Mijn Series +

The Stranger (2020)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad
Miniserie, 363 minuten

ontwikkeld door Danny Brocklehurst, Harlan Coben, Richard Fee en Nicola Shindler
met Richard Armitage, Siobhan Finneran en Jennifer Saunders

Adam Price heeft een goed leven, twee geweldige zonen en een waterdicht huwelijk, totdat op een nacht een vreemdeling naast hem in een bar zit en hem een verwoestend geheim vertelt over zijn vrouw, Corinne. Terwijl Adam het bedrog van zijn vrouw begint te onderzoeken, raakt hij al snel verstrikt in een duister mysterie. Hij realiseert zich dat als hij niet precies de juiste stappen zet, de samenzwering waar hij tegenaan liep niet alleen levens zal ruïneren maar ook levens zal beëindigen.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8

avatar van DjFrankie
Vind dit wel een fijne serie ondanks de voorspelbaarheid. Kijkt vlot weg.

Op zich een leuke serie, wel erg voorspelbaar, zoals DJFrankie hierboven ook zegt. Finneran is opzich een prima actrice, maar is toch echt niet geschikt als detective of agente.

Beetje te vergelijken met The Sinner en The Missing, maar als ik een rangorde moest maken dan zou dat zeker zijn:

1. The Sinner
2. The Missing
3. The Stranger

3.5* voor The Stranger (in 1 dag seizoen 1 gekeken )

avatar van Morning-after-pi
Ik vind dit bijzonder zwak. De kijker zo weinig mogelijk info geven is zeer gemakkelijk als scenario. Je kan dan als het ware een simpele gebeurtenis heel mysterieus maken door nauwelijks iets prijs te geven. In dit genre is het net de kunst om op het verkeerde been gezet te worden, om telkens onverwachte plotwendingen in te bouwen enz. Dit ontbrak allemaal. Bovendien vond ik de personnages vlak en interesseerde me ze niet. Zeer zwakke prestatie in het genre. Geef mij maar The Missing zoals hierboven vermeld, of andere toppers als La Trêve enz.

avatar van joy4ever
Niet eens zo een verkeerde serie. Ik vond de slotaflevering eigenlijk best sterk. Nooit gedacht dat Corinne dood zou zijn en dan ook nog de manier waarop. Positieve verrassing.

avatar van theo79
Vrij degelijke serie die constant boeiend blijft. Het acteerwerk is ook overwegend goed.

avatar van DionneDarko
Wat een shit show. Kan niet anders zeggen. Of ik in een foute soap beland was. En al die 'wendingen' zag ik ook al mijlenver aankomen. Ik keek voor Jennifer Saunders maar die had niet eens zo'n enorme rol. Dennis Pennis zat er ook in, kwam ik achter. Maar echt de meest domme rol ever. Sorry, maar ben gefrustreerd dat ik deze uren van mijn leven hieraan gespendeerd heb.

avatar van Morning-after-pi
DionneDarko schreef:

Volledig akkoord. Snap de hoge rating echt niet. Typisch voorbeeld van snel in elkaar geflanste serie om aan de Netflix druk te voldoen.

avatar van Aapje81
Mijn voornaamste reden om hier naar te kijken was de naam van Harlan Coben. Zijn romans lezen als een trein en zijn uitermate geschikt om te verfilmen. Qua tempo en plotontwikkelingen voldoet deze serie zeker aan mijn verwachtingen.

Voornaamste kritiekpunt is echter dat lang niet alle personages even boeiend of interessant zijn. Uitdieping wordt hier en daar toch wel gemist en sommige figuren zijn in mijn beleving volstrekt overbodig. Toch ben ik wel tot het eind geboeid blijven kijken maar eerlijk is eerlijk er zijn zeker betere series in het genre.

Uiteindelijk is het misschien toch beter om het boek erbij te pakken: The Stranger - Harlan Coben (2015) - BoekMeter.nl

Boven gemiddeld

Gewoon héérlijke verslavende tv.