ad
  • 8.145.916 stemmen

Endeavour - Seizoen 6 (2019)

Show titel: Endeavour

Seizoenen: 7 seizoenen

Afleveringen: 4

Datum van release: zondag 10 februari 2019

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Endeavour

Afleveringen Seizoen 6 (2019)

1. 1. Pylon

De moord op een schoolmeisje leidt Endeavour terug naar Oxford. Hij weigert te geloven dat de hoofdverdachte het gedaan heeft en moet zich haasten om de waarheid te achterhalen en een volgend slachtoffer voor de dood te behoeden.

2. 2. Apollo

De landing van de Apollo 11 op de maan is nabij. Endeavour moet ondertussen de verdachte dood van een veelbelovende jonge astrofysicus en zijn vriendin onderzoeken.

3. 3. Confection

De eigenaar van een chocoladefabriek wordt vermoord tijdens een lokale jacht. Het onderzoek leidt Endeavour naar het slaapdorpje Chigton Green.

4. 4. Degüello

Een bibliothecaris wordt vermoord in Oxford. Endeavour en zijn team worden tot het uiterste gedreven terwijl zij de waarheid achterhalen.

En vanavond om 20.39u al de 1e afl. op de Belg: TV-gids | één.be - een.be

avatar van Brix_mm

Brix_mm

Deel een van serie 6 was meteen alweer een stevige binnenkomer.

Deze serie blijft oersterk.

ZAP!

Ben iets minder te spreken; deze zaak zit wel een beetje geforceerd in elkaar (ongeluk wordt als moord geënsceneerd en even later zoekt die misbruiker een nieuw slachtoffer in dezelfde buurt terwijl de aandacht voor zijn oude zaak volledig opgelaaid is) en Thursday valt uit zijn rol door gedwee mee te doen met zijn nieuwe baas en dan ineens weer wil dat zijn carrière de goot in gaat met de vondst de eigenlijke hamer uit een oude moordzaak.

Toch blijft het een fijne serie, met personages en ontwikkelingen die nog steeds (of zelfs steeds ietsje meer) weten te beklijven. Zal de snor er in afl.2 af zijn / gaan, nu hij weer officieel detective is?

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

Ik vind Endeavour een prachtige serie. Ok niet elk plot is even sterk maar het is gewoon mooi om te zien hoe de Jonge Morse en zijn mede collega's zich gaandeweg ontwikkelen door de gehele serie. De 2e aflevering van dit seizoen is wel ietsjes beter. De slot aflevering heeft nog een onverwachte ontknopping in petto.

hilversum3 schreef:

...maar het is gewoon mooi om te zien hoe de Jonge Morse en zijn mede collega's zich gaandeweg ontwikkelen door de gehele serie...

Eens. Ben benieuwd hoe lang dit gaat lopen en of ze dan ook doorgaan tot de originele Inspector Morse... of zelfs voorbij...?

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

ZAP!

En dan is het ook nog de vraag, Hoe lang wil Shaun Evans de Titelrol vertolken? en wie zou hem dan evt moeten vervangen?

ZAP!

Niemand. Evans hoort er gewoon bij, vind ik.

ZAP!

Helaas maar een uurtje van afl. 2 gezien, maar erg vermakelijk weer.

ZAP! schreef:

Ben iets minder te spreken; ... ... en Thursday valt uit zijn rol door gedwee mee te doen met zijn nieuwe baas en dan ineens weer wil dat zijn carrière de goot in gaat met de vondst de eigenlijke hamer uit een oude moordzaak.

Nu op het einde bedenkt hij zich toch maar weer met het afkoopgeld... naja. Ook komen een aantal hoofdpersonages bijna om het leven, maar toch maar niet. En die ene copper bleek toch een beste, in de kern. Ik vond het allemaal wat te geforceerd geschreven.

De moordzaken an sich, de sfeer, de soundtrack, de sets e.d. en de acteurs / personages kwamen grotendeels toch wel prima uit de verf, het uitgemolken genre nog maar es in acht nemend.

Drie sterren ditmaal.

P.s.: voor wie zich ook afvroeg wat Degüello nou toch betekent: zap! Niet dat ik exact de link zie, maar soit.

avatar van Brix_mm

Brix_mm

Dit is toch echt wel mijn huidige favoriete politieserie.

Voorheen was er concurrentie van George Gently, maar die is inmiddels helaas de pijp uit .

Het laatste deel van seizoen 6 vond nagelbijtend spannend...op het puntje van mijn stoel zittende bekeken.

De cast is en blijft ontzettend sterk.

Vooral leuk dat de oude hoofdcommissaris weer een grotere rol heeft gekregen.

Wat een schitterende acteur is dat.

In de eerdere series aanvankelijk een onsympathiek personage, en nu een van mijn favorieten.

De oorspronkelijk serie Morse, met John Thaw is nu ook opnieuw te zien op TV vanaf deel 1.

Nooit eerder gevolgd, maar door Endeavour de smaak te pakken gekregen.

Moet nog wel wennen.