• 8.978.927 stemmen

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Sally Wainwright

Met onder meer: Sarah Lancashire, Siobhan Finneran en Charlie Murphy

Release datum: dinsdag 29 april 2014

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot Happy Valley

Catherine Cawood is een hardwerkende politie-inspecteur die aan het hoofd staat van het district Yorkshire. Daar wordt iemand ontvoerd, maar dat ontspoort al snel in een reeks gruwelijke moorden. Catherine beseft al gauw dat ze voor een opdracht staat die boven haar eigen bevoegdheden gaat en dat dit zich wel erg dicht bij huis afspeelt...

Catherine Cawood

Ashley Cowgill

Helen Gallagher

Meningen over Happy Valley

vrijdag 12 augustus 2016
Happy Valley seizoen 1 Geweldige serie. Heerlijk grauwe, grijze, harde en voornamelijk realistische Britse serie. Wat is het toch altijd weer genieten om iets uit de UK te zien; geen dik opgemaakte sterren, geen ongrijpbare super schurken, maar een kijkje in de keiharde realiteit via een combinatie van misdaad en sociaal drama zoals alleen de Britten kunnen in hun TV series en cinema. Ik heb er erg van genoten en hoop dat serie 2 snel op Netflix komt.

symfoton-67

dinsdag 6 september 2016
Happy Valley seizoen 1 Vind dit een vakkundig gemaakte serie. Rauw en vrij direct op een manier waarop alleen Britten dat lijken te kunnen. De karakters zijn uitgebreid uitgewerkt en dat is gelijk het sterkste punt. Het acteerniveau is hoog. Moet toegeven dat er af en toe een (korte) scene in zit die wat als een tang op een varken slaat, maar dat is slechts een schoonheidsfoutje. Vergelijkbaar met Broadchurch, een serie waarbij de emotionele aspecten ook zo'n grote rol spelen.