Mijn Series +

Happy Valley - Seizoen 1 (2014)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Sally Wainwright
met Sarah Lancashire, Siobhan Finneran en Charlie Murphy

Catherine Cawood is een hardwerkende politie-inspecteur die aan het hoofd staat van het district Yorkshire. Daar wordt iemand ontvoerd, maar dat ontspoort al snel in een reeks gruwelijke moorden. Catherine beseft al gauw dat ze voor een opdracht staat die boven haar eigen bevoegdheden gaat en dat dit zich wel erg dicht bij huis afspeelt...

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van 3 2 1 cut
Ja, dit is een zeer goede Engelse serie. Zeer indringend, eerlijk, laat ook heftige kanten zien en ik kan mij zeer goed voorstellen dat bepaalde criminele 'activiteiten' in het echt ook zo uitgevoerd worden. En toch ook ergens een vleugje Britse humor. Topklasse.

Zeer benieuwd naar de tweede serie.

avatar van DionneDarko
Helemaal met bovenstaande eens!

avatar van hoffhaan
Wat een geweldige serie is dit. Zoals het werkelijke leven wordt getoond in al zijn facetten is formidabel. Ook waar een politievrouw tegen aanloopt in haar werk is realistisch weergegeven. Topserie. 4.5

avatar van Robbie.T.
Geweldige serie. Heerlijk grauwe, grijze, harde en voornamelijk realistische Britse serie. Wat is het toch altijd weer genieten om iets uit de UK te zien; geen dik opgemaakte sterren, geen ongrijpbare super schurken, maar een kijkje in de keiharde realiteit via een combinatie van misdaad en sociaal drama zoals alleen de Britten kunnen in hun TV series en cinema. Ik heb er erg van genoten en hoop dat serie 2 snel op Netflix komt.

Vind dit een vakkundig gemaakte serie. Rauw en vrij direct op een manier waarop alleen Britten dat lijken te kunnen. De karakters zijn uitgebreid uitgewerkt en dat is gelijk het sterkste punt. Het acteerniveau is hoog. Moet toegeven dat er af en toe een (korte) scene in zit die wat als een tang op een varken slaat, maar dat is slechts een schoonheidsfoutje. Vergelijkbaar met Broadchurch, een serie waarbij de emotionele aspecten ook zo'n grote rol spelen.

avatar van JorisTVmeter
Ik sluit me aan bij de twee bovenstaande berichten. Zeer sterke serie, goed geacteerd en komt zeer realistisch over. Ook zeer leuke rol van Sophie Rundle trouwens.