• 8.298.464 stemmen

La Casa de Papel (2017-2021)

Thriller | 5 seizoenen

Release datum: 2 mei 2017

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot La Casa de Papel

Acht dieven sluiten zichzelf en hun gijzelaars op in de Koninklijke Munt van Spanje, terwijl een crimineel meesterbrein, met de naam Professor, de politie manipuleert om zijn plan uit te voeren. Een van de gijzelaars heeft een cruciale rol in het plan van de dieven. Gijzelingsonderhandelaar Raquel legt contact met de Professor. Door een fout van de dieven loopt de Professor het risico om ontmaskerd te worden. Heeft hij nog een list om uit handen van de politie te blijven?

Social Media

Acteurs en Actrices

Tokyo (Silene Oliveira)

El Profesor / Salvador "Salva" Martín (Sergio Marquina)

Raquel Murillo (Lisboa)

Berlín (Andrés de Fonollosa)

Nairobi (Ágata Jiménez)

Meningen over La Casa de Papel

avatar van Bottleneck

Bottleneck

zaterdag 13 januari 2018
La Casa de Papel seizoen 1 Inderdaad. Ik vind het een serie met twee gezichten. Een groot deel van het middenstuk gaat om allerlei relaties van de gijzelaars en gijzelnemers, onderling en met elkaar. Neemt veel tijd in beslag en is weinig boeiend. Vooral het gedweep tussen de directeur en die blonde meid, en later als ze met Denver is. Beetje overacting ook, wat ik wel vaker zie in Spaanse films.

Maar.. het begin en vooral het laatste gedeelte van de serie bevallen me veel meer. Daarin draait het om het plan en om De Professor. Erg goed en spannend op z'n tijd. Soms wel vergezocht of ongeloofwaardig (ATTENTION: SPOILER ALARM!
zoals de Rus die zomaar snel de compositietekening kan deleten), maar het is gaaf om te zien hoe het plan zich ontvouwt en met hoeveel details/scenario's rekening is gehouden.

De laatste aflevering (onder andere bij de moeder van de onderhandelaar) en zéker de langzaam opkomende eindmuziek zijn echt fantastisch... Bella Ciao 8)
avatar van Flat Eric

Flat Eric

dinsdag 23 juli 2019
La Casa de Papel seizoen 3 In één weekend weer gebinged. Heerlijke serie en leuke personages. Vergezocht verhaal natuurlijk maar desondanks ga je er in mee en blijft het kat en muisspel enorm spannend. Het zag er allemaal weer goed uit. Ook de nieuwe personages zijn een aanwinst. Moest vooral erg lachen om de Fret met ook zo'n rood overalletje aan :D
avatar van Black Math

Black Math

zondag 5 april 2020
La Casa de Papel seizoen 4 Met dit seizoen daalt de serie verder af in de ongeloofwaardigheid. De hele ontsnapping van Lissabon in de eerste plaats. Er moet weer een tunnel gegraven worden, wat in het eerste siezoen een heel seizoen kostte, maar nu vrij makkelijk gedaan wordt. En verder voelen alle verwisseltrucs zo geforceerd aan dat het verder de geloofwaardigheid niet ten goede komt.

Ook voelen grote gedeelten van het plot repetitief aan. Naast die tunnel bijvoorbeeld ook hier een coup tegen de leider van de gijzeling waarna hij weer de leiding overneemt om orde op zaken te stellen. En natuurlijk een superirritante Arturito.

Tenslotte te pas en te onpas een flashback om toch maar weer geliefde karakters die eerder omgekomen zijn in beeld te brengen en vooral te pas en te onpas een liedje. Het begint erg te irriteren.

Positief is dat er wat meer actie lijkt te zijn met het ontsnapte beveligingshoofd. Wel doet het een beetje denken aan films een mix van Alien en Die Hard zoals hij door de ventilatorgangen kruipt om de bendeleden één voor één uit te schakelen.

Uiteindelijk toch een tikkeltje minder dan het vorige seizoen, met name door de liedjes. 1,5*.

firepeetje

maandag 13 september 2021
La Casa de Papel seizoen 5 Met de opmerking van @Peter kistemaker ben ik het helemaal mee eens. Seizoen 5 doet ontzettend veel ten onder tov de vorige seizoenen. Het lijkt wel op afleveringen van the A-team waarbij er nooit iemand geraakt wordt. Nu ook Tokio er uit ligt (voor mij toch wel de meest aantrekkelijke in de hele serie) heb ik met heel veel teleurstellingen deze 5 afleveringen afgekeken.