Mijn Series +

De Mol - Seizoen 6 (2018)

Belgiƫ
Reality / Spelprogramma

ontwikkeld door Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove
met Gilles De Coster, Pieter Delanoy en Lloyd Vermeulen

In het programma moet een groep kandidaten (vijf mannen, vijf vrouwen) opdrachten uitvoeren in het buitenland. Voor iedere opdracht kunnen ze geld verdienen. Eén van de deelnemers is echter een saboteur, een bedrieger, de mol. De mol zal proberen het geld in de kas zo laag mogelijk te houden door de kandidaten tegen te werken. De mol wordt van tevoren geïnformeerd over iedere opdracht. Aan het eind van elke aflevering moeten de kandidaten 20 vragen over de mol beantwoorden. Degene die dan de minste goede antwoorden over de mol gegeven heeft, valt af. De kandidaat die als laatste overblijft, wint het geld in de pot.

1. Aflevering 1
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
avatar van Dorstigjimmyke
Dit was inderdaad een heel sterk seizoen en het hielp ook dat Baha, Pieter en Lloyd er tot het einde inbleven. Daarnaast bleef ook Joke als vierde laatste over en ook haar zag ik graag. Daarnaast is het ook eens fijn om naar reality te kijken met intelligente mensen. Als je ziet wat tegenwoordig op TV komt.

avatar van Esteban
Wil je nu zeggen dat "Tipsy" geen niveau heeft?

Esteban schreef:
Wil je nu zeggen dat "Tipsy" geen niveau heeft?

Jawel! Dat programma gaat zeker een Emmy in de wacht slepen.

avatar van Teunnis
Is het al bekend wanneer het volgende seizoen begint?

avatar van Esteban
Nog niet officieel bekend gemaakt, geloof ik. Ik vermoed rond de overgang van Maart naar April. Can't wait. Vietnam is alvast een fijne locatie.

Teunnis schreef:
Is het al bekend wanneer het volgende seizoen begint?

Ook nog niks van gezien. Ik weet goed dat ik vorig jaar naar 'Temptation Island' aan het kijken was (Ik kan het begrijpen dat jullie mij vanaf nu niet meer serieus nemen. Het is wel mijn 'Guilty Pleasure'.) en toen verscheen er ineens een hint in naar de mol. Ik denk dat ze dit jaar ook iets speciaals gaan doen voordat ze de datum bekend maken.

avatar van Esteban
"Jij Weet Niets" lijkt de "Heb Je Mij Gemist?" van dit jaar te worden. Aanstaande donderdag om 16u00 maken ze bekend wanneer seizoen 7 van start gaat.

Esteban schreef:

Waar heb je dit gezien Esteban?

avatar van Esteban
Waar niet? In de krant, op de website van VIER, op sociale media, via de affiche, ...

Esteban schreef:

Blijkbaar hangt dit in bepaalde steden op. Bij ons nog niet gezien. Ik kijk trouwens uit naar dit seizoen van de Vlaamse mol. Ik ben ook 'Wie is de mol?' op de Nederlandse zender aan het volgen, maar dat haalt in mijn ogen niet het niveau van bij ons. Ik mis Gilles de Coster, het muziekdeuntje,... Zij kiezen ook voor BN-ers, maar ik heb dan toch liever onbekende mensen die geselecteerd zijn op basis van hun kwaliteiten. Zitten meestal ook leuke personen tussen.

avatar van Esteban
Inderdaad. De NL mol volg ik niet meer. Niet dat het wedstrijdje tussen lage landen moet worden, maar toch absoluut niet van hetzelfde niveau dan het origineel. En met bekende figuren is het ook gewoon een pak minder leuk.

avatar van Teunnis
Esteban schreef:

Ze doen wel hun best om zichzelf te hypen; een promofilmpje om aan te kondigen wanneer je iets gaat aankondigen Desalniettemin heb ik er veel zin in!

avatar van Esteban
True. Dat is zoals teasers voor aankomende teaser-trailers tegenwoordig.

avatar van Dorstigjimmyke
De Mol is ook een programma dat het moet hebben van mysterie. Ik vind het dus niet zo gek dat ze dit doen.

avatar van Tall man
In Nederland was toch ook al eens een seizoen waarin de mol nog niet bekend was? Dit kan dus wel interessante situaties opleveren.

Al met al wel weer erg veel zin in de Belgische mol. Het is toch allemaal net wat beter dan de Nederlandse versie momenteel.