• 10.523 nieuwsartikelen
  • 8.962.440 stemmen

Manifest - Seizoen 2 (2020)

Show titel: Manifest

Afleveringen: 13

Speelduur: 9 uur en 19 minuten

Ontwikkeld door: Jeff Rake en Matthew Fernandes

Met: Melissa Roxburgh, Josh Dallas en Athena Karkanis

Datum van release: maandag 6 januari 2020

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Manifest

Montego Air vlucht 828 is veilig geland na een nogal turbulent verlopen routinevlucht. Zowel de passagiers als de bemanningsleden zijn opgelucht wanneer ze de grond weer raken. Tijdens de paar uur die zij in de lucht hebben doorgebracht, is de rest van de wereld vijf jaar verder gekomen. Vrienden, geliefden en familieleden die de hoop hadden opgegeven en verder gingen met hun leven, worden nu geconfronteerd met het feit dat iedereen van vlucht 828 het vermeende ongeval overleefd heeft. De inzittenden van de vlucht krijgen een tweede kans, maar komen er al snel achter dat dit grote mysterie grote gevolgen heeft. Het lijkt erop dat zij voorbestemd zijn voor grootse dingen.

Afleveringen Seizoen 2 (2020)

1. 1. Fasten Your Seatbelts

6 januari 2020 (43 minuten)

Michaela krijgt een nieuwe baas en partner. Zeke moet onder ogen zien wat hij heeft veroorzaakt. De majoor blijft Saanvi manipuleren.

2. 2. Grounded

13 januari 2020 (43 minuten)

Na een schokkende onthulling ontmoet Ben een student die passagier was op vlucht 828. Olive voelt zich verloren en zoekt steun bij een onverwachte groep.

3. 3. False Horizon

20 januari 2020 (43 minuten)

Saanvi probeert te ontdekken hoe haar onderzoek is uitgelekt. Jared raakt bevriend met een vrouw met banden met de X'ers, een groep die zich richt op passagiers van 828.

4. 4. Black Box

27 januari 2020 (43 minuten)

De roepingen van Michaela en Zeke leiden hen naar een bankoverval waarbij een passagier van 828 betrokken is. Ben en TJ ontrafelen een aantal mythologische aanwijzingen.

5. 5. Coordinated Flight

3 februari 2020 (43 minuten)

Olive geeft Michaela informatie over de X'ers nadat ze getuige is geweest van een gewelddadige aanval. Er komt een geheim uit Zekes verleden aan het licht.

6. 6. Return Trip

10 februari 2020 (43 minuten)

Ben en Michaela ontdekken iets verontrustends over Saanvi en haar onderzoek naar de Sterfdatum van de passagiers. Jared raakt sterker betrokken bij de X'ers.

7. 7. Emergency Exit

17 februari 2020 (43 minuten)

Ben spreekt Adrian aan over de kerk van de gelovers. Veel passagiers van vlucht 828 worden onder valse voorwendselen uitgenodigd voor een evenement.

8. 8. Carry On

2 maart 2020 (43 minuten)

Olive is geschokt door een tragedie bij de club en gaat mee met haar vader als die door een nieuwe roeping bij een meditatiecentrum uitkomt.

9. 9. Airplane Bottles

9 maart 2020 (43 minuten)

Zeke denkt dat Saanvi aan geheugenverlies lijdt. Door een roeping wordt een verband duidelijk tussen een eeuwenoude gebeurtenis en vlucht 828.

10. 10. Course Deviation

16 maart 2020 (43 minuten)

Wanneer de roeping van Adrian en Grace hen naar een brug leidt, hebben Adrian en Cal tegelijk weer een roeping over drie onheilspellende figuren.

11. 11. Unaccompanied Minors

23 maart 2020 (43 minuten)

Ben en TJ krijgen een roeping over Zeke, wiens Sterfdatum nadert. Michaela betrapt een jonge winkeldief en kampt met een moreel dilemma.

12. 12. Call Sign

30 maart 2020 (43 minuten)

Saanvi vraagt Vance haar te helpen beschermen tegen de majoor. Jace, Pete en Kory zinnen op wraak en plannen een ontsnapping uit een gevangenisbus.

13. 13. Icing Conditions

6 april 2020 (43 minuten)

Iedereen is op zoek naar Cal. Zeke krijgt een roeping met een aanwijzing over Cals locatie, wat leidt tot een riskante reddingspoging.

avatar van Franklin1975

Franklin1975

De eerste 10 afleveringen gezien en het is na iedere dubbele aflevering weer lang wachten tot het weer woensdag is voor de volgende 2 afleveringen. Onbegrijpelijk dat dit 2e seizoen maar uit 13 afleveringen bestaat.

Meestal gaan dit soort veelbelovende series bij het tweede seizoen al de mist in. De schrijvers weten niet goed hoe ze hun verhaal verder moeten vertellen en de serie strandt een voortijdige dood. Seizoen 2 van Manifest zit beter in elkaar. Niet dat alles klopt of logisch is, maar het wordt steeds spannender en je blijft kijken.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Dit heb ik geschreven bij het kijken naar seizoen 1:

"Ben net begonnen met deze serie en bevind me nu in episode 5 van seizoen 1. Goede serie, intrigerend verhaal. Krijg veel "Lost" - vibes: die geweldige serie uit begin jaren 2000 waaraan ik verslaafd was. Want ook hier gaat het om een groep mensen, grotendeels onbekenden van elkaar, die tijdens een vlucht iets merkwaardigs meemaken (in dit geval; in "Lost" stortte het vliegtuig neer op een "vreemde" eiland). Daarna ontstaat er een (psychische/spirituele/kosmische (?)) band tussen de passagiers."

Blijf het een goede serie vinden. Intrigerend verhaal inderdaad. Er wordt redelijk goed in geacteerd. Enige minpunt is, zoals vaker gezegd door anderen, de te grote aandacht voor het drama-aspect. Een grotere focus op het SF/Mistery aspect had het nog interessanter gemaakt. De "Lost - vibes" blijven aanwezig: in episode 5 van seizoen 2 komt het Dharma symbool zelfs letterlijk naar voren, en wordt er een uitleg gegeven waar het voor staat. Vond ik een opvallend feitje.

De serie is inmiddels door Netflix van NBC gekocht (die het na seizoen 3 had gecancelled), waarbij Netflix heeft aangekondigd dat het een 4e, afrondende seizoen van 20 episodes gaat maken, waarin alle vragen worden beantwoord, en alle losse punten bij elkaar komen. Ben benieuwd. Netflix weet meestal wel hoe een goede serie gemaakt wordt.

avatar van eldorado

eldorado

Enkele personages vind ik niet goed gecast. Na twee seizoenen nog steeds een serie die continu boeit.

avatar van Lurkie

Lurkie

Na een boeiend seizoen 1 wist seizoen 2 dat niet vast te houden. Teveel drama, te weinig spanning en te langdradig. Kortom we zijn afgehaakt.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Na het zoveelste "I think we are somehow connected" ben ik afgehaakt.

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Zoals gezegd: alle 4 seizoenen in een week bekeken.... Aan het eind van seizoen 2 zie je dat er m.i. andere schrijvers bijkomen die er een gewone soap van willen maken , jammer... Het onderwerp is intrigerend genoeg om te blijven kijken... maar nog steeds erg Amerikaans... Wisselend acteernivo..... Soms te weinig diepte.....