Mijn Series +

The Queen's Gambit (2020)

Miniserie

ontwikkeld door Scott Frank en Allan Scott
met Anya Taylor-Joy, Marielle Heller en Thomas Brodie-Sangster

De jonge Beth Harmon werd eind jaren vijftig verlaten en toevertrouwd aan een weeshuis in Kentucky. Ze ontdekt een verbazingwekkend talent voor schaken terwijl ze verslaafd raakt aan kalmerende middelen die door de staat worden verstrekt aan kinderen. Achtervolgd door haar persoonlijke demonen en aangewakkerd door een cocktail van verdovende middelen en obsessie, verandert Beth in een indrukwekkend bekwame en glamoureuze outcast, terwijl ze vastbesloten is om de traditionele grenzen te veroveren die zijn vastgesteld in de door mannen gedomineerde wereld van competitief schaken.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  • dit seizoen is vanaf vrijdag 23 oktober te zien op Netflix

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.