• 8.978.848 stemmen

La Casa de Papel (2017-2021)

Thriller | 5 seizoenen

Ontwikkeld door: Álex Pina en Álex Pina

Met onder meer: Úrsula Corberó, Darko Peric en Alba Flores

Oorspronkelijke taal: Spaans

Release datum: dinsdag 2 mei 2017

Eerst uitgezonden op: Antena 3 (Spanje)

Plot La Casa de Papel

Acht dieven sluiten zichzelf en hun gijzelaars op in de Koninklijke Munt van Spanje, terwijl een crimineel meesterbrein, met de naam Professor, de politie manipuleert om zijn plan uit te voeren. Een van de gijzelaars heeft een cruciale rol in het plan van de dieven. Gijzelingsonderhandelaar Raquel legt contact met de Professor. Door een fout van de dieven loopt de Professor het risico om ontmaskerd te worden. Heeft hij nog een list om uit handen van de politie te blijven?

Tokyo (Silene Oliveira)

El Profesor / Salvador "Salva" Martín (Sergio Marquina)

Raquel Murillo (Lisboa)

Berlín (Andrés de Fonollosa)

Nairobi (Ágata Jiménez)

Meningen over La Casa de Papel

avatar van Flat Eric

Flat Eric

dinsdag 23 juli 2019
La Casa de Papel seizoen 3 In één weekend weer gebinged. Heerlijke serie en leuke personages. Vergezocht verhaal natuurlijk maar desondanks ga je er in mee en blijft het kat en muisspel enorm spannend. Het zag er allemaal weer goed uit. Ook de nieuwe personages zijn een aanwinst. Moest vooral erg lachen om de Fret met ook zo'n rood overalletje aan

vrijdag 30 augustus 2019
La Casa de Papel seizoen 1 Vlot in elkaar gezette, spannende serie over een ingenieuze overval op de Koninklijke Munt van Spanje. De plot is slim uitgewerkt en de personages krijgen gaandeweg steeds meer diepgang, waardoor je meer en meer bij de gebeurtenissen betrokken raakt. De eenzijdige plaats van handeling en bepaalde repetitieve verhaalelementen drukken de pret enigszins, maar overwegend is dit een prima serie.

firepeetje

maandag 13 september 2021
La Casa de Papel seizoen 5 Met de opmerking van @Peter kistemaker ben ik het helemaal mee eens. Seizoen 5 doet ontzettend veel ten onder tov de vorige seizoenen. Het lijkt wel op afleveringen van the A-team waarbij er nooit iemand geraakt wordt. Nu ook Tokio er uit ligt (voor mij toch wel de meest aantrekkelijke in de hele serie) heb ik met heel veel teleurstellingen deze 5 afleveringen afgekeken.

Montorsi

zondag 19 april 2020
La Casa de Papel seizoen 1 Langdradig en opgeblazen hype. Vooral leuk als je graag alles uitgelegd krijgt denk ik, had toch Op iets geraffineerders gehoopt.