• 8.985.754 stemmen

De Mol - Seizoen 8 (2020)

Show titel: De Mol

Ontwikkeld door: Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove

Met: Gilles De Coster

Oorsprong: België

Datum van release: zondag 8 maart 2020

Eerst uitgezonden op: Vier (België)

Plot De Mol

In het programma moet een groep kandidaten (vijf mannen, vijf vrouwen) opdrachten uitvoeren in het buitenland. Voor iedere opdracht kunnen ze geld verdienen. Eén van de deelnemers is echter een saboteur, een bedrieger, de mol. De mol zal proberen het geld in de kas zo laag mogelijk te houden door de kandidaten tegen te werken. De mol wordt van tevoren geïnformeerd over iedere opdracht. Aan het eind van elke aflevering moeten de kandidaten 20 vragen over de mol beantwoorden. Degene die dan de minste goede antwoorden over de mol gegeven heeft, valt af. De kandidaat die als laatste overblijft, wint het geld in de pot.

Afleveringen Seizoen 8 (2020)

8 maart 2020 (1 uur en 08 minuten)

15 maart 2020 (1 uur en 08 minuten)

22 maart 2020 (1 uur en 08 minuten)

29 maart 2020 (1 uur en 08 minuten)

5 april 2020 (1 uur en 08 minuten)

12 april 2020 (1 uur en 08 minuten)

19 april 2020 (1 uur en 08 minuten)

26 april 2020 (1 uur en 08 minuten)

3 mei 2020 (1 uur en 08 minuten)

NRT

Wat kijk ik hier ontzettend naar uit. Op televisie komt zoveel bagger. Die klote realityprogramma's, idiote soaps,... Dit is echt een verademing. Nu vind ik bijvoorbeeld ook Expeditie Robinson nog wel aangenaam om te kijken, maar dit steekt er toch boven uit.

GoodOldJack

Komt zeker een hele hoop bagger op TV maar toch ook nog steeds heel wat moois vind ik.

Los daarvan, toch een onverwoestbaar concept waar ik ook weer ieder jaar naar uitkijk.

• 1917 stemmen

Ik kijk er alweer naar uit, deze avond om 19u55 wordt de eerste aflevering uitgezonden! Op basis van de geloste trailers belooft het weer een beklijvende editie te gaan worden.

GoodOldJack schreef:

onverwoestbaar concept

De Nederlandse versie lijkt me niks. Een keer aan begonnen maar niet uitgekeken. Jammer toch dat behalve Finland alle landen die het aangekocht hebben (meer dan vijftig volgens wiki) het met bekende figuren spelen.

GoodOldJack

Mysterieuze is er voor een stuk af door BN'ers te gebruiken ja. Vroeger wel gezien toen met onbekende Nederlanders nog vond ik toen ook zeker ok.

Ik weet het momenteel niet zo goed na één aflevering echt weinig voeling met de groep voorlopig. Proeven vielen ook beetje in herhaling, je zit vast als groep en moet los geraken door een code in te geven, en dan ook nog absailen een heuvel op en af.

Ik zou persoonlijk wel not amused geweest zijn moest er iemand de groep al 10,200 euro gekost hebben, toch veel geld... .

Goede opener. Meteen spannend, ik zat er al vrij snel in. Mooi in beeld gebracht ook, goede montage. Ja, daar let ik op. De kandidaten leren we nog wel kennen. Degene die het meest op mijn sympathie kon rekenen, zijn we al kwijt.

Pepino

Ik begreep niet echt waarom een titel van een Suske & Wiske wordt gezien als parate kennis. Hadden ze nu gevraagd wie de tekenaar was, ofzo...

NRT

Jammer datGilles er al uit is. Christiaan ook wel een fijn personage.

3 2 1 cut

Weer eens de Vlaamse serie opgezocht via internet maar het klasse verschil met de Nederlandse versie druipt er toch wel vanaf hoor. Echt doordachte en ook duidelijk uitgelegde opdrachten, spectaculair, deelnemers die zich niet steeds in de picture zetten vanwege carrière mogelijkheden, echte geldbedragen, zeer mooie beelden, duidelijk spanning van molgedrag en hier is nog zo duidelijke de kern voelbaar van waar Woestijnvis ooit mee begonnen is. Nog zo dicht bij het ‘Mol = verraad’ concept en waar de deelnemers zo onbevangen zijn.

Dit is zoals het spel hoort te zijn. Smullen !

Kronos

Ik vond de eerste aflevering ook meteen raak. De eerste deelnemer die het spel moest verlaten was spannend en jammer. Niet zo makkelijk om dat voor elkaar te krijgen met tien nog onbekende mensen.

Pepino schreef:

Dat vind ik nu toch wel parate kennis. Mij verraste het eerder dat De Kokende Kei één van de opties was. Volgens mij een slordigheidje van de vragen-opsteller, want dat is een kortverhaal dat helemaal niet bekend is bij de massa en ook niet vlot te verkrijgen is / was.

Kronos

Ik zou denken dat we met twee mollen zitten, want hoe is het nu mogelijk niet te weten van wie Eine kleine Nachtmusik is?

maike_d2001

Zonder te googlen weet ik dat ook niet.

GoodOldJack

Als we dan toch bezig zijn ik vond het verrassender nog dat ze uit de drie mogelijkheden Ciney niet konden afleiden als niet trappist, ik heb al behoorlijk wat verschillende soorten bier gedronken en Ciney zit daar niet tussen dus zo bekend lijkt dat bier me niet, laat staan een trappist, andere twee daarentegen wel (Westmalle en Rochefort)

NRT schreef:

Zonder te googlen weet ik dat ook niet.

Jij behoort waarschijnlijk tot de generatie die zonder Google helemaal niets weet.

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Nog wat vroeg om al een mol aan te duiden, maar van mij mag Jolien winnen.

maike_d2001 schreef:

Nee. Ik heb nog een tijd zonder internet gekend. Klassieke muziek is een blinde vlek voor mij. Maar kijk bv. Naar de slimste mens. Daar zaten dokters en politici die gewoon niks van algemene kennis hebben.

Spacejet schreef:

Hoe durf je mij tegen te spreken, Esteban?!
Haha, nee. Zelf vind ik titels kennen een beetje overdreven. De oorspronkelijke tekenaar kennen, is wél iets dat iedereen zou moeten weten. Maar goed, agree to disagree

En nu de minuten aftellen voor de tweede aflevering vanavond. Ben benieuwd. Heerlijk is het toch he

maike_d2001 schreef:
Van Venom!

3 2 1 cut

Mooiste van aflevering 2 vond ik toch wel toen de Mol zijn dagboek opende en tot ons ‘sprak’. Mysterieus alom..

donnie darko

Derde aflevering alleszins wel duidelijk de beste tot nu toe, met de leukste proeven.

Na die geweldige opener die de eerste aflevering was, vond ik de meeste van de opdrachten een klein beetje tegenvallen qua spetakel. Een te hoog Chiro-gehalte waarbij ik mij, stout als ik ben, ook wel eens afvroeg of je daarvoor naar Griekenland moest. Het kon, één of twee uitzonderingen buiten beschouwing gelaten, evengoed in de Vlaamsche Ardennen zijn. De vorige seizoenen werd er (voorlopig) toch veel meer gebruik gemaakt van bijzondere locaties en plaatselijke gebruiken. Hopelijk komt die ommezwaai nog, want ook dat is voor mij een onderdeel van De Mol.

Neemt niet weg dat het allemaal vrij vermakelijk blijft en bij tijden best spannend. Zo vond ik het laatste spel van gisteren het hoogtepunt op persoonlijk vlak, althans dat van de kandidaten bedoel ik. Zo'n momenten hakken er altijd wat in en is een herinnering dat je inderdaad niet aan Vlaanderen Vakantieland meedoet. Deze quote vervangt voor mij de 'Het leven is geen ponykamp' uit een eerdere editie.

Wat de mol betreft ... Ik gok nog op 2 tot 3 mensen, het is nog vroeg in het spel. Van één iemand (Dorien) hoop ik dat hij/zij het niet is, want dat zou er veel te dik op liggen.

Spacejet schreef:

Ben het eens met je over de proeven, maar ze worden wel iets interessanter, en ook de groepsdynamiek wordt toch iets interessanter.

Het leuke aan de Belgische versie blijft dat je amper inzichten krijgt in hun verdenkingen, en het dus nooit over complotjes enz. hoeft te gaan.

Ik zit ook nog op 2 mensen; dit seizoen jammer genoeg toch wel wat kandidaten die door hun gedrag in bepaalde proeven voor mij totaal niet meer verdacht zijn.

Pepino

Volgens mij was Christian de kandidaat die oorspronkelijk rood licht kreeg. Hij was vrij zenuwachtig en hield zijn hand vaak voor zijn mond.

Wie denken jullie?

Pepino schreef:

Wie denken jullie?

Ja ik had hetzelfde gevoel. Sowieso weer schitterende spannende aflevering.

Ongemakkelijk was het zichtbaar wel. Mijn mollen zitten er nog steeds in, dus ik ben benieuwd wanneer precies gaat blijken dat ik het dan toch weer bij het verkeerde eind had.

Pepino

Hm... de laatste episode was, zoals altijd, weer heerlijk entertainment; maar de opdrachten waren wel véél kleiner dan anders. De "Ik heb nog nooit" opdracht bijvoorbeeld

Persoonlijk heb ik het liever toch allemaal wat grootster, bombastischer en meer in thema met het land.

Trouwens: volgens mij is Alina De Mol!

1. Alina
2. Jolien
3. Bart

GoodOldJack

Ik zit nu ook op die volgorde ondertussen ja, in t begin je nummer twee verdacht als Mol en ook enige tijd de laatste vrouw die er voorlopig uit is gegaan.

Vind het hoe dan ook wel weer een leuk seizoen, paar heel leuke proeven gehad, landschap is mooi om zien (en herkenbaar laatste vakanties gingen hier allemaal naar Griekenland) en ik ben nog altijd niet zeker van de Mol dus aan de montage ligt het ook niet .

3 2 1 cut

Die Christian is daarom wel de Belg der Belgen hoor. Geweldige vent en hij straalt echt alle culturele kenmerken van een Vlaming uit. Mijn Mol ? Dat is Bart natuurlijk. Maar ik vind Jolien echt wel degene die het beste het spel van het blufpokeren speelt. Voor mij dan ook degene die gaat winnen. Zou Alina de Mol mogen zijn dan is het zeer knap gespeeld van de Mol en dan zou Bart de ware blufpoker speler zijn die als advocaat dan ook zeer sterk het spel heeft gespeeld.

We gaan het zien. Wel zo jammer dat Christian er uit is.. Spijtig...