• 8.484.959 stemmen

Release datum: 14 april 2013

• NPO Start Bekijk via NPO Start
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Endeavour

De jonge Endeavour Morse zet in de jaren '60 zijn eerste schreden op het speurderspad. Alles begint als de jonge, pientere Morse zich aanmeldt bij de politie van Oxfordshire, waar hij al gauw doorgroeit naar de afdeling misdaadbestrijding. Na een succesvol moordonderzoek neemt de door de wol geverfde inspecteur Fred Thursday Morse onder zijn hoede als een soort pupil. Thursday leert Morse de fijne kneepjes van het vak, en hoe: Morse lost de ene na de andere gecompliceerde moordzaak op. Maar sommige van zijn superieuren zijn niet echt blij met al die successen. En dat zal Morse merken ook.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Endeavour seizoen 9?

Acteurs en Actrices

Meningen over Endeavour

avatar van ZAP!

ZAP!

zaterdag 5 mei 2018
Endeavour seizoen 5 Endeavour revancheert zich t.o.v. s4. De afleveringen zitten puik in elkaar, we komen in allerlei verschillende wereldjes terecht en er zijn tal van redelijk interessante zijlijnen die al dan niet doorlopen vanuit de vorige seizoenen en in eventueel volgende door te trekken zijn. En de aankleding / settings zijn uiteraard weer om door een ringetje te halen.

Shaun Evans doet het prima, al steelt Roger Allam regelmatig de show met z'n gortdroge opmerkingen. "Ooh, rice pudding! With the skin on?" De rest van de cast doet het ook naar behoren, met als uitschieter DeBryn als (meestal) laconieke lijkschouwer. Opvallend zijn de namen van een flink aantal hoofdpersonages. Allereerst natuurlijk Endeavour (inspanning, streven), maar ook Thursday, Bright, Strange, Fancy, Trewlove (uit te spreken als truelove) en de grootste slechterik heet Nero... what does it all mean? Ik weet het niet.

Terug naar 3,5*.

HydePark