Mijn Series +

De Mol - Seizoen 8 (2020)

Belgiƫ
Reality / Spelprogramma

ontwikkeld door Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove
met Gilles De Coster

In het programma moet een groep kandidaten (vijf mannen, vijf vrouwen) opdrachten uitvoeren in het buitenland. Voor iedere opdracht kunnen ze geld verdienen. Eén van de deelnemers is echter een saboteur, een bedrieger, de mol. De mol zal proberen het geld in de kas zo laag mogelijk te houden door de kandidaten tegen te werken. De mol wordt van tevoren geïnformeerd over iedere opdracht. Aan het eind van elke aflevering moeten de kandidaten 20 vragen over de mol beantwoorden. Degene die dan de minste goede antwoorden over de mol gegeven heeft, valt af. De kandidaat die als laatste overblijft, wint het geld in de pot.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
Misschien niet het beste seizoen qua proeven, maar qua psychologische mindfucks wel duidelijk het beste (daar hebben ze deels geluk gehad natuurlijk).

Ook qua emotionele payoff voor mij het beste seizoen, en dat misschien deels door corona. Ik was meer invested (keek er hele week naar uit) en daarom deed de reunie-aflevering me gisteren ook emotioneel iets.

Inderdaad nog geen sleet op.

avatar van Kronos
donnie darko schreef:
maar qua psychologische mindfucks wel duidelijk het beste

Ik vond dat inderdaad goed als compensatie voor minder spektakel en een minder exotische bestemming. Als het budget echt niet hoger kan mag men daar voor mijn part nog meer op inzetten. Al moet men er wellicht ook rekening mee houden dat dit de sfeer in de groep niet verpest.

Door de coronacrisis voelde ik me juist minder betrokken. Zeker toen die pas was los gebarsten. Een spelprogramma als De Mol kwam dan nogal banaal over.

Kronos schreef:

Ik kreeg ineens veel meer tijd om het molforum te lezen, en werd daardoor heel betrokken bij allerhande theorieën. Dus in die zin keek ik er enorm naar uit om te zien of ik gelijk had in hoe de mol gemold had, en was gisteren daardoor nogal emotioneel einde. Ineens niets meer om te analyseren uit verveling...

avatar van AOVV
Hier staat overigens een aflevering te veel (10 i.p.v. 9), dacht ik?

avatar van Esteban
De laatste aflevering met vertraging gezien. En best verrast dat het mij effectief iets deed. Wat dit seizoen te kort had aan goed bedachte opdrachten, had het in overschot aan spelplezier bij en tussen de kandidaten. Misschien wel de beste en bovenal leukste making-of van allemaal. Niettegenstaande het eerste seizoen dat geen 4 krijgt van mij. Daarvoor waren veel spelletjes vaak te simplistisch en werd er, in vergelijking met de voorgaande jaren, weinig gedaan met de bestemming zelf. Niettegenstaande uiteraard weer heel graag gekeken.