- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
42. The Tell-Tale Heart (Film, 1960) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten (Totaal: 98 punten)
Thema: geen (totaal: 19 punten)
Behandelde thema's: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 23
Verfilmingen van Edgar Allan Poe verhalen zijn altijd wel tof. De opzet is simpel. Een man van middelbare leeftijd (Edgar) is nog steeds single en wil daar graag verandering in brengen. Als hij nu toch niet zo verlegen was ten opzichte van vrouwen. Als er dan een aantrekkelijke jonge dame (Betty) tegenover hem komt wonen die hij 's avonds kan begluren als ze zich ontkleedt voor het slapengaan, is hij op slag verliefd. Door toedoen van zijn goede vriend Carl, een echte playboy dus compleet Edgars tegenpool, weet hij Betty dan toch te benaderen en met haar uitgaan. Dat loopt aanvankelijk niet zo lekker, maar als Carl op een avond uitgaat op dezelfde plek als Edgar en Betty, is Betty meteen gecharmeerd. Het gevolg kan je al raden, Betty en Carl beginnen een geheime verhouding, maar als Edgar daar op brutale wijze achter komt, vermoordt hij in een vlaag van jaloezie zijn vriend. Het lijk verstopt hij onder planken in de vloer. Al snel begint Edgars geweten te knagen en dat uit zich dat de geluiden zoals het tikken van de klok, het druppen van de kraan erg luid gaan klinken. En hoewel Carl morsdood is, hoort Edgar het kloppen van het hart van zijn vriend. Hij wordt er knettergek van. Dit gedeelte halfweg is het beste. De gedeeltes met Betty die naar de niet erg meewerkende politie stapt en zelf op onderzoek gaat bij de verdwijning van Carl waarbij er niet veel meer interactie is tussen Betty en Edgar, zijn minder interessant. Je ziet dat het moeilijk was om de speelduur van 75 minuten te kunnen vullen. Een beetje dom einde, maar al bij al een vermakelijke zit.
Voor de Poe liefhebbers, denk wel iets voor jou joolstein
Kondoro
-
- 11524 berichten
- 2866 stemmen
De laatste afbeelding is overigens special voor Kondoro als liefhebber van voeten 

Kondoro
-
- 11524 berichten
- 2866 stemmen
08. Halloween
Speelduur: 109 minuten
RW = 1 punt (totaal: 15 punten)
Thema: Slasher (totaal: 7 punten)
Afgevinkte thema's: 1, 2, 5, 6, 11, 22 en 23
https://www.moviemeter.nl/images/cover/41000/41511.300.jpg?cb=1373266641
Zeven jaar na mijn laatste kijkbeurt heb ik deze film maar weer eens opgezet. Eigenlijk puur uit verveling en deze kwam op mijn beginscherm voorbij tijdens het zoeken op ‘Netflix’. En zoals ik al zei in mijn eerste mening verwarde ik deze film altijd al met origineel, vooral vroeger. Nu weet ik wel beter, toch was het voor mij de eerste ‘Halloween’ film die ik had gezien. Dat komt omdat deze film tijdens halloween op de televisie was ergens in 2009 meende ik, en toen mocht ik de film niet afkijken van mijn moeder omdat het te laat werd. Hij was pas later die avond op de televisie. De bruutheid van het begin staat me altijd nog bij, dat heeft veel impact gemaakt op mij destijds maar, nu zo’n zeven jaar later na mijn eerste mening en dertien jaar later naar mijn eerste kijkbeurt valt de film me eigenlijk steeds meer tegen.
https://i.ytimg.com/vi/EjWLc-7SI00/maxresdefault.jpg
Daarna is het eigenlijk vooral lekker achterover zitten en genieten van wat er gebeurt. Spannend word het nergens, bloederig is het genoeg. Dat maakt deze film ietwat sympathiek maar, je merkt dat vooral de nostalgische waardes zijn werk doen, wat wellicht velen voor de originele film van ’78 voelen
https://images.justwatch.com/backdrop/255943721/s640/halloween-2007
Toch ga ik mijn cijfer met een punt verlagen, ik voel me er steeds minder door aangetrokken en de film verliest steeds meer een beetje charme die hij nog had. De film is keihard op sommige momenten maar, kakt ook te vaak in en is hierdoor misschien zelfs soms wel saai te noemen. Dan blijven de herinneringen toch een stuk beter aan deze film.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5775 stemmen
28. The Fog (1980)
Speelduur: 89 minuten
RW - 1 punt (totaal: 49 punten)
Thema 4: 80s (totaal: 16 punten)
Afgevinkte thema's: 1, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/qw/mh/79/dv/the-fog-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg
Misschien niet de allerbeste film van 'Master of Horror' John Carpenter, persoonlijk vind ik dit wel het meest sfeervolle werk in zijn rijke horroroeuvre.
Een pareltje van een film waarbij ik graag in slaap gewiegd word (die nachtelijke radiostem van Adrienne Barbeau) 
Toch altijd een beetje opletten geblazen, want als de duisternis valt, het licht in onszelf is nog aanwezig en 'The Fog' trekt op ...
Dan is het bij zonsopgang keer op keer even nakijken of je alles wat je lief hebt in dezelfde staat zult terugvinden ...
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
FTV 2 punten ( totaal : 153 ) thema Animal horror
Thema klassement ( 23 x 2 ) = 46 + 23 = 69 R3 : 1, 3, 4 , 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 22, 23
Beter dan verwacht, maar kan zich zeker niet meten met A Quiet Place die op alle vlakken gewoon veel beter is. Dit was eigenlijk ook de reden dat deze film niet in mijn lijst stond om te gaan bekijken. Toch gedaan en eerlijk gezegd het valt wel mee.
https://i.ytimg.com/vi/h2AcnSeiWzo/maxresdefault.jpg
De monstertjes zien er wel tof uit en er zitten een paar geslaagde scènes in de film zoals de aankomst bij het huisje in het bos en de ontmoeting met de sekteleider die de dochter willen hebben omdat ze vruchtbaar is. Helaas is het laatste kwartiertje wel een afknapper want de film gaat als een nachtkaars uit. 6/10
https://movieplayer.net-cdn.it/images/2019/04/04/the-silence_2.jpg
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
43. The Snake Woman (Film, 1961) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten (Totaal: 100 punten)
Thema: geen (totaal: 19 punten)
Behandelde thema's: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 23
Ik ben het wel eens met Noodless, deze film is erg gedateerd. Blijkbaar was het budget al op na de sterke openingsscène met de wetenschapper en al zijn slangen. De momenten dat we slangen krijgen te zien en het slangenmeisje zijn schaars. We zien haar welgeteld 1 keer toeslaan. Voor de rest erg praterig en goedkoop met een verloop dat nergens spannend of verrassend is. En wat een vlakke personages. Dit was echt heel zwak.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4902 stemmen
Speelduur: 90 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 176 punten)
Thema - Space horror
Afgevinkte thema's : Ronde 1 Nr(s) 1-23 - Ronde 2 Nr(s) 1-23 - Ronde 3 Nr(s) 1/2/4/7/12/13/15/16/19/20/21/22/23
Thema klassement : (23 X 2) + 23 = 69 punten + 13 = 82 punten
https://www.syfy.com/sites/syfy/files/2019/05/green_slime_hero.png
Een SF-horror waarvan het basisidee niet zo slecht was, maar de uitvoering op niks trok. Het begon als een soort "Armageddon" en eindigde met een door aliens bezet ruimtestation. Het spijtige is dat de gebruikte schaalmodelletjes er ook nog als schaalmodelletjes uitzagen in de film zelf. De aliens zagen er lachwekkend uit. En het acteerwerk was ook soms voor te janken.
2*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3225 stemmen
45. Come True (2020)
FTV: 2 punten (86 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten
R2 Thema: Sci-Fi Horror (afgevinkt: 1, 3, 5, 6, 11, 12, 13, 16, 21, 23)
https://i.imgur.com/dQLWM4a.png
Wauw.
Come True is een dromerige trip die je meesleept en geen moment loslaat.
Sarah is een tiener die van huis is weggelopen en iedere nacht slaapt ze op het lokale speelplein. Wanneer ze een beter alternatief vindt in een slaapkliniek gaat ze graag het onderzoek aan. Naarmate het onderzoek vordert wordt de lijn tussen droom en werkelijkheid steeds vager en vager. Dit is zo zoveel als ik zelf kan uitleggen bij de synopsis aangezien het allerlaatste shot de film een heel ander perspectief geeft. Het is zo moeilijk om eromheen te praten, dus ik zal er niet verder op ingaan.
Maar wat een fantastische ervaring. Ik zou een van mijn nieren willen afstaan om dit in de cinema te mogen aanschouwen. De regisseur weet duidelijk wat hij doet en is kennelijk een grote fan van het sci-fi horrorgenre. Er zijn namelijk erg veel referenties naar andere films die subtiel passeren. Het camerawerk is werkelijk subliem. Lange tracking shots, af en toe een van die fantastische zoom shots van weleer, sfeervol kleurenpalet,... Ik kan blijven doorgaan. De droomscènes kruipen onder je huid en bevatten regelmatig erg vreemde taferelen die me lang zullen bijblijven. Scènes daarbuiten voelen nochtans ook erg dromerig aan. Dit alles wordt perfect aangevuld door de score van de regisseur zelf. Als ik me niet vergis is heel de film auditief begeleid. De lange synths en spookachtige vocals brengen je bijna in trance.
De kritiek op het einde snap ik niet goed. Volgens velen komt het goedkoop over en is het een grote cop-out. In mijn mening is het net een goede reden om de film te herzien met het laatste shot in het achterhoofd. Dit is zeker en vast iets wat ik zal doen, samen met mijn man. Ik wil hem deze trip niet ontzeggen.
4,5*
Kondoro
-
- 11524 berichten
- 2866 stemmen
09. Old People
Speelduur: 90 minuten
FTV = 2 punt (totaal: 17 punten)
Thema: - (totaal: 7 punten)
Afgevinkte thema's: 1, 2, 5, 6, 11, 22 en 23
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1149000/1149487.300.jpg?cb=1665247478
Volgens ‘IMDb’ met een budget van 5€ is dit zeker echt wel een hele leuke zit hoor. Ik ben het eigenlijk eens met wat ‘Noodless’ ook al zegt. Achteraf is dit een hele verassende en vooral best vermakelijke horror film die juist buiten verwachtingen best goed presteert. Dat het even wennen is, dat lijkt me best wel duidelijk, dit concept heb ik zelf nog nooit gezien en wellicht zorgt de film daardoor juist wel voor verfrissing. Ik wist echt niet wat mij te wachten stond. Achteraf had de film toch wat korter gemogen, hierdoor resulteerde er vaak wat dode momenten waardoor de film zijn kracht wat verloor. Toch was dit één van de weinige minpunten die deze film heeft.
https://butwhytho.net/wp-content/uploads/2022/10/old-people-2022-netflix-horror.jpg
‘Fletscher’ kiest daarna zorgvuldig voor de ontmoeting met de hoofdpersonages, hun familieband en de setting waar we eigenlijk een hele tijd of misschien wel de hele tijd zullen verblijven met leuke scenes in aankomst. De cast is wat dat betreft prima, ik ken verder niet zo goed wat nog meer Duitse actrices en acteurs zijn dus een redelijke vergelijking zal ik niet kunnen maken, ze waren doorsnee, deden het leuk en waren vooral niet houterig, gelukkig maar. De meeste credtis gaan toch wel naar de meeste oudjes, die hoewel hun rollen allemaal aangepast zijn aan hun leeftijd (weet dat ook de oudjes in de film nogal stroef bewegen en totaal niet snel zijn), ze deden het leuk en de meeste waren erg psychopathisch bezig. Dat maakte de rollen toch een stukje leuker.
Ik ga nog maar even goed mijn opa en oma in twijfel nemen of ze niet bezeten zijn, en ondertussen denk ik dat deze film echt wel meer aandacht verdient want ik denk dat meerdere mensen deze film wel kunnen waarderen. De film is ondanks zijn 90 minuten niet altijd even makkelijk uit te zitten, toch blijft de film constant duister en zit er een naar sfeertje aan. Ook zeker voor de mensen die mee doen aan de ‘Horrorfilm Challenge’ kunnen hier best een poging aan wagen.
Collins
-
- 7301 berichten
- 4318 stemmen
31. Beast (2022)
FTV: 2 - Totaal: 62
Thema: animal horror - Totaal: 23 + 23 = 46 + 1 - afgevinkt 2e ronde: 13
https://oqver.net/uploads/A%20Fera%207.png
Een survivalthriller met een leeuw. De Afrikaanse setting is sfeervol. De computergestuurde leeuwen zien er redelijk natuurgetrouw uit. De interacties tussen mens en dier zijn in het algemeen spannend. Daartegenover staan een moraliserend toontje, obligate feelgood en een finale die veel te uitbundig is om spannend te zijn. Beast is middelmaat.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13056 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 194 punten)
Categorie: n.v.t. (totaal: 18 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 20, 21, 22 & 23
Een film van WWE-Studio's, dan weet je altijd wel waar je aan begint. Waarschijnlijk weer de nodige actie, zwak acteerwerk en een dertien-in-een-dozijn-verhaal. En natuurlijk met één of meerdere van hun superstars in de cast.
Yup, alles kan afgevinkt worden. Veel actie (die er geregeld prima uitziet), Wesley Snipes die het spoor iets minder bijster lijkt dan gewoonlijk, en een standaard sci-fi horrorverhaaltje. Ow, en natuurlijk...
https://c.tenor.com/acTcCmsI_d8AAAAd/seth-freakin-rollins-entrance.gif
Seth....FREAKINNNNNNN'...Rollins
Met het gemiddelde dat er op MovieMeter stond had ik een véél slechtere film verwacht, dat was dus alvast een meevaller. Hoe dan ook, een voldoende kan ik er niet aan kwijt. Daarvoor was het iets te stompzinnig allemaal. 2,5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13056 stemmen
98. My Best Friend's Exorcism (2022)
FTV: 2 punten (totaal: 196 punten)
Categorie: nr. 16 Comedy (totaal: 19 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22 & 23
https://variety.com/wp-content/uploads/2022/09/My-Best-Friends-Exorcism.jpg?w=681&h=383&crop=1
2,17* gemiddeld op MovieMeter??? Met een korreltje, wat zeg ik, met een voordeelverpakking zout nemen want ik zie dat the ususal suspects weer lekker laag hebben zitten beoordelen.
Prima tiener horrorfilm waarbij twee meisjes het moeten opnemen tegen een duivelse demon die bezit van één de dames neemt.
Grootste nadeel is dat dit natuurlijk weer in de 80s moet afspelen. Die fetish met dat tijdperk dat ons zo ongelooflijk door de strot wordt gedouwd begint me nu wel behoorlijk de keel uit te hangen. Zo, dat het maar eens even gezegd is.
Leuke film, heb me hier uitstekend mee geamuseerd. 3,5*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Voor de Poe liefhebbers, denk wel iets voor jou joolstein
Hey ja dank je wel voor de tip, ik zie dat het gewoon op YT Als het me lukt zal ik hem binnenkort eens bekijken
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13056 stemmen
99. Bloodbath at the House of Death (1984)
FTV: 2 punten (totaal: 196 punten)
Categorie: nr. 4 80's (totaal: 20 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22 & 23
https://i0.wp.com/riversofgrue.com/wp-content/uploads/2017/07/bloodbath3.jpg?resize=450%2C253&ssl=1
Ontzettend flauwe comedy film waarin de meeste grappen, voor mij althans, niet geslaagd zijn. Toch kan het sfeertje me wel bekoren. Wat eigenlijk best wel treurig is dat hier een aantal heerlijke kills inzitten die beter overkomen dan in menig 'echte horrorfilm'.
Fijne cast met SNL en Are You Being Served acteurs, al geeft dat wel meteen het (gebrek aan) humor-niveau aan.
Über flauw, maar wel mooie kills, Pamela Stephenson, Sheila Steafel, John Fortune. Ik ga gewoon een voldoende geven. 3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13056 stemmen
100. Umma (2022)
FTV: 2 punten (totaal: 200 punten)
Categorie: nr. 1 Slow Burner (totaal: 21 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22 & 23
1,97*
, gelukkig overdrijven we niet op MovieMeter. En ja hoor, daar zijn de usual suspects weer. Sja...
Uiteraard geen 1,97*-film. Dat het allemaal niet vernieuwend of origineel is, prima. Maar verder steekt de film goed in elkaar. De nadruk ligt op Oosten vs Westen, de relatie tussen ouders en kinderen, het verschil in generaties, tradities vs vooruitstrevendheid, komt allemaal best aardig uit de verf.
Ohhh en als groot pluspunt natuurlijk Izzie
https://i.pinimg.com/originals/d1/9f/ef/d19fef0f7a7eb4469c2b33777678c1e9.gif
De film had voor een slow-burner wel nog genoeg tempo, maar inderdaad: het grootste puntje van kritiek is dat het allemaal vrij tam en voorspelbaar blijft.
Hoe dan ook, hier kan ik natuurlijk wel gewoon een voldoende aan geven. Hallo, ik gaf Cradle of Fear zelfs een 5,5, daarmee vergeleken is dit een meesterwerk. Is het niet hoor: 3*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4902 stemmen
89. Monster from Green Hell (1958)
Speelduur: 71 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 178 punten)
Thema - NVT
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2 Nr(s) 1-23 - Ronde 3 Nr(s) 1/2/4/7/12/13/15/16/19/20/21/22/23
Nog zo'n jaren 50 B-film over gigantische levende wezens. Ik heb geen probleem ermee dat ze er zo nep als iets uitzien. Maar de tijd dat ze in beeld komen is toch wel ergerlijk kort. Je kan het eerder een documentaire noemen over Afrika uit de jaren 50 met bijhorende filmpjes over de fauna en flora aldaar. En ook enkele educatieve beeldfragmenten over de inheemse bevolking. De film Is niet iets om enthousiast over te worden.
1.5*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
21. Zombies of Mora Tau (1957)
Speelduur: 70 minuten
FTV - 2 punten (Totaal : 42 punten)
Thema - aquatic horror (Totaal : 15 punten)
Afgevinkte thema's : Nr(s) 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 20, 21, 22, 23
Waardering: 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22695.jpg?cb=1368140146
Uit de B-film productie, een echte Jezebel erbij, een schat in een oud scheepswrak. De ontwikkelingen kan je allemaal zelf wel bedenken, maar met tempo en ruim screentime voor de zombies. Best aardige time waster.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
43. Cosa Avete Fatto a Solange? (Film, 1972) - MovieMeter.nl
https://images.moviemeter.nl/tmdb/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/ggBsBaVMXU5i6ouc64GIyPudlHb.jpg
FTV - 2 punten (totaal 83 punten).
Thema - giallo - 1 punt (totaal 21 punten).
Afgevinkte thema's: 1, 2, 3, 6-23.
Wat een fijne verrassing was dit zeg. Heerlijke film met eigenlijk als enige minpunt het soms lachwekkende acteerwerk. Het mysterie is intrigerend, de moordpartijen zijn niet expliciet maar wel gruwelijk en het einde is uitstekend. En oja, de vrouwen zijn knap en voor de geilneven, soms nog bloot ook
.
44. Werewolf by Night (Film, 2022) - MovieMeter.nl
https://foxmetronews.com/wp-content/uploads/2022/10/Werewolf-by-Night-Cast-Character-Guide-SR.jpg
FVT - 2 punten (totaal 85 punten).
Thema - NVT.
Net zoals Solange een zeer fijne verrassing. Werewolf is een horrorfilm, maar door bepaalde actiescenes (die zeker ook aan de vechtstijl van Black Widow doen denken) zie je wel dat dit van de MCU afkomstig is. Giacchino regisseert het allemaal stijlvol, en de zwart-wit beelden geven de film iets extra's. Donnelly is een redelijk onbekende actrice (ik ken haar van haar kleine rollen in Outlander en The Fall), maar hopelijk is dit een echte doorbraak voor de Noord-Ierse. Bernal en Harris zijn altijd fantastisch, zo ook hier.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
69 El Espejo de la Bruja (Film, 1962)
Speelduur: 75 minuten
FTV - 1+1= totaal 150+2-= 152
Thema's voltooid 23x2=46 punten
Ronde 2 Thema; 60s horror Afgevinkte nummers; 01/02/03/04/05/06/07/11/12/14/15/18/19/23
https://www.xappie.com/uploads/ott/profile_tt0055966.jpg
Neem gelijkendelen Les Yeux sans Visage (1960), Hitchcocks Rebecca (1940) en Orlacs Hände (1924) mix dit met wat heksachtige Black Sunday wraak en gekke wetenschapper-elementen en plaats het allemaal in Hammer Gotische kasteelachtergrond. En je krijg deze Mexicaanse buitengewoon goede horror-mengelmoes!
Het gaat over de heks Sarah die een spiegel heeft, ze ontdekt dat de Vrouwe des huizes Elena gedoemd is te sterven en niets waar ze de zwarte kunsten om smeekt kan haar redden. Haar man is verantwoordelijk voor haar dood en kort daarna brengt hij Lady Deborah mee naar huis. Elena neemt van over het graf wraak en vernietigt het gezicht van Deborah. Gelukkig is Dr. Ramos een gekke wetenschapper...
Hoe ze het deden.... Weet ik niet maar de makers weten op de een of andere manier alles te integreren tot een heerlijk eigen geheel! De film was een lust voor het oog door een uitzonderlijke griezelige gotische sfeer en inrichting! Alhoewel het af en toe lijdt onder een duidelijk zeer laag budget, sommige effecten zijn grof en eenvoudig, (low budget maar vreemd effectief) is het over het algemeen een efficiënt stuk gothic horror. Het acteerwerk was niet sterk maar over het algemeen meer dan voldoende!
Regisseur Chano Urueta levert een heerlijke 75 minuten durende gotische spookfestijn af. Ze hadden dan misschien niet veel budget, maar ze zijn er zeker in geslaagd om een vermakelijke en bevredigende horrorfilm te maken met wat ze hadden!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Speelduur: 85 minuten
FTV - 1+1= totaal 152+2-= 154
Ronde 2 Thema; n.v.t. Afgevinkte nummers; 01/02/03/04/05/06/07/11/12/14/15/18/19/23
Het uitgangspunt van een moordenaar die zijn slachtoffers de stuipen op het lijf jaagt, is vrij goed bedacht. Maar voor een film met als titel 'Doodsbang' is het niet erg angstaanjagend. De eerste minuten van de film zijn goed wanneer een gemaskerde man een jongen levend begraaft. Echter hierna werd het direct stukken minder. Een groot deel van de film wordt doorgebracht in een restaurant. De andere tijd is het zoeken en rennen in een Ghost Town, de set van westenfilm. Die kat-en-muisachtervolging met de moordende gek grenzen aan slapstick. Het acteerwerk is geen ramp gewoon B-film niveau. Tja een "perfecte meid" gevangen tussen twee mannen … in een moordfilm, dat gaat niet goed !Misschien is er wat meer entertainmentwaarde omdat de ski-maskermoordenaar een beetje doet denken aan de moderne slasher. Het is niet de slechtste film ooit gemaakt maar je ga ook niet geschokt te worden …daar is de film te alledaags voor!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Donnelly is een redelijk onbekende actrice (ik ken haar van haar kleine rollen in Outlander en The Fall), maar hopelijk is dit een echte doorbraak voor de Noord-Ierse.
Ik vond haar het ook erg leuk doen in The Nevers (Serie, 2021 - 2021)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
69 El Espejo de la Bruja (Film, 1962)
Speelduur: 75 minuten
FTV - 1+1= totaal 150+2-= 152
Ronde 2 Thema; 60s horror Afgevinkte nummers; 01/02/03/04/05/06/07/11/12/14/15/18/19/23
(afbeelding)
Neem gelijkendelen Les Yeux sans Visage (1960), Hitchcocks Rebecca (1940) en Orlacs Hände (1924) mix dit met wat heksachtige Black Sunday wraak en gekke wetenschapper-elementen en plaats het allemaal in Hammer Gotische kasteelachtergrond. En je krijg deze Mexicaanse buitengewoon goede horror-mengelmoes!
Het gaat over de heks Sarah die een spiegel heeft, ze ontdekt dat de Vrouwe des huizes Elena gedoemd is te sterven en niets waar ze de zwarte kunsten om smeekt kan haar redden. Haar man is verantwoordelijk voor haar dood en kort daarna brengt hij Lady Deborah mee naar huis. Elena neemt van over het graf wraak en vernietigt het gezicht van Deborah. Gelukkig is Dr. Ramos een gekke wetenschapper...
Hoe ze het deden.... Weet ik niet maar de makers weten op de een of andere manier alles te integreren tot een heerlijk eigen geheel! De film was een lust voor het oog door een uitzonderlijke griezelige gotische sfeer en inrichting! Alhoewel het af en toe lijdt onder een duidelijk zeer laag budget, sommige effecten zijn grof en eenvoudig, (low budget maar vreemd effectief) is het over het algemeen een efficiënt stuk gothic horror. Het acteerwerk was niet sterk maar over het algemeen meer dan voldoende!
Regisseur Chano Urueta levert een heerlijke 75 minuten durende gotische spookfestijn af. Ze hadden dan misschien niet veel budget, maar ze zijn er zeker in geslaagd om een vermakelijke en bevredigende horrorfilm te maken met wat ze hadden!
Ah heb je deze dan toch eindelijk gezien. Ik wist wel dat je deze goed ging vinden
Jammer dat deze zo weinig bekeken blijft hier. En de enige 2 reacties komen van ons met een hiaat van 7 jaar ...
Ondertussen is mijn toevoeging van Venus Flytrap (Film, 1987) - MovieMeter.nl
goedgekeurd als je nog zin hebt om je recensie te kopiëren. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
53. Nightmare Asylum (Video 1992) - IMDb
Speelduur: 69 minuten
FTV - 2 (totaal: 106)
Thema: shot on video (46+23=69)
Afgevinkte thema's: (R1: 1-23 + R:2 1-23)
Deze SOV was nog een pak erger dan de vorige. Onbegrijpelijke beelden, lelijk geluid, onnavolgbaar verhaal en hopeloos geschreeuw. Dit gaat nooit iets worden wat ik leuk ga vinden, niet eens een beetje...
0.5*
Voor wat het waard is. De toevoeging is goedgekeurd van deze film
Hans Landa
-
- 105 berichten
- 7 stemmen
77. Hellraiser: Bloodline (1996)
FTV - 2 punten (Totaal: 143 punten)
Thema - Space - 1 punt (Totaal: 14 punten)
https://wickedhorror.com/wp-content/uploads/2016/09/bloodline-chains.jpg
78. Villains (2019)
FTV - 2 punten (Totaal: 145 punten)
Thema - nvt - 0 punten (Totaal: 14 punten)
Hellraiser in de ruimte. Redelijk korte film waarin ze teveel verhaallijnen willen stoppen, wat niet werkt.
Villains was meer een thriller dan horror, wel mee vermaakt, werd goed in geacteerd door de hoofdrolspelers.
Bekeken thema's r3: 1/3/5/9/10/11/15/16/18/19/20/21/22/23
Ronde 1/2: afgerond
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Bonus : Bar-B-Que Movie (1988)
Kort film niet op Moviemeter gemaakt door Bill uit Bill & Ted's Excellent Adventure (1989) , horror commedie parodie op Texas Chainsaw Massacre met de Buthole Surfers in de hoofdrollen. Klinkt cool op papier maar probleem is dat de humour totaal niet mij ding was en dan werkte dit gewoon niet voor mij, gelukkig was de muziek nog okay.
FTV: ronde 1: 76 / ronde 2: 2 (Totaal: 78)
Thema: feestdagen (Totaal: 33)
Thema done: ronde 1 (23), ronde 2: 1, 3, 4, 9, 10
De eerste film van deze trilogie was brave fan service maar keek okay weg. De twee film leek enkel te bestaan om drie films te hebben, ik ging ervanuit dat het opbouwde voor de 3rde film. Niets is minder waar Halloween Ends probeert iets totaal anders te zijn. Helaas is dat iets anders totaal misplaats, slecht doordacht en uitgewerkt. Liefdesdeel is tenenkrommend omdat de man in kwestie gewoon vreselijk is, totaal niet communicatief, afwezig, bij het minste wordt hij extreem agressief, alles was een vreselijke nachtmerrie moet zijn, hij doet zich enkel voor als beter op momenten om onmiddellijk nadien terug agressief te worden en er is nul logica waarom zij in de eerste plaats zelfs bij hem zou willen zijn. Michael Meyers lijkt meer op een zieke puppy hier die oud en seniel is en verzorgd moet worden. Zij proberen het oorspronkelijke script van Halloween 5 te volgen, prima hoor maar dan halverwege laten zij totaal los zonder minste duidelijke ontknoping of afwerking en proberen zij op de 2de film aan te hagen zonder enige samenhang. Total bagger.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4902 stemmen
Speelduur: 73 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 180 punten)
Thema - NVT
Afgevinkte thema's : Ronde 1+2 Nr(s) 1-23 - Ronde 3 Nr(s) 1/2/4/7/12/13/15/16/19/20/21/22/23
https://prod-images.tcm.com/Master-Profile-Images/fromhellitcame1957.26960.jpg
Op alle gebied de meest foute film ooit. Ik denk niet dat het gegeven "het-meest-belachelijk-bedacht-monster", ooit kan worden geëvenaard. 
1*
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
http://2.bp.blogspot.com/_LN_P9uZB4ig/TEFBhfEximI/AAAAAAAADis/RQgYOoGAaPM/s1600/Slashdance+1.jpg
FTV: ronde 1: 76 / ronde 2: 4 (Totaal: 80)
Thema: slasher (Totaal: 35)
Thema done: ronde 1 (23), ronde 2: 1, 3, 4, 9, 10, 23
Deze staat ook niet op Moviemeter.
Gefilmd op 16mm maar afgewerkt op video. De cover is alvast verreweg het beste aan deze film, echt alles is benedenmaats, de script, het acteren, regie etc. Het combineert nog eens het slechtste van 1980s slashers met het slechtste van 1980s cop movies met het slechtste van dans films / Flashdance. Niets is niet dom genoeg om in deze film te proppen of de eindeloze echt barslechte dans scenes. Veel slechter kan het niet worden.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
https://www.thecosmiccircus.com/wp-content/uploads/2022/04/man-thing-wbn-banner.png
FTV: ronde 1: 76 / ronde 2: 8 (Totaal: 84)
Thema: occult (Totaal: 35)
Thema done: ronde 1 (23), ronde 2: 1, 3, 4, 9, 10, 23
Ik volg de MCU films maar niet de TV reeksen, ik volg zij maar fan ga ik nooit worden. Visueel ziet dit er leuk uit maar dan wordt iedereen wild omdat MCU iets licht anders gedaan heeft terwijl de humor hetzelfde is, verhaal niet eens zo zot anders, het is anders maar dat maakt het niet beter. Het is amper interessant zelfs vond ik. Ik zal nooit een fan worden van MCU. Hier deel ik de consensus niet.
35. Encounter of the Spooky Kind (1980)
FTV: ronde 1: 76 / ronde 2: 6 (Totaal: 82)
Thema: occult (Totaal: 37)
Thema done: ronde 1 (23), ronde 2: 1, 3, 4, 9, 10, 11, 23
Om een of andere maffe reden dacht ik dat dit een Shaw Brothers film ging zijn, ik hoopte of wat Black Magic toestand naast beetje comedy. Een taoïstische priester die het slechte pad op gaat en duels tussen priesters zijn er wel alsook Jiangshi (soms vertaald als vampieren maar zij springen rond zoals een schaakstuk, in deze film doen zij Kung Fu en een Taoist priester bestuurd heb vaak). Deze film popaluriseerde de Jiangshi naast Mr. Vampire (1985).
Het niveau van Mr. Vampire haalt deze film niet voor groot deel is dat omdat er veel comedy in zit en die comedy is totaal niet mijn ding en vindt ik zeer flauw. Deze film was niet voor mij. Hong Kong comedy kan ook heel hit or mis zijn bij mij.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
http://static.flickr.com/37/77353108_459025d5a7_o.jpg
http://static.flickr.com/40/77353107_6cd2049ef0_o.jpg
FTV: ronde 1: 76 / ronde 2: 10 (Totaal: 86)
Thema: comedy horror (Totaal: 39)
Thema done: ronde 1 (23), ronde 2: 1, 3, 4, 9, 10, 11, 16, 23
Flesh for Frankenstein (1973) vond ik nog okay maar van deze moest ik het niet hebben. De poging tot comedy hier is extreem mager en extreem repetitief, meestal ben ik fan van Udo Kier maar wat hij hier in godsnaam probeert te doen is mij niet volledig duidelijk, heel het ding is vooral irriterend en repetitief. Er zijn bevallige vrouwen en mannen in de film maar alle actie is soort saaie softcore pornografie dat weinig doet. Teleurstellend.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
44. The Dismembered (Film, 1962) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten (Totaal: 102 punten)
Thema: haunted house (10) - 1 punt (totaal: 20 punten)
Behandelde thema's: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 23
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2017/04/The-ghost-soldier-and-the-dismembered.jpg
Blijkbaar ben ik de eerste die deze film heeft gezien. Het is een horror comedy. Op zich is het wel leuk gedaan de geesten die overleg plegen of ze de bandieten nu wel of niet moeten wegjagen of uit de weg ruimen. De horror komt dan vooral van de mysterieuze jonge dame die zo nu en dan verschijnt en weer verdwijnt en the dismembered, oftewel de ledematen van de overledenen die op het naburige kerkhof begraven liggen. Ik vond het net iets te zwak om dit echt als goed te bestempelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.