgt ervoor dat er soms ook gewoon stukken zijn die minder goed uit de verf komen.
Ondanks dat moet ik zeggen dat ik als liefhebber van MacFarlane's humor wederom wel hier en daar genoten heb. Vooral van de leuke hoogtepuntjes als Liam Neeson voorbij komt in een vaag bijrolletje en de vechtscene die "The Flash" (cameo van Sam Jones) start op Comic Con.
Leuk voor zij die de stijl van MacFarlane kunnen waarderen.

Zeer vermakelijke film. Heb me een aantal keren kapot gelachen!

avatar van weberanja
Bah flauwe bedoening.

avatar van wwelover
Na de recensies was ik er al bang voor, maar Ted 2 is een behoorlijke teleurstelling. Deel 1 vond ik nog erg leuk, maar in deze film is er echt amper een verhaal. En dat kleine beetje verhaal stelt ook niks voor. De film werd nog dragelijk door de vele grappen, maar het is wel veel herhalingswerk. Betwijfel of McFarlane echt ooit gaat verrassen met iets nieuws.

avatar van Domainator
Toch wel jammer dat McFarlane geen goed vervolg kon maken op het geweldige eerste deel.
Leuker dan deel 1 was niet mogelijk maar dit is wel erg teleurstellend, er werd nauwelijks gelachen in de bioscoop. Het verhaal was wel aardig maar had soms meer weg van een feelgood movie\romantische komedie. Er zaten veel minder (goede) grappen in en was op enkele momenten zelfs saai. De film doet een beetje afbreuk aan het eerste deel wat voor mij een van leukste films van de afgelopen jaren is.
Toch 2,5 ster omdat het TED is.

deze heb ik gisteren gezien ik vond ted1 wel leuker maar denk dat deel 3 nog leuker word

Zeer zwakke en weinig vermakelijke film. Veel steeds terugkerende slechte grappen. Leuk voor 16 jarige jongens die van poep en pies en seks humor houden. Man man man, wat een afgang.

avatar van voskat
JuliusCaesar schreef:

Zo veel poep/pies/seks humor zit er helemaal niet in. Het overgrote deel van de grappen zijn culturele verwijzingen en wat stonerhumor.
Maar ja, als je die niet snapt, dan ligt dat niet aan de film...

Deel 1 was beter, maar bijzonder goed vermaak. Mensen die hier niet om kunnen lachen, houden niet van het genre. Dit poep en seks humor noemen is veelzeggend over het totaal niet begrijpen van de film. Bij vlagen hilarisch, goed verhaal. Keihard en soms over het randje. Ik hou er wel van.

avatar van andrehoek
Wel beter dan deel 1. Its I Am Legend in my nutsack...

Aan deze film valt niet zo veel te begrijpen. De verhaallijn is werkelijk heel dun te noemen. Overigens zijn er best films in dit genre die ik kan waarderen, maar hier vond ik het niveau ronduit teleurstellend. Dat komt ook omdat ik best wat van de film had verwacht.

avatar van LPereboom
Ik heb met prima vermaakt met Ted 2, ik vond de grappen geslaagd en het verhaal is voor mij niet echt uitgemolken! Humor is grof en droog, soms vernieuwend. Natuurlijk het blijft een teddybeer, maar in ted stoort me dit echt niet. Ik vond deel 2 ook goed en dit had ik zeker niet verwacht! Een dikke 7/10 voor Ted 2!!