• 8.612.733 stemmen

Happy Valley - Seizoen 2 (2016)

Show titel: Happy Valley

Afleveringen: 6

Speelduur: 6 uur

Ontwikkeld door: Sally Wainwright

Met: Sarah Lancashire, Siobhan Finneran en Charlie Murphy

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: dinsdag 9 februari 2016

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• Canal Digitaal Bekijk seizoen 2 via Canal Digitaal
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Happy Valley

Catherine Cawood is een hardwerkende politie-inspecteur die aan het hoofd staat van het district Yorkshire. Daar wordt iemand ontvoerd, maar dat ontspoort al snel in een reeks gruwelijke moorden. Catherine beseft al gauw dat ze voor een opdracht staat die boven haar eigen bevoegdheden gaat en dat dit zich wel erg dicht bij huis afspeelt...

Afleveringen Seizoen 2 (2016)

1. Aflevering 1

9 februari 2016 (1 uur)

Er zijn achttien maanden verstreken. Catherine is aan het werk en probeert een zaak van schapendiefstal op te lossen. Hierbij vindt ze het ontbonden lichaam van prostituee Lynne Dewhurst. Dat verborgen is in een garage. Algauw volgt er een onderzoek. De moordenaar Tommy Lee Royce, die een levenslange gevangenisstraf uit zit in een zwaar beveiligde gevangenis, geeft onverwacht nieuws. En krijgt bezoek van een mysterieuze vrouw. Terwijl Detective-Sergeant John Wadsworth in een lastige situatie belandt als zijn vriendin onverwachts aan de deur van zijn huis, waar hij woont met zijn vrouw en kinderen, staat.

2. Aflevering 2

16 februari 2016 (1 uur)

Catherine brengt Ilinka naar huis. Zij is een uitgehongerde Kroatische vrouw die vier jaar lang het slachtoffer is geweest van mensenhandelaren. Hierna arresteert Catherine een jongen op een middelbare school voor het handelen in drugs omdat ze niet mee kan helpen met het huis-aan-huis-onderzoek voor de zaak van de seriemoordenaar die al drie vrouwen heeft vermoord. Later krijgt ze woorden met haar zus, omdat die weer is gaan drinken. Ondertussen tracht John, Vicky uit zijn leven te krijgen, wat absoluut niet lukt.

3. Aflevering 3

23 februari 2016 (1 uur)

Tommy moedigt Frances Drummond aan om door te gaan met de pogingen om Catherine's leven te verzieken. Catherine'moet naar een therapeut en deze probeert te begrijpen waarom ze de begrafenis van Royce's moeder heeft bijgewoond.Catherine is opgelucht door de vermoedelijke zelfmoord van een van Ilinka`s mensenhandelaren. Maar Ilinka ziet dit anders. Ondertussen krijgt John het benauwd als Vicky's lichaam wordt ontdekt.

4. Aflevering 4

1 maart 2016 (1 uur)

Catherine overhoort prostituee Leonie, die een aanval en verkrachting van Sean Balmforth heeft overleeft. Sean is nu de hoofdverdachte in hele reeks moorden. Ondertussen moet John snel een antwoord vinden op de vraag waarom Vicky's nummer in zijn telefoon staat. Als Catherine een cadeautje aan Ryan geeft voor zijn tiende verjaardag, drukt dat haar op het feit dat gevaar dichterbij is dan ze denkt. Ergens anders onderneemt Daryl actie, wanneer hij wordt geconfronteerd met drie jongens die hem lastigvallen.

5. Aflevering 5

8 maart 2016 (1 uur)

Daniel vermoedt dat iemand op school misschien verantwoordelijk is voor Ryans hernieuwde interesse in zijn vader en probeert uit te leggen dat Tommy geen goede vader is. Terwijl Sean protesteert dat hij onschuldig is, krijgen Jodie en John toestemming om hem aan te klagen voor alle moorden. Maar het genoegen is van korte duur als er nog een lichaam wordt gevonden. Daryl maakt middenin de nacht zijn moeder Alison wakker.

6. Aflevering 6

15 maart 2016 (1 uur)

Catherine en Shaf bezoeken de boerderij van Alison en Daryl, en doen een onverwachte ontdekking. Ondertussen beginnen Andy en Jodie te beseffen dat de moordenaar van Vicky Fleming weleens iemand anders kan zijn. En Johns kwellingen nemen toe, wat hem drijft tot dramatische maatregelen.

Alle Acteurs en Actrices

Praveen Badal

1 aflevering

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Wederom genoten van het tweede seizoen van Happy Valley. Heel realistisch, ze zou zo maar je buurvrouw kunnen zijn. Ook waar ze tegenaan loopt in haar politiewerk, komt sterk overeen met de werkelijkheid. De verschillende karakters in de serie worden goed weergegeven. Er wordt ook goed geacteerd. Kortom een aanrader. 4.5

avatar van Shaky

Shaky

Opnieuw een prachtig seizoen van Happy Valley. Gisteren aan begonnen, maar de serie laat je niet los en ik moest weten hoe het ging eindigen. Nee, beter gezegd: ik wilde weten wat er nog allemaal ging gebeuren. Het proces is belangrijk dan het product in dit geval. IJzersterk acteerwerk, sterk verhaal, drama, actie, misdaad en het grijs grauwe Halifax op de achtergrond. Seizoen 3 komt op zijn vroegst in de zomer van 2018, maar ik kijk er nu al naar uit.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Inderdaad weer een fijn seizoen waar weer veel gebeurt

avatar van james_cameron

james_cameron

De eerste twee afleveringen van deze tweede reeks voelen soms iets te druk en geforceerd aan, maar daarna is het weer genieten geblazen van deze sublieme engelse politieserie. Sterk spel van de hele cast en spannend uitgewerkte plotlijnen, die direct doorpakken op de gebeurtenissen in de eerste reeks. Mag van mij nog wel even doorgaan, maar als het hierbij blijft is het ook goed.

avatar van ZAP!

ZAP!

Ook bij dit seizoen heb ik m'n twijfels. Ann spreekt het hier zelfs letterlijk uit: Catherine lijkt god zelve, ook al maakt ze ook fouten (het einde, waar ze de detective vraagt hoe ze hem moet benaderen, komt over als een slechte grap). Het drama hier is heavy, vooral dat met Ryan en zijn (non-)vader. De andere zaken (de detective die afgeperst wordt, de moeder en zoon op de boerderij) voelen er een beetje geforceerd bij in geplakt. Slecht is het zeker niet en er wordt goed geacteerd (Tommy Lee Royce en zijn aanbidster worden wel vermoeiende rollen op een gegeven moment), dus ook hier een krappe voldoende. En toch benieuwd wat het nieuwste seizoen gaat brengen.