Mijn Series +

La Casa de Papel - Seizoen 4 (2020)

Alternatieve titel: Money Heist

Spanje
Thriller

ontwikkeld door Álex Pina
met Úrsula Corberó, Esther Acebo en Pedro Alonso

Acht dieven sluiten zichzelf en hun gijzelaars op in de Koninklijke Munt van Spanje, terwijl een crimineel meesterbrein, met de naam Professor, de politie manipuleert om zijn plan uit te voeren. Een van de gijzelaars heeft een cruciale rol in het plan van de dieven. Gijzelingsonderhandelaar Raquel legt contact met de Professor. Door een fout van de dieven loopt de Professor het risico om ontmaskerd te worden. Heeft hij nog een list om uit handen van de politie te blijven?

1. Game Over
  2. La Boda de Berlín
  3. Lección de Anatomía
  4. Suspiros de España
  5. 5 Minutos Antes
  6. KO Técnico
  7. Tumbar la Carpa
  8. Plan París

Ik vind La Casa de Papel een WAANZINNIGE serie! Non-stop spanning, vanaf de eerste aflevering. Gelukkig komt La Casa de Papel seizoen 4 op 3 april 2020, dus dat is niet lang meer wachten. BOOM BOOM CIAO!

avatar van Paulus83
Weer een heerlijk seizoen!

avatar van mcdaktari
Zo, net in één ruk uitgekeken. En ik vond dit 4e seizoen weer heel goed. Het vorige was iets minder dan de voorgangers want seizoen 1 was gewoon echt super goed vind ik, en dit 4e was ook heel aardig. Kijk het verrassingseffect is natuurlijk weg zoals in het 1e wel was, maar heb me er totaal niet bij verveeld. Ben heel benieuwd naar seizoen 5. Maar daar zullen we helaas nog wel een tijd op wachten.

avatar van Black Math
Met dit seizoen daalt de serie verder af in de ongeloofwaardigheid. De hele ontsnapping van Lissabon in de eerste plaats. Er moet weer een tunnel gegraven worden, wat in het eerste siezoen een heel seizoen kostte, maar nu vrij makkelijk gedaan wordt. En verder voelen alle verwisseltrucs zo geforceerd aan dat het verder de geloofwaardigheid niet ten goede komt.

Ook voelen grote gedeelten van het plot repetitief aan. Naast die tunnel bijvoorbeeld ook hier een coup tegen de leider van de gijzeling waarna hij weer de leiding overneemt om orde op zaken te stellen. En natuurlijk een superirritante Arturito.

Tenslotte te pas en te onpas een flashback om toch maar weer geliefde karakters die eerder omgekomen zijn in beeld te brengen en vooral te pas en te onpas een liedje. Het begint erg te irriteren.

Positief is dat er wat meer actie lijkt te zijn met het ontsnapte beveligingshoofd. Wel doet het een beetje denken aan films een mix van Alien en Die Hard zoals hij door de ventilatorgangen kruipt om de bendeleden één voor één uit te schakelen.

Uiteindelijk toch een tikkeltje minder dan het vorige seizoen, met name door de liedjes. 1,5*.

Stop maar na seizoen 2. Seizoen 4 net afgekeken, het is totaal ongeloofwaardig en uitmelken van een goede serie.

Tot nu een tegenvaller. Ik zal het seizoen wel uitkijken, maar het suddert te veel door. Er is niets nieuws onder de zon. Spanning ontbreekt. Het is een goedkope soapserie geworden. Al die flashbacks voegen weinig goeds toe aan de serie. Jammer.

avatar van macrobody
Ik ben nu halverwege seizoen 1 en ik vraag me af hoe lang kun je zo'n verhaal volhouden? Blijkbaar een seizoen of 4. De keuze was denk ik 1 seizoen en afsluiten met een goede rating of ongeacht de kritieken doorgaan totdat iedereen is afgehaakt. Ze kiezen dus voor het laatste.

avatar van joy4ever
Najwa Nimri is een hele fijne toevoeging aan de cast. Ook bekend van haar rol als Zulema uit Vis a Vis. Het blijft een vermakelijke serie maar de herhaling van zetten begint wel op te breken. Dit seizoen ook iets teveel saaie en niets toevoegende dialogen. Wel mooi het hele plan rond de bevrijding van Lisboa. Maar hopelijk wordt S5 wel de laatste.

In het weekend gelijk afgekeken. Seizoen 1 en 2 zijn beter, maar dit blijft wel vermakelijk om te kijken. Ondanks dat het met het seizoen ongeloofwaardiger word. Inderdaad 1 seizoen moet nog het maximum zijn. Dat ze nog steeds in de bank zitten en Sierra de professor onder schot houd hint neem ik aan op nog een seizoen. Gandia is wel een leuke antagonist. Arturo daarentegen hadden ze na seizoen 2 wel weg mogen laten. Een spin-off over Berlin waarover word gesproken is dan ook nog wel interessant.

avatar van Mrs Bruce Willis
Ik kom er niet doorheen... hang nu op ep 7 en vind er nog steeds weinig aan..
Jammer...

avatar van hoffhaan
Eerste paar afleveringen komt dit deel wat traag op gang, zelfs een aflevering was gewoon saai. Maar naar het eind beter. Wel enigszins ongeloofwaardig maar kijkt lekker weg. 3.5

avatar van Alathir
Na alles na elkaar te kijken merk je wel goed het verschil. Er komen steeds meer fillers en ik vind dat het verhaal te weinig vooruitgang kent. De genialiteit van seizoen 1 en 2 zijn ook steeds meer zoek. De basiskwaliteit blijft er natuurlijk. Echt jammer van Nairobi, die werd afgemaakt door een overpowerde Gandia. Neem aub de tijd voor een spetterend einde. Hopelijk kan dit nog doorgaan anders is dit een onafgemaakt verhaal.

avatar van filmobsessie
ik vond ook dit seizoen weer geniaal hoor. Het is gewoon elke keer heerlijk om te zien hoe de professor de politie te slim af is. Tuurlijk is dat bij vorige seizoenen ook al goed gedaan maar mij gaat dat nooit vervelen. Alex pina is voor mij nu de beste serie-regiseur die er is. El embarcadero vind ik ook echt knap geschreven.

avatar van MikeyV
De eerste 2 seizoenen waren top......seizoen 3 begon goed maar dit seizoen 4 is het niet.

De snelheid wordt uit de gebeurtenissen gehaald door onnodig lange flashbacks die weinig tot niets toevoegen, erg saai.

Seizoen 3,4 en 5 moeten gewoon 1 seizoen zijn met een wat vlottere montage. Ik ben er nu te lang uit geweest om weer feeling met de karakters te hebben.

Weer erg van genoten alhoewel.... ben niet zo van de flashback's

avatar van thomzi50
De serie wordt elk seizoen een flink stuk slechter. Natuurlijk kijk je La Casa de Papel niet voor de geloofwaardige actie, maar in met name het eerste seizoen zat nog aardig wat spanning en karakteruitdieping, werd er ook prettig gevarieerd tussen kalmere stukken en onverwachtse wendingen. Nu is het een en al voortrazende toevalligheden, opvullende terugblikken en totaal onzinnige kwinkslagen, een soort spanningsloze rollercoaster die teert op herkenbaarheid en op het eerdere succes - paar aardige scènes, sommige acteurs doen nog wel hun best, maar nee, ik vrees dat ik hier toch definitief afhaak ondanks het open einde.

avatar van Kos
Kos
De laatste episode brengt het nog net op een 3 sterren.
Het is wel echt te ver doorgevoerd qua ongeloofwaardigheid hier.

Ik durf trouwens wel te wedden dat de agente zich gaat aansluiten bij de overvallers in het volgende seizoen .

avatar van macrobody
Ik geef net een voldoende voor de laatste 2 afleveringen, maar eigenlijk ook weer niet want het verhaal is nog niet af, maar leunt op een volgend seizoen wat dan misschien wel misschien niet komt. Het verhaal is er dus nog niet maar moet nog geschreven worden. Dit geeft wel aan wat het probleem is met deze serie. Ze proberen de populariteit tot de laatste snik uit te buiten. En dat gaat 99% van de tijd ten kostte van het verhaal. Het middenstuk was ook geheel overbodig met geforceerde verhaallijnen wat betreft de homoseksualiteit van Palermo. Of wat dacht je van duizenden kogels die maar niets kunnen raken? Dan denk je alles gehad te hebben wordt er ook nog even een transgender in gegooid. Hoe ver kan je gaan in het volgen van nieuwe propaganda?
Nee, de originaliteit is alleen te vinden in de plannetjes van de Professor en die kwamen pas weer aan het einde terug. Helaas ben ik toch benieuwd hoe ze eruit komen.

avatar van Hames_Jetfield
De meeste kritieken hierboven zijn allemaal vrij negatief en vaak ben ik het ook eens met de algemene indruk. Maar heb dit laatste seizoen met spanning bekeken en was zeker niet teleurgesteld! Seizoen 3 was echt stukken minder maar deze gaat er goed op verder. Natuurlijk zijn er dingen die ongeloofwaardig zijn maar het gevoel bleef goed genoeg om door te kijken. Iets wat ik bij vele films en series niet heb gekunnen! Ben heel benieuwd hoe het verder gaat!

avatar van Toontje G
Het begint op Big Brother te lijken met al die camera's die geïnstalleerd zijn. Ook ff knuffelen komt regelmatig voor. Al met al vallen we in herhaling en het wordt er niet spannender op. Gelukkig vanaf aflevering 6 komt er iets meer spanning en actie maar een seizoen van 8 afleveringen waarvan er drie afleveringen redelijk zijn is toch wat weinig.

avatar van horizons
Kos schreef:
De laatste episode brengt het nog net op een 3 sterren.
Het is wel echt te ver doorgevoerd qua ongeloofwaardigheid hier.

Inderdaad makkelijk in te vullen:
water breekt bij haar en professor helpt bij de bevalling.

Allemaal een beetje "over the top" en teveel van hetzelfde. Onmogelijke en ongeloofwaardige actie.
Dit seizoen was het seizoen teveel. Een vijfde hoeft al helemaal niet meer.