• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.081 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.134 stemmen
Avatar
 
Daniel Craig in 'No Time to Die'
Foto: © MGM-studios

Waarom laat de nieuwe James Bond zo lang op zich wachten? Dit zijn de mogelijke kandidaten

Daniel Craig in 'No Time to Die'
Foto: © MGM-studios

‘James Bond will return’ luidden de woorden tijdens de aftiteling van de laatste James Bond-film No Time to Die. Drie jaar later is het nog steeds stil rondom een mogelijke terugkeer van de iconische Britse spion. Waarom duurt het zo lang voordat een opvolger wordt gevonden, en wie zijn anno 2025 de mogelijke kandidaten?

Na vijf Bondfilms zette Daniel Craig in 2021 een punt achter zijn carrière als de bekende geheim agent. Ondanks de vele speculaties is het vandaag de dag nog onbekend wie de directe opvolger wordt. De afgelopen jaren woedden de discussies op over hoe de Britse spion eruit moet komen te zien in de volgende films. 

Lees ook:  Eén van 's werelds populairste en pikantste filmreeksen ooit komt heel gauw naar Netflix

De James Bond-films zijn gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van Britse schrijver Ian Fleming. De verhalen zijn afkomstig uit de jaren vijftig- en zestig, een tijd waarin de man-vrouwverhoudingen compleet anders lagen en Groot-Brittannië nog een imperiale macht was. James Bond, die met Dr. No in 1962 zijn debuut maakte op het witte doek, wordt hierdoor vaak gezien als gedateerd. De witte, nationalistische vodka-martiniliefhebber, die erom bekend staat vrouwen te objectiveren als ‘lustobjecten’, is de belichaming van alles wat momenteel politiek incorrect is. Waar het personage van Bond volgens critici toe is aan vernieuwing blijven menig Bond-liefhebbers juist waarde hechten aan het doen en laten van het klassieke personage. 

Mogelijke opvolger

Of de Bond-opvolger ook daadwerkelijk inclusiever en moderner gaat zijn, blijft dus de vraag. Met de overname van MGM-studio's door Amazon ligt de weg naar de nieuwe Bond helemaal open. In maart werd acteur Aaron Taylor-Johnson genoemd als Craigs opvolger, maar dat werd niet bevestigd door de filmmakers. In november hintte Bond producer Barbara Brocolli in een interview met The Independent dat de nieuwe bond in de dertig zal zijn, en dat zijn witte huidskleur geen zekerheid is.  

In hoeverre Broccoli's uitspraken kloppen is nog maar de vraag. Nu het nieuwe jaar alweer een paar weken van start is, willen we de zoektocht naar de nieuwe Bond nieuw leven inblazen. Hieronder een lijst met namen van acteurs die het meest in contact zijn gebracht met de geheim agent. Laat ons weten wie jij het meest geschikt vindt voor de rol!

1. Aaron Taylor-Johnson (34 jaar)

De Britse acteur Aaron Taylor-Johnson werd het afgelopen jaar het meest in verband gebracht met de rol van de spion. Geruchten dat Taylor-Johnson al auditie zou hebben gedaan en zelfs een contract kreeg aangeboden van het productiebedrijf werden echter al snel weggewuifd. De acteur heeft in de media overigens herhaaldelijk aangegeven open te staan voor de rol. Taylor-Johnson, is onder meer bekend voor zijn rollen in Kick-Ass en Avengers: Age of Ultron

2. Idris Elba (52 jaar)

Toen Daniel Craig voorafgaand aan de opnames van No Time to Die liet weten bezig te zijn aan zijn laatste film, was Idris Elba de naam die door de Engelse media het meest naar voren werd geschoven als mogelijke opvolger. Elba, die eerder in actie kwam als detective in de succesvolle serie Luther, liet weten het een eer te vinden om de rol van geheim agent te spelen. Mocht het kloppen dat producente Broccoli inderdaad iemand uit de dertig op het oog heeft, dan valt de 52-jarige Elba af.

3. Tom Hardy (47 jaar)

Als het aan het Britse volk ligt, wordt Mad Max-acteur Tom Hardy de opvolger van Daniel Craig. Uit een peiling onder de Engelse bevolking stak Hardy met kop en schouders boven Elba uit. Fan favorite Hardy liet in eerdere rollen in Legend en Peaky Blinders zien verschillende klassieke Engelse stereotypen te kunnen spelen. Ook voor de inmiddels 47-jarige Brit geldt dat er enige haast zit achter zijn mogelijke eerste Bond-film.

4. Lucien Laviscount (32 jaar)

De jonge Lucien Laviscount, vooral bekend door zijn gevatte rol in de Netflix-romcom Emily in Paris, werd het afgelopen jaar steeds vaker genoemd in verband met de rol van geheim agent. Laviscount, die eerder aangaf de overstap te willen maken naar actiefilms, heeft nog weinig ervaring met spionagefilms, maar voldoet wel aan alle eisen waar Amazon in 2025 waarde aan lijkt te hechten.

5. Henry Cavill (41 jaar)

Als je het personage van Bond zou vertalen naar beeld zoals hij wordt omschreven in de boeken van Fleming, dan kom je uit bij acteur Henry Cavill. Het is dan ook logisch dat de acteur de afgelopen jaren veelvuldig in verband is gebracht met de rol van de Britse spion. Cavill, vooral bekend van zijn rol als Superman in Man of Steel, liet in Mission: Impossible: Fallout zien de rol van huurmoordenaar uitstekend te kunnen spelen. Of de fysiek sterke ‘macho’-acteur ook het charismatische karakter van de Britse spion kan evenaren, blijft de vraag.

6. Regé-Jean Page (36 jaar)

Acteur Regé-Jean Page is in de Engelse media regelmatig genoemd als mogelijke kandidaat voor de rol van geheim agent. Page, vooral bekend van zijn rol in het kostuumdrama Bridgerton, toonde in die serie over de kwaliteiten te beschikken om de rol te kunnen spelen van de stijlvolle geheim agent. 

7. Sam Heughan (44 jaar)

De Schotse acteur Sam Heughan, bekend van de dramaserie Outlander, heeft zichzelf naar voren geschoven als kandidaat voor de rol van James Bond. In een interview met The Telegraph gaf de 44-jarige acteur aan open te staan voor de rol van geheim agent, en ziet Heughan zichzelf als de ideale opvolger van Daniel Craig. Volgens Heughan beschikt hij niet alleen over de fysieke kwaliteiten die nodig zijn voor de spion, maar kan hij ook de emotionele diepgang van het personage overtuigend spelen.

8. Michael Fassbender (47 jaar)

De naam van acteur Michael Fassbender kwam afgelopen jaren herhaaldelijk in lijsten van mogelijke Bond-kandidaten tevoorschijn. De al 47-jarige acteur liet in Tarantino’s Inglourious Basterds zien aardig overweg te kunnen met het 'Queen's English'. Ook in David Finchers meest recente thrillerfilm The Killer toonde de Britse acteur dat hij de rol van huurmoordenaar kan spelen. 

9. Taron Egerton (35 jaar)

Als het aan veel filmliefhebbers ligt, is de 35-jarige acteur Taron Egerton de perfecte opvolger van Daniel Craig. De acteur liet in de populaire film Kingsman: The Secret Service al eerder zien uitstekend uit de verf te komen als Britse spion. In een interview met The Telegraph gaf Egerton aan dat er nog geen contact met hem is opgenomen voor de rol van geheim agent. Ook vindt Egerton zelf dat hij niet geschikt is als de nieuwe James Bond, omdat hij niet genoeg ‘statuesk’ zou zijn.

10. Joe Alwyn (33 jaar)

De afgelopen jaren maakte de jonge acteur Joe Alwyn naam voor zichzelf in films als The Favourite en Operation Finale. Sinds kort wordt de Britse acteur ook genoemd voor de rol van de bekende geheim agent. Qua uiterlijk heeft Alwyn veel weg van een jonge Daniel Craig. Ook het feit dat Alwyn internationaal nog minder bekend is, kan een voordeel zijn voor de ‘nog kneedbare’ acteur.

Reacties (26)


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van schram101

schram101

  • 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ik mis Jim Bakkum in de lijst


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1805 berichten
  • 1998 stemmen

De witte, nationalistische vodka-martiniliefhebber, die erom bekend staat vrouwen te objectiveren als ‘lustobjecten’, is de belichaming van alles wat momenteel politiek incorrect is...

In november hintte Bond producer Barbara Brocolli in een interview met The Independent dat de nieuwe bond in de dertig zal zijn, en dat zijn witte huidskleur geen zekerheid is.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

Men noemt Idris Elba te oud, en toegegeven, ze hebben er veel te lang mee gewacht om hem te casten. Maar toch, hij is en blijft mijn absolute favoriet voor de rol.

En voor de goede orde: Idris Elba is niet geschikt vanwege zijn huidskleur; omdat het zogenaamd tijd zou zijn voor een zwarte Bond. Elba is geschikt omdat hij de rol geweldig zou bekleden, met Luther als zijn doorslaggevende auditie.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2959 berichten
  • 2084 stemmen

Idris Alba is een fenomenale acteur.

Maar van deze zie ik geen èèn de James Bond worden van deze lijst.

Ik zie dat wel bij Scott Adkins zie zijn metamorfose ijzersterke onverwachte rol als Killa in John Wick 4 hij heeft het Charisma en ook gevechts skills.

En hij is Brits.

En Paul Mesal van Gladiator II waanzinnig aktie charisma dat liet hij zien in de Gladiator II

En Denzel Washington beste acteur ter wereld die kan alles mr.Robert McCall alles kunner

Maar het liefste Daniel Craig back as the true Bond.


avatar van davidov

davidov

  • 3467 berichten
  • 2179 stemmen

Wat een geblaat.

"Broccoli hintte in November dat Bond misschien niet wit zal worden" oid.

Oeh nieuwswaardig! Ophitsen die boel! Vooral negeren dat ze daarvoor minstens 100x het tegenovergestelde heeft gezegd.

Zoals al decennia in deze fase: er was geen nieuws, er is geen nieuws, er komt geen nieuws. Het is gewoon maanden als niet jaren wachten en dan opeens uit het niets maken ze de acteur bekend, meestal een keuze die niemand ziet aankomen en een naam die de meesten weinig tot niks zegt. 7 vd 10 bovengenoemde namen zijn daarom naar mijn idee per definitie kansloos, al te bekend. Bond moet de acteur bekend maken, niet andersom, althans dat is hoe hun marketing al 63 jaar werkt.


avatar van Sunspot

Sunspot

  • 562 berichten
  • 113 stemmen

Easy!

Zou iedereen het wel eens mee kunnen zijn, namelijk 2 kandidaten wat mij betreft!

Cavill en Fassbender! Kan zelf niet kiezen, maar zou dan voor Cavill gaan vanwege zijn fysiek, maar Fassbender kan ook, iets meer 'old skool' .

De rest zie ik echt niet als Bond-materiaal.


avatar van Sunspot

Sunspot

  • 562 berichten
  • 113 stemmen

ThomasOMalley schreef:

Men noemt Idris Elba te oud, en toegegeven, ze hebben er veel te lang mee gewacht om hem te casten. Maar toch, hij is en blijft mijn absolute favoriet voor de rol.

En voor de goede orde: Idris Elba is niet geschikt vanwege zijn huidskleur; omdat het zogenaamd tijd zou zijn voor een zwarte Bond. Elba is geschikt omdat hij de rol geweldig zou bekleden, met Luther als zijn doorslaggevende auditie.

Jawel, maar dan niet als James Bond, maar een 007! Is toch ook veel respectvoller naar iedereen toe.

Waarom blackwashing of whitewashing, maak er dan een uniek karakter van, getuigt van respect en creativiteit, durf.

Maar goed, hij is al te oud, of hij moet een oudere 007 spelen. James Bond kan ernaast bestaan eventueel.


avatar van Uier

Uier

  • 2007 berichten
  • 3751 stemmen

Hopelijk kiezen ze voor een dikke zwarte vrouw.


avatar van Thorongil

Thorongil

  • 1623 berichten
  • 692 stemmen

Als er een nieuwe Bond moet gekozen worden laat het dan een relatief onbekende acteur zijn, die de rol kan belichamen en je niet continu doet denken aan eerder gespeelde personages.


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1805 berichten
  • 1998 stemmen

Uier schreef:

Hopelijk kiezen ze voor een dikke zwarte vrouw.

... die zich identificeert als een non-binaire, autistische paddestoel met geelzucht.


avatar van mrklm

mrklm

  • 11557 berichten
  • 9996 stemmen

Ik ben het eens met Thorongill. Geen Taron Egerton, geen Idris Elba en zeker geen Michael Fassbender. De tijd is wel rijp voor een niet-witte James Bond. Ik breek nog altijd graag een lans voor Daniel Kaluuya, zeker nu ik hem in Johnny English Reborn heb gezien.


avatar van lang pee

lang pee

  • 3295 berichten
  • 1431 stemmen

Sunspot schreef:

(quote)

Jawel, maar dan niet als James Bond, maar een 007! Is toch ook veel respectvoller naar iedereen toe.

Waarom blackwashing of whitewashing, maak er dan een uniek karakter van, getuigt van respect en creativiteit, durf.

Maar goed, hij is al te oud, of hij moet een oudere 007 spelen. James Bond kan ernaast bestaan eventueel.

Als ik mij niet vergis was Roger Moore 58 jaar bij zijn laatste Bond film!!!


avatar van Sunspot

Sunspot

  • 562 berichten
  • 113 stemmen

lang pee schreef:

(quote)
Als ik mij niet vergis was Roger Moore 58 jaar bij zijn laatste Bond film!!!

Daarom, kan ook, maar denk beter jonger nemen, meer verhalen van noob tot pro zeg maar.

Ding is gewoon dat James Bond gewoon een blanke man is, een 007. Dat kan iedereen zijn, met eigen naam en geschiedenis!

Dat is waarom veel mensen zich druk maken, het gaat niet om een zwarte JB, maar dat het geblackwashed wordt, te makkelijk, geen creatie.

Creëer dan gewoon een zwarte 007, zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn!


avatar van lang pee

lang pee

  • 3295 berichten
  • 1431 stemmen

Sunspot schreef:

(quote)

Daarom, kan ook, maar denk beter jonger nemen, meer verhalen van noob tot pro zeg maar.

Ding is gewoon dat James Bond gewoon een blanke man is, een 007. Dat kan iedereen zijn, met eigen naam en geschiedenis!

Dat is waarom veel mensen zich druk maken, het gaat niet om een zwarte JB, maar dat het geblackwashed wordt, te makkelijk, geen creatie.

Creëer dan gewoon een zwarte 007, zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn!

Ik begrijp u, maar ik zou gewoon de beste nemen, en inderdaad niet te oud want dan word het een beetje belachelijk.

Ik heb niets tegen welke kleur, geloof, gender dan ook, iedereen is zoals hij is. Maar soms probeert men teveel heel de lijst van lgbtqia+ af te gaan, ook al zijn het slechte acteurs of actrices, en dat stoort mij soms wel....


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

Sunspot schreef:

Jawel, maar dan niet als James Bond, maar een 007! Is toch ook veel respectvoller naar iedereen toe.

Waarom blackwashing of whitewashing, maak er dan een uniek karakter van, getuigt van respect en creativiteit, durf.

Maar goed, hij is al te oud, of hij moet een oudere 007 spelen. James Bond kan ernaast bestaan eventueel.

Voor mij zijn James Bond en 007 gewoon dezelfde persoon. Ik snap het verschil, maar als James Bond er eerst uitziet als Sean Connery en daarna als Pierce Brosnan kan-ie er wat mij betreft daarna uitzien als Idris Elba.

En ik begrijp het argument over blackwashing, maar voor mij draait het om de vraag of de huidskleur van een karakter daadwerkelijk relevant is voor diens identiteit. James Bond is voor mij in de kern een Britse geheim agent met een voorliefde voor mooie vrouwen en luxe auto’s. Zijn huidskleur speelt, naar mijn mening, geen wezenlijke rol in zijn personage, in tegenstelling tot andere gevallen (zoals de discussie rondom de nieuwe Snow White), waar dat soms wel een essentieel onderdeel van het verhaal of personage is.

Een ander criterium is intenties. Een acteur casten omdat-ie een bepaalde huidskleur heeft (tenzij dit onderdeel is van het personage, uiteraard) vind ik geen goed idee. Daarom is mijn argument ook dat Idris Elba voornamelijk vanwege zijn competenties als Bond gecast zou moeten worden, niet omdat het tijd is voor een zwarte Bond.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

mrklm schreef:

De tijd is wel rijp voor een niet-witte James Bond.

Hoe kom je daarbij?

Als er voldoende zwarte acteurs zijn met de juiste competenties om James Bond te spelen, waarom zou je dan de huidige tijdsgeest als leidend criterium gebruiken? Het wekt de indruk dat er een disbalans bestaat die rechtgetrokken moet worden en dat het casten van een zwarte acteur als James Bond daar aan zou moeten bijdragen.

Waarom zou je een slechte reden gebruiken als er goede redenen beschikbaar zijn?


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1805 berichten
  • 1998 stemmen

Sunspot schreef:

Creëer dan gewoon een zwarte 007, zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn!

Dus jij wilt een 007 film zonder James Bond?


avatar van Sunspot

Sunspot

  • 562 berichten
  • 113 stemmen

ThomasOMalley schreef:

(quote)
Voor mij zijn James Bond en 007 gewoon dezelfde persoon. Ik snap het verschil, maar als James Bond er eerst uitziet als Sean Connery en daarna als Pierce Brosnan kan-ie er wat mij betreft daarna uitzien als Idris Elba.

En ik begrijp het argument over blackwashing, maar voor mij draait het om de vraag of de huidskleur van een karakter daadwerkelijk relevant is voor diens identiteit. James Bond is voor mij in de kern een Britse geheim agent met een voorliefde voor mooie vrouwen en luxe auto’s. Zijn huidskleur speelt, naar mijn mening, geen wezenlijke rol in zijn personage, in tegenstelling tot andere gevallen (zoals de discussie rondom de nieuwe Snow White), waar dat soms wel een essentieel onderdeel van het verhaal of personage is.

Een ander criterium is intenties. Een acteur casten omdat-ie een bepaalde huidskleur heeft (tenzij dit onderdeel is van het personage, uiteraard) vind ik geen goed idee. Daarom is mijn argument ook dat Idris Elba voornamelijk vanwege zijn competenties als Bond gecast zou moeten worden, niet omdat het tijd is voor een zwarte Bond.

Ian Fleming heeft JB zo omschreven, zou niet weten waarom je dan zou blackwashen.

Ik ben niet per se tegen en zwarte JB, maar zie liever dat men een nieuwe karakter verzint die zijn eigen historie kan hebben, opbouwen in films.

Veel respectvoller ook vind ik naar o.a. de acteur toe. En als het gedaan wordt, dan misschien via adoptie een zwarte JB junior, iets waardoor een zwarte JB een echte band heeft met de blanke JB.

Maar ja, waarom zo moeilijk haha


avatar van Sunspot

Sunspot

  • 562 berichten
  • 113 stemmen

Duke Nukem schreef:

(quote)

Dus jij wilt een 007 film zonder James Bond?

Ja, waarom niet, wel als het Idris Elba is bijvoorbeeld, waar JB gewoon bestaat, maar niet per se in beeld hoeft.

Er zijn meer 007 en ik zou het juist interessant vinden om een andere 007 te zien, uitbreiding van JB universe.

Mag wat mij betreft wel na al die jaren, een soort spin-off.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

Sunspot schreef:
Ian Fleming heeft JB zo omschreven, zou niet weten waarom je dan zou blackwashen.

Ik ben niet per se tegen en zwarte JB, maar zie liever dat men een nieuwe karakter verzint die zijn eigen historie kan hebben, opbouwen in films.

Veel respectvoller ook vind ik naar o.a. de acteur toe. En als het gedaan wordt, dan misschien via adoptie een zwarte JB junior, iets waardoor een zwarte JB een echte band heeft met de blanke JB.

Maar ja, waarom zo moeilijk haha
Ik begrijp je punt. Normaal gesproken ben ik het er ook zeker mee eens, maar ik vind James Bond nou eenmaal een apart geval. Als ze hem een vrouw zouden willen maken zou ik hetzelfde als jij zeggen hoor. Of als ze John Wick zouden vervangen door iemand met een andere huidskleur (of een blanke Equalizer).

Ik moet ook zeggen dat ik het altijd verwarrend heb gevonden. Ik bedoel, in No Time to Die gaat Bond dood. Betekent dat dan dat al die voorgaande acteurs die Bond hebben gespeeld ook James Bond waren (en dat wij dan maar moeten accepteren dat het steeds een andere acteur is), of hoe zit dat dan? Krijgen we dan straks een reboot of een Bond-reeks die zich in het verleden afspeelt? Misschien weet jij het!


avatar van Sunspot

Sunspot

  • 562 berichten
  • 113 stemmen

ThomasOMalley schreef:
(quote)
Ik begrijp je punt. Normaal gesproken ben ik het er ook zeker mee eens, maar ik vind James Bond nou eenmaal een apart geval. Als ze hem een vrouw zouden willen maken zou ik hetzelfde als jij zeggen hoor. Of als ze John Wick zouden vervangen door iemand met een andere huidskleur (of een blanke Equalizer).

Ik moet ook zeggen dat ik het altijd verwarrend heb gevonden. Ik bedoel, in No Time to Die gaat Bond dood. Betekent dat dan dat al die voorgaande acteurs die Bond hebben gespeeld ook James Bond waren (en dat wij dan maar moeten accepteren dat het steeds een andere acteur is), of hoe zit dat dan? Krijgen we dan straks een reboot of een Bond-reeks die zich in het verleden afspeelt? Misschien weet jij het!


Goeie vraag! Denk dat we het gewoon zijn omdat de films al in de jaren '60 werden gemaakt, het is gewoon zo gegaan en het waren ongeveer zelfde karakters. Maar het ws niet zo dat JB opeens een negroide was. Maar wel apart idd.

Tnx voor je input, want ik denk dat het de reden is dat James Bond nooit een uitbreiding heeft gehad, spinoff.

Anders wordt het veel te verwarrend! Denk dat men het gewoon gewend is nu en je hebt geen andere series of spinoff films erbij.

Goed punt in ieder geval en ik heb daar nooit echt bij nagedacht. Denk ook dat James Bond een uitzondering is


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1805 berichten
  • 1998 stemmen

Sunspot schreef:

Ik ben niet per se tegen en zwarte JB, maar zie liever dat men een nieuwe karakter verzint die zijn eigen historie kan hebben, opbouwen in films.

Veel respectvoller ook vind ik naar o.a. de acteur toe. En als het gedaan wordt, dan misschien via adoptie een zwarte JB junior, iets waardoor een zwarte JB een echte band heeft met de blanke JB.

Maar ja, waarom zo moeilijk haha

Nah, gewoon trouw blijven aan het bronmateriaal en een blanke James Bond. Wil iemand persé een zwarte, aziatische, een vrouwelijke of Marsiaanse James Bond of 007, dat ze dan hun eigen filmserie maar beginnen!


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1805 berichten
  • 1998 stemmen

Sunspot schreef:

Er zijn meer 007 en ik zou het juist interessant vinden om een andere 007 te zien, uitbreiding van JB universe.

Mag wat mij betreft wel na al die jaren, een soort spin-off.

Een beetje zoals de Marvel universe dus? Ik weet niet waarom al die spin-offs van tegenwoordig zo nodig zijn, voor mij hoeft het echt niet!


avatar van Sunspot

Sunspot

  • 562 berichten
  • 113 stemmen

Duke Nukem schreef:

(quote)

Een beetje zoals de Marvel universe dus? Ik weet niet waarom al die spin-offs van tegenwoordig zo nodig zijn, voor mij hoeft het echt niet!

Ja, moet niet te veel worden, bij Marvel bijvoorbeeld al te veel eigenlijk. Maar gelukkig kun je ook weigeren om verder te lezen bij series/films en deze gewoon niet kijken.

Sowieso is MCU zwaar matig geworden, mensen zijn het moe.

Daarom zou het bij Bond ook niet te bont moeten worden qua uitbreiding.


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1805 berichten
  • 1998 stemmen

Sunspot schreef:

Maar gelukkig kun je ook weigeren om verder te lezen bij series/films en deze gewoon niet kijken.

Ik lees hier gewoon lekker verder hoor, en voel me ook vrij om commentaar te geven.

Sunspot schreef:

Daarom zou het bij Bond ook niet te bont moeten worden qua uitbreiding.

Mooie woordspeling, het niet te bont maken!


avatar van TerryA

TerryA

  • 547 berichten
  • 2459 stemmen

Duke Nukem schreef:

...In november hintte Bond producer Barbara Brocolli in een interview met The Independent dat de nieuwe bond in de dertig zal zijn, en dat zijn witte huidskleur geen zekerheid is.

Als ze zegt dat hij in de dertig zal zijn, of dat zijn witte huidskleur geen zekerheid is, en mensen willen dan een zwarte acteur, denk ik dat ze de verkeerde Idris noemen

Damson Idris zou dan wel een goede keuze zijn.

Idris Elba is ook veel te oud voor deze rol als ze meerdere Bond films willen gaan maken met dezelfde acteur.

En als de nieuwe bond in de dertig zal zijn, en ook Brits, dan vermoed ik dat die naar een acteur gaat die nog niet is genoemd in de media, dus; George MacKay.