menu

Series / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2020

zoeken in:
We naderen het eind van een speciaal jaar, 2020. Genoeg thuis gezeten, genoeg tijd gehad om TV te kijken? Tijd om over die Top 10 van 2020 te beginnen nadenken he?

Tip en handig hulpje: "moviemeter.nl/series/user/xxx/votes/2020"

xxx is jouw user ID.
weet je die niet? klik op je profielfoto, en kijk achteraan in de URL:
"moviemeter.nl/series/user/xxx"

Wel grappig. Ik heb geen enkele onvoldoende gegeven. Maar dat is verklaarbaar. Als ik in een serie na een aflevering of twee merk dat het niets is kijk ik niet verder en geef ik ook geen punt...

Niet enorm veel 2020 seizoenen gezien, maar hierbij mijn lijst.
Ik laat spelprogramma's en reality even voor wat het is, en heb dus enkel fictie en docu series in mijn lijst.
1. Dark - Seizoen 3
2. Sex Education - Seizoen 2
3. Formula 1 Drive To Survive - Seizoen 2
4. Westworld - Seizoen 3
5. Killing Eve - Seizoen 3
6. Dead To Me - Seizoen 2
7. The Good Place - Seizoen 4
8. Jeffrey Epstein Filthy Rich - Seizoen 1
9. The Haunting of Bly Manor - Seizoen 1
10. After Life - Seizoen 2

brawljeff schreef:
Niet enorm veel 2020 seizoenen gezien, maar hierbij mijn lijst.
Ik laat spelprogramma's en reality even voor wat het is, en heb dus enkel fictie en docu series in mijn lijst.

Dat is snel, vind ik eigenlijk wel knap Mijn top 3 weet ik ook al, maar ik hoop nog een veraasing tegen te komen deze laatste weken

JorisTVmeter ik kijk momenteel alleen iets oudere series. Mogelijk kijk ik het nieuwe seizoen Mandalorian nog wel dit jaar. Zat al helemaal in de lijstjes, dus deze kon er ook wel vast bij.

The Mandalorian staat nog in de planning voor de kerstvakantie en wellicht nog The Queens Gambit.

mijn top 11: 2020
willekeurige volgorde:

ZeroZeroZero - Seizoen 1 (2020)
I, Sniper - Seizoen 1 (2020)
Better Call Saul - Seizoen 5 (2020)
Gangs of London (2020)
Patria - Seizoen 1 (2020)
Homeland - Seizoen 8 (2020)
Okkupert - Seizoen 3 (2019-2020)
Ozark - Seizoen 3 (2020)
Narcos: Mexico - Seizoen 2 (2020)
The Last Dance - Seizoen 1 (2020)
Deutschland 89 - Seizoen 3 (2020)

Zoiets:
1. The Mandalorian - seizoen 2
2. Dark - seizoen 3
3. Picard - seizoen 1
4. The Alienist - seizoen 2
5. The Umbrella Academy - seizoen 2
6. Reality Z - seizoen 1
7. Epidemiya - seizoen 1
8. Castlevania - seizoen 3
9. Locke & Key - seizoen 1
10. Transformers: War for Cybertron - seizoen 1

Hierbij ook mijn lijstje.

1. The Queen's Gambit
2. Star Wars: The Clone Wars - seizoen 7
3. Westworld - seizoen 3
4. Narcos: Mexico - seizoen 2
5. The Boys - seizoen 2
6. Hip-Hop Evolution - seizoen 4
7. Rick and Morty - seizoen 4
8. Down to Earth with Zac Efron
9. Tiger King: Murder, Mayhem and Madness
10. Umbrella Academy - seizoen 2

Mijn seriejaar 2020 zit er wat betreft series uit dit jaar er wel op. Het was een ongekend goed jaar, wat een kwaliteit is er verschenen. Dankzij de corona had ik ook veel tijd om te kijken, waardoor ik best wel eens iets heb gekeken wat ik anders misschien niet snel had gedaan, als The Crown. Waarbij het vierde seizoen mijn nummer 1 van dit jaar is geworden.

1. The Crown - s4 (4.5*)
2. Sunderland 'Til I Die - s2 (4,5*)
3. The Mandalorian - s2 (4,5*)
4. Better Call Saul - s5 (4*)
5. The Last Dance - s1 (4*)
6. Sex Education - s2 (4*)
7. The Queen's Gambit (4*)
8. De Slimste Mens Ter Wereld - s18 (4*)
9. High Score - s1 (4*)
10. Ratched - s1 (4*)

Speciale vermelding nog voor de 3 grootste baggerseizoenen van dit jaar: 13 Reasons Why s4, The Simpsons s31 en Muppets Now. Allen beoordeeld met een treurige 1,5*.

Nog snel voor het jaar over is:

01. Re:Zero S2
02. Eizouken ni wa Te wo Dasu na!
03. Haikyuu S4 & deel twee
04. The Boys S2
05. The Queen's Gambit
06. Devs
07. Primal
08. Solar Opposites
09. Kaguya-sama S2
10. Fog Hill of Five Elements

Eerzame vermeldingen: het vierde seizoen van Fargo (weinig innovatief, maar nog steeds best vermakelijk), Jujutsu Kaisen (nog bezig, maar vooralsnog een zeer degelijke battle shounen), en Normal People (een sterk karakterdrama). En Patria en het tweede seizoen van Hilda moet ik nog een keer gaan proberen.

Een topjaar voor series was het in mijn ogen niet - daarvoor waren er te weinig echte uitschieters - maar met alle productieproblemen door corona had het een stuk erger gekund, en er was nog steeds meer dan genoeg te genieten, van sterke sequels (Re:Zero, Haikyuu, The Boys) tot liefdesverklaringen aan animatie (Eizouken) en science fiction die je aan het denken zet (Devs). En Solar Opposites (van één van de mensen achter Rick & Morty) compenseert gelukkig enigszins voor de stagnatie van die latere serie. Alles bij elkaar een prima jaar dus, maar waarschijnlijk niet één waar ik heel sterke herinneringen aan over zal houden.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:51 uur

geplaatst: vandaag om 00:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.