ad
  • 8.148.007 stemmen

Endeavour - Seizoen 5 (2018)

Show titel: Endeavour

Seizoenen: 7 seizoenen

Afleveringen: 6

Datum van release: zondag 4 februari 2018

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Endeavour

Afleveringen Seizoen 5 (2018)

1. 1. Muse

Morse heeft promotie gekregen en moet meteen aan de slag om een beroemde internationale dief op te sporen die een Fabergé-ei van een veiling wil stelen. De zaak leidt tot de gruwelijke moorden op een academicus en een gangster.

2. 2. Cartouche

De sterren van een in Oxford te filmen vervolg op een horrorfilm brengen de glamour van Hollywood met zich mee. Ondertussen leidt de onverklaarbare vergiftiging van een oud-collega Endeavour en Thursday naar een lokale bioscoop.

3. 3. Passenger

De spoorwegen staan in het middelpunt van de aandacht wanneer Endeavour de verdwijning van een vrouw moet onderzoeken. De zaak lijkt gelinkt aan de onopgeloste moord op een tiener, jaren eerder.

4. 4. Colours

Een fotosessie op een legerbasis krijgt een sinistere lading wanneer één van de modellen dood aangetroffen wordt. Het onderzoek wordt echter ingewikkeld wanneer blijkt dat Sam Thursday erbij betrokken is.

5. 5. Quartet

Een aanslagpoging op een internationaal sportevenement lijkt een zaak voor Endeavour en Morse te zijn. Hun onderzoek wordt echter snel op verrassende wijze ten einde gebracht.

6. 6. Icarus

Een leraar op een openbare school verdwijnt op mysterieuze wijze. Endeavour onderzoekt de donkere en geheime wereld die de school herbergt.

avatar van ZAP!

ZAP!

Endeavour revancheert zich t.o.v. s4. De afleveringen zitten puik in elkaar, we komen in allerlei verschillende wereldjes terecht en er zijn tal van redelijk interessante zijlijnen die al dan niet doorlopen vanuit de vorige seizoenen en in eventueel volgende door te trekken zijn. En de aankleding / settings zijn uiteraard weer om door een ringetje te halen.

Shaun Evans doet het prima, al steelt Roger Allam regelmatig de show met z'n gortdroge opmerkingen. "Ooh, rice pudding! With the skin on?" De rest van de cast doet het ook naar behoren, met als uitschieter DeBryn als (meestal) laconieke lijkschouwer. Opvallend zijn de namen van een flink aantal hoofdpersonages. Allereerst natuurlijk Endeavour (inspanning, streven), maar ook Thursday, Bright, Strange, Fancy, Trewlove (uit te spreken als truelove) en de grootste slechterik heet Nero... what does it all mean? Ik weet het niet.

Terug naar 3,5*.