• 8.602.993 stemmen

My Best Friend's Exorcism (2022)

Komedie / Horror | 97 minuten

Genre: Komedie / Horror

Geregisseerd door: Damon Thomas

Met onder meer: Elsie Fisher, Amiah Miller en Rachel Ogechi Kanu

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot My Best Friend's Exorcism

"True friendship is worth going to hell and back."

Het is 1988. Studenten Abby en Gretchen zijn al heel lang beste vriendinnen. Maar nadat een avondje naaktzwemmen rampzalig misgaat, begint Gretchen zich anders te gedragen. Ze is humeurig, prikkelbaar en er gebeuren steeds bizarre dingen als ze in de buurt is. Abby's onderzoek leidt haar naar een aantal verrassende ontdekkingen. Tegen de tijd dat hun verhaal zijn angstaanjagende conclusie bereikt, zal het lot van Abby en Gretchen worden bepaald door een enkele vraag: is hun vriendschap sterk genoeg om de duivel te verslaan?

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Shadowed

Shadowed

Eh.

Je zou ook niet denken dat een regisseur die zich vooral met televisie heeft beziggehouden nu met een meesterwerk uit de hoek gaat komen, maar deze film is wel heel erg treurig. Spijtige afgang ook van de carrière van Fisher die ooit nog zo fris begon en haarzelf nu heeft verlaagd door in dit soort prulletjes te spelen.

Uiteraard een zeer grappige titel en de poster maakt ook wel een redelijk tuttige indruk, maar laat je vooral niet misleiden. Komedie zo niet-leuk als hier wordt zelden overgedaan tegenwoordig. Het teert erg lang op een vriendin die de weg kwijtraakt en waar zoveel mogelijk humor uit geperst moet worden. Alleen niet vanuit Fisher, die alleen maar chagrijnig staat te kijken.

Ik geef haar er niet de schuld van, ik zou ook erg chagrijnig zijn als dit de film was waarin ik meespeelde. Regisseur Thomas steekt ook geen poot uit en laat het verhaal evenals de cast al het werk doen. Makkelijk opgeruimd zou hij daarmee denken, maar zo denk ik er niet over. Saaie montage, zwakke editing en een camera die nooit wat bijzonders doet. Als het verhaal zelf dan ook weinig te vertellen heeft valt de film snel plat.

Ik kan er gewoon niet omheen hoe weinig effect de film kent. Totaal geen interesse vanuit de regie zo lijkt het, maar ook de horror richting het einde is vooral flauw. Het enige dat nog werkt is dat de omgeving van het verhaal nog wel vlot mag zijn en dat het acteerwerk te doen is. Daar kan Thomas nog van profiteren, want zelf doet hij niets. Altijd jammer.

avatar van umbra

umbra

Nah, geen geslaagde komedie-horror, de zwarte humor was me volledig zoek, film deed misschien wel de moeite, maar t' kwam er totaal niet uit. Nee dit was eigenlijk redelijke mislukking. Een 3/10 fzo.

avatar van keukenzout

keukenzout

Dit was een fantastisch boek maar de recensies stemmen me niet gunstig...

avatar van keukenzout

keukenzout

Inmiddels de film gezien, hij doet het boek geen eer aan.

De playlist uit het boek kwam niet terug in de film en het is eigenlijk een soort slappe samenvatting van het originele verhaal.

Toch 3 sterren want de film was op zichzelf wel aardig, vind ik. Maar verwacht niks van het boek terug te zien, dan zit je goed.

avatar van rep_robert

rep_robert

2,06 is natuurlijk wel erg dramatisch. Ik heb met prima met dit filmpje vermaakt en kan eigenlijk het op de hak nemen van exoricisme film's wel waarderen. Van wat ik hierboven lees is het een boekverfilming. Deze zijn natuurlijk zelden beter dan het bronmateriaal, maar aangezien ik die referentie niet heb zit ik daar minder mee. De film neent zichzelf niet serieus en dat helpt gewoon enorm. Het is licht verteerbaar en de dames zijn ook leuk bezig. Verder noet erg memorabel, maar het heeft me prima bezig gehouden vanavond.

avatar van slam1975

slam1975

Ik vond het wel een vermakelijke film. Beetje aan het eind kant hij wel wat in. Dialogen soms te lang. Maar de demon zag er wel cool uit! Prima film voor een verstand op nul avondje.